Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Protime er som tannlegetime!

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Har igjen hatt time hos "the doctor". Fikk gjort en "liten" justreing. virka bra og logisk der og da! Etter at timen var over og jeg ble overlatt til meg selv var ting ikke like bra......
Omtrent som å gå til tannlegen ;o) Du går inn til kontroll uten smerte og forlater kontoret med dundrende smerter etter borring og rar følelse etter bedøvelsen. fdor ikke å snakke om god slanking av lommeboken......

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Du må være tålmodig Ben. Forbedring av golfspillet tar år. Noter ned etter time hva pro har jobbet med i din sving og jobbe med dette 3-4 ganger i uken i minst 1 mnd før neste time.

Ta protime på nærspillet ! mye mer effektivt for å redusere score

Sparegrisen

over 20 år siden

Sparegrisen

For et beløp tilsvarende en halv greenfee får du en profesjonell til å se hva du gjør galt. Bedre investering gjør du neppe utenfor golfklubbens gjerde.

???

over 20 år siden

???

Husk, det finnes også flinke og mindre flinke tannleger, rørleggere, etc.

Jeg mener de fleste proer (i hvert fall av dem jeg kjenner til) har sin store svakhet når det gjelder det pedagogiske. De fleste av dem kan nok svinge kølla, men er ikke bevisst på at det stilles store krav til formidlingsevne og struktur når de skal undervise voksne.

Når en pro underviser unger kan det ofte være nok med "gjør slik!" og den unge vil kunne kopiere det som blir vist.

Når en voksen skal lære noe nytt kreves det som regel at den voksne må forstå hvordan det skal gjøres og hvorfor dette er måten å gjøre det på. Når dette er oppfattet vil det være lettere å øve på momentene som en har gjennom gått med pro - på egen hånd med et bra resultat.

En stor utfordring for proer som ønsker å bli bedre lærere!

704

over 20 år siden

704

Sikkert mange bra proer, men problemet til en del av dem er at de har "én" perfekt sving som de skal få alle til å bruke. Dette vil imidlertid ikke funke på mange som har en innøvd sving allerede. Har flere eksempler på kamerater som faktisk er dårligere nå enn de var før etter at de har vært hos proer som har gjort altfor store endringer på svingen deres. Greitt nok at dette kan være nødvendig for de som vil bli veldig gode og har som mål å spille på høyt nivå. Men for en hobbygolfer som har som mål å krype et stykke under 20 i hcp så er dette ofte unødvendig i mine øyne.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her