Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lang putter

DPF

over 22 år siden

DPF

Hei allesammen, og god golfstart ønskes til langtslående torque entusiaster, fartsbøller og skilpadder samt alle dere som kler dere som dere vil.

Jeg lurer på om noen har erfaringer ved overgang fra kort til lang putter? Lurer på å kjøpe meg fordi jeg har litt levende håndled, og ja, jeg har vurdert å legge igjen 500 timer på treningsgreen samt det samme hos en pro, men jeg prøvde en i vinter. Det var innendørs, men du verden å enkelt det var å få ballnei eller veldig nærme hullet. Nå lurer jeg på om de lange putterne kommer til å revlusjonere sporten. Flere proffer går over til disse.
Hva tror dere??

KølleKalle

over 22 år siden

KølleKalle

Gå for det lange. Selv bruktet jeg vinteren i fjor til å venne meg til langputter inn på stueteppet. Nå bruker jeg kort putter bare om våren når det er treige greener. Langputteren gir mye bedre kontroll, særlig på lengden på raske greener.
Du ser imidlertid ikke onduleringene på greenen like godt når du står og skal putte. Du må bestemme deg før du stiller deg opp for å slå hvor du vil putte, og IKKE forandre mening når du står over ballen.
Lykke til.

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

Hvilke type puttere som egner seg best er svært individuelt. Det har de siste par årene vært en rivende utvikling mot mangfold blant Pro spillere. Det er et utall forskellige puttere, skaftlengder og grepstyper ute å går. Gå for dete utstyret som fungerer best for deg over tid, ikke se deg blind på en eller to testøkter.

De subjektive utalelsene til Køllekalle må sees på som nettop det. Kun en mening blant mange. Selv mener jeg bestemt at en kort putter ca. 33 tommer fungerer best for meg. da må jeg bøye meg mer over linja og føler jeg ser linja bedre.

Hvis det er en trend blant tourspillere så er det å gå vekk fra hakeputter og tilbake til vanlig eller mageputter. For noen år siden var det mange med hake, det er det ikke nå.

Audun

over 21 år siden

Audun

Jeg har selv bygget om min Ping Isopur fra ordinær kort putter til mageputter. Det var svært enkelt, og jeg fikk en putter som i hvertfall fungerer meget godt for meg.

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Jeg har de seneste to ukene montert og levert en drøss med puttere, tre ball puttere og Dynacraft copperhead tour. Tre ballputteren kan brukes som langputter, men jeg ville ikke gjøre det. Det er så spesielt at det er de ferreste putterne på markedet som passer, s4elv om leverandøren sier det er ok.Selv bruker jeg nå copperhead tourputteren, og har omtrent ikke annet enn en og toputter lenger.Dette skyldes en god siktelinje, noe som sammen med logolinjen på ballen gjør underverker.Det er etter min mening en grunn til at det i alle tider er de normale putterlengdene som har overlevd i alle miljøer.Men bevares, det er bare å prøve ut nye løsninger, vi som leverer utstyr selger gjerne.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Støtter opp under det Børje sier. Har spredd noen Copperhead Tour 2003 puttere i bekjentskapskretsen, og nå kommer venners venner som har prøvd dem og spør om jeg kan lage til dem også. Disse putterne er noe av det beste som finnes på markedet hva angår siktelinjer.

Bygde nettopp en langputter av samme hodet. Den var litt i letteste laget, men ved å borre et hull og montere en 40x8 mm hodeløs bolt i veggen som går midt inne i putteren fikk jeg lagt til nok vekt, og kan i tillegg tune putteren ved å legge til og ta vekk stoppskiver på den ene eller den andre siden. Dette flytter tyngdepunktet sideveis, og man kan justere inn putteren for dem som alltid putter på den ene eller andre siden av hullet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her