Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

hvordan skaft!!

filla

over 20 år siden

filla

Hvordan skaft bør en ha hvis man har rundt 100 i svinghastighet (miles pr hour), og hvordan skaft finnes det? får man ikke flere versjoner av light regular firm og stiff? står stiff på driveren min, men tror den er en ganske lett versjon av stiff..

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Spørsmålet er for "vagt" for bredt.... det finnes tusenvis av skaft du kunne brukt, det blir som å spørre; " jeg har fått lappen, hvilken bil skal jeg kjøpe?"

Har du rundt 100, vil de fleste kjøre stiff, men i mange produsenters spec's vil du havne i grenseland mellom Reg. og Stiff, så da vil din aksellerasjonsprofil (om du er en swinger eller hitter, om du har tidlig eller sen release av vinkelen mellom fremre arm og skaftet) avgjøre hvilken som passer for deg.

Men det finnes så mange alternativer, og om du vil få korrekt skaft til deg, gå til en køllemaker, der har de flere skaft å få prøvd enn noen annet sted....

Stakan

over 20 år siden

Stakan

Prøv et grått skaft

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Det heter "hvilket skaft" eller "hva slags skaft". Man kan spørre om _hvordan_ man skal svinge, men ikke _hvordan_ skaft man skal ha.

Sorry, men klarte bare ikke å la være.

Sorry!!

over 20 år siden

Sorry!!

Greit nok .....men "sorry" da, hvor hører det hjemme!!

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Det er bare å kjøre med regular skaft, kappet litt ekstra så havner du mellom to flekser (reg og stiff). Det funker for meg, har swing speed på 100 +/-.

H

over 20 år siden

H

Må ikke skaftet kappes nede for at flex skal endres?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Selvsagt, men hvis du er det minste usikker på hvilken ende du skal kappe; snakk med proshopen eller en køllemaker ;-0

...

over 20 år siden

...

Prøv det myke skaftet som ser ut som kokt spaghetti =)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her