Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Promillegrense på Miklagard

Profeten

over 20 år siden

Profeten

Er det virkelig slik at man ikke kan drikke litt og ha en liten guttetur når man spiller golf på Miklagard?

denne uken har jeg opplevd å bli jaget fra Miklagard fordi banesjefen mente jeg var overstadig beruset...
I tillegg skjelte han meg ut for at jeg røkte på greenen. som om det er skogbrannfare på Kløfta... :

må vel være lov å koble inn litt fest og lek når man arrangerer en firerball turnering mener nå jeg.

greit nok at jeg ikke skal svi av hele grønnmatta, men man trenger vel ikke skrike ut om hvor idiot jeg er av den grunn...

latsabben

over 20 år siden

latsabben

Du er jo en idiot så sikkert derfor han han kalte deg det da. Ingen annen grunn.Og jeg syns ikke alkohol og golf passer sammen.

kaek

over 20 år siden

kaek

de fleste fra miklagard er idioter og wannabe sosser profeten. de fleste, tom banemannskap røyker overalt på de fleste baner i norge. Grønt gress brenner faktisk ikke.

Yesbaias

over 20 år siden

Yesbaias

Før i verden kunne du få kjøpt sigarstativ i proshopen. Hvorhen er de gode tider forsvunnet?

Olle

over 20 år siden

Olle

Kan jo se faren med å kline en golfball avgårde i 200 km/t når du er dritings.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Ja som representant for "Snobs R Us" sin avdeling på Miklagard, må jeg virkelig beklage at du ikke fikk ture frem som du ville på banen. Det er jo alltid slik at den med det høyeste alkohol-inntaket også har den beste dømmekraften og evne til å vurdere om man opptrer på en forsvarlig måte. Det er jo også kun av fare for skogbrann at man ikke ønsker at folk røyker på greenene....

Hvordan denne personen valgte å karakterisere deg skal jeg ikke kommentere, men av de (ytterst få) berusete personer jeg har sett på en golfbane så har betegnelsen "idiot" i de fleste tilfeller vært ganske dekkende...

Disippel

over 20 år siden

Disippel

Jeg gikk i gruppen bak deg Profeten og må si jeg er helt enig med banemannskapet at de kastet dere av banen. Forferdelig å se slik oppførsel på en golfbane.

Olle:
dessuten er nok utgangshastigheten til Profeten nærmere 40 km/t :)

Mikla

over 20 år siden

Mikla

Hvis du har starttiden og dagen Disippel, så kan jeg sjekke hvem den idioten er...

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

Det er ikke så lett å bli profet i eget land.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Enig med begge leirer. Noen golfspillere kan ikke oppføre seg hverken i beruset eller edru tilstand.
Er ikke ofte jeg besøker Miklagard, men har aldri opplevd andre seteder at en Porche Cabriolet kjørt av kjekkas hentet rett ut fra motesidene i bladet "MANN" ignorerer innkjøring forbudt skiltet, kjører opp foran klubbhuset med diksoteket på full rulle, lar bilen og musikken stå og gå mens han bruker ca 5 min på å ta golfbagen ut av baksetet.
Har heller aldri sett at noen i en splitter ny V8 Range-Rover spinner 8-tall så grus og småstein hagler over de andre bilene på parkeringsplassen mens kompisene står og klapper i hendene.
Jeg holder Miklagard som Norges desidert beste golfbane, men jammen har det slått seg til en del mentale kasus der som bidrar sterkt til at Miklagard-diskusjonene vil fortsett i lang tid fremover.
Forøvrig må det være tillatt å ta seg en pils mens man spiller golf, men det er langt derfra til beruselse. Jeg kjenner marshalltjenesten på Miklagard som den beste i Norge, og ble noen vist bort så er det helt sikkert ikke uten grunn.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Moralen er: Har du en fin bil, så sett'n i garasjen.

Helst bør du nok kjøre Opel.

Tolle

over 20 år siden

Tolle

Hvis AlbaTrost hadde sett nøyere etter, så står det ikke innkjøring forbudt opp til klubbhuset. Men det står "Kun Bagdrop".. Og det står ikke at man ikke får kjøre med Porsche eller at steroen må slås av når man tar ut bagen.

AHA

over 20 år siden

AHA

Nå skjønner jeg hva det skiltet betyr.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Da beklager jeg virkelig, er så vant med at det står innkjøring forbudt på alle golfbaner, og har nok ikke vært skarp nok til å lese på Miklagard.
Forøvrig er jeg kjempemisunnelig på både han i Proschen og han i Range Roveren, men hovedingrediensen var egentlig hverken bilmerket eller bag-drop'en, det var typene som kjørte bilen og måten de ble kjørt på. Og det faktum at det skjedde nettopp på Miklagard.

Trond

over 20 år siden

Trond

Er det ikke naturlig at breiale folk er nødt å spille på den dyreste banen, og lage havoc nettopp der? Hvis man er tulling, har 100 mill på bok, har dyr range rover, og hvis man da vil vise seg fram som man kanskje tror i sitt lille hode er kult, at man da tar turen til den dyreste banen?

De hadde neppe spilt miklagard i juli når det kostet 350. Det blir bare for billig.

Men AlbaTrost. Er det virkelig slik at janteloven er så sterk i hodet ditt at du ikke takler at noen mennesker på jorda oppfører seg dårlig? Er det Miklagard som er et grusomt sted eller er det du som er sykelig opptatt av å klassifisere mennesker?

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Hvordan "ikke takler" ?
Jeg så det.
Dust

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Hehe, ja det er ikke grenser for alt du kan finne på Miklagard...

Vers 1:
På Miklagard finnes alt i hele verden
På greenen står en snobb og på doen sitter nerden
Den første sier "stikk" og den andre sier "hei"
Trenger du baller så er rangen full av Callaway

Vers 2:
På parkeringsplassen står det en rød Ferrari
mens eieren sender SMS til Linda og Kari
Den første sier "stikk" og den andre sier "hei"
Trenger du kølle så er shoppen full av Taylor Made

Vers 3:
Ja på Miklagard finnes snart alt fra A til Å
Hvis du ikke vil ha buggy har du fortsatt lov å gå
Og hvis du fortsatt lurer: hvem er dum og hvem er grei
Så hør: Den første sier "stikk" og den andre sier "hei"

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Dette var en produktiv dag på jobben...

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Lol! :-)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Gunnar: jeg har også en tam dag etter ferien. Klarer ikke å komme meg igang her og gjesper mer enn jeg noen sinne har gjort. Men innlegget ditt 'made the day' så nå ble jeg inspirert til å bli kreativ igjen :) Så da var dagen din produktiv allikevel!

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Inspirert av Gunnar Bull.
Melodi: "Blåbærturen" av Alf Prøysen

Det var en deilig sommerdag at JOnny sa til Mari
Nå drar vi ut til Miklagard - der er det ingen trær
Der kan vi kutte en kilometer uten at vi tar i
Men husk å passe på at vi har med oss fine klær

De tok køllene i bilen og dro ut til Miklagard
Men de slapp ikke inn - de ikke kjørte Jaguar

Refr
For der var snobbe-Per og snobbe-Knut, og kjempe-snobbe-Rolf
Og alle hadde Jaguar men ingen spilte golf
De satt bare på terrasen mens de tyllet i seg vin
For alle folk på Mikagard er rike fyllesvin

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Pussige greier dette. Er det Miklagard eller noen enkelt medlemmer som er gufne ?

Jeg er stadig vekk der oppe for å spille (bl.a. siden de har den morsomste korthullsbanen for min sønn på 8) og har aldri opplevd noe guffent fra klubben eller flertallet av medlemmene. Ikke har jeg bil med verdi over 200' heller....

Garden

over 20 år siden

Garden

Er så gøy at gjengen på kløfta har blitt så høye på strå, kløfta er vel fremdeles bare et høl (Eller 18-27) på vei til Gardermoen.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Har opplevd 1 guffen ting på Miklagard. Har vel spilt 50 runder der i år.

Har opplevd 3 guffne ting i Arendal. Og har kanskje spilt 70 der?

Har opplevd 4 guffne ting i Harstad. 100 runder.

Har opplevd 1 guffen ting på Tyrifjorden. 20 runder.

Har opplevd 0 guffne ting i Australia. 70 runder.

Ergo: Nordmenn er guffne ;) Ikke Miklagard. Og ikke medlemmene på Miklagard.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

:) Jeg har også noen runder i australia, og noen i Sverige. Ingen av stedene har jeg opplevd noe guffent. Men på den forferdelige korthulls-"banen" på ammerud har jeg spilt 1 gang, og opplevd 2 guffne ting. Og også på andre baner har det vært mye "guff". Men ikke på Miklagard hittil

Så: Hittil er Australia det minst guffne landet å spille golf i, mens Norge, Og i særdeleshet "banen" i groruddalen den aller verste!

Jaja...

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg har en gang opplevd en guffen fyr på en bane i Skottland....Betyr det at:

a.) Royal Aberdeen er en guffen snobbejævel bane ?
b.) at skotter er gufne (for alt jeg vet kan han ha vært engelsk, irsk eller walisisk)?
c.) at fyren var en guffen type?

Jeg tror han kjørte jaguar, betyr det at alle som eier jaggis er gufne ? eller at noen har solgt en jaggis til en guffen fyr ?

Han spilte med Ben Hogan køller. Betyr det at alle med slike køller er gufne og inntrer dette i så fall først ved fullt jernsett eller holder det å eie en wedge ?

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

SS, Jeg tror du må ha minimum tre Ben Hogan køller for å kunne kalles guffen. En wedge vil ikke være nok til å få signifikante guffenverdier.

JoBi

over 20 år siden

JoBi

Jeg har opplevd bare to gufne ting på golfbaner i Norge. Den ene var en drita full engelskmann på Kongsberg som eksploderte i sinne når en fra flighten bak gikk frem og spurte om å enten få slippe forbi eller ba dem skynde seg. Fyren klarte ikke å stå i ro over putteren engang, men kjørte likevel golfbil. Jeg tror han sa alle fucking skjellsordene som finnes i det engelske språket, så stakkaren i flighten bak måtte tusle ned igjen uten å oppnå noe.
Den andre gangen var å bli nektet adgang på Båkksta etter å ha spilt der et ti-talls ganger tidligere, fordi jeg ikke hadde med hcp-kort. (til tross for 9,1 i hcp)

Wan-Kenobi

over 20 år siden

Wan-Kenobi

Men hvis du har 9,1 i hcp så vet du at du skal ha med deg hcp kort.... så da var veldu den gufne.

eksperten

over 20 år siden

eksperten

Miklagard er en såpass dårlig bane, at det beste er egentlig å drikke seg sannesløs før en runde.

Da har man hvertfall noen timer med latter, og slipper å tenke på alle kronene du nettopp spylte ned i do.

tobias

over 20 år siden

tobias

Veldig bra "eksperten".. Detta kan du! Idiot...

asd

over 20 år siden

asd

Noen som lar seg bli provosert over innleggene her, og det er så deilig å se..

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Hehe eksperten. Glimrende ide. Fra nå av skal jeg spille sanseløs golf ;)

Morten minstemann

over 20 år siden

Morten minstemann

Merkelig hvor mange personer har glemt golf etikketten og at golf er idrett. Det er ikke tillatt å drikke eller å være beruset på idrettsbanen.
At du ble kastet ut av banen hadde skjedd på alle banene i Norge. Heldigvis er det svært skjelden at folk går ut på banen med alkohol i blodet.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Ach, ulovelig med alkohol på banen.. gah.. Det er derfor jeg liker lukka turneringer med ølbiler som kjører rundt *glede seg til neste som er om et par uker*

Profeten

over 20 år siden

Profeten

sa jeg at jeg VAR beruset?

for pokker, når jeg for en gangs skyld har råd til og tid til å sitte og nyte et par halvlitere på klubbhuset før jeg går ut, og betaler Greenfee ut av hvitøyet for å spille på en middelmådig bane på et jorde på Romerike, i tillegg til at jeg er belastet med dårlige røykevaner, som på ingen måte kan skade hverken greenen eller medspillerne, så er det vel lov å bli ergelig for at en KRF'er kommer og mener det er upassende under en runde golf.

forøvrig, så spiller jeg til hcp 4,1 og er medlem på "båkkstad", hvor dette aldri ville ha skjedd.

Nei, siste gang jeg deler mine penger og min gode golf på et sted hvor man først serverer ølen gladelig, og så kaster ut de som drikker den.

Op

over 20 år siden

Op

Må jo være et eller annet med det som blir sagt om denne miklagard banen.. siden alle hater den sånn??

The Sannhet about Miklagard

over 20 år siden

The Sannhet about Miklagard

Her er fasiten: Miklagard har et vakkert klubbhus. Du ser det fra riksvei 2 mellom anleggsmaskinene som bygger den nye motorveien. Trenings-feltet er av de beste i Norge. Banens layout er meget bra for dem som slår seg over hindrene. Alle andre kommer i deep shit. Noen må derfor ta seg en dram før runden. Da går også engelskknotingen i shopen bedre. Røyke får man gjøre i røffen.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Har man 4,1 i hcp og er medlem i Oslo GK er man selvfølgelig velkommen til å gjøre akkurat som man vil på Miklagard. Hadde du fortalt det til de som skjelte deg ut så hadde de sikkert beklaget og båret deg rundt på gullstol i steden...

kaek

over 20 år siden

kaek

Profeten meget godt poeng, du hørtes ut som en morsom kar å gå i flight med:).

golf er idrett? I noen tilfeller ja. Å vrenge opp en jaggis på parkeringsplassen på miklagard for så å betale 900 greenfee, tvinge seg gjennom hulla og sette seg på verandaen og skryte av alle "birdiesa" er ikke sport, det er heller latterlig. (dette gjelder kanskje ikke bare miklagard selvfølgelig). Sånne folk skulle ha vært nektet adgang til banen.

hadde jeg plutselig fått superkrefter i golf og blitt nordeuropas beste golfspiller skulle jeg nektet å spille alle turneringer på miklagard på trass, åh hadde vært herlig.
quote vgnett: kaek nekter å stille opp på NM 2008 fordi den arrangeres av miklagard golfklubb

Profeten

over 20 år siden

Profeten

Du virker jammen som en kar som leser innlegg godt Fjosok.

virker som om hensikten din er å ta tak i et innlegg, vrenge det til noe ugjenkjennelig, og kaste dritt tilbake.

hva i all verden har det med saken å gjøre at jeg er medlem på Oslo GK?

virker som om misunnelse er roten til alle surpomper her inne. det ble sagt at jeg spiller dårlig golf, og det gjør jeg ikke.

Kaek: jeg er normalt en morsom kar å gå i flight med, men ut fra hva jeg leser om deg og din generelle holdning, så er jeg ikke like sikker på om du er så morsom å gå med. Hva om folk har Jaguar? er de dårligere mennesker av den grunn?
Jeg kjører Opel, vil det påvirke min menneskeverd?

herregud, nå husker jeg hvorfor jeg sluttet å poste her inne.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Ja, det er utrolig hva man husker når man endelig blir edru (hehe)

Nå har ikke jeg så mange profeter i min omgangskrets, men... Til å være en profet, synes jeg du er uvanlig hårsår. Og så vidt JEG klarer å tolke innleggene under denne tråden, så er det vel du som kommer ut som den aller sureste.

Og hadde du vært en ordentlig profet, så hadde du vel neppe vaset rundt i halvfylla på en golfbane heller.

Jeg tror forresten at jeg vet hvorfor du sluttet å poste her inne. Du syntes alle var surpomper, og at du var den eneste fornuftige. Tampen brenner...?

kaek

over 20 år siden

kaek

du som startet tråden da profeten. mener da ikke noe rettet mot at man tilfeldigvis har en fin bil, men måten og opptre med bilen på.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Profeten: Når du velger å fronte at du har 4,1 i hcp og er medlem på Bogstad kan dette lett tolkes som et argument for at du av den grunn ikke skulle bli kastet av banen. Hvis du mener at disse opplysningene ikke har noe med saken å gjøre, ergo de er usaklige ja så hvorfor skrive dem?
Hcp og hjemmeklubb legitimerer ikke ureglementert oppførsel, det var mitt poeng.

I motsetning til en del andre her inne så tar jeg derimot ikke din oppførsel og generaliserer den over alle Oslo GK-medlemmer, ei heller Opel-eiere.

Du ble kastet av banen, gratulerer du er en av ytterst få som har opplevd det. Jeg velger å tro at det var berettiget, og det at du får sympati av kaek og Eksperten styrker heller ikke din sak i mine øyne.

Hcp 4,5 og Toyota-sjåfør

kaek

over 20 år siden

kaek

var ikke sympati for min del, var heller bare enig i noen av punktene. det er bla lov å røyke i friluft i Norge, også på golfbaner. Med mindre det står skilter om noe annet, luften er fri for alle. Dette sier jeg ikke fordi jeg røyker, iom at jeg ikke røyker.. Burde også være lov til å ta seg en pils når dem faktisk selger pils i kroa, man blir vel ikke full av et par halvlitere, med mindre man er 12 år på klassefest.

Hcp 8.2 ingen bil

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Når det gjelder pils så er banen "offentlig sted" og der er det ikke lov til å drikke.... (og ja - det gjelder selv på en privat bane)

Jeg gir blaffen i hva slags bil folk har, hva de tjener og hvem de kjenner og kan ikke huske at folk på Miklagard er noe verre enn på andre baner. Etter å ha lest innleggene her forstår jeg at det er mye oppdemmet sur energi i dette landet.

Profeten

over 20 år siden

Profeten

Kaek:
når du klassifiserer etter Jaguar, så er vel den rette mot bilen, og din oppfatning av eieren. ikke?
Gunnar:
Nei, overhodet ikke, men det virker som om alle tar ting så personlig her inne, og absolutt skal ha sin egen tolkning av hva folk mener. det er litt slitsomt når meningene blir så forvridd og man må forsvare seg så grådig hele tiden, i stedet for å kunne få frem poengene sine.
Fjosok:
Jeg frontet ikke medlemsskapet mitt og mitt hcp annet enn som et svar på dere som latterlig presumtivt sa at jeg antakelig ikke kan spille golf.

dere lager helt tydelig en egen versjon av historien min, og vrir og vrenger og svarer som om jeg skullel være den store stygge ulven.

jeg ble provosert over måten det ble håndtert på, og skal love dere å aldri dele det med dere igjen. det er vel for hard kost for misunnelige Jante-folk som dere.
Tipper dere kaster dere over mine hissige kommentarer som sultne ulver igjen...

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Profet; jeg tror folk går løs på deg fordi at du ble sur over å bli kastet av banen og skjeller og smeller over det.

Kanskje de fleste mener at det ikke er kult å drikke på banen ?

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Profeten: Skjønner ikke hvor du får misunnelse fra? Hva skal vi være misunnelige på synes du? At du ble kastet av banen? En god profet spår om fremtiden og burde kunne forutsi at han ikke ble møtt med forståelse for at han ble kastet av banen. Kanskje føler du urett, vel såkalte profeter før deg har blitt spikret på korset og blitt grobunn for religioner. Du kan jo håpe... men forvent ikke å se meg i menigheten.

Profeten

over 20 år siden

Profeten

Ja, kanskje det.
men, hva er innholdet i de andre diskusjonene her da?
kranling og hakking mellom debattantene. ville påstander om alt fra slaglengde til korting av doglegger, krangling om hvilken driver som er best for nybegynnere, og krangling over hvorvidt golf eller fotball er mest jålete.

forumet tåler nok en som blir sur for å ha drukket 2 halvlitere for så å bli kastet av banen også... ;)

kaek

over 20 år siden

kaek

nei er ikke lov å drikke på offentlig sted. Men er vel lov å drikke i kafeteria/kro som ligger på golfbanen med skjenkebevilgning? er det ikke? tappekrane er vel ikke bare til pynt.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Profet: det tåler forumet sikkert. Min kommentar gikk på at det virket som du ble muggen.... kjenner du forumet så vet du hva som gjelder :-)
Og det var vel en over her som hadde gått i ballen bak deg - som skjønte at dere ble kastet vekk ? Ingen selvkritikk ? Skjønner godt at det er surt å bli bortvist hvis man har det moro - men var det ingen grunn til det i det hele tatt ?

Kaek - selvsagt er det lov til å drikke i og ved klubbhuset. det har skjenkebevilling. Ute på banen er det ikke lov.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Profeten: Ja der er jeg helt enig med deg, tråden du startet er ikke værre enn andre. Du må likevel akseptere at noen ikke er enig med deg uten å blafre med det altfor loslitte FrP-argumentet "Jantelov og misunnelse", spesielt når det ikke har noe med saken å gjøre.

Johansen

over 20 år siden

Johansen

Smilende Sam "kan ikke huske at folk på Miklagard er noe verre enn på andre baner".
Det er de nok ikke heller, bortsett fra en liten håndfull middelaldrende fjortiser som ikke har kommet ut av pappagutt-tilværelsen enda.
Jeg har opplevd flere episoder på Miklagard som gjør at jeg helt klart vil karakterisere noen av dem som vanker der som sosiale jålebukker (vet ikke om de er medlemmer engang). Bla.a har jeg opplevd at folk har stilt seg i puttelinja på putting-greenen, skjøvet alle klærne mine på gulvet i garderoben mens jeg sto i dusjen fordi jeg tilfeldigvis hadde lagt dem foran skapet til en annen som kom inn for å dusje. Booket en gang tid alene og ble satt i ball med tre andre som det første de spurte om når jeg kom på tee var om jeg kunne få meg en annen tid, for de hadde lyst å gå alene. Det gikk ikke, og for å vise sin misnøye slo de stadig når det egentlig var min tur (også fra tee), tråkket på puttelinja mi, og oppførte seg rett og slett ufyselig.
Banen og treningsfasilitetene på Miklagard er suverene, de fleste medlemmene er også hyggelige og greie, men Miklagard har en viss appell til noen mennesker de fleste av oss ikke synest noe særlig om. Tror ikke man finner samme tilstander andre steder i Norge, men det finnest nok mange tilsvarende "klubber" i utlandet.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Sam, banen er ikke nødvendigvis et offentlig sted. Dessuten må du skille mellom å ta seg to pils i klubbhuset for så å gå ut. Personlig synes jeg det er helt ok å ta seg en øl eller to før man spiller om man så ønsker.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Johansen: "Miklagard har en viss appell til noen mennesker de fleste av oss ikke synest noe særlig om". Vel, det samme kan man vel si om statskirken. Er du medlem?

heter det ikke whatever?

over 20 år siden

heter det ikke whatever?

:-)

Profeten

over 20 år siden

Profeten

Problemet her er at ingen kom bak oss og så det som skjedde. det er en løgn, for det var ingen spillere bak oss. de var minst 1 hull, og kanskje 2 bak oss.

jeg tar selvkritikk for at vi lo høyt og hadde det gøy på den greenen, men det hadde ingenting med alkohol å gjøre.
det er det som gjør dette latterlig.

det ble henvist til reglene hvor det står at vi ikke skal være høylytte og forstyrre andres spill. det var ingen andre spillere i nærheten.

men, samme. jeg slutter av denne tråden selv nå i hvertfall. det er jo som vanlig umulig å ikke bli misforstått.

keak

over 20 år siden

keak

profeten: hvor mange hull fikk du gått før du ble vist vekk, og hvor mye betalte du i greenfee?

Profeten

over 20 år siden

Profeten

vi var fire greenfeespillere som spilte primetime til fullpris.

ble kastet av på hull 9.

for øvrig helt uenig i det du sier om pris på MG.

MG er eneste banen i Norge som kan være i nærheten av å være verdt de 900.

men, nå skal ikke jeg gi dem mere penger i hvertfall...

H

over 20 år siden

H

Det klarer du ikke å holde profeten.
Nå har du sagt at du ikke skal poste flere innlegg herflere ganger, men du bare holder på.

Tipper at du er en skikkelig bortskjemt pappagutt/mammagutt/sutregutt som tror du kan gjøre hva f... du vil.

Bli voksen og respekter enkle regler så får du det bedre.

Thor Hellenæs

over 20 år siden

Thor Hellenæs

Jeg må bare komme med en liten faktaopplysning. På Miklagard har greenfee i hele juli og til nå vært 450 kroner uansett tid på døgnet. Hvis profeten påstår noe annet, så tar han feil. Jeg har heller ikke hørt at noen har blitt kastet av pga fyll eller dårlig oppførsel.

Fint om "profeten" ringer meg for å klare opp i dette. Jeg håper dette ikke bare er oppspinn bare for å kaste ut negative kommentarer om Miklagard. I så fall må jeg si at det er helt greit at du "ikke skal gi dem mer penger i hvertfall"...

Med hilsen
Thor Hellenæs
Sportsjef
Miklagard Golf
63943103

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Jaha, Profeten, var bare denne fyllehistorien fri fantasi for å sette i gang nok en opphetet diskusjon om Miklagard?

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Kanskje Profeten ville være grei og betalte dobbelt opp ?

Godt å se at Hellenæs viser at Miklagard er så proffe som jeg har opplevd før...

?!?!?!?!?

over 20 år siden

?!?!?!?!?

Hvorfor er ikke Hellenæs med på Sorknes??? Han var jo en av favorittene til NM-tittelen. Synd for han som vinner, det hadde jo smakt bedre om han visste at de beste hadde deltatt.....

pappagutt

over 20 år siden

pappagutt

Thor,

Greit at det har vært 450 i greenfee i juli, men når profeten skriver at han spilte denne uken så er vel det i august? Og hva er dere priser denne måneden da?

Profeten

over 20 år siden

Profeten

Jeg skal aldri starte en tråd igjen....

det er utrolig morsomt å se reaksjonen på folk når man snakker om Miklagard.

my work here is done.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Og jeg takker og bukker for underholdningen:-)

But my work is not done. It never is...

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Og vi koser oss med alt tullpratet om Miklagard vi også :)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Thor:

jeg tror ikke dette er noe annet enn en stemningspisk for å se hvor lang tid det tar før noen tok tak i faktaene her.
Miklagard har høy status hos kranglefantene her inne.. hehe...

miklagærn

over 20 år siden

miklagærn

har aldri vært på garden til mikla, men skal jeg tro dere som har spilt der må det jo være en god bane der snobbene kan finne seg godt tilrette. Er ikke det kjempegreier da????

da kan de holde seg på en bane så slipper vi andre dødelige å være missunnelige på at noen har mer penger, dyrere golfsett og bil til 1 mill++

All ære til garden som tar ansvar og får samlet snobben på en plass...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Hehe. Jeg må bare le av hvor jævla intenst denne janteloven er spikra inn i skallen på nordmenn. Patetiske greier. Jeg betaler 10 k for å spille på fantastiske greener en hel sesong. Hvis dere mener man må være rik for å betale 10 k istedenfor 4-5-6 k på andre baner, så får dere sitte der i deres egen verden.

Og klarer dere å snakke mer om Miklagard og pjatt og snobb og fine biler og bajs og søppel enda lengre her på forumet, så tror jeg ikke det tar mye tid før folk går lei og forsvinner herfra.

End og story?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Hvorfor har jeg _alltid_ skribbleleff i innleggene mine? sukk ...

H

over 20 år siden

H

Kanskje fordi du var litt irritert da du skrev dem ;-)
Tror det er et meget lavt antall som bedriver den hetsingen som forekommer. Virker som om noen er veldig glad i å erte opp MG- medlemmer, mens noen få MG-medlemmer lett lar seg hisse opp.
Middelveien er vel som vanlig best, eller?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Ikke at jeg er så opphisset men det er jo litt kjedelig å hver dag lese at små barn ikke kan oppføre seg. Det blir vel med at jeg ikke gidder følge med etterhvert når det er så lite vettug golfprat.

Får stikke på butikken å kjøpe litt egg og bacon jeg.
Ha en god golfdag ;) (her regner det kyr og giraffer.. sukk)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Får bare enda mer lyst å spille Mikla etter denne tråden. God underholdning, men her, som på alle banene i Norge, er det virkelig herlige idioter LOL

Og de kjører alle slags biler....folk er idioter, ikke pengene, bare noen få unntak MEd penger som driter seg ut.

De fleste jeg kjenner med mye penger, oppfører seg faktisk mere sivilisert og hyggelig enn gjennomsnittet av oss....

Bare min oppfatning.....

Janteloven står sterkere enn noensinne...

Hilsen fattig grunder på attføring ;)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Sorry, må nok ta en "Bernt" .... glemte selve saken hehe

Om noen tar seg noen øl og har det trivelig, vil de fleste som gjøre dette være desto triveligere, og humør sprer seg.....

Plager ikke meg om noen er litt pussa, men følger de vanlige regler, tempo og tar vare på banen....

Lov å ha det gøy på banen, og helgegolfere driver IKKE idrett!!

kaek

over 20 år siden

kaek

"Smilende Sam (05.08.05 kl. 15:49)
Kanskje Profeten ville være grei og betalte dobbelt opp ?

Godt å se at Hellenæs viser at Miklagard er så proffe som jeg har opplevd før... "

proffe? og gripe inn 2 ganger på et golfforum på internett fordi noen nærder som har lite å finne på (bla. meg) prater dritt og spade om klubben dems..ha ha ha, det er jo faktisk latterlig.
Hadde daglig leder e.l. på klubben min begynt å svare på tråder og gått ut med navn og yrke her på scangolf hadde jeg øyeblikkelig mistet all respekten for han.. så er det sagt.
smilende sam: man betaler helst ikke dobbelt opp etter å ha opplevd å bli kastet av banen..

Petter

over 20 år siden

Petter

Kaek: Tror det faktisk er du som har mistet respekten her...

Truls

over 20 år siden

Truls

..og det for lenge siden!

over 20 år siden

nesten så en skulle tro at kaek er lillebroren til JOnny....

:O)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

kaek kan neppe lese - ingen snakket om å betale etter at man var kastet av....

kaek

over 20 år siden

kaek

jo tror jeg kan lese, "kastet"? din j*** soss. lær deg å skriv ordentlig Norsk. PEtter fa*** d** d** i****! tiger s** me*! Truls er det styggeste navnet i verden, hvis du faktisk heter det synes jeg synd på deg og skal aldri slenge dritt til deg noen gang igjen.

over 20 år siden

der ble du i hvertfall avslørt. du er med stor sannsynlighet en 17 årig arrogant pappagutt som får sølvskjeer og dårlig oppdragelse.

ha en fin dag, og lykke til med språkopplæringen..

hihi

kaek er gull

over 20 år siden

kaek er gull

Tiger du kan bare slappe maks av. Ro deg ned. Du kan ikke drua.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Mer tragikomisk enn dette kan det vel nesten ikke bli..?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her