Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ny Holtsmark-diskusjon

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Hvordan går det oppi dalstrøket, blir det noe fart på Holtsmark ??

Mann

over 20 år siden

Mann

Sjekk web siden: www.holtsmarkgolf.no dette blir en knallbra bane!!!

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Latterlige priser....
400 for å traske 3 runder på en 6 hullsbane.......

Ove

over 20 år siden

Ove

Ja ekstremt latterlige priser

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bare 6 hull ??? De skulle jo åpne 9 hull i fjor. Og så skulle banen bli billig. Ja, ja, Holtsmark har vært en bløff siden den dukket opp første gang.

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

13 august åpner de 6 første, og i fra september 3 hull til........

Gi nå de nye folka som driver dette en sjanse da... og ikke sleng ut "bløff" bare for at de er litt forsinket.

Dersom du tror det er enkelt å ta over et "konkursbo" med dårlig rykte så kan du tro om igjen tipper jeg... ;-)

Saxet fra websidene: Årsavgiften for 2005 vil være 1500,- for voksne og 500 for barn. 150 for 6, 300 for 12 og 400 for 18 hull.

Finnes det baner i Norge (eller i verden) som har slike priser, når man tar hensyn til at dette er en toppbane med et byggebudsjekk på 70 mill og en av verdens beste arkitekter ? Jeg bare spør.....

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Ingen har slengt ut noen "Bløff".
Jeg er fra Sylling selv og håper på et godt alternativ til Tyrifjorden, asker, kjekstad, skoger, osv.
Men når det koster dobbelt så mye å gå 18 hull på en 6 hulls bane enn det det gjør på for eks. Skoger så blir det drøyt.

Hadde de vært riktig interessert i å værve medlemmer burde de budsjettert med minus de første mnd. slik at folk velger å teste dette isteden for å gå en kjent 18 hulls bane.....

det burde ihvertfall ikke være dyrere på en 6-hullsbane enn det er på en fullverdig 18-hullsbane.....

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bløff og bløff, Runar.
Lurer på hvem som bløffer mest når vi diskuterer Holtsmark.
Ville DU dra på Holtsmark og spille 6 hull for 400 i stedet for Borre, Vestfold, Solum, Drøbak, Tyrifjorden, eller Kjekstad ??
Det ville ikke jeg.....

Vroklav

over 20 år siden

Vroklav

Personlig synes jeg ordet bløff passer bra på hele Holtsmark prosjektet fra dag en. Masse salgsgimmick, mange lovnader om hvor flott alt skal bli. Ikke overaskende at økonomien igjen er dårlig. Problemet er beliggenheten rett og slett. For få spillere i nærområdet som vil betale det det koster.....

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Prisen må de jo få lov til å bestemme selv uten at de blir kalt bløffemakere.... Det er jo bare å la være å spille den det... Konseptet er jo å ha en lav årsavgift på medlemmer, mot at de betaler halv greenfee (eller no slikt).

"Lurer på hvem som bløffer mest når vi diskuterer Holtsmark." Hva mener du med dette ?

Jeg venter nok selv til det blir 9, men gleder meg til å spille banen. Dersom den er like bra som jeg tror så vurerer jeg å melde meg inn som et tillegg.

Hvilke lovnader og hva slags bløffer har Holtsmark kommet med ETTER at de nye tok over der ute ?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

"Lurer på hvem som bløffer mest når vi diskuterer Holtsmark."
Jeg mener at Holtsmark selv bare bløffer og bløffer og lover og klarer ikke å oppfylle.

Hvor er Bernt?

over 20 år siden

Hvor er Bernt?

Nå når vi trenger'n!

Tor P

over 20 år siden

Tor P

Holtsmark blir helt sikkert bra. Har vært å sett på anlegget, og det virker bra.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Er det noen her som vet om de første 6 hull på banen ble åpnet i helga som planlagt ?
Er deg også noen som har spilt den ?
Er det none som kan tenke seg å betale 400kr for å spille der ???

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Ja.
Det var åpning i helgen.
Det er visst bra! Jeg kommer ikke til å betale så mye før det blir minst 9 hull......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Trenger meg, hm, ikke så mye å bidra med her nei, men mener regnestykket blir rimelig trist for en som skal være medlem og spille en del runder der med den greenfeeprisen i tillegg til medlemskapet.....

Det er billigere å leie andel på Miklagard, totalkostnad for en sesongs spill....trenger ikke spille mange runder før Holtsmark blir en dyr bane å være aktiv på....

Over 8 runder der så er den allerede dyrere enn Kongsberg og alle banene som opererer med 4000 i årsavgift.

Strek i regningen for Holtsmark er at mange baner har åpnet for utleie av andeler, slik jeg gjør i Kongsberg....og da er argumentet med billig medlemskap borte vekk, for jeg er fullverdig medlem men spiller på en annens andel....4000kr., 60 runder gir en greenfee på 67 kroner !!!

Tror nok Holtsmarks mål var å få masse medlemmer som spiller svært sjeldent og har fjernmedlemskap i hytt og pine. Disse vil da ha en "fin" hjemmebane å skryte av, men spiller 10 runder i året, greit nok det, men blir tomt på banen der borte....lurer på hva greenfee blir for de som ikke er medlemmer da? Over 500 og det blir rimelig tomt.

Det jeg ikke forstår, er blandingen med å skulle være topp konkurransebane, med det å være en bane hvor "fjernmedlemmene" bor ganske så nærme......nesten som en pay and play bane???

Når det er sagt, tror jeg det kunne blitt en bane på nivå med Mikla om midlene hadde vært tilstede...

Morty

over 20 år siden

Morty

kr. 400,- for 18 hull på en 6 hulsbane?
Hadde dette hvert for 10-15 år siden, da folket begynte å få golfdilla, hadde en betalt. Men ikke i dag, da det kryr av baner i alle fasonger og prisklasser.
Dette har ingen ting med om banen er bra eller ikke. Kun for høy pris for å spille på samme hullene 3 ganger.
Men vil ønske Holstmark GK lykke til.

Ola

over 20 år siden

Ola

Jeg er medlem i/på Holtsmark og spilte banen på åpningsdagen. Jeg er meget godt fornøyd og ser ikke at banen står noe tilbake for andre bra baner jeg har spilt. Dette er naturligvis min subjektive oppfatning.

Ser at det er mye snakk om bløff o.l i denne debatten. For min del er dette svært enkelt. Jeg MÅ jo være medlem et sted og hittil har jeg vært fjernmedlem i en klubb litt for langt unna. Gjennom Holtsmark får jeg en lav årsavgift og en moderat greenfee (200, ikke 400, for 18 hull) ikke alt for langt fra der jeg bor. Skulle Holtsmark vise seg å være en såkalt bløff skifter jeg bare tilbake til postkasseklubben. Hva har jeg å tape?

En viktig faktor i mine vurderinger er at jeg spiller ca 30 runder pr år. Den dagen jeg har tid til å spille mer enn hva jeg gjør i dag kan det vel hende at jeg blir tradisjonelt medlem i en lokal klubb enda nærmere der jeg bor, men frem til det synes jeg Holtsmark er en glimrende løsning.

Einstein

over 20 år siden

Einstein

Jeg vil bare ta av meg hatten og takke alle som bidrar til å skape flere golfbaner i Norge.
Jo flere som betaler uforholdsmessig mye, jo mindre blir det for meg å betale.
Det er jo slik at man vanligvis betaler for et eller annet produkt.
De fleste vurderer om produktet de ønsker seg står i forhold til prisen eller ikke, og hvis de synest det gjør det, bytter de det gjerne til seg for penger.
Drar man så til en golfbane, så synest de fleste i dag at det er greit å betale 400 kr for en 18-hullsrunde golf. Dette fordi det har kostet å bygge golfbanen man benytter, og det koster mye å vedlikeholde den.
6 km gressplen som skal holdes i perfekt stand krever mye ressurser.
Men når denne gressplenen er bare 2000m, da stiller det seg annerledes.
Prisen for bygging er bare 1/3, og prisen for vedlikehold er vel ca halvparten.
Ergo så synest man det blir for mye penger "per kvadratmeter", og får følelsen at man betaler for mer enn man mottar.
Personlig så finner jeg prisen helt på jordet, men som sagt, jeg bifalller alle og enhver som synest det gir valuta for pengene.
Mistenker fortsatt Holtsmark for ikke å ha helt rent mel i posen. Kan aldri tenke meg at dette konseptet vil holde seg lenge med de prisene det opereres med i dag.
Dersom banen blir så bra som mange vil ha det til, kommer prisene til å gå i taket.
Dersom prisene holder seg, kommer banen til å bli av lavere standard enn lovet.
Dersom de lykkes med det de har lovet har andre baner mye å lære om golfdrift....
Selv kommer jeg garantert til å spille banen 1-2 ggr i året når alle 18 hullene er ferdig, slik jeg gjør med alle baner på det sentrale østlandet.
Jo flere baner innen rimelig rekkevidde (max 1t i bil hver vei) jo hyggeligere er det å spille golf.

Er forresten de 6 åpnede hullene slopet ??

Ola

over 20 år siden

Ola

Nei, de 6 første er ikke slopet

bigshot

over 20 år siden

bigshot

Hei Jalla

Hvis du er så utrolig skeptisk så ta deg en tur ut til Holtsmark så skal du få se noe du aldri har sett på din egen "jalla" bane .
Jeg er fortsatt ikke medlem på Holtsmark men kommer garantert til å bli det etter hva jeg fikk se i helgen.
I tillegg må du slutte å spre usanheter, hvis du kan lese så står det at det er 400 for 18 hull og ikke 6 som du prøver å formidle.
Ta deg en tur ut du kjekken og se på en banedesign som du ikke har sett i Norge Før.( hvis du har lappen da)

Gratulerer Holtsmark som har fått til noe som jeg selv var svært skeptisk til et år tilbake. Håper de neste hullene blir like bra, Da blir banen megabra !

Jalla

over 20 år siden

Jalla

bigshot
hvis jeg har spredd usannheter så beklager jeg det, men etter å ha lest gjennom det jeg har skrevet lenger opp konstaterer jeg å ha mitt på det tørre.
Fulgte ganske godt med Holtsmarkk-prosjektet for 1-3 år siden den gangen jeg var bosatt på Tranby og ville fått Holtsmark som nærmeste golfbane, men er nå glad jeg aldri la igjen kroner der.
Datoer for åpning og fremdrift har stadig blitt justert, priser har blitt justert, men det har hele tiden bare vært store ord fra "tilhengerne".
Jeg har intet ønske om at Holtsmark ikke skal klare seg, eller bli en norges superbaner ved siden av Miklagard, men jeg har vært golfspiller så lenge at jeg er dritt lei av både store ord og brutte løfter like mye som udugelige golf-ledere som driver butikk i stedet for idrettslag.

bigshot

over 20 år siden

bigshot

hei jalla
da er vi ihvertfall enige om noe, men gå heller inn på holtsmark sine nett sider og sjekk priser så ser du at det er feil det du skriver.
Uansett gi dem sjanse, jeg fikk med egne øyne se at 13 hull er ferdig sådd og det drives vedlikehold på disse. de siste fem hullene var kommet meget langt og i følge de som har greie på det skal de være ferdig sådd i løpet av aug/sept

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Som jeg skriver lenger opp, prisene forandrer seg.......
Det som står i dag gjelder ikke i morra.
Mange melder seg inn på feil grunnlag.
har inntrykk at mange baner tenker på å "fange" medlemmer på et tidlig stadium ved å love mer enn de kan klare.
Samme det, når banen åpner 18 hull og fairwayene får satt seg, så skal jeg nok legge igjen noen greenfee der borte.
Blir også morro å se hvordan konseptet deres funker om 5-6 år.
Lykkes de med banekvaliteten tvinges ihvertfall frem en oppgradering av Tyrifjorden og Bærum.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Hva mener du bør oppgraderes på Tyrifjord da Jalla?

jeg er bare nysgjerrig på om du i så fall har samme tanker som meg som er medlem der.

:O)

Er forresten også spent på Holtsmark, men det som sies om klubben/banen for 1-3 år siden er helt irrellevant, siden klubben gikk konkurs, og har fått nye eiere og driftes av andre mennesker enn opprinnelig.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Med oppgradering av Tyrifjorden mener jeg å gjøre det litt mer velstelt langs fairwayene og skogkantene utover på banen. Området rundt klubbhuset er veldig fint, og hullene er også bra designet.
Tyrifjorden er en av mine favorittbaner i Norge.

over 20 år siden

Jeg tror at plantingen av trær som er gjort en del steder på banen kommer til å gjøre park-preget mer fremhevet og at ryddearbeidet som er planlagt langs med skogkantene på dugnad kommer til å gjøre banen enda bedre enn i dag.

tror derimot ikke at dette tvinges frem av holtsmark, men av generellt ønske om mer greenfeeinntekter.

Vi fikset ganske mye i skogkanten på hull 4 og hull 11 i våres, og det er mye bedre å lete etter baller på disse områdene nå.

det jeg synes må gjøres er utbedring av hull 12 som har potensiale til å være et fantastisk par 3 hull, men som er litt kjipt siden fontenen ikke brukes, og vannet ikke ser pent ut, pluss at " broen" er tragisk, bare en liten samling planker....

I tillegg så bør tyrifjorden fylles igjen, så jeg ikke slår bort så mange baller på hull 5.

:O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her