Player
Det är roligt att se att han har med Bjørnstad på listan med Adam Scott, Niclas Fatsh, Parnevik, Dredge etc.
Hade varit jätteroligt om han vann. Jag unnar en så bra golfare som Henrik en riktig framgång. Det förtjänar en sådan golftalang som han.
Tänk Bjørnstad och Parnevik i ledarbollen på söndag. Hade inte varit dumt.
Listan (saxad från Aftonbladet):
1. Adam Scott, 25, Australien:
”Adam är favorit, av det enkla skälet att han är den spelare som är solklart högst rankad, sjua i världen. Han trivs i Sverige och har vunnit Masters förr, fast då på Barsebäck. En storspelare.”
2. Henrik Stenson, 29, Sverige:
”Det är tufft om andraplatsen, men Henrik var delad tvåa i Masters förra året och det känns som att det kan vara hans tur den här gången.”
3. Peter Hanson, 27, Sverige:
”Delade andraplatsen i fjol med Henrik Stenson. Här får jag också lite känslan av att han är på gång. Peter har gjort bra resultat i år och det vore härligt om han lyckades.”
4. Niclas Fasth, 33, Sverige:
”Niclas är verkligen på gång och segern i Deutsche Bank förra veckan gör att han kommer till tävlingen med ett stort självförtroende.”
5. Nick Dougherty, 23, England:
”En ung engelsman som har varit lovande länge. Men jag tycker att han har visat prov på att han kan vara med och göra upp om segrar i sådana här sammanhang.”
6. Jesper Parnevik, 40, Sverige:
”Jesper är så rutinerad så jag är övertygad om att han kommer att vara med där uppe. Han spelade mycket i USA i våras, men har laddat batterierna nu och är tillbaka, sugen på spel.”
7. Peter Hedblom, 35, Sverige:
”Peter har haft ett ganska bra år och blev bland annat elva i US Open. Han trivs i Sverige och halva Gävle kommer att heja runt hans boll.”
8. Emanuele Canonica, 34, Italien:
”En långtslående liten italienare med meriter från USA-touren. Inte en av de jämnaste spelarna, men definitivt en av de roligaste att se på. han har kapacitet att gå långt om han har en bra vecka.”
9. Bradley Dredge, 32, Wales:
”Jag tycker att han är duktigt tekniskt, han svingar bra. Han har varit med i toppen i ett par tävlingar och har han en bra vecka finns chansen.”
10. Henrik Björnstad, 26, Norge:
”En riktig outsider. Har haft en paus från golfen i ett-två år och är med på ett wild card. Jag har fått stalltips om att han tycker att golf är roligt igen och det kan räcka långt.”