Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hakadal gk

golfsjef

over 20 år siden

golfsjef

Nå har endelig de 9 første hullene åpnet. Kommer denne banen til og overleve? Har ikke stor tro på at de har penger til og bygge ferdig hele anlegget? Men bare mine tanker det da.
Er det noen som har spilt de 9 hullene enda? Da mener jeg medlemmer. Siden de ikke har åpnet for gjester enda...
tror det går to år jeg, så er de konk? Noen andre som tørr og tippe?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

på hvilket grunnlag tipper du dette da?
var da utrolig pessimistisk.
dersom du leser hva som har blitt sagt om klubben og dens økonomiske situasjon tidligere, så ser det vel ganske lyst ut egentlig.
de har 500 medlemmer og har penger til å ferdigstille de siste 9 hullene.

Personlig så synes jeg det høres ut som om dette er en klubb som har livets rett.

vi får se, men jeg tror dette er en klubb som vil bli bra.
banen ser også bra ut, og jeg vil besøke den så snart den åpner for gjestespill.

time will show.... :O)

Tore P

over 20 år siden

Tore P

http://www.aasgaardgolfpark.no/index.php?section=bane

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/bildeserier/article1088412.ece

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article1681419.ece

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

Golf sjef, synes du skal ta deg tid til å titte på linkene Tore P viser til. Jeg er andelseier og har spillt banen flere ganger allerede. Forholdene er meget bra med greener som er bedre en de fleste andre baner jeg har spillt på hitil i år. De neste 9 hullene har vært under bygging av veidekke siden mai og disse er de første 9 på hoved banen. De blir helt rå og åpnes juli neste år. Rangen har allerede blitt et samlingspunkt for nyskjerrige i nærområdet og nye Hakadøler kommer stadig til og melder seg inn i klubben. Det er noen tusen av dem så jeg er ikke så veldig nervøs av meg med tanke på fremtiden. Innen en radius av anlegget på 3 mil bor det uhorvelig mange potensielle og allerede spillende golfere. Vi har et fantastisk miljø og meget god dugnads ånd,en helg i juni var det for eksempel over 150 stykker som stilte opp:-). Vet ikke når det blir åpnet for green fee spillere enda,men når dette gjøres bør dere ta en tur å titte.(eventuelt smiske med et medlem som kan ta med gjester når de ønsker). Utsikten fra tee på hull 9 (18 neste år) er verdt turen alene selv om man ikke skal spille. PS : er forsatt handicap ansvarlig i klubben ,holder teori kurs og har andel. Minner om dette slik at ingen kan tvile på mitt ståsted når jeg skriver om klubben min:-)

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Simen,

How is the golf itself? Is a strategic course, penal? How good is the actual golf? You didn't mention much about the course in your reply.

Thanks.

Brian Phillips.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Så fint med salt i såret fra golfsjefen.
Siden du starter en sånn tråd er det tydelig at du ønsker at Hakadal går konk.
Det tror jeg ikke de gjør. Blir det lite penger i kassa får de heller gå ned på kravene og standarden, men det skal mye til at en "gårdsgolfbane" går konk.
Vi trenger MANGE golfbaner. Ikke mange mesterskapsbaner, men mange hyggelige golfanlegg der folk kan møtes og ha det hyggelig og spille golf.

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

Hi again Brian:-), tried not to go to much into detail because the forum sluggers usually try to cut my head off lol. However here it goes : The holes opened this year are the first 5 on the small course and nr 14,16, 17 and 18 on the main course.(U can find the map on Hakadalgolf.no,the website has been updated). This means that the first 5 holes are rather simple in length. (287, 130,253,303 and 140). The rough has been cut to be mean so u better hit it straight if u wanna be in play. And big hitters can go for the green in one with their driver if they dare on the first 3 par 4's ..but there is enough water and hazards to make u think twice about it.Fairway and green bunkers + lots off mounds ads to the mix. So in my opinion the design give u many different ways to play the holes before pegging up the ball. Last 4 holes are parts of the big course and have 4 tees per hole.(small course have 2 per hole). 14: 320 meters from white tee,par 4, is straight off the tee with bunkers to the left, protecting the fairway infront of a dogleg left close to the green. Water hazard (big dam)along the right side of the green. 16: 340 meters from white tee par 4, has a stream with small dams along its right side and turns sligthly to the right after the 150 meters mark. Fairway starts wide but narrows in as u get closer to 200 meters off the tee, another dam to the right and behind the green. Also infront of the green to the right is a huge rock face mr Pern really liked so he kept it..u better not hit that one..if u do anyting can happen. 17: par 5 498 meters from white tee. last 100 meters are uphill and u usually have the wind in your face so it plays very long. Green is protected by potbunkers and sand. 18 :par 4 393 from white tee,dogleg right. This one needs to be seen to be really appretiated. U stand elevated in front of the "Aas dam" , in the middle of it there is a big beautiful fountain,and u need to hit the ball about 200 meters to carry over the water from that tee. On the otherside the banks of the dam is protectred by huge trees .So u better hit it high aswell. If u dont feel brave u can go left and avoid most of the dam and play it like a par 5. When u hopefully land safely on the other side of the dam u will look at the green heavily bunkered with the old farm buildings directely behind the green. Main building dates back to 1757. This hole is just incredably beautifull:-). So how good is the golf..lets just say im having a blast playing the course,but then again its hard for me to be really objective lol. Mr Pern has design holes that make u think before u hit the ball, and the nature around the course with its many dams make it a feast for the eyes aswell. This year the golf is good and come next year it will be exellent and when all is finished in 2007 it will be awsome. Simen Fulland

Alexander Berg-Hansen

over 20 år siden

Alexander Berg-Hansen

Det er utrolig fascinerende hvor mange negative innlegg som startes på disse sidene! Det er også godt gjort av ”golfsjefen” og trekke konklusjoner om klubben og banens fremtid uten og ha spilt eller sett den. Som unge herr Fulland påpeker så er altså byggingen av de neste 9 i full gang og det ser utrolig lovende ut! Etter en kald og regntung vår trenger banen litt tid for å gro seg til så foreløpig kan bare medlemmer spille. Jeg er usikker på når banen åpnes for greenfeespill, men når den gjør det håper jeg dere tar turen opp til Hakadal for å prøve de første 9 og titte på de 9 som er under bygging.

Vi ses!

Alexander Berg-Hansen
Leder i herregruppa og aksjeeier

fan

over 20 år siden

fan

Ja, vi trenger flere sånn opptimister i golfen.
Er alt for få av de syns jeg.
Hakadal ser ut som en bra bane. så langt.
For håpe de overlever da.
Blir spennende og prøve banen.
har hørt at herr fulland ikke kan spille golf også. Så muligheter for og finne lost baller i skauen der oppe også;)

Kjerringa med staven

over 20 år siden

Kjerringa med staven

Jeg håper det blir en fin bane, så greenfeespillere får nok et godt alternativ nær Oslo. Lederne for prosjektet virker rett så edruelige, så de klarer nok å skape et fullgodt anlegg for medlemmene. De som ikke er det, har jo sjansen nå, da det visstnok er noen andeler for salg.

Fan skriver at Fulland ikke kan spille. Hvem kan det? Ifølge nylig fremkommet statistikk er gjennomsnitts-hcp i Norge 24,5. Og da er ikke utøvere med grønt-kort medregnet. Gjør man det, er visst gjennomsnittsnivået på 35,5. Jo, du, mulighetene for gratis ballforsyning er gode for den som leter. Men da må man jo ut i skauen, og der er jeg sjelden:-)

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

"fan",har helt rett:-).Ifølge pro Morten spiller jeg ikke golf,jeg slår golf...Dette medfører en del utrolig morsomme golf øyeblikk for meg,mye latter fra mine medspillere og mange hyggelige ballfunn i Hakadal og omegn for alle andre....Jeg har 22,7 i handicap og er således laaaangt under landsgjennomsnittet. Uansett spillestil og handicap er dere hjertelig velkommen om dere tar turen når banen åpnes for greenfee spillere. :-) Simen Fulland

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

God dugnadsånd fra lokale krefter kan hjelpe mange prosjekter godt på vei. I tillegg er det miljøskapende og det gjør at medlemmene blir mer lojale mot klubben og trives på banen. Den lojaliteten kan bli viktig hvis man opplever en tung sesong med dårlige spilleforhold f.eks.

Kikket på bildene fra Hakadal og ble ikke så veldig mye klokere av den grunn, men skal ta turen for å se når det nærmer seg en fullverdig 18 hulls-bane. Hva er grunnen til at det er valgt å bygge 5 hull av korthullsbanen og 4 av hovedbanen? Det vil si at man mangler 13 hull på å ha en golfbane...

Må innrømme at jeg ble litt skremt av stoltheten omkring fontenen i vannhinderet, personlig syns jeg det er mer sjenerende enn det er vakkert men det er nå min smak da...

Jostein

over 20 år siden

Jostein

Enig med Fjosok i at en fontene ikke gjør en golfbane. Men jeg tror ikke denne fontenen forstyrrer noen.

Har gått tre runder, og er godt fornøyd. Banen er bra tatt i betraktning av at den er helt ny. Liker hull 6 spesiellt godt, i tillegg til hull 9 som er helt sjef. Men jeg skulle ønske at røffen ikke var fullt så røff. Det er vel ikke om å gjøre at folk ikke skal finne igjen ballene sine, er det det da?

Stian

over 20 år siden

Stian

22,7 langt under langdgjennomsnittet... vel, jeg så en oversikt over hva folk egentlig hadde i handicap og tror halvparten av alle registrerte golfspillere i Norge hadde GK. Det var en utrolig liten del som hadde singelhandicap. Så jeg tipper du er over landsgjennomsnittet jeg (hvis vi definerer "over" som å ha lavere handicap).

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Hyggelig at Hakadal får en bane. Hyggelig at medlemmene er fornøyd. Da er alt som det skal være.

Vi trenger baner over hele landet - av forskjellig karakter. 6,9,18 og 27 hull - men helst litt av hvert. Som far til en gutt på 8 synes jeg f.eks. at korthullsbanen på Miklagard er super og at Husebye og Hankø's 9 hulls bane er flott. For mine egne runder ønsker jeg også variasjonen, men vil stort sett ha 18 hull.

At det til tider er vel mye reklame for egne baner her er vel noe vi må leve med og så lenge det bygges på ekte stolthet så sjarmerer det meg.....

Lykke til i Hakadal...

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Når banen først er oppe, så ønsker selvfølgelig også jeg at alt skal gå bra. I de trange tidene vi er i nå, synes jeg likevel det må være lov å forvente en viss edruelighet i markedsføringen av prosjekter.

Her synes jeg Ulven-prosjektet har gått foran som et godt eksempel. Drummon og Martens har åpent sagt at de trenger så og så mange aksjetegnere for å lage de første 9, og deretter så og så mange for å fullføre.

Det er mange som prøver seg på gratismuligheten til å markedsføre nye produkter via diskusjonsfora som dette. Fordelen er åpenbar: Det er gratis, og man unngår å komme under markedsføringsloven. Ulempen er imidlertid like åpenbar, nemlig at informasjonsstrømmen ikke kan kontrolleres.

Eller sagt med andre ord: Det kommer bare dritt i retur!

Og spør dere meg, så er det akkurat slik det skal være :-)

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Jeg ønsker uansett Hakadal lykke til! Go Simen Go!

Av ren nysgjerrighet - lurer jeg på hvilke klubber de verste pessimistene er medlemmer i?? Det gjelder ikke bare denne tråden!!

Simen Fulland

over 20 år siden

Simen Fulland

"Fjosok", Grunnen til at man valgte å bygge 5 på korthulls banen (henholdsvis tre par 4 : 287,253,303 meter lange og to par 3 : 130 og 140 meter lange fra gul tee),var av økonomiske årsaker. Når hele annlegget er ferdig vil den "korte" 9 hulls sløyfen ligge inni de siste 9 til hoved banen. Å bygge sløyfen rundt den "korte" banen først for siden å bygge 9 på innsiden ville fordyret prosjeket en god del. Hullene på den "korte" banen er som du ser lange nok til å kalle dem golfhull, din påstand om at vi mangler 13 hull er derfor et snev overdrevet. Vi mangler 9 før vi har 18, og de åpner i juli neste år...I tillegg kommer det jo enda 9 til. 5 på hovedbanen og 4 "korte" hull til på den "lille" banen. Slik det ser ut nå vil hele anlegget være ferdig sommeren 2007. Simen Fulland

Nick

over 20 år siden

Nick

Ser ut til å være en veldig engasjert gjeng der oppe.
Slik skulle flere klubber vært.
Stå på, vi trenger flere klubber som dere.

Alexander Berg-Hansen

over 19 år siden

Alexander Berg-Hansen

Hei Lake Placid

Jeg syns det generelt sett er mye negativ synsing på debattforumet her, det er helt meningsløst henge ut enkeltpersoner/klubber som mer negative enn andre.
Jeg har bare observert at de fleste som er negative her inne ikke signerer med eget navn og klubb så da er det vanskelig å vite agendaen deres er. Det er innlysende at vi etter lang ventetid er veldig fornøyd med at banen vår endelig har åpnet og at vi ønsker at flest mulig tar turen opp i Hakadal for å prøve den minst en gang;o) (når den åpner for greenfee spill altså)

Ha en fantastisk golf-høst!

Alexander Berg-Hansen
Leder i herregruppa og aksjeeier

latsabben

over 19 år siden

latsabben

Hele prosjektet stinker..
Går nok ikke så bra.
Siste jeg har hørt er at det er dårlig med kroner igjen. Det som skjer da er at klubben går konk. Aksjeeieren taper innskuddet sitt og baneeieren åpner bare et nytt as og sånn går det fram og tilbake.
Dette er sikkre kilder i klubben.

Simen Fulland

over 19 år siden

Simen Fulland

Først : Takker for hyggelige lykkeønskninger. Dernest "Latsabben", Dine "sikre kilder" i klubben må være de mest usikre i hele golfverden, Du er så langt utenfor fairway med den posten at jeg tror nesten jeg må rope FOOOOOOORE!!!!. Simen Fulland

Truls

over 19 år siden

Truls

Kan bare ikke fatte at det skal komme negative innspill når en ny bane skal etableres! Jeg gleder meg over hver eneste nye bane som dukker opp. Det blir jo flere å velge mellom! Hvordan økonomien er i klubbene er meg knekkende likegyldig så lenge den er god i min egen ;-)

Nick

over 19 år siden

Nick

Latsabben

Hvem er du?
Hvor er du medlem?

latsabben

over 19 år siden

latsabben

Jeg er medlem på hauger jeg.
hvem jeg er har ikke du noe med.

latsabben

over 19 år siden

latsabben

Er ikke så usikre som dine golfferdigheter mister fulland

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Det er alltid herlig med grunnløse akkusasjoner fra folk som bare hører på ordet rundt bålet. Banen er oppe og går som bare rakker'n. Når jeg tar turen hjemmeifra som er rundt 15 minutt tusletur gjennom hull 5 til 1 så er det alltid folk å se på banen. I går var det igjennomsnitt to flighter på hvert hull. Det er også alltid folk å se på drivingrangen. Det var stappfullt i går. Folk er veldig fornøyde med banen. Såklart har den sine barnesykdommer som høyt gress, grusom "røff" og dreneringsproblemer. Men gi meg gjerne en liste på hvilke baner som IKKE har de samme symptomene i sin oppstartsfase, så kan vi diskutere.

Banen, som nå er en 9-hulls er et flott stykke arbeid. Utfordrende, men samtidig veldig god å spille på, og passer godt for de ferskeste til de som har det hvite kortet godt stappet ned i lomma.

Kjære latsabben: "prosjektet" som du så bråsikkert kaller det er noe som er kommet for å bli. Medlemsboka blir større og større og alle er gode supportere i støtte opp rundt baneforhold, tilbakemelding til greenkeeper, og alt som er revelant rundt banen's ved og vel.

Denne banen er kommet for å bli!

golferen

over 19 år siden

golferen

Hehe, høres ut som det er mye saktespill der.
Har de ikke grønt kort opplæring der oppe?

Tore P

over 19 år siden

Tore P

Helt enig med Latsabben!

Hele prosjektet stinker! Går nok ikke så bra!

Jeg har også hørt følgende:

Veidekke fortsetter jobben der oppe, selv om de ikke får betalt. De har tatt på seg resten av jobben som dugnad, da de har blitt glad i stedet. Dette har jeg fra si(k)kre kilder.

Det er dårlig med kroner igjen. Byggselskapet har gått konkurs 4 ganger allerede. Aksjeeierne har tapt innskuddet sitt og baneeieren har i 2005 fortsatt og fortsatt å åpne nye selskaper i beste WGI ånd. Utrolig nok har aksjeeierne der oppe (ingen av dem leste prospektet før de signerte) godtatt at de har mistet investeringen sin 4 ganger, og alle kjøpte aksjer i selskapet Aas Gaard Golfpark "5" AS.

Nei - nå må man slutte å bygge flere golfbaner. Jeg betalte 50 000 for min aksje på Hauger, og det får jeg aldri igjen hvis man fortsetter å bygge flotte baner i nærheten.

Tore P

Simen Fulland

over 19 år siden

Simen Fulland

Ille bra Tore :-)..Beste posten sålangt lol. Simen Fulland

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Simen, du som er involvert i grøntkort-opplæringen der oppe: Har dere glemt å fortelle folk hvor viktig det er å reparere nedslagsmerker på greenene? Under min første runde på banen på åpendag nr. tre var det allerede flere brune hull å se, og jeg reparerte minst 10 nedslagsmerker som ikke var mine egne. Slikt er ganske uforståelig mtp. at det fremdeles stort sett er medlemmer og aksjeeiere på banen. Med en slik ny og flott bane burde folk være ekstra opptatt av å rydde opp etter seg.

Simen Fulland

over 19 år siden

Simen Fulland

Det er ikke glemt ,men understreket og gjentatt klart og tydelig mange ganger når jeg holder kurs. Skal sende informasjonen videre til de rette kanaler:-). Banen ser videre ut til å åpne for gjestespillere 15 august ,så noen lurte på dette lenger opp. Simen Fulland

over 19 år siden

Jeg gleder meg Simen.

jeg lover å komme og besøke banen, og skal skrive et personlig referat som JOnny kommer til å hakke i filler.... hehehe..

Gunder: Blir du med til Hakadal rundt den 15?

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Simen: Jeg berømmet nettopp et tilsynelatende godt miljø, dugnadsånd og trofaste medlemmer er kjempeviktig for en klubb og skal ikke undervurderes! Golfbanen vet jeg ikke mye om, og derfor stusset jeg litt over at man valgte å bygge 5 hull av korthullsbanen og 4 av hovedbanen. Noe du gjorde rede for.

Jeg har bodd i Trondheim noen år og jeg kom derfor til å tenke på Byneset -prosjektet (27 hull) der de (når jeg var der oppe) bygde en 9 hulls-korthullsbane og 9 hull av hovedbanen først. Så skulle de vente til de fikk nok andelseiere til å bygge resten. Problemet ble at folk ikke ville kjøpe seg inn før de visste at det ble en fullverdig 18 hulls-bane... et lite dilemma kan du si. Banen ventet på medlemmer, og potensielle medlemmer ventet på banen. (Hvordan det er der nå kan sikkert noen der oppe gjøre rede for).

Jeg håper at økonomi kommer på plass både for Byneset og Hakadal til at det blir en full 18 hullsbane begge steder. (Byneset er et kjempefint område, og de har noen av de beste treningsfasilitetene jeg har sett på noen bane her til lands).

Jostein

over 19 år siden

Jostein

Har lagt inn banen på Scangolf Community. Den ligger foreløpig under "Andre land", men webmaster flytter den snart inn under "Norge".

Da er det bare å begynne og registrere runder!

pus

over 19 år siden

pus

Hmmm, hakdal gk.. Er det ikke snø der enda da?

Simen Fulland

over 19 år siden

Simen Fulland

Det er mulig det er snø fortsatt i "Hakdal gk".... Hakadal gk derimot bader i solskinn fra solen står opp til den går ned igjen, og er fri for snø, omtrent samtidig med Hauger. De ligger jo i samme kommune med under 15 kilometers avstand.... Simen Fulland

tuffe

over 19 år siden

tuffe

Under 15 km... hva har det med saken og gjøre Fulland?
Skjønner ikke at klubben tør og la deg skrive her. For så mye latterlig som du skriver så burde du vært fengslet.

klas

over 19 år siden

klas

Hørte med noen jeg kjenner på hakadal gk.. De sa at han fulland var en av de dårligste golfspilleren de hadde sett. Kunne ikke slå golfballen.

Ink Lu Derende

over 19 år siden

Ink Lu Derende

Klas, hva har det med saken å gjøre?

tingeling

over 19 år siden

tingeling

Full And??

Hallo Simen

over 19 år siden

Hallo Simen

Hvordan har besøket og tilbakemeldingene vært så langt ???

Simen Fulland

over 19 år siden

Simen Fulland

Til "Hallo Simen" : Besøket har vært bra ,med mye greenfee spillere i helgene og på kveldene. Treffer stadig noen på dagtid også. Folk utenfra jeg har pratet med er veldig fornøyde og imponert over kvaliteten på banen i åpnings sesongen. Vi hadde litt drenenrings problemer til å begynne med, men noen skotter med tydelig god kompetanse på området fikset dette fort. Sjefs green keeper John (også skotte ) har gjort en meget god jobb sammen med resten av banemanskapene. Jeg storkoser meg hver runde jeg spiller og ser på smilene til de jeg møter av medlemer og andre, at jeg ikke er alene om det:-) Simen Fulland

Roky Erickson

over 19 år siden

Roky Erickson

Jaggu, her var det mye røyk og lite ild.

latsabben kan jo holde seg på Hauger, som forøvrig er en fin bane bortsett fra at det er alt for mye blinde slag og dårlig sand i bunkerene.

Og Tore P, ha ha - Hvis seriøse aktører, feks. Veidekke fullfører prosjekter av kjærlighet, og sponser millioner av kroner på det, vil de få mange oppdrag og lite inntekter.

Jostein, vel det finnes mange neandertalergolfere i landet her. De legger ikke tilbake torv, tar ikke nedslagsmerker og går sakte.
og så var det de som tror de har reparert, dem finnes det klart flest av.
8 av 10 reparerte merker er ikke reparert pga manglende kunnskap
(i.e. brune flekker osv.).

Og banen - Hakadal har en fin bane, kanskje litt enkel foreløpig, men morsom. Noen hulll er krevende. Og vi har ikke snø så lenge, men det er kalde netter til langt ut i mai. Tror ikke 18 hull er klare til juli, men sikkert til august 06.

og Full And, hehe - ta'rem Simen, ta'rem - jeg heier på deg.
Hakadal, en klubb for høner, haner og fulle ender.

The Baby Ghost Says Drag Your Chain Away
( . Y . )

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her