Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

King Cobra 460

Fountain

over 20 år siden

Fountain

Er det virkelig sant at denne driveren gir så mye ekstra lengde kontra sine konkurrenter. Hører gutter på klubben skryte av at de får 40-50 meter ekstra kontra sine gamle Hawk Eye, G2 drivere etc. Vet skaftet har mye å si men, SÅ mye??? Er forresten en fæl lyd i den, det høres ut som den eksploderer hver gang man hører den... Men går den såpass mye lenger en et par årsmodeller tilbake av drivere så skal jeg jaggu ha en jeg også :-)

Noen erfaringer?

Fountain

over 20 år siden

Fountain

Må dessverre ta en Bernt :-) Glemte en liten ting jeg skulle spørre om...

Hva er det som gjør at den King Cobra 460'n med grafitt topp er så mye dyrere?

Fountain

over 20 år siden

Fountain

Ooops...

Det er 454 Tour som har composit top ser jeg nå... Men hvorfor er den dyrere vet jeg fortatt ikke... :-)

Kanon

over 20 år siden

Kanon

Må vel være den forferdelige lyden som gjør det. Testen den men kjøpte den ikke pga alle rundt meg ble skremt.

Truls

over 20 år siden

Truls

Cobra-driveren kan gi hørselskader!
Får du "dotter" i øret av smellet, betyr det at øret har fått sjokk og kan bli skadet over tid. Sikkert mange som gliser nå, men det er sant!

Magnus

over 20 år siden

Magnus

Har tinitus fra før.
Etter ET Slag med cobra 440 var det nesten så jeg gikk i bakken, suset ble overdøvende resten av dagen og noe dagen etter.
MEN.... elsket den. Skal nok ha en cobra driver, men det blir med to ørepropper på kjøpet.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Sitter på nippet til å kjøpe en 454 Tour. Hvor får man den billigst for øyeblikket?

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Lyden er kanon.
Den gir deg også beskjed om du har fått et godt treff eller ikke....

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Da er 454 Tour på vei fra USA gjennom Ebay. Kommer på ca. 2000,- inkl. frakt og moms. Det er iallefall 1500,- billigere enn noen butikk i Scandinavia.

Ebay er tingen....

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Uenig med King Ben. Bytt ut "eller" med "og". Kølla gir den samme beskjeden nesten uansett, bare du treffer med klubbefjeset (club-face....). Kølla synger like vakkert uansett om du har en 150m ut og 150m til høyre bananskru, eller om du slår 250 rett fram. Jeg digger kølla, men den har nok litt for mykt skaft for de som slår veldig hardt.

Kjøpte forøvrig min 460 på TGW, og den kom totalt på ca 2400,-

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Men 460 er vel endel billigere enn 454 tour med compositt topp ikke sant?

Har du regular eller stiff skaft?

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Regular, som på dette ultralette skaftet er ganske mykt.

Vet ikke så mye om pris på andre drivere. Min kostet 249 dollar på TGW da jeg kjøpte den. Har sett 440 i div. proshops til 2995,-. Har ikke sett 460 i Norge enda.

Gringo

over 20 år siden

Gringo

440 SZ (og tildels "gamle" 440SS) har en vanvittig høy lyd ved impact. Jeg brukte denne i ca 1 år, med regflex skaft. 454 composite har ikke på langt nær samme lyd, mere et "klask", og jeg likte ikke denne.

Byttet ut 440'n til 460SZ med stiff flex skaft for 3 måneder siden (usd 299 på golfsmith) og heller ikke denne har på langt nær samme lydnivå som 440, men mye bedre enn 454 composite. Tok meg et par måneder å bli vant med skaftet, men nå går den som regel rett som en strek... (mrk "som regel" ;-)

Er vel umulig å beskrive lyden med txt, men hvis man skriver "piiinggg" om 440, er 460 mer som et "kliink".

Mistet nok noen yards på lengden etter å ha byttet til stiff, men retningskontrollen er mye, mye bedre.

Sheldon

over 20 år siden

Sheldon

Hvile pro shopper i Oslo regionen er det som har et godt utvalg i Cobra drivere slik at man får prøvd de?

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Til orientering så koster comp. driveren 3495.- DKK i Danmark. Sparer nok er 1200.-

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

I motsetning til mange av topp-produsentene (Nike, TaylorMade, Titleist, Mizuno, Callaway, Ping) så er Cobra-driverne designet ene og alene for gjennomsnittgolferen.
Cobra bygger drivere med høy utgangsvinkel i forhold til nominell loft-verdi, og 1000 rpm mer backspinn enn de fleste long-hitting drivere.
Dermed vil de fleste som slår opptil 200-og-litt-til slå lenger med en Cobra-driver enn de klarer med mange andre dyrere utgaver.
Og i tillegg gir den økte backspinnfrekvensen bedre retningsstabilitet.
En Cobra-driver (Gjelder også Ben Hogan drivere) på 10-11 grader har samme utgangsvinkel og backspinntall som en 3-wood, men mye større sweetspot.
Cobra satser mot senior og dame-markedet, og er et bra valg for de med lav/middels svinghastighet. Standard-skaftene i Cobra-driverne er myke og har lavt flexpunkt og høy torque i forhold til nominell flex, noe som også gir litt ekstra lengde, men dårlig kontroll hvis du prøver å ta i litt.
Cobra kommer dårlig ut på de fleste halvvitenskaplige driver-tester utført av diverse golfblader, og jeg tror mange også blir lurt av lyden, og dermed tror de slår lenger.
Har et par hardtslående kompiser som har kjøpt Cobra-drivere og byttet til stivere skaft. Disse sliter med ekstremt høy ballbane og såkalt ballooning, som gjør at de taper lengde.
Vær oppmerksom på at Cobra-driverne er også lengde-vinnere med billige drivingrangeballer, men sammenligner du lengder til ulike drivere med vanlige baller ute på banen blir ofte bildet helt annerledes.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Billigst får du den på XXL av alle steder......

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Hmm, prøvde meg først på xxl.com og der var det jaggu mye fete drivere :-)

Finner ikke 454 Tour hos XXL.no

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her