Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva slags driver bør jeg velge?

Golfspiller1

over 22 år siden

Golfspiller1

Jeg er ca 185 høy, svinghastiget på 95 mph og hcp 22 med sterke ambisjoner om å gå ned til 15 i år.
Så derfor er det store spørsmålet hvilken driver jeg bør kjøpe og hvilket skaft som jeg bør kjøpe til...? Hvor stift bør skaftet være? Og hva slags torque bør det ha?
Jeg syns det høres ut som om kombinasjonen av SMT Nemesis driver og Accuflex Assasin 2 skaft er det beste som man kan få tak i... Hva tror dere?

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Gjør akkurat det du har tenkt, evt. Deep Bore med same skaft - fantastisk. For noen lengder, og for et utseende.

Ingebrigt Bøe

over 22 år siden

Ingebrigt Bøe

Vanskelig spørsmål - jeg lurer på det samme selv. Kanskje ett forslag kan være å forsøke en "strong 3" på 13 grader? Jeg har ikke kommet så langt at jeg har forsøkt ennå - bruker min gamle GBB 3 wood (15 grader) i min 6. sesong som golfer, og har veldig hyggelig fairway treff (3 av 4) selv om jeg skule ønske 20-40 meter mer. Slicer fryktelig med de drivere som jeg har forsøkt.

Fortell meg gjerne om driver-femskritt!

mvh
Ingebrigt Bøe (hcp 15,7)
TYKG

Keegan

over 22 år siden

Keegan

Hei!

Har selv gått ned fra 36 til 12 denne sesongen og jeg spiller stort sett uten driver. Slår ut me 3 jern og da går ballen som regel snorbeint en ca 190-210m hver gang. Har samme høyde som deg men har ikke målt svinghastigheten min enda men med driver går det som oftest galt...

Vet jo ikke noe om ditt spill generelt, men mitt hcp raste ned da min pro viste meg ett par forskjellige slagteknikker på slag som varierer i lengde 1-100 m fra greenen, nå ligger putt snittet mitt på 26,8.

Har en McGregor v-foil driver selv med reg flex skaft, og etter ett par runder på rangen synes jeg denne virker ekstremt bra. Mitt tips er å teste en del og så heller investere siden.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her