Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Har noen prøvd Alpha V2 driver

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Hører mye om denne i USA, lurer på om noen her har erfaring med denne, og evt. Ashton X-1.

Ønsker IKKE kommentarer om andre drivere enn disse to hodene!!!

veggiss

over 20 år siden

veggiss

www.freegolfinfo.com

der finner du mer info om disse enn du klarer å lese i kveld hvertfall.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Takk veggiss.

Var greit nok, men vil også høre fra de som har vært borti den her på scangolf. Var ikke mange som hadde lagt inn kommentarer, men fin link, takker.

Børje har vel fått noen nå, og har kanskje en kommentar ???

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Jo da, har fått inn noen C 830 2, men ingen V2. Har ikke rukket å få så mange tilbakemeldinger fra de som har kjøpt, men alle som har testet den har bestilt.
Har ikke fått den inn på websiden ennå, da det er noen detaljer med neste års opplegg som må på plass først. Det er imidlertd bare å ringe.
Med hensyn til Ashton, så er dette den sikre vinner fram til nå, med meget gode tilbakemeldinger.
Hvem som blir vinneren av disse to tør jeg ikke tippe, men jeg har valgt å bytte ut min Ashton som demokølle.
Børje Pedersen
www.nettogolf.com

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Børje.
Mener du da Ashton X-1 eller den nye MS-5...
Virker som en god idé å lage en standard og en litt tyngre variant for de som vil ha litt kortere driver...

Hvorfor mener du Ashton er det som gjelder i forhold til disse to merkene/modellene?

Hva mener du om flytting av tyngdepunkt ved blytape, weight port eller hosel, har det så mye å si...(siden Ashton kommer med en advarende finger ved regulering av vekt med bly, for å markedsføre deres MS-5 som veier 207 gram....)

Snakket med Tom Wishon ang dette, og han sier bare enkelt og greit at vekt lagt nærmere skaftaksen øker tilgivenheten (les slice-reduksjon ved at rotasjonspotensialet til "tåen" øker.....

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Bernt, jeg refererte til Ashton X 1, da det var denne det ble spurt om.
Ser at det kan leses som om at jeg foretrakk Ashton, men jeg har byttet ut min Ashton til fordel for C 830 2.
Med hensyn til hvem som er best er det for tidlig for meg å si noe om, har fått for lite tilbakemeldinger på Alpha ennå.

Vedrørende blytape eller ikke, har jeg valgt å ikke anbefale det ene eller andre fordi det krever alt for mye kunnskap som jeg ikke føler at jeg behersker.

Børje Pedersen
www.nettogolf.com

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bernt, du kan få prøve en Ashton X-1 hos meg. Spilte med den i dag.
Bygde et par Alpha 830-2 i fjor, de er nesten identiske med Ashton i form følelse og ytelse.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

HeHe hørte det smalt no jævlig bak i skogen.....må man bruke ørepropper til den ?

får se på dem neste gang vi sees på banen...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Takk Børje

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Den du hørte i går var ikke Ashton-driveren, men en carbon-driver som ikke smeller i det hele tatt.
Ashtondriveren har pen og solid lyd, etter min mening perfekt.
Den har ikke Cola-boks lyden til Cobra hvis det er det du tenker på.
Du tyrenger ikke ørepropper, men kanskje kikkert.....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Hvilke skaft har du på Ashton MX-1 ?
Og du nevnte du hadde 2 c830-2, hva har du på dem da?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla
Hva er din mening om Ashton MX-1 kontra Alpha c380-2?

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bernt, blander du litt nå ??
Ashton har en driver som heter MS-5 og en som heter X-1. Regner med det er sistnevnte du omtaler som MX-1.
Jeg har en 10.5 graders X-1 med Accuflex AssasinII stiff skaft.
Når det gjelder X-1 contra 830-2 så er foretrekker jeg begge like mye. Alpha er mørkeblå, Ashton er svart. Jeg ville kjøpt den som passer best til fargen på skaftet. Skal du ha Asassin (burgunder) eller NV (grønt) skaft blir det stygt med blå driver.....

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Jalla,
hvis du har prøvd SMT 455DB: hvordan er denne sammenlignet med ashton X-1, ashton MS-5 og alpha 830-2?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Ja, mente X-1 kontra C830.2

Takk

zibben

over 20 år siden

zibben

Jalla
Du koser deg om dagen?
Hehe... du må ikke fyre opp Bernt så mye... Han går jo snart i spinn.
Hvis du er den jeg tror du er, har du jo bygget en Alpha 830 med Penly ETA skaft til meg. (Og en slik Carbon driver)

Alphaen er helt nydelig å slå med. Tror kanskje jeg skal få tak i et annet, litt lengre skaft, så tenker jeg det gjør susen.

Happy golfing

z

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her