Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lære å slå med driver

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Jeg har kommet dit hen i golfen nå at jeg begynner å få behov for litt mer lengde, og tenkte derfor å finne fram woods og driver.

I den forbindelse lurer jeg på om noen kan tipse om noen gode linker hvor jeg kan lese litt teori om emnet før jeg tar protime? Helst på norsk, men engelsk går jo også bra.

På forhånd takk!

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Hvis noen føler seg kvalifiserte til å skrive litt om emnet her, er det også svært velkomment :-)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Jeg tør ikke. har for høyt hcp.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Prøv å få kjøpt brukte golfmagasiner, golf digest, golf magazine, golf monthly, todays golfer etc. Der vil du finne svært mange artikler som omhandler driving...

Sett inn en annonse,,,

I oktober får jeg et svært lass etter min far som døde nylig, men må til Skåne for å hente de i september, han har sinnsykt mange magasiner, og du kan sikkert få kjøpe et lass for en meget billig penge....

Men skjønner du trenger dette nå, så sett inn en annonse, og du får sikkert napp. Dessuten finner du mange andre tips i disse magasinene/bladene...

eksperten

over 20 år siden

eksperten

Oppsøk en pro først. Artikler er vel og bra, inneholder mange gode tips, men det blir vanskelig uten en som hjelper deg. For mye teori er ikke bra.

Bruk gjerne er pro som bruker video, og ta mer enn èn time, det er de neste timene som er det viktigste.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

eksperten.
Les teksten hans; han spør om teori FØR han besøker proen!!!

eksperten2

over 20 år siden

eksperten2

Bernt, han må oppsøke proen FØR han leser seg skjev på all verdens teorier.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

kommer an på hvor mye han vet fra før.
Forskjellig tilnærming, men selv ville jeg ha ønsket å vite hva proen snakker om og ha et lite FUNDAMENT for å få bedre utbytte av timen.

Tror det var tanken til vedkommende......

Men skjønner samtidig ditt argument

Pusen

over 20 år siden

Pusen

Det er glimrende.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

"kommer an på hvor mye han vet fra før."

-Det er svært lite gitt...

Leste litt teori i juniutgaven av Norsk Golf før jeg dro ut og spilte i går, men det hjalp svært lite. Tror nok jeg bare må hoppe i det og kontakte proen med en gang ferien er over...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Det var nettopp det jeg mente, at om du leser de instruksjonene i mikke mus format i bladene, vil du kjenne igjen "språket " til instruktøren...

Har gjort det samme selv, og ved å lese litt, skjønte jeg hva han mente, og hadde jeg ikke lest tipsene, hadde jeg ikke forstått hva han mente før jeg kom hjem, og det ville vært bortkastet i mine øyne..

Greit med et lite kunnskapsfundament for lettere å kunne kommunisere til instruktøren din oppfatning av hva som skjer og hva du tenker...

Bare min mening og erfaring

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her