Bernt
Alt er relativt Jalla, men jeg har vel aldri offentlig skrytt av putteren min! Det eneste jeg har sagt er at min er bedre, og det er den, per definisjon ang den sammenligningen jeg gjorde, men ikke dra den videre. Du vil få se den på nyåret.
Hva jeg har lært i dette gamet den korte tid jeg har vært innom, er at det meste handler om marketing, utrolig hvor mye skitt som investorer kaster inn millioner inn i (snakker om produkter på verdensmessen i Orlando).
Clyveputteren har sine svakheter etter min personlige mening; for tå-tung for dagens straight back-straight through stroke som fokuseres på i opplæring, og hvor majoriteten av puttere som selges er face-balanced eller lite tå-heng/flow ihvertfall. Design har Jon (klyve) gjort noe med og de har ny modell på gang, men de har brukt over 5 mill og ikke solgt første opplag på 1000 etter mine informasjoner.
Devilray påstår de har patentert tungt skaft, men i USA finnes flere patenter og systemer som gjør samme nytten, med vekt i butten, og nylig kom heavyputter.com som gjør det sinnsykt bra på tester, men som pga dobbel totalvekt blir verre for proffene å svelge. Det handler om connections og marketing.
Ting tar tid, og at det ble skrevet om mitt prosjekt på et meget tidlig stadium har med at Espelid i Norsk Golf fanget oss (meg og min kompanjong Daniel Marcko, som bygget opp Mgolf før Skandia havarerte den skuta, og før det var hos IMG som manager for skandinavene på pga og lpga touren pluss europatouren) i Orlando for halvannet år siden, uker etter patentsøknad var innlevert i USA, DERFOR ;)
Det er forøvrig ikke gitt at de beste idéene kommer innenfor veggene til de store, det har historien vist!
vi har en spennende arv å ta vare på siden Karsten Solheim var den første som gjorde noe med puttere ved å flytte vekten ut fra center.
Det som er morsomt er at de norske alle har forskjellig angrepsvinkel på puttere, devilray på svingvekt og balanse, Clyveputteren på slagflaten og rull på ballen, mens vi har et alignment system/visual feedback system for set up og stroke path...