Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Selvbygger-Jernkøller

Steinar Boge

over 22 år siden

Steinar Boge

Har med stor interesse fulgt diskusjonene omkring hjemmesnekra utstyr (se Innlegg: "Råeste driver?"), og har begynt å sette opp en liste over hva jeg selv vil bygge. Når det gjelder jernkøllene er jeg derimot usikker på hva jeg skal velge. Jeg har hcp 17,3 og har i hele min golfkarriere spilt et eldgammelt PGF Aristocrat (blades), så jeg regner med at alt blir en opptur fra det.
Ser at det er mest kopi- jern på de nettsidene som har blitt anbefalt. Er disse OK? Har noen bygget jernkøller selv som de kan anbefale? Har Integra/Bang/SMT også gode jern?
Bruker man samme lim til stålskaftene til jernkøllene som til graphiteskaftene til driver/woods?

TAG

over 22 år siden

TAG

Ja, man bruker samme lim. Finnes ufattelig mye stoff om hjemmebygging på nett, hvis man bare leter litt. Selve hodet er viktig, men skaftene er nok enda viktigere. Velger du Dynamic Gold (u/sensicore) fra True Temper eller de noe dyrere Rifle fra Royal Precision skal det godt gjøres å ende opp med dårlige køller. Pass på at du finner en flex som passer til deg. Lurt å få hjelp fra en pro til det. Har ikke noe erfaring med integra/bang/SMT jern, men kan ikke skjønne annet enn at de sikkert har gode produkter. Har selv bygd PC3-jern fra Dynacraft, og anbefaler de på det varmeste. Ønsker du å fortsette med blades kan det være en ide å sjekke 1030-serien fra samme leverandør, www.dynacraftgolf.com. Finner info om skaft og grep også på denne siden. Merk at denne siden fronter Dynacraft i USA, men de leverer også fra England. Ta kontakt med dem via mail, så kanskje du sparer noen kroner i frakt.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her