Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Driver

perry

over 20 år siden

perry

Har tenkt å prøve noen forskjellige drivere imorgen sammen med min pro, og lurer på om noen av dere har forslag på køller jeg bør prøve. Dette blir min første driver har spilt meg ned til 20 i hcp. med jern.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Ping G2, Cleveland Launcher og Cobra

perry

over 20 år siden

perry

Hva med nike ignite 460?

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Ignite har fått bra kritikk i tester, men til syvende og sist er det du selv som må teste og finne ut hva som passer deg.

mvh,

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jeg nevnte bare de som gjennomgående har gjort det best i tester i de største magasinene, men Nike Ignite, hvorfor ikke, prøv så mange du kan, for all del, jeg plukket bare tre som gjør det best på tilgivenhet/lettspilthet..

perry

over 20 år siden

perry

Hvem kommer best ut på pris?

JB73

over 20 år siden

JB73

Ping'en er forholdsvis billig, spesielt hvis du får tak i den med aldila nv skaft (skal koste det samme som std skaft). Har aldila nv skaft i min driver, og er utrolig godt fornøyd med skaftet.

Ellers anbefaler jeg deg å ta turen innom www.nettogolf.no.
Jeg har en SMT 455DB derfra som jeg er kjempefornøyd med. Nå ville jeg gått for en Ashton X-1 el Ashton MS-5, eller en Alpha 830-2 - spesielt siden de er på tilbud (ihvertfall x-1'en > kr 1634,50 ferdig montert). Hør med Børje vedr skaft - ikke alle digger aldila nv ;-)

NB! Jeg har ingenting med nettogolf å gjøre untatt at jeg er fornøyd kunde.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Spørs...USA (eBay, golfsmith, edwin watts, TGW ...) eller her...

Men grunnen til at jeg nevnte disse er at de er mest tilgivne, og Launcher og cobra kommer ofte bra ut i pris...
Sjekk hos Dormy.se, edins eller stadium.....i Sverige...

dormy.se, salg på Cobra SZ440 1499SEK, men de trekker ifra den svenske momsen, og så legger norsk fortolling norsk moms på igjen, så det blir momsutlegg og frakt i tillegg til ca.1300 NOK....

Gidder ikke sjekke mere ;)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

JB73
Det var en veldig bra pris!!! nettogolf altså.......hvilke skaft får du da montert på???

perry

over 20 år siden

perry

Har tenkt å kjøpe hos min pro, blir nok noe dyrere men velger å støtte opp om min hjemmeklubb.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

god innstilling perry :)

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Bernt
Skaftene jeg bruker varierer i forhold til kunden, men skaftet har en verdi på 4 - 500 kr i min shop. Vil du f.eks. ha ett dyrere skaft plusses diferansen på. På denne måten vil alle få en reell mulighet for optimalt skaftvalg.

Rms

over 20 år siden

Rms

Til info så ligger det en SMT deep bore på bruktmarkedet..

perry

over 20 år siden

perry

Det ble en big bertha 11 grader.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Det bør bli bra det, lykke til!

olemartin

over 20 år siden

olemartin

Big Bertha var den lengste køllen i testen til Golf World. Taylor Made R5 var den mest tilgivende(3.plass på lengde) og Nike Ignite var den beste overall (2. plass i begge kategorier)

Golf World er å få kjøpt på Narvesen nå(tror jeg)

perry

over 20 år siden

perry

Nå har jeg fått testet ut driveren endel, men sliter noe vanvittig med slice. Fikk også en kompis til prøve den(singel hcp) han klarer heller ikke å slå et rett slag med kølla. Han har en king cobra driver selv som han slår snorrett med. Begge køllen har reg. skaft. Jeg slår også rett med cobraen hans. Noen som har en forklaring på dette?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jeg forsto det slik at du skulle teste mange driver med proen din den dagen,,,,,og du endte opp med big Bertha....?

Hvilke andre rpøvde du, og med hvilket resultat..

Cobra er ofte veldig lukket ved set up, at slagflatenb peker mo tvenstre når sålen hviler mot bakken.....

Slice er det mest vanlige feilen, og vises mest med driveren siden den er lengst og krever derfor et flatere svingplan.

Umulig å si hvorfor DU slicer, men den vanligste årsaken er at man slår fra toppen, dvs releaser for tidlig og kommer således utenfor svingplanet og krysser svingplanet ved ballen, slik at køllhodebevegelsen blir utenfra og inn, med sideskru i ballen som resultat, en slice...
Mange slicere, har en dårlig vektforflytning, at man får vekten på utsiden av bakre fot i baksvingen, en sway. Dette gjør at man ikke får flyttet vekten til fremre fot i nedsvingen, og da slår man fra toppen....Dette resulterer også i en hemmet release med bakre hånd , slik at man ikke får rotert bekre arm og hånd gjennom impact......

Prøv et morsomt grep!!
http://www.golfworks.com/product.asp_Q_pn_E_FL02B
Feel golf, grepet heter Release! to modeller X-Line og X-Wrap

Umulig å få en hindret release med dette...

perry

over 20 år siden

perry

Har nå byttet ut big bertha driveren med en king cobra 440. Må bare si at den er mye bedre, går lengre og rettere.

Little Easy

over 20 år siden

Little Easy

Jeg sier bare en ting: TaylorMade r7 m/ Aldila NV 65 stiff!! Kongedriver!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her