Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan unngå "no-show"?

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Tenkte jeg skulle ta oppfordringen fra Runar Nyrud i sitt innlegg debatten "Kreditkortnummer ved teetime", hvordan unngå "no-show"?

En løsning kan være som flere har nevnt å fakturere full greenfee hvis en ikke avbestiller senest 2t før, uansett om det gjelder et medlem eller gjest.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Golfonline/Golfbox registrerer jo no shows. Det her innkludert en løsning der noshows telles. Hva med prikkbelastning? At storsyndere får en periode de ikke kan bestille teetime som straff? Koster ikke direkte kroner, bare en tidsbestemt utestengelse.

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Og hvor mange er flinke til å huske på medlemsnummeret til dem de spiller med... ?? Det er ikke noe problem hvis:

Innfør skikkelig DIKTATUR! ALLE golfere i norge MÅ være registrert i golfbox (enten klubben benytter det eller ikke), ALLE golfere i norge MÅ ha en unikt medlemsnummer. ALLE MÅ oppgi medlemsnummer ved booking. Faktura sendes til no-show, etter 1 advarsel kanskje....

Men dette er ikke mulig å få til i norge, for vi har teeplay, golfbox, bok på disken, skriver på servietter, medlemslister på dopapir osv...... Det var kanskje litt overdrevet men..... ;-) Dere skjønner vel hva jeg mener... Vi er et bitterlite land, men noen få golfere, men et felles system klarer vi ikke å lage.

Jeg tror man må snu på flisa kanskje: det må settes KRAV fra NGF til kvalitet på medlemsregistere. Unikt medlemsnummer, korrekt navn osv, og fødtselsdato må være et KRAV, som skal meldes inn til NGF i et vist format... så kan de bruke hvilket system de vil....

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Du trenger ikke medlemmsnummeret på Golfonline. Holder at du kan stave navnet til makkerne riktig, så dukker navnet(evt flere alternativer) opp som forslag. Men som ud sier, Runar, navnet må ligge rett stavet i systemet.

704

over 20 år siden

704

hvis du legger inn personen som gjest så kan det være hvem som helst. trenger ikke være registrert noe sted. og navnet kan være falskt som bare det.

men de ser jo hvem som har lagt det inn....

Innføres

over 20 år siden

Innføres

Se golferen.no i dag. De skriver at Asker, Tyrifjord, Bærum og Drøbak innfører no-show-gebyr fra 15. august. Kredittkortnummer må derfor oppgis ved booking.
Skal bli spennende å se om de vinner eller taper på den nye politikken.

Hei innføres!

over 20 år siden

Hei innføres!

Nettop derfor denne avleggertråden dukket opp for å komme med løsninger på problemet ser du..

snappy

over 20 år siden

snappy

Vil bare si til han som startet denne diskusjonen..... Fin deg et eget navn.....

Snappy er mitt

Idiot

Smaken som baken

over 20 år siden

Smaken som baken

Og etter det innlegget er det vel heller ingen som ønsker å bli forvekslet med "originalen"..:-)

snappy klone

over 20 år siden

snappy klone

Up yours, her kan man hete hva man vil....

LP

over 20 år siden

LP

Aldri i verden om jeg oppgir kredittkortnummeret mitt for å booke en tid på en golfbane, hvilken garanti har jeg for at det ikke blir misbrukt... og får golfbanen automatisk mulighet til å dra penger fra mitt kort? Nei, kom med en bedre løsning...

olemartin

over 20 år siden

olemartin

Men du oppgir kredittkortnummeret til hotellene du booker?
Eller når du handler på internett?
Eller når du er på restaurant?

Dersom du bruker kredittkort så har du aldri noen garanti for at det ikke blir misbrukt.

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

På hotel kan man velge om man vil bekrefte med fax, legge igjen kredittkortet, eller ikke sikre rommet lenger enn til kl 19.
Enkelt å gjøre det samme på golfbanene. Hvis ikke spilleren vil oppgi kredittkortnummeret kan han møte opp 2 timer før han skal spille, og betale. Da er det opp til hver enkelt å gjøre det som føles mest behagelig.
Har møtt "ubooket" flere ganger på Kongsberg og fått beskjed om at det er fullt neste timen, men likevel har det aldri vært problem å komme seg ut i løpet av en halv time pga no-shows. Er også noen ganger i den situasjon at jeg ønsker å ta med kunder på banen på kort varsel, men det nytter ikke å booke for det er ikke baller med ledig plass på flere timer. Da er det irriterende at noen bare booker og driter i å møte opp.
Støtter fullt ut baner som vil dette til livs.
Ser ingen praktiske problemer for andre enn dem som ikke gidder å møte opp eller melde fra, og da er det til pass for dem.
Men jeg er enig i at 12 timer er i drøyeste laget.
Dårlig vær er en god grunn til å avlyse en selskapsrunde i golf. 2 timers frist er greit.

jølle

over 20 år siden

jølle

Hva med oss som er medlem i utenlandske klubber?

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Tenkte det bare var en fordel å ikke hette det samme som andre, sier det igjen...

Idiot

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her