Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ping

Jedi

over 20 år siden

Jedi

Noen med erfaringer med Ping jern? Custom fitting. plusser minuser. Kvalitet på jernene i forhold til andre merker? Ser på hjemmesiden at de skal ha demo dag på Oslo GK neste helg.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Fordelen med PING er at de har hele spekteret med lie-vinkler som standard, med sitt farvekodesystem, dot-systemet sitt....har farvet prikk på baksiden. Andre merker må bøye halsen for å tilpasse..

Da slipper man bruke penger på å få en køllemaker til å bøye halsen på jernene, men for all del, andre driver også med custom fitting, men da må de bøye (og kanskje brekke noen, men det er deres problem). Smidde køller er lettere å bøye vel og merke!

Så om du f.eks vet at du spiller med 4 grader opprett lie-vinkel(fra standard lie på 5-jern på 61 grader), kan du som et alternativ søke på eBay etter ping silver dot, og finner de som passer deg. Men mange har custom lengde på jernene også, så vær obs..

En siste ting angående farvekodene deres, er at de forskjellige modellene har forskjellige standard lievinkel, f.eks Zing2 har 5-jern i 62 grader, så har ping i3 61 grader på 5-jernet (som et eksempel, husker ikke nøyaktig, men vet de er forskjellige), og da blir det forskjellig lievinkel på silver dot på de to modellene.

Silver er ALLTID 4 grader opprett i forhold til specs til den aktuelle modellen, burgunder 5 gr. opp, hvit er 3 grader opp, grønn 2 grader opp, blå er 1 grad opp, sort er standard, rød er 1 grad flat, orange er 2 grad flat og så kommer brun og gull.....men forekommer aldri...

PING jernene er etter min mening svært solide og holdbare, bare se hva du finner på eBay, masse gamle jern som skifter eier....Har selv hatt Zing2 og ISI meget lettspilte begge disse og kvaliteten var upåklagelig.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jedi.
Tror Ruger (våpenprodusent) støpte jernene til PING i mange år, men den æraen er visst over, de blir nok produsert i Kina som det meste annet på markedet i disse dager!

Ikke sagt at kvaliteten er forringet av den grunn!!!

KK

over 20 år siden

KK

By the way,Bernt?
Ser at du sitter mye foran PCen din for tiden.
Er det lite golf på gang?

Hvordan går det med putterpatentet som skulle revolusjonere golfen?
Bare litt nysgjerrig.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Begynte med King Cobra den gangen Greg Norman var på topp. Greie jern, men manglet lengde.
Kjøpte så Ping IsI-s, suverene, god lengde, tilgivelige, presise. Spilte meg fra 31 til 14 i hcp.
Falt deretter pladask for et Ben Hogan Apex+ sett, så jeg byttet bort Pingene. Tabbe, stagnerte i 3 år.
I fjor høst kjøpte jeg et sett Ping S59 og med disse har jeg spilt meg fra 13 til 6 i hcp.
Heretter blir det bare Ping for meg. Bestekompisen min byttet fra Callaway X-16 til Ping G2 i vår, og har også hatt enorm fremgang.
Heretter blir det bare Ping for meg.
Har også en Craz-E putter, og investerte nettopp i en G2-driver.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

KK
Jobber mye foran pc med produktutvikling og nye patenter, og siktesystemet kommer på Pilot Putteren neste år :)

Ser ut til at vi lanserer den på verdensmessen i januar i Orlando, om vi rekker å maskinere ut de første 1000 i Asia. To forskjellige modeller kommer i første omgang, med to visuelle systemer basert på teknologien.

Skal ikke revolusjonere industrien, men har det eneste systemet som "rammer inn ballen" á la 2-ball, VooDoo, Cameron Phantom mallet osv OG er 3D for dybde i systemet som gir indikasjon og referansepunkt til øynene hvor de er plassert i forhold til putterhodet. I motsetning til de nevnte putterne som har siktesytem i 2D/ er flate, hvilket gir svært liten indikajon på om du har øynene over ballen....Med mitt system ser du indikatorene perfekt KUN når du er korrekt satt opp med øynene vinkelrett over putterhodets midte...Slike høykontrastsystem gir også indikasjon på om du er på "sporet" og gjennomfører et slag rett bak og rett igjennom, men mitt system er litt mere kritisk enn de nevnte...

Som sagt så ble media oppmerksom på prosjektet i meget tidlig fase, derfor har ting tatt tid, hvilket jeg er meget glad for, for ting måtte modnes for å få funksjonalitet og design slik jeg kan stå 100 prosent inne for. Husk, jeg har ikke kapital selv, så det å være grunder uten startkapital kan du jo prøve selv....en lang dans, men jeg har vært heldig med de jeg samarbeider med og som er dratt inn i prosjektet.
De andre norske putterne har hatt relativ sterk kapitalbase i ryggen fra første start, men jeg har kontaktene, så får vi se hvem som lykkes til slutt ;)

Ellers har jeg en liten valp i huset, så det blir 9 hull og en times nærspilltrening nesten hver dag, for 3 timer er maks hunden kan være alene så langt.....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lukter jeg litt Jantelov på gang igjen, KK?
Angående tonen i spørsmålet ditt??? :)

KK

over 20 år siden

KK

Finnes ikke jantelov,Bernt.
Kun nysgjerrighet.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

KK
OK, fikk du et svar du var fornøyd med....?

Glemte i samme slengen å si at putteren med all sannsynlighet blir lansert i Norge til våren....

De store ord var det Espelid som skrev i Norsk Golf, ikke jeg :) Men systemet er jo per definisjon bedre! fordi den gir spilleren visuell tilbakemelding om posisjon...

KK

over 20 år siden

KK

Takk for svaret.
Bare lurte på hvordan det gikk.
Du var jo rimelig hemmelighetsfull og fikk voldsom oppmerksomhet i Norsk Golf.
Lykke til anyway.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

KK
Voldsom oppmerksomhet fru Blom....5cmx7cm hmmm..

Men det var ikke mere å skrive om, for jeg kunne ikke fremvise den på det stadiet, for patentsøknad var akkurat levert inn, så offentliggjøring ville vært idiotisk ;) Dette fordi systemet er veldig visuelt i den forstand at om en som ikke burde sett den, ser den, så er kopier ute fort som f...
Da er overraskelsesmomentet ødelagt, og hjelper ikke slå på stortromma i ettertid og si at jeg har patentet.....om man ikke har millioner til advokater da......

Klart man er hemmelighetsfull når man nettopp har patentert det, og ser etter samarbiedspartnere/oppkjøpere!

Takk for interessen.

Kurt

over 20 år siden

Kurt

Har du noe bilde på den putteren, Bernt? Hadde vært interessant å sett hvordan putteren skal se ut. Et slikt visuelt system som du beskriver vil kanskje gjøre at jeg setter flere putter..

-Kurt-

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kurt
Er vel rimelig meningsløst å vise frem noe før lansering (grunnen leser du litt høyere opp -les kopiering).

Det jeg kan love deg at teknisk sett, sett bort i fra siktesystemet, så er den utformet for maksimal tilgivenhet, kombinert med at all visuell støy er fjernet. Målet var hensiktsmessighet ved utforming av modellene..

Er veldig subjektivt dette med puttere, men jeg regner ikke med noe ved putterens utseende vil skremme noen fra å teste den ihvertfall.

Ingen puttere du noengang har sett vil være lik mine, det lover jeg, men det er ikke et mål, kun et resultat, OK!

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Lånte en Devilray i helga, og hadde ingen problemer med å levere den tilbake i dag. Stikkord: Stygg, rar følelse, null feedback og dårlig presisjon. Håper Bernt har et produkt som er bedre enn DR.
Tatt i betraktning at jeg spiller med Maltby Xtreme MOI burde Devilray være lett å venne seg til, men den gang ei. Han jeg lånte den av har også plukket frem igjen gamleputteren sin (gammel Yes-modell).
Noen som vet hvordan salget av Devilray går ??

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bernt, er den putteren din en blad-modell, eller en sånn halv pizza a la Craz-E putteren min ???

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla
Jeg lager ikke kopier...

Håper ikke du blir skuffet til våren ;)

Lover deg noe nytt ihvertfall...

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Skal vi spille en runde på Kongsberg på onsdag så kan jeg prøve puttervidunderet ditt ?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Craz-E putteren din er en fin ornamental design, men litt for noisy om man kan litt om persepsjon/oppfattelse......man ønsker bruke all fokus på ball og hull, ikke lage modeller som hjernens visuelle celler blir veldig interessert i formene som er på den dingsen som ligger bak ballen....skal man kalkulere avstand i motoriske hukommelse, blir alt som har med putterhodet støy om du skjønner......det har vært et fokus fra min side, enough said...

Design for design er min kommentar til den modellen....grei tanke med sti/path for å angi slagutførelse, men hvorfor BLÅ??? og hvorfor en indikasjon på en ball fremme og en ball bak, litt for copycat eller 2-ball syndrom som jeg kaller slikt....

Men ikke lett å komme med noe nytt når det meste er prøvd.....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla
Spiller gjerne en runde me deg og forklarer deg konseptet, men gi meg en GOD grunn for at det er så viktig for meg å få din respekt, eller at det skulle være viktig for meg å få din tilbakemelding....

Om du lurer på om idéen er god, spør headpro Johan, så får høre hva han syntes om idéen.

Prototyp er ikke representativ for de ferdige modellene, selv om vi fikk meget god tilbakemelding på designet, i tillegg til systemet selvsagt, som er det unike ved den...

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Helt enig, Bernt, Craz-E putteren ser ut som en motorsyklist forfra med blått visir og grå hjelm. Men den gjør jobben på en utmerket måte. Hadde en 2-ball den gang den kom på markedet første gang, men solgte den etter en halv sesong. Synest CrazE'en er mye bedre.
Det samme med Malty-putteren, meget stødig sak som er lett å dosere, etter at jeg har lødtet den litt i bakkant for å få ned loftet på den. Den har jo 4,5 graders loft, mer chipper enn putter. Hvor høyt loft har DU lagt deg på ??

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Du trenger ikke min respekt, jeg er bare nysgjerrig. Jeg har heller ikke tenkt å gi deg tilbakemeldinger (med mindre du gir meg prosenter av salget, hehehe)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Skal ikke si hva som gjorde det, men du har herved fått min respekt....ikke spør engang, jeg svarer ikke på den hehe

Så kan du lure på hva det var....

Balansen i Craz-E er så meget bedre enn 2-ballen, den stinker, altså balansen.....hørt begrepet "train-wreck effect" ?
At om du blindt flytter vekten bakover så langt fra slagflaten UTEN å kompensere med tå-hæl vekt, da får den et stort potensial for å vri seg....slik som når tog crasher, va vrir stompen seg ut fra sporet, skjønner....slik er 2 ballen, for smal i forhold til hvor langt bak slagflaten tyngdepunktet er flyttet

Bernt

over 20 år siden

Bernt

2 grader

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Skal vi si... onsdag kl 0800 ??

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Hvorfor så tidlig,,, må slite ut valpen først

Putte

over 20 år siden

Putte

Kjøpte en Never Compromise Voodoo Daddy putter.
Det er så mye lettere spess på lang putter. Har nesten ikke 3 putter lengere. Sikte hjelpen er veldig enkel og behagelige farger, svart/grå.
Den er virkelig å anbefale.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

1150 er første ledig flight faktisk, sjekket nå,,,,,,

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Putte
Bruker centerskaftet VooDoo (ikke daddy) og bruker aldri mere noe annet enn den før........ :)

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Jeg vil gå tidlig for å slippe å stange hele dagen bak en 4-ball med turister. Går gjerne ut enda tidligere. 1150 er greit.. Bestiller du 2 plasser...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla
To plasser 1150 er bestilt, flere som vil være med ??? to plasser ledig :)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Om du vil gå kjapt kan vi ta ballrenne før 800 ? jeg er med på det, mne regner med jeg da står der som en nisse og ser etter deg hehe

Gjør ingen ting, bor ikke langt unna hehe

hva sier du, vi går bak full bane, og med valpen klarer jeg bare 9 hull 1150, så om du vil gå litt kjapt før 8 00 er jeg med

Bernt

over 20 år siden

Bernt

tar dette på epost imorgen OK

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Da møtes vi i morra kl 1150

Bernt

over 20 år siden

Bernt

1150 er OK

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Visste jeg det ikke.....

Kåre "Jalla" som så gjerne skulle spille med meg, og hvor jeg bestiller tid 1150 idag....ble svært overrasket over Hcp til "eksperten", skal ikke være kjip og avsløre det.

Men det verste er ikke at han "mygget ut", enda vi bare skulle spille en hyggelig runde og snakke om puttere og siktesystemet mitt, men at han sto på puttegreenen og ventet 20 minutter og gikk ut to flighter bak meg.... slike folk kan jeg bare ikke respektere....

Tipper nærspillet mitt på oppvarmingen skremte vettet av han ;)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Lenger opp her skriver du at du har hatt 6 i Hcp??? Hva har skjedd, har du mistet en arm eller no, siden du har gått opp til ___ i Hcp. Jeg så jo begge armene dine, om ikke den ene er protese da....

Eller lyger du om Hcp ditt?
Kan jo stå feil på golfbox, men ikke så grassalt feil, er det mulig???

Er meget sikker på at det var deg som sto der nede med Maltby extreme putteren din og med S59 jernene fra PING......hva er sannsynligheten for at DET ikke var deg der nede da??
Spent å høre forklaringen... tipper det blir at du ikke hadde varmet godt nok opp enda......men hvorfor kom du ikke bort til tee og sa det da.....

Er det mulig ?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Luring du, Bernt.
Jada det var meg, men i 1150-flighten var det ingen Bernt. Ergo så regnet jeg med du lå sammen med hvalpen din i buskene med kikkert og skulle finne ut hvem jeg var.
Hvis du var så sikker på at det var meg, hvorfor kom du ikke for å hilse på ??? Er du sjenert eller ???
Bomtur for meg, fikk ikke sett noen vidunderputter.
Hva angår hcp mitt så har det dessverre vippet over 7 igjen, så jeg må nok skjerpe meg.
Hvis du spilte 2 baller foran meg så burde du jage på litt.... Ble rimelig lenge å vente på å slå ut på slutten.... Og ingen foran dere. Kanskje ble det for vanskelig å spille i regnværet...

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Utrolig hva folk får seg til å gjøre :-)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

1150 var jeg ja, og din skuling på meg gjennom hele runden sier vel alt...

Ble sikker på hvem du var da jeg kom hjem og så ditt køllevalg, hva gjelder putter og jern, og husker da at han ene av de to kandidatene der ned hadde nettopp S59 jern ibaggen....klisterhjerne her ja..

Dessuten sto jeg og to gjestespillere på tee og da tittet du mange ganger opp, og da regnet jeg med du kom til din bestilte tid 1150, hovrofr skulle jeg gå 200 meter ned å hilse på deg når det var tid å gå ut, ei heller før det mens jeg varmet opp, og du sto og puttet på treningsgreenen???

Dessuten er det vel klinkende klart av teksten på denne siden at du aldri ville fått sett putteren, men få forklart prinsippet.......

Over 7, hvorfor står det 34,5 på golfbox??? Og med 7 Hcp, hva gjorde du i roughen på hull 8, mens du spilte hull 6, å hooke er vel årets understatement???

Når det gjelder sakte spill, hmmm riktig nok så gikk det tregt, siden vi gikk bak geriatrisk gruppe fra Oslo Vest....

Men hva har det å si, når de to bak oss aldri var i nærheten av ryggen vår???

MEN hvorfor var det da ingen på 9.tee da gruppen foran dere, to stykker, var ferdige på hull 9?? JO jeg skal fortelle deg hvorfor: Jeg sto nemlig å ventet på hull 9, ved greenen, men du sinket vel radikalt for å slippe bli konfrontert med hvor patetisk dette var...

Det var et tåpelig forsøk på bortforklaring, for fakta er at da du så hvem jeg var, så kjente du meg igjen fra tidligere, har hilst på deg før jeg........og da tenkte du at dette kunne bli pinlig for deg...

Og Hcp ditt er ikke så vesentlig, men hvorfor står det 34,5 på golfbox når du har litt over 7?

Regn? Jeg var hjemme etter 9 hull inkludert venting på at du skulle komme til greenen på hull 9 før det begynte regne.

Du visste veldig godt hvem jeg var, og dessuten kan du sjekke med proshop at jeg meldte meg før start.

Dette var rimelig patetisk Kåre!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Glemte ett spørsmål:

Hvorfor kom du ikke til tee til tiden din 1150, da hadde du jo fått svar på om det var en Bernt der, og om jeg lå i buskene???

Nei dette faller på sin egen urimelighet.. og du viser hvilken kar du er..

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Skal vi spille match på fredag Kåre?

Du spiller med dine mottatte slag på litt over 7, og jeg med mine på 10.9!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Dette ble jo rimelig personlig!
Hva med å bruke en privat chatteside snart, eller ringes?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Sorry Proffen,
Men jeg ville folk skulle se at jalla lyver om det meste...

Hvorfor skulle jeg ringe en slik person? Derfor en liten utfordring for å se om han er en mann, så kan vi heller gjøre litt morro ut av det og spille match... blir ikke mere spennende enn man lager selv..

pluss at jeg selv sagt kommer til å konfrontere Kåre uansett om han ikke stiller opp, bare for å gjøre det litt pinlig for mannen, for det fortjener han etter slik opptreden, er ikke mye ryggrad i den gården, om ikke han innrømmer noe av løgnene da...

Jeg er en mann for mitt ord, og jeg gir han en sjanse til å vise seg, pinlig blir det for han i alle fall...for dagens opptreden var sørgelig

Hvis jalla har rett?

over 20 år siden

Hvis jalla har rett?

Hva hvis jalla har rett og at det ikke var registrert noen Bernt i 1150 flighten da? Da hadde jeg også kanskje ventet å gått med i en senere flight...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jeg var registrert i proshopen før Jalla gjorde det, så .....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Traff nettopp Jalla på banen, begynte bli mørkt, men så straks hvem som kjørte helt ned til hull 6 og parkerte i skogen for å trene litt i mørket.

Presenterte meg og ser ut til at vi skal ta en prat en annen gang :)

Hcp til Jalle er nok ikke 34,5 så det er sagt hehe

Case closed

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Dust, Bernt.
Jeg kom ikke på tee kl 1150 fordi det allerede var 4 stykker der, og du hadde jo bestilt til meg......
Selv om jeg har 7 komma noe i hender det jeg beøker røffen. På hull 6 pleier jeg å slå opp på flata til venstre for bunkeren for å vippe ballen inn med en lob-wedge, men med litt dårlig balltreff gikk det for lavt og noen greiner fikk tak i ballen så den datt ned i røffen.... så du kunne glo litt på meg når du gikk forbi.... stadig uten å hilse....
Men vi kan ta en ny runde neste onsdag så skal jeg få lurt deg ut i røffen også.
Men nå forlater vi denne arenaen her.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Når man strekker ut en hånd bokstavelig talt, slik jeg gjorde ikveld, så er det vel litt dustete!!! hmmmm å kalle meg dust nå....og samtidig invitere meg til å prøve driverne dine, merkelig skrue du....

Dessuten gikk du med nesa di i roughen med ryggen til oss, mens jeg lette etter min ball på andre siden av fw.....

Og som jeg sa, jeg ble ikke sikker på hvem du var før jeg kom hjem og leste hva du har i bag'en....

Og igjen snakker du usant, for vi sto 3 stykker på 1.tee, et par fra Grønmo og jeg!!!

Alle besøker roughen av og til!

Mr. Blue

over 20 år siden

Mr. Blue

Herregud Bernt du høres mer og mer ut som en fornærmet jentunge!

Mr.Blue

over 20 år siden

Mr.Blue

Kom på en ting til. Er det samme Bernt som skrev alle postene om natural golf/Moe Norman?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Mr.Blue.
Fornærmet, ikke i det hele tatt.
Men om du skværer opp med noen og retter på tonen, synes du det er normalt og så kalle folk dust igjen, så snart man kommer hjem på pc'n, når han på en annen tråd tilbyr meg å teste driverne hans????

Feigt og rart

Og JA , jeg er den karen da, so what?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Blue.
Jeg liker ikke folk som lyver..
Derfor kommenterer jeg hans uttalelser om 4 på tee osv....løgn

Mr. Blue

over 20 år siden

Mr. Blue

Trodde vel egentlig det var samme Bernt ja. Leste postene dine om Norman med stor interesse, men synes vel kanskje at kranglingen mellom deg og jalla blir litt vel intern. Ikke for det, en god krangel har absolutt underholdningsverdi så bare hold det gående:-)
Jalla, din tur.

seb

over 20 år siden

seb

bernt .

fines det noen sider med bilder av putteren dere utvikler . eller er det hemmelig holdt ( forståelig vis det er :) ) ?

når kan menig mann som meg vente å få prøve event. kjøpe putteren.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Blue.
takk, og er enig i at slikt blir litt vel personlig, men ting sklir ut, og jeg har null interesse av å hverken ringe eller skrive eposter til denne mannen, Han møter jeg på benen, slik jeg gjorde igår, og da ordner ting seg når man strekker ut en hånd....men når jeg da kommer hjem og blir kalt dust av samme mannen man har skværet opp med, ja hvem er dust da.....

seb
Som sagt ble putteridéen min tidlig kjent pga av vi så og si var de eneste nordmenn til stede på verdensmessen halvannet år siden i Orlando, og Espelid kjente godt til min kompanjong, dermed ble det en liten notis med bilde i Norsk Golf....på det stadiet var patentsøknad akkurat levert inn og jakten på relevant samarbeidpartnere var akkurat startet...

Idag er kun prototyper klare, men som enhver sunn modningsprosess så er de kun representative for å illustrere systemet/systemene!

Derifra til produksjon av de første tusen modellene, når men selv ikke sitter på kapital, og heller ikke har fått inn tung nok investor til å sette igang, da tar ting tid, som har vært fruktbart for designet og hele konseptet....

Modningen er over, men nå vurderer vi ta inn investorer, og har faktisk ikke satt igang med det ennå fordi vi har hatt kontroll på prosessen med de midlene vi har.

Planen er å lansere/vise frem produktene på verdensmessen i februar.

Men lover at du til vinteren ser putteren/prototyp/idé/system på TV!

Jedi

over 20 år siden

Jedi

Ikke mye info å spore om PING her. bare en masse svada om helt andre ting. Er det noen som har erfaringer å komme med?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jedi.
Takk for den, se første innlegg......

jedi

over 20 år siden

jedi

Joda bernt. Takk for det, men resten har ikke så mye med PING å gjøre.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

blush....enig der gitt...skyldig, unnskyld

Yello

over 19 år siden

Yello

Ping jern er brahahaha, det sier jeg dehehehere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her