Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Junior NM

Henrik

over 20 år siden

Henrik

Noen som tør tippe resultat i junior Nm på bærum?

eksperten

over 20 år siden

eksperten

Jeg VET at Marius Thorp vinner.
Han er i knallform, og gikk 65 slag idag. Dessuten kjenner han banen veldig bra.

kanskje det

over 20 år siden

kanskje det

, men han spiller med en god porsjon press på skuldrene og må holde hodet kaldt for å holde seg på topp. Klart han blir farlig, men allikevel er det to runder igjen!

Mann

over 20 år siden

Mann

Marius tar nok dette, ny banerekord i dag, han var jo -6 etter 12 hull!!!!

Dameklassen er mer jevn, tror det kommer til å stå mellom Lene og Emelie

jaja

over 20 år siden

jaja

tror nok ikke at han føler press på sin egen hjemmebane, så hvertfall ikke sånn ut i dag..

Knut vinner

over 20 år siden

Knut vinner

Knut tar dette. Han er en mye bedre spiller enn marius.

eksperten

over 20 år siden

eksperten

HAHA

Hvis Knut er en mye bedre spiller, hvorfor blir han da knust av Marius i hver eneste turnering (med unntak såklart)

Hænsen

over 20 år siden

Hænsen

Har troa på Anders Kristiansen! Lykke til sneipen..!!

hmm

over 20 år siden

hmm

Knut vinner: ser ut som han har litt mye å ta igjen...marius er vel hakket bedre..står mellom anders og marius...våre to håp mener da jeg

joa

over 20 år siden

joa

"våre to håp mener da jeg"

selv om de i øyeblikket kanskje ser mest lovende ut, blir det vel litt feil å fremstille det som at de er de eneste med muligheter. Se bare på Kofstad og Mikkelsen, som begge presterte bra i danmark.
Are Friestad og Fredrik Kollevold har jo også vist at de er på vei mener da jeg?

til joa

over 20 år siden

til joa

helt enig med hmm. Throp og Kristiansen er de mest stabile.

Kofstad spillte bra i Danmark, men se på scoren idag. 80 slag på lette Bærum, det er for ustabilt.

Mikkelsen er god med desverre er de fysiske forutsetningene ikke til stede enda, selv om de kan komme med tiden.

uenig

over 20 år siden

uenig

enig med deg joa, det er ikke bare Thorp og Kristiansen som har muligheter.
Mikkelsen er ikke så stor enda men tenk hva han kanskje kan bidra med når han har blitt litt større.
Kjenner ham ikke selv, men har lagt merke til at han er veldig stabil.

Kanskje ikke så bra av Kofstad i Junior NM, men jeg tror det er håp for han også.

Jeg gleder meg til å se utviklingen av Norges juniorhåp de neste årene, ikke bare Thorp og Kristiansen!

Hei

over 20 år siden

Hei

Kofstad er vel ikke akkurat ustabil da, har vært top 3 i sine siste 4 a-tourer... Er tillat å ha sine dårlige runder også.........

Flemmen

over 20 år siden

Flemmen

Alle har ups and downs. Noen ganger har man bare downs. Personlig er jeg en god venn av Kofstad og vet at han kan prestere veldig bra. Har man troen, har man roen. Det kommer seg, og man kan ikke dømme folk nord og ned ut ifra noen runder.. Keep going

Hanne

over 20 år siden

Hanne

Har troen på at Kofstad kommer seg jeg også

Mann

over 20 år siden

Mann

Kofstad er for ustabil, han gikk bare rundt å klaget på banen! hvor mange slag er han bak Thorp?? Hmmm....ca. 20+++
Imponerende runde av Askhaven idag:)

Dette tar Thorp...

kristoffer ree

over 20 år siden

kristoffer ree

rydd plass... ree skal druse, rydd plass, pølse pølse cola..... gi meg et par burgere a, så skal jeg druse overalt på denne homo banen.. tipper jeg vinner i morgen, skal søren meg druse driveren overalt, vinner med 58 i morgen, blir lekende lett.. aldri slått ballen så bra før, er i mitt livs form, pass dere for meg, druser overalt.. mvh reeeetur.. NB: husk å melde på reetour neste år: hovedformål, er kick tømmerstokk off the tour, lenge leve burgere.....

Kristoffer ree

over 20 år siden

Kristoffer ree

he he, denne var morsom. Så alle vet det er det vår gode venn knut " vikeplikten" schiager som har kjedet seg å latt som om han er meg. Men denne var faktisk morsom for de som kan historien bak det. Skyter jeg 58 i morgen tipper jeg at jeg tar andre plassen. Marius imponerer stort. Enn ting hadde du rett i. lenge leve burgere..........

Mann

over 20 år siden

Mann

Den var morsom Ree, skylder på andre.... Gleder meg til å se din 58 runde i morgen! får vel ta turen ut på bondelandet i Lommedalen for å være forecaddie for deg da!? kan jo ta med engangsgrillen og flippe noe burgere etter 9 hull:) da blir det vilt mange birdies ihvertfall!!!

Møkkabane

over 20 år siden

Møkkabane

Skjønner ikke hvorfor noen klarer å prestere å legge en så viktig turnering som Junior-NM på en bane som Stevie Wonder hadde tegnet bedre.

Så på Golfsiden at banen var i god stand?
Bra Ramnefjell, kanskje på ide å få slå sammen ordboka og sperra opp øya Greenene var så vanvittig dårlig, spessielt back-nine.
Når dette er sagt kom de beste alikevel på topp-5, med noen unntak.
Så sier ikke at det var unfair, men det er kjedelig å putte på noe som ligner på Bogstad en tidlig aprildag.

At de ikke klarer å utsette spillet når det hvelva ned i bøttevis på 2. runden skjønner ikke jeg. Bra jobba TK.

Hænsen

over 20 år siden

Hænsen

Alikevel er topp 3 under par.............

Ben

over 20 år siden

Ben

Til MØKKABANE:

Høres ut som du er en av de sutrete juniorene som ikke takler alle forhold! Skulle tro du spilte i turnering selv......

Majken

over 20 år siden

Majken

Mektig imponerende av Marius, 64-runde i finalen sier sitt. 10 slag mindre en de fleste i lapskausen. Latterliggjør noen av debattantene lenger opp som prøver å bagatellisere prestasjonene hans.

Verre er det i jenteklassen. Beste jente ville bare blitt nr 15 i herreklassen. Og med elendige 80 i snitt oppnår man en imponerende 7de-plass i jente-klassen (men ville blitt sist i gutteklassen.)
Hvor er effekten av Suzann Pettersen. Har vi ingen jenter som gidder å trene, eller er det andre faktorer som hindrer dem i å bli gode ? Nekter å tro at vi ikke har kvinnelige talenter, men mistenker klubbene for ikke å ta godt nok vare på dem. Når jeg ser nivået på jentene i land som Sverige, Frankrike, og Korea blir jeg litt skremt. Oppfordrer klubbene til å satse hardt på jenter fremover.

til ben

over 20 år siden

til ben

Spillte turneringen selv ja.

Er jeg sutrete bare fordi jeg klager på en bane som har elendige greener.

Du har sikkert aldri slått en putt som rikitg linje du Ben, men når du engang får det til, og ser at ballen skvetter ut av linjen pga. sår i greenen 3-4 ganger HVER runde, så deler du nok mitt syn på saken du også.

BL

over 20 år siden

BL

Ree er jo kylling da. Druse drive ja overalt ja.
Kom til 18. og var -1, og safet ut med jern og ett kjedelig par.

Men på en annen side er det ikke alle som kan legge driven 70 cm fra som meg da..og tappe eagle:D:D:D

solan

over 20 år siden

solan

Ser i enkelte innlegg ovenfor, at det var noen som ikke var helt fornøyd med forholdene på Bærum GK i helgen. Du har vel ikke spilt helt opp mot egne forventinger, har du? Da er det jo veldig enkelt og skylde på baneforholdene.

Noe jeg undrer meg over er, kan det ha vært så dårlige greener og forhold når vinner scoren ligger på minus 16, og det blir satt banerekord to ganger i løpet av den helgen nm for junior ble avholdt. Ut i fra resultat listene kan man også lese at det ikke bare var vinneren som endte under par totalt, men også tre andre fra laget som tok sølv i lag em for junior. Er det noen som ikke helt holder følge.

Visst man har lyst til å lykkes i golf eller en annen idrett for den gangs skyld. Kommer man aldri langt med og skylde på forholdene med en gang det ikke ruller sin egen vei. Da er det man skal vise hvilken idretts utøver man er, og bruke motgangen til noe positivt. Og det er lov til å bli forbannet, men ikke på noen andre en seg selv. For det er som vil gjøre en sterkere.

For så vidt jeg vet, spillte alle den samme banen under de samme forhold under NM for junior som alle andre turneringer som skal spilles. Den beste vinner som regel til slutt.

Gratulerer Marius og alle som spillte på Bærum GK i helgen med flott spill.

H

over 20 år siden

H

Solan
Veldig bra innlegg.
Og det nytter ikke å skylde på at Marius T er hjemmespiller som én gjør. Hvis det var så mange dårlige og tilfeldige greener så hadde han også blitt straffet for det. Hvis de var så dårlige som det hevdes så hadde han vunnet med enda lavere score med perfekte greener.
Tror det er en del dårlige tapere som skylder på banen istedet for å ta tak i eget spill.

max mekker

over 20 år siden

max mekker

Kan si mye rart om Bærum, men at det lønner seg å ha spillt oppi skauen der ett par ganger før, er hvertfall ingen ulempe.

Blir for dumt å si det ikke er en fordel, selv om han sikkert hadde vunnet om det hadde vært augusta eller ulfstein pitch&putt, så må man ikke tro han er så overlegen som listen viser.

Forholdene er like for alle, greit nok, men Junior NM er etter min mening blant de største arrangementene, og da finns det sikkert andre baner enn lommedalen.
Hvis det er NOEN som er uenig, så er det bare å melde seg.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Selvsagt er hjemmebane en fordel. Det gjelder Bærum - og alle andre baner. Thorp hadde nok vunnet uansett. At han sier selv at det ikke var en fordel får gå på kontoen for urutinert omgang med pressen.

Jeg liker ikke Bærums bane, men har en mistanke om at det er fordi spillet mitt ikke passer til den :-) (men vinkelhullet oppe i skogen blir aldri et godt hull i min verden....uansett hvor god jeg blir...)

g

over 20 år siden

g

bærum var i bra stand den,jevne greener........så ingen baller som hoppet ut av linjer....dere sutrer azz,sjerp dere!bærum forevahh

sd

over 20 år siden

sd

Bra det kom en wigger her også..var egentlig det siste vi manglet

lol

over 20 år siden

lol

Det er så tidig å lese hva dere folk kan prestere å skrive, mer en halvparten av dere har ikke peiling om golf, altså vist dere er så sykt gode så gå ut på banen å bevis hva dere kan gjøre da.

dette er til g: ka snakker du om, greenene på bærum sugde hardt, dere var ikke noe bra stand nei, jeg spilte der selv og jeg var skuffet over en bane som "alle snobbene spiller på".

mvh lol

Hjemmebane

over 20 år siden

Hjemmebane

Er ikke Kim Kristoffersen fra Losby, hvorfor ble han 29. 12 over på hjemmebane?

Facit

over 20 år siden

Facit

Kim spilte med lånte køller etter at familiens hus brant ned uken tidligere.

Hjemmebane

over 20 år siden

Hjemmebane

Og så? Han har jo kjempe fordel av hjemmebane!!

eh

over 20 år siden

eh

Hjemmebane : Hvor dum er det mulig å bli!!!

Hjemmebane

over 20 år siden

Hjemmebane

ikke jeg som har nevnt den utrolige fordelen av hjemme bane tidligere

eksperten

over 20 år siden

eksperten

Enig med eh. Hvor dum går det ann å bli.

Jeg møtte Kim kvelden før p4, da sto han å slo med de nye køllene som han fikk for noen timer siden.
I tillegg hadde det kun godt en uke siden huset brant ned og alt familien eide ble borte.
Viljen til å trene å konkurrere er kanskje ikke den rette på dette tidspunktet, er du ikke enig.

I tillegg må jeg bare legge til at jeg det å ha Bærum som Losby som hjemmebane erer en enorm forskjell.

På Bærum er det mange blinde utslag/innspill. Det er en mikke mus-bane. Losby er ikke en bane som forskjellen mellom de som kjenner banen godt eller dårlig viser seg like kraftig. Er selvfølgelig viktig å kjenne Losby også, men ikke like viktig som å kjenne Bærum.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her