Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Målsetting!

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Det å ha en noenlunde klar målsetting på hvor god man ønsker å bli i golf tror jeg er veldig viktik for utvikling av eget spill. Har sett mange spillere ha pro-time hvor de kun ønsker å få ballen ut... Når man spør slike spillere om hva slags målsetting de har svarer de ofte: "Bli så god som mulig"!
Etter mitt syn er dette IKKE en klar målsetting, men heller "jeg får bare spille å se holdning". Dette gjelder jo ikke bare golf , men sort sett det meste vi starter på av aktiviteter, jobb, osv.
Tror det er viktig både med langsiktige og kortsiktige mål. Dette må jo selvfølgelig ha en viss grad av realisme også. Det å sette seg mål som man må strekke seg godt for å oppnå har hjulpet meg fremover på annet jeg har bedrevet.

Dere som skriver i dette forumet har helt sikker klare mål. Hadde vært litt artig å se noen av disse. Både langsiktige og kortsiktige.

Er det noen her som er enige i dette? At mange "middels" spillere er det fordi de ikke har noen klare mål.....

seb

over 20 år siden

seb

tjaaa .. må du plent ha et mål.

jeg har egentlig bare som mål og klare birdie hver gang jeg slår med ut på et hull. om det er realistisk er en annen sak . men jeg hvet jeg kan derfor er det målet .

blir selvsagt endel skuffelser på en runde med golf :)

perry

over 20 år siden

perry

Jeg setter meg meg klare mål, før sesongen hadde jeg som mål å komme under 25 i hcp.(startet med 33), har nå nådd målet har nå 24,9. Derfor har jeg satt meg et nytt mål og det er å komme under 20 i år. Har som langsiktig mål å bli singelhandikaper. Bruker community flittig, ser derfor på hva jeg skal trene på etter hver runde og setter meg nye mål foran hver runde. Mitt neste del mål er å starte med driver og prøve å bli stabil på lengder rundt 200 meter i starten.

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Som en feit 45 åring som begynte å spill når jeg var 30 kan jeg ikke ha som mål å bli best i norge, det blir for dumt. Men jeg synes det er morsomt å forbedre seg og se hvor god man kan bli. Mine scorer i fjor lå fra 76-80 i snitt på hjemmebanen min fra backtee, med et par runder bedre og tre fire runder dårligere enn det. Resten av sesongen har jeg som mål og ikke gå over 79 og ha 9 GIR i snitt. I KM skal jeg forbedre meg fra i fjor og ha 4 runder under 80.

Neste år er målet å bli mindre feit og forbedre og stabilisere svingen slik at jeg kan treffe flere GIR. Nærspillet har vært meget bra og må selv.oppretholdes.

Snittmål neste år, 2005 i parantes: GIR 10(8) i snitt, FIR 75(70)%, Putts 30 (31) og snittscore 78 (79).

Før noen (les Mcgjesp) hopper på, jeg synes ikke mitt nivå er noe å skryte av. Det finnes haugesvis av 50 og 60 åringer i sverige og skottland med tilsvarende stats. Men jeg kjemper med meg selv og jeg synes det er det som er morsomt med golf, det kommer jeg til å fortsette med så lenge jeg spiller.....Den dagen jeg ikke tenker forbedring kommer jeg til å slutte og begynne å gå tur i skogen som de andre gamlingene...

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Mål er viktig, og mål er morsomt!

Har samme mål fortsatt denen sesongen tross ustabile perioder.

Spille stabilt på score rundt 80, og for min del ligger utfordring blant annet i bedre utslag og økt stabilitet fra 150m og inn, inkludert putting.

På mellom-kort sikt(1-3år) er målet under hcp 5, ser ingen grunn til at dette ikke kan nåes.

Hcp 17,6

seb

over 20 år siden

seb

hvorfor er ikke ditt nivå noe å skryte av. du spiller jo bra golf tydeligvis :)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Vet ikke hva jeg har gjort for å provosere deg så grådig, JOnny, men dine såre tær skal jeg ikke tråkke på når du viser frykt for at jeg skal kaste meg inn. jeg vil nødig være skyld i hjerteinfarktet ditt, så du får finne noen andre å "sure" på.

At en voksen middeladrende mann har et sånt behov for å skaffe seg uvenner finner jeg merkelig, men du får være som du er. see if I care.

se.. jeg gidder ikke kommentere innholdet.... fornøyd?

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Fordi det ikke er spesielt bra. Bare fordi nivået i norge er så himla dårlig ser det anstedig ut. I mange klubber i utlandet jeg har spilt er et slikt medium nivå helt vanlig.

XXXX

over 20 år siden

XXXX

Målet er å ha det bra! Spille på mitt eget handicap.
Hilsen en gamling som startet med golf etter å ha passert 50.

Check-raise

over 20 år siden

Check-raise

Jeg syns du er modig som står frem med stats JOnny det skal du ha! Spesielt etter å ha diskvalifisert en mengde debattanter på bakgrunn av at de ikke er gode nok i golf. Hadde det ikke vært for at Bjørnstad, Ekjord og Haugsrud opptrer sympatisk så kunne man et øyeblikk tro det var en av dem (med tanke på det selvpåberopte kompetanse-nivået) som gjemte seg bak nicket ditt. Men er det ikke ofte slik at de som virkelig er gode i noe ikke har det samme behovet for å hevde seg...?

Lykke til i KM (på Larvik?)!

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Ville aldri tort å sammenligne med med dem, de driver sporten på en annen planet. Blir KM på Hauger i år. Har kjøpt meg dobbelt etter at det har blitt så billig på Hauger. (betalte kun 9.000 for aksje)

eh

over 20 år siden

eh

Mitt mål er å nå spille noen runder på 70-tallet. Spiller nå min 3. sesong, trener lite og spiller i snitt en runde på 1.5 uker.

Slow player?

over 20 år siden

Slow player?

Sitat eh:
"og spiller i snitt en runde på 1.5 uker." ....håper du slipper igjennom da...

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Målet er å kunne gå en "strykfri" runde. (kortsiktig)
Ellers skal jeg under 10 hcp i løpet av nest sesong.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her