Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Avstemming: Tung og lett

Kondi

over 20 år siden

Kondi

Mange golfbaner kan være en prøvelse å gå, speiselt for oss som ikke er voldsomt aktive i andre, mer fysiske idretter. Hva er den tyngste du har gått? Og den letteste. (Jeg mener ikke golfmessig vanskelig og lett her). Bærum GK (visstnok ombygd nå?) er det suverent verste jeg har vært borti, mens Kongsberg nok er den letteste skikkelige 18-hulls banen.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Den tyngste å gå mener jeg er Skoger, mens den letteste går til Kongsberg.

.

over 20 år siden

.

Den tyngste er Himmerland New Course i Danmark!! (Faktisk et rimelig bakkete terreng..)
Lettest terreng har nok en av banene i Malmø distriktet...

King Ben

over 20 år siden

King Ben

trodde det bare var baner her til lands......

Fooore

over 20 år siden

Fooore

I Oslo-området må Drøbak være den minst slitsomme, mens både Kjekstad, Asker, Mørk, Miklagard, Østmarka, Skoger, Oppegård og Bærum krever energi!

704

over 20 år siden

704

Hauger er den tyngste jeg har spilt her til lands. Bakken opp fra hull 5 tar jo fullstendig knekken på selv en topptrent ung mann som meg :o)

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Asker. Tung og kjip bane.

Mann

over 20 år siden

Mann

Drammen (Skoger) er Norges desidert tyngste bane å gå.......

BB

over 20 år siden

BB

Ingen - gjentar: ingen - bane kan være lettere å gå enn Solastranden GK. Maks. høydeforskjell om lag 4 (muligens så mye som 5) meter, inkludert oppbygde greener/teesteder. Lengde: ca 5 km fra gul. Motvinden kan riktignok være lei helt ute i havgapet, men motbakkene er altså ikke rare utfordringen! Tyngste norske bane jeg har gått er helt klart Drammen GK.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Første 18 hull jeg gikk var Asker GK i noe som føltes som 50 grader - og uten vann. Det var tungt det :-)

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Skoger en varm vindstille sommerdag... er som å gå opp og ned i en trykkkoker, mens Kragerø også er lang å gå. om baner er lette å gå...spørs jo ann på hvor ballen havner...hehe....

Sutre McPutte

over 20 år siden

Sutre McPutte

Tyrifjorden - evig langt mellom hullene.........., mens derimot Miklagard er lett å gå

Truls

over 20 år siden

Truls

Langt mellom hullene på Tyrifjord?????

Tore Pupper

over 20 år siden

Tore Pupper

Drammen (Skoger) er lei aa gaa, men de har jo golfbiler og serverer AASS pils saa den kan ogsa vaere meget "komfortabel".

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Sutre McPutte!!!

Har du spilt samme Tyrifjorden som meg?

Aigle

over 20 år siden

Aigle

Tyngst:
Dere som klager på Skoger bør ta en tur til Frankrike og spille Méribel. Hull 4 har utslag 1700moh, hull 14 1950 moh. Tynn luft, bratt som F.. Golfanlegget ligger i alpinbakken. Så kan dere slappe av på Skoger etterpå.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Til alle,

Sutre McPutte skrev det bare for å kødde med meg....

Han er medlem på Asker Berg & Dalbane og er egentlig glad i litt variert landskap.... :D

Miklagard kommentaren hans er bare fordi han er misunnelig på at jeg har spilt den i år.... (takk Gunder)....

Sutre:
kom til Larvik en dag, så tar vi en runde..... din kjerring...

wahtever

over 20 år siden

wahtever

narvik er mye opp og ned..

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

jasså...Narvik tung.....hm.... eneste lille motbakken er da fra hull 2 til 3 og fra 13 til 14 om jeg ikke husker feil.... ellers flatt og nedoverbakker.... men fra Østlandet til narvik er det tungt å gå...hehe...

Nina Pril

over 20 år siden

Nina Pril

Narvik er ikke tung i det hele tatt!! Den er vanskelig, så derfor oppfattes den kanskje som tung. Som nevnt over er det en bit opp fra 13 til 14 mens den lille bakken fra 2 til 3 kan sammenlignes med å gå fra hull 8 til 9 på Bogstad... Tyrifjord har et stykke å gå mellom 6 og 7 + 10 til 11 og 17 til 18 (samme kolle) - men verstingen når det gjelder avstand er uansett Asker som jeg syntes er latterlig!! Fra klubbhus til første tee er det en dagsmarsj, så har du terrengløypa fra 4 til 5, tursti 6 til 7 (ikke så langt da..), sugende bakke fra 7 til 8 og sinnsyke turen fra 15 til 16...............argggh! Hadde banen ligget i Japan - hadde rullefortausprodusenten tjent spenn på salg og service gitt...... Hadde den ligget i Thailand - hadde det vart egen transport mellom 15 og 16 (som mellom 9 til 10 på Loch Palm, Phuket).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her