Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Annika-tråd

Fersking

over 22 år siden

Fersking

Heyhey... Hun henger bra med, jo! En under etter syv hull!

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

For en golfspiller !! Nydelig sving. Dødsnøyaktig. Synd at puttingen ikke satt.... nerver tipper jeg. Synd egentlig, man regnet liksom ikke med at det var puttingen som skulle bli problemet.

Det er direkte imponerende for en "rookie" å takle det presset. Mange store spillere har ikke taklet det, og har misset cut'en nå de hadde sin deby. Nå tror jeg vel at hun må spille like bra som i går, + sette noen flere putter hvis hun skal klare cut'en men....... Uansett om hun klarer det eller ikke. Hun har bevist han hun kan takle presset. At hun er en glitrende golfspiller vet man fra før, men hun er også er en meget god golfspiller også sammenlignet med gutta.

Harald Sørensen

over 22 år siden

Harald Sørensen

Joda, man regnet faktisk med at puttingen også skulle være et stort problem for henne. Hun har nemlig et puttesnitt på 29.89 på dametouren, som har tregere greener og lettere flaggplasseringer. Hennes puttesnitt på herretouren ville altså vært høyere, men selv med 29.89 ville det kun holdt til en 178. plass (av 185) på herrenes putterangering.

Hun er fantastisk på fairwaytreff. Derfor kan hun bruker driveren på denne smale banen, der de andre slår ut med jern. Hun mister altså ikke noe særlig lengde, og banen er heller ikke særlig lang. Det er nok ikke tilfeldig at det er akkurat denne turneringen hun spiller. Hun spilte nok opp mot sitt beste på 1. runden, og med tilsvarende spill idag kan det holde til cuten.

Martin Enger

over 22 år siden

Martin Enger

Vel, da var andre runde ferdigspilt, og Sörenstam misset cutten med fire slag. Man kunne vel ikke forvente så mye mer...

Runar

over 22 år siden

Runar

Jeg hadde vært veldig fornøyd..... ;-)

Harald Sørensen

over 22 år siden

Harald Sørensen

Håper (og tror) ikke hun er fornøyd... Det er for dumt å stille opp i en turnering hvis man er fornøyd med å misse cuten. Det er tross alt idrett man driver med, selv om media lager mye sirkus ut av det.

Eigil

over 22 år siden

Eigil

Jeg synes Annika gjorde en kjempebra figur.
Man må ikke glemme at hun havnet likt med sin landsmann Per-Ulrik. Han har tross alt spilt en stund på PGA-touren. Jesper spilte en 73-runde på lørdag, som er kun et slag bedre enn Annikas runde på fredag.
Det mot som hun viste ved å stille opp i konkurransen ble applaudert av publikum og amerikanske TV-kommentatorer.
Forskjellen på spillestillen de to dagene var åpenbare. Torsdag var hun litt forsiktig, mens på fredag mere offensiv. Presisjonen på torsdag var noe de fleste mannlige golfspillere kan lære litt av, ved å være litt mere ydmyke. Det var synd at hun aldri fant hastigheten på greenene, men dette kan nok, og er nok mest sannsynlig utslag av stort nervepress.
Hadde hun spilt flere konkurranser, hadde presset blitt mindre. Hun hadde lært seg å kjenne hastighetene på greenene, og hun hadde kvalifisert seg for videre spill.
Jeg tror at mange av de mannlige spillerne følte seg truet ved å bli utfordret av verdens beste kvinnelige spiller. Det gjaldt ialfall ikke hennes to medspillere de to dagene. De oppførte seg som to gentlemen.
For LPGA-touren tror jeg også det kan ha en positiv effekt, ved at TV retter mer av sin oppmerksomhet mot denne touren som Annika vanligvis hører hjemme på. Hun kan bli dets yndling/personlighet, ikke i nærheten tilsvarende skala, men noe i samme retning som Arnold Palmer og Tiger Woods har vært.
Det blir nok ikke 58 år til neste gang en kvinne spiller på PGA-touren.
Kanskje er Tutta neste? Hvem vet? Hun slår ialfall langt nok, dersom det er det som teller.

Grønnern

over 22 år siden

Grønnern

Enig i at Annika gjorde en bra figur. Bra reklame for damegolf, men også beviset på at det er forskjell selvføgelig. På en spesielt utvalgt meget kort bane,med trange hull , og lange forberedelser klarte hun nesten cutten. All respekt, men det gikk som det måtte gå. For lange innspill med for lange køller gav for lange putter og relativt dårlig putting.

Tutta slår lang for å være jente, 240 i snitt på LPGA touren, Annika slår lengre med det var ikke langt nok....

Tror Tutta skal gjøre tilsvarende suksess som Annika før hun prøver på det samme. Klarer hun det har gjort en fantastisk prestasjon. Lykke til !!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her