Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Køllesett - nybegynner

SuperRay

over 20 år siden

SuperRay

Hei,

Er på jakt etter ett nytt sett som passer bra til en nybegynner som kun har grøntkort.

Har sett litt på Wilson settet som XXL har (X31), samt et Olyo sett med 3 hybridkøller som sportshuset har på tilbud til en svært hyggelig pris.

Noen som har noen formening om hvilke av disse man burde kjøpe, evneutelt andre sett?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Settet med hybridene høres lurt ut, du vil få glede av hybridene, mye mere enn de lange jernene i Wilsonsettet

SuperRay

over 20 år siden

SuperRay

Jepps regner nesten med det, eneste som plager meg med olyo settet er at det er graphit skaft og ikke stål som i wilson settet.
Samt at det ser ut som det er et par på forumet her som ikke har så mye til overs for Olyo.

Tiger McDrunk

over 20 år siden

Tiger McDrunk

jeg har spilt på Olyo køller i to sesonger, og for nybegynnere så synes jeg de var kjempebra.

jeg spilte ned til ca. hcp20 med de, og så byttet jeg til Taylormade RAC OS.

Olyo settet høres ut som et god deal, og hybridene til Olyo er faktisk ganske gode.

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

Lån et sett til en kamerat. Får du over 40 poeng første gangen så gå litt opp i kvalitet. Skal du spille lite og bare til kos er det sikkert et bra kjøp.

Tiger Mcl8

over 20 år siden

Tiger Mcl8

40 poeng? hva har det med saken å gjøre?

utrolig bra gjort å legge opp til enda en stableford spiller med å legge lista på 40 poeng for akseptabelt...

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

Tiger Mc18
Hva tror du nybgynere teller?? Antall tapte baller??.

Hvor mange runder tror du de i snitt går før de har alle hullene ute EN ball plukket opp??

Får man 40 poeng en av de første gangene "vet det er flere som gjør det" synes jeg at fyren kansje bør legge litt mere penger i kjøpet.

Akseptabelt??. Ikke din mening men min. Og jeg er stolt av å ha en menig. Skriv din egen menig. Kansje noen vil hør dem??.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Helt greit det Cleveland, til å være på bærtur i hvertfall (min mening, ikke din)......

som jeg skrev, så hadde jeg Olyo køllene mine til jeg spilte ca. 20 hcp.
det tok 1,5 sesong, og køllene var veldig gode å starte med.

jeg tror ikke nybegynnere teller antall tapte baller nei, så den sarkasmen kan du bare legge fra deg, men dersom du erindrer langt bak i barken at du var nybegynner selv en gang, eller kjenner noen som har vært det, så er ikke den norske gjennomsnittsnybegynneren så god at han begynner karrieren sin med minimum 40 poengs runder.(min mening, ikke din)

din mening må du gjerne ha, men den enkle måten din å stille krav på høres helt på tryne ut, for det er ikke sånn vi andre tenker(min mening, ikke din).

dersom han får 40 poeng med Olyo køllene(som forøvrig kommer med en dårlig putter, som bør skiftes ut med en litt bedre en, min mening, ikke din), så er vel det tegn på at disse er gode for ham da? eller er det din mening som skal bety noe der også?

bare spør.....

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Hmmmm.
Er ingen "venner" på dette forumet....?

over 20 år siden

jeg er din venn King Ben...... :O)
det er bare så gøy å krangle litt når noen angriper og ikke gjør rede for seg.......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Som nybegynner betyr utstyret ikke en dritt, om lievinkelen er nogenlunde i lende.

Handler bare om å treffe ballen med vinkelrett slagflate....og helst ikke komme utenfra og inn......resultatet blir bra nok med de fleste køllene på planeten da...for det nivået...

Vent litt, det gjelder jo for meg også....og jeg som har så bra køller hmmmm :))

Tiger McWould if he woke up

over 20 år siden

Tiger McWould if he woke up

enig med Bernt.......

hva slags køller har du Bernt?

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Bernt, du burde vite bedre en å si at ikke utstyret betyr en dritt. Gi en nybegynner en Cavity back kølle eller blades, eller en hvilken som helst kølle som ikke er lettspilt og tilgivende, da blir det ett slit å gå en runde.
Det spiller for så vidt ikke så stor rolle hvilket merke som står på kølla, men vi som selgere vet hvilke køller som er lettspilte, og som er å anbefale.
Børje Pedersen
www.nettogolf.com

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

Les litt bedere Tiger så er vi ganske enige.
Spilte foresten med en som hadde 52 poeng første gangen.
Hvorfor bruke 3000 hvis man raser fort ned i Hcp?. Ikke gøy å kjøpe nytt etter noen få månedr eller maks 1 år. Det var heller ikke sarkasme men nybegynere teller ikke antal slag. De teller poeng, derfor poeng. og derfor refererte jeg til poeng. Jeg tror faktisk det er ganske mange som har talent og ganske iverige som kommer fort ned i Hcp.
Vet ikke om Super Ray gjør det, derfor skrev jeg også at det kunne være et godt kjøp. Og leser du enda en gang så er det vel Du som angrep??. Skjønner fortsatt ikke at det kan være gøy men gjerne for meg. Hver vår smak.

over 20 år siden

Jeg tror nesten du er advokat Cleveland, for du vrir ting dit du selv ønsker det.

dersom vi er enige, så er du enig i at et nybegynnersett er tingen når man er nybegynner. hvorfor? fordi man ikke VET når man har spilt den første 52 poengsrunden at DETTE er noe jeg kommer til å gjøre resten av livet. du skriver kun som om det er deg det handler om. prøv deg på å sette deg inn i den som spør sin situasjon. det er ikke så veldig mange nybegynnere som spiller til 40 poeng første gangen de spiller.

er du klar over at gjennomsnittshcp i Norge er ca. 30? dette sier vel at de fleste spillere ikke er ekstreme talenter, men selskapsgolfere som har lyst til å komme i gang.

du sier det ikke var sarkasme, men ærlig talt. dersom du virkelig mente at jeg tror nybegynnere teller tapte baller i stedet for poeng, så har du et lite kverulantproblem.

jeg synes det er gøy å diskutere, og om det ender i en krangel, så gjør det det. jeg bryr meg ikke om det, men ønsker å fokusere på det vi faktisk prater om. du var tydeligvis mest opptatt av å fremme at du selv som talent- nybegynner, spilte til 40 poeng med en gang du startet. det gjorde jeg også, og fortsatte med det ganske mange runder før det bremset opp. det betyr ikke at de fleste har samme utgangspunkt, og i hvertfall ikke at det skal avgjøre hvilke køller du skal kjøpe.
hva er galt med å bruke 3000 når man raser fort ned i hcp? og hvordan vet man på forhånd at man kommer til å rase ned? du skyter deg i foten med forklaringen din, og konklusjonen er som Børje sier. snakk med en som selger køller. han kan fortelle hva du som nybegynner bør kjøpe. jeg gjorde det, og han (Stephen Newey, headpro på Bogstad) solgte meg Olyo køller, som jeg har vært strålende fornøyd med.

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

For det første. Olyo er er et kjempe bra merke som sikker mange er fornøyd med.
For det andere synes ikke jeg det er morsomt å kjøpe noe for 3000 deretter å kjøpe nytt til mange tusen igjen måneder senere..

Jeg kopierer ned så slipper du å rulle teksten opp igjen.

"Lån et sett til en kamerat. Får du over 40 poeng første gangen så gå litt opp i kvalitet. Skal du spille lite og bare til kos er det sikkert et bra kjøp".

Som du ser så sa jeg "lån" av en kamerat. Fikk nok masse poeng når jeg begynte å spille men da hadde vi 56 eller noe sånt i hcp. Har ikke sankkt noe om meg og 40 poeng. Vær så snill.

Kværulerte ikke men hva mente du da med.
"utrolig bra gjort å legge opp til enda en stableford spiller med å legge lista på 40 poeng for akseptabelt?"

Greit å diskutere men ikke bruk ord jeg ikke har skrevet. Vil ikke gå god for det som surrer rundt i ditt hode. :-))

Det jeg forsjøkte å komme fram til var at nybegynere teller poeng og ikke slag.

Gjennomsnitt hcp??

Vet du hvor mange runder gjennomsnitt spillern spiller i året?.
Du kan telle dem på en hånd tror jeg.

Siste innlegg fra meg på denne tråden Tiger. Regner med at vi "Snakkes" siden. lol

over 20 år siden

doh.......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Børje.
SELVSAGT skal ikke en nybegynner spille med bladkøller!

Mente i genren som nevnes i første innlegg, lettspilte køller med høy MOI - høy vridningsmotstand og gjerne oversize, men merket og satt litt på spissen er det ett fett, med de forbehold du nevner selvsagt!!

Sorry misforståelsen,- my bad :)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tiger.
Jeg bygger køller selv fra Dynacraft, Maltby (Golfworks) og Tom Wishon (wishongolf.com)

Jern: Dynacraft PC3 upright, ser ut som Ping i3 blade (men disse kom før de) har bra såleslip perfekt for våte og myke underlag , fremkanten av sålen er fint avrundet, meget god følelse, ingen klarer skille disse fra smidde køller!

Wooder:
Maltby trouble out 3 og 5 med Rifle 75gram

Driver: Wishongolf 515 GRT (null roll, så du får samme loft uansett hvor høyt/lavt du treffer på slagflaten, Wishon patent, ser veldig bra ut ved set up, square, 11 grader men burde hatt 9,5) Rifle 75 g

Putter:
Voodoo center shaft, meget fornøyd, men ikke så bra som min som kommer neste år.......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tiger.
IKKE 515cc! bare modellnavn, er 395cc!

Ellers spiller jeg med Wishongolf wedger 56 og 60.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tiger.
Bulge & roll, altså hvordan slagflaten buer, men ingen roll på denne, altså rett fra bunn til topp, og får dermed samme loft langs hele slagflaten ok.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Cleveland.

Om man har stor progresjon og føler en trenger nytt utstyr, er det vel en stor glede å tape 1500 kroner på det første settet til 3000 og så kjøpe nytt og bedre utstyr. Er jo halve gleden de gale har, meg inkludert ;)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Bernt: har du prøvd 550C jerna? hvis ikke burde du prøve dem, kanskje de lekreste cavity back jerna jeg har sett...og hatt :)

har selv 515 i 3 wooden, nydelig kølle, lurer på å bytte skaft i den though, icon fh burde kunne få bryne seg litt i den. burde bli en lekker kombo også.

over 20 år siden

hehe, enig Bernt..... er du på skrive-spree igjen? du får plass til flere bokstaver i en rute serru..... :D

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tiger.
Jeg kommer på ting etter jeg har sendt en melding serru, og ser i ettertid at mine innlegg kan forvirre hehe

veggiss.
550C er de flotteste og beste jernene jeg har sett og prøvd, men blir liksom ikke kvitt disse PC3'ene , men de neste jernene er spikret, og du vet hve det blir hehe

Har sinnsykt lyst på 515 woodene. Hvor har du bestilt dine, bare nysgjerrig? (slapp av, jeg har konto hos Tom Wishon jeg ;))

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bernt, PC3 jerna kom IKKE før Ping'ene,
PC3 er en ren kloning.
Ikke dermed sagt at de ikke er gode.
Og den putteren din gleder vi oss til. Håper den blir bedre enn O-putteren og Clyve-putteren og DevilRay og andre norske "revolusjoner" som har forsvunnet fra media den dagen de ble lansert.
Fint å skryte den til himmels før noen har sett den. Hvorfor skal vi tro at en liten hvermansen på gata i Norge skal ta innersvingen på Bobby Grace, Scotty, Bettinardi, Odyssey, Ping, Never Compromise, Rossa, Nike, Yes, og alle de andre putterguruene som har svære budsjetter og flere tiårs erfaring.
Hvis ikke jeg husker feil har putteren din ligget i startgropa ganske lenge.....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Alt er relativt Jalla, men jeg har vel aldri offentlig skrytt av putteren min! Det eneste jeg har sagt er at min er bedre, og det er den, per definisjon ang den sammenligningen jeg gjorde, men ikke dra den videre. Du vil få se den på nyåret.

Hva jeg har lært i dette gamet den korte tid jeg har vært innom, er at det meste handler om marketing, utrolig hvor mye skitt som investorer kaster inn millioner inn i (snakker om produkter på verdensmessen i Orlando).
Clyveputteren har sine svakheter etter min personlige mening; for tå-tung for dagens straight back-straight through stroke som fokuseres på i opplæring, og hvor majoriteten av puttere som selges er face-balanced eller lite tå-heng/flow ihvertfall. Design har Jon (klyve) gjort noe med og de har ny modell på gang, men de har brukt over 5 mill og ikke solgt første opplag på 1000 etter mine informasjoner.

Devilray påstår de har patentert tungt skaft, men i USA finnes flere patenter og systemer som gjør samme nytten, med vekt i butten, og nylig kom heavyputter.com som gjør det sinnsykt bra på tester, men som pga dobbel totalvekt blir verre for proffene å svelge. Det handler om connections og marketing.

Ting tar tid, og at det ble skrevet om mitt prosjekt på et meget tidlig stadium har med at Espelid i Norsk Golf fanget oss (meg og min kompanjong Daniel Marcko, som bygget opp Mgolf før Skandia havarerte den skuta, og før det var hos IMG som manager for skandinavene på pga og lpga touren pluss europatouren) i Orlando for halvannet år siden, uker etter patentsøknad var innlevert i USA, DERFOR ;)

Det er forøvrig ikke gitt at de beste idéene kommer innenfor veggene til de store, det har historien vist!

vi har en spennende arv å ta vare på siden Karsten Solheim var den første som gjorde noe med puttere ved å flytte vekten ut fra center.

Det som er morsomt er at de norske alle har forskjellig angrepsvinkel på puttere, devilray på svingvekt og balanse, Clyveputteren på slagflaten og rull på ballen, mens vi har et alignment system/visual feedback system for set up og stroke path...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla,
når jeg sier min er bedre, er det som alle vet preferansene som bestemmer. Man kan si tilgivenhet er bedre osv, men vi har et avansert visuelt system som kun gir riktig bilde om øynene er parallelt og vinkelrett over putterhodets midte, og sammen med høykontrast for mulighet for sidesynet å oppfatte hva som skjer i løpet av utførelsen av slaget(á la 2-ball, voodoo Cameron Phantom mallet- de er alle 2 D og gir ingen indikasjon på hvor øynene står i forhold til hodet), så har jeg konstruert den ensete måten å gjøre dette i 3D.....for referansepunkt og gir denne effekten..

Så vår putter er bedre på akkurat den visuelle biten, for vi går fra flate systemer 2D til systemer med dybde 3D for å kunne se hvor man står i forhold til putteren.

Men om putteren er bedre er det den som bruker den som bestemmer...

Egentlig er det bare en enkel geometrisk effekt som er tilpasset et slikt system...

Du finner det på US patent office sine sider fra 23.juli

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Man trenger ikke ta innersvingen på de store for å leve av dette ;)
Det er et stort marked, det store spørsmålet er om man klarer i det hele tatt etablere seg og ta litt markedsandeler.

Men vi kommer ikke til å gjøre som Devilray og HYPE dette opp å si at dette er verdt mellom 200mill og 1 milliard, slik de gjorde i media.

Det er latterlig etter min mening.

Det er verdt hva en kjøper er villig til å betale for det, og de som virkelig kjenner markedet vet at slike summer er kun forbeholdt selskap som allerede er på markedstoppen. Lurer på hvor de tok slike tall fra. Har kanskje bare sett hva verden største putterselskap ble kjøpt opp av Callaway for LOL

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.

La nå ikke Janteloven begynne å skinne allerede....

Er det ikke bedre at man prøver skape noe selv om man er små og aldri vil kunne kuppe de store....målet til alle tre (Devilray, Clyve og Pilot Putters) er å ha sin nisje som vi er unik på, og som kanskje resulterer i at et etablert selskap kjøper oss opp, eller man kan selge puttere selv, men det er klart tøffere.

Litt typisk norsk dette, at man etterspør suksess og er skeptisk i stedet for å støtte opp!!! Se på Mgolf, hørte mye så mye skittkasting og skepsis til dem før jeg kom inn i bransjen, men de hadde topp utstyr, var innovativ og hadde absolutt design med seg på veien...

Beklager sidespranget mitt, men ble litt engasjert over Jallas spørsmål, unnskyld :)

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

"Mgolf, hørte mye så mye skittkasting og skepsis til dem før jeg kom inn i bransjen, men de hadde topp utstyr, var innovativ og hadde absolutt design med seg på veien..."

Design!!!!???? Ikke halshugg meg nå, men jeg mener at køllene til Mgolf var direkte stygge. En viktig egenskap til køller er etter min mening at når man adresserer ballen skal man like utseendet til køllehodet slik at man har god tiltro at denne kølla vil sende ballen 2 cm fra pinnen.

Mulig andre syntes Mgolf sine køller var pene, ikke jeg.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Mgolf sine køller var greie nok å se på, og jeg halverte mitt nesten single hcp i år etter at jeg fikk tak i et brukt FB-sett i våres.
Problemet til Mgolf var vel snarere at noen på laget tok ut over en million i lønn, og at de ikke hadde kunnskaper om markedsføring. Å prise sine totalt ukjente produkter langt over Titleist, Callaway, Ping, Cleveland, Mizuno og andre topp-køllemerker uten å ha andre på laget enn en middels god Robert Karlsson og en avdanket Anders Forsberg på laget vcar ingen genistrek.
Når man i tillegg ikke fant produktene i pro-shopene eller så reklame for dem, var hele prosjektet dømt i dass.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kjetil.
Har du noengang tatt opp et par 'Forgiving Blades fra Mgolf?

Om du ser på det hotteste på blades-markedet, Mizuno MP-32, så ser du hvor signifikant Jan Bakkes design og egenskaper er på denne
køllen! Han var ledende på utvikling, og han satt alene uten golfbakgrunn. Ikke gitt hvor de beste idéene kommer fra...

2-ball putteren var egentlig 3-ball putteren som Dave Pelz hadde patentert for mange år siden, men siden reglene tilsa at hodet måtte være lengre fra tå til hæl enn fra face to back, så ble det aldri noen 3 ball. Men to unge menn gjorde om dette patentet til 2-ball og henvendte seg til Odyssey/Callaway og med markedsmakten de har så fikk de endret reglene for utformingen av puttere! Men idéen kom ikke fra Odyssey!!!

Design er også logo, farver osv. Tourbaggene til Mgolf er clean cut og klassisk. Hel pakka var bra og hadde stor oppmerksomhet i USA pga nettopp dette, i tillegg til å gjøre det meget bra på Rankmark sine forbrukertester.

For tre år siden kunne Mgolf fått sitt store gjennombrudd, da var de på verdensmessen med blant annet Nike og Callaway ved sine sider. Om Skandia hadde gjort de grep Daniel Marcko ønsket, hadde de vært blant de størst voksende i USA, men selvsagt IKKE her i Norge!!

Typisk norsk er å være alt annet enn patriotisk inntil selskapet har lykkes og man kan dra til utlandet stolt over en bag med norskutviklet utstyr.

Det handler om Janteloven! I USA er man stolt over "made in USA", men her sitter vi og sier man ikke kan ta opp kampen med de store.....selvfølgelig er alt mulig, her er kapital nok i massevis til å gjøre med, men ingen her i landet har de kontaktene som er nødvendige for å få en fair sjanse.

Jeg mener alt er mulig om man har rette strategi og kontakter. Da snakker jeg om aksess til turneringene, de største, det har kun ca. 15 av de store merkene på puttersiden, 300 selskaper har det ikke.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
du har peiling ;)
MEN du tar litt feil angående marketing.....de hadde den beste i Europa, nemlig min kompanjong, men Skandia overkjørte så det holdt, og hentet inn Forsbrand på utvikling, mens det var Bakke som gjorde all jobben. De tømte selskapet og hadde folk som ikke gjorde noe, og såvidt var innom kontoret og gav han 1 mill i mnd....slikt går ikkei lengden, men man så jo hva Skandia drev med innen sin toppledelse, og det fikk Mgolf også svi for...Det endte med at Bakke måtte saksøke selskapet han selv satt med en del prosenter i, det sier vel litt om hva som foregikk der borte i Stockholm. Min kompanjong skjønte hvor dette bar og trakk seg ut.

Mgolf hadde over 40 proffer, og tid ville gitt de seire, Robert Karlsson vant jo på Europatouren.....men USA lå for deres føtter, og DER kunne de gjort noe stort hadde Skandia gjort de grep marketingansvarlig ønsket.

Er enig med deg angående prissetting, men om du kan litt om marketing så er det ikke gitt at det nødvendigvis er uklokt... Se f.eks på Bridgestone sine nye smidde combo-jern, de prises høyere enn PING men alllikevel gjør de det både bra på testene OG selger meget bra, men de har jo bedre spillere i stallen sin da...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kjetil.
Ting du sier henger ikke ihop, for ved adressering var hverken classic jernene eller tour modellen "stygge"....du sier det er viktig når du vurderer utseendet...men det skinner litt igjennom at du er negativt innstilt.

Rankmark testet classic-jernene, og aldri før har et sett gjort det bedre på første test enn disse jernene! Uansett merke! Dette er tester som utføres av hundrevis av amatører i USA, og tatt i betraktning at dette var et totalt ukjent merke for dem, så slo de kjente merker med stor margin. Da kan de ikke være stygge ved adressering, - bare en anmerkning. du må selvsagt få mene hva du vil om designet, det er din oppfatning som bestemmer det, men se på FB, noe av det flotteste som verden har sett DA de kom ut! Nå kopierer flere dette...

Hadde vi vært litt patriotiske hadde man også snakket om det positive, at en som ikke har bakgrunn fra golf setter seg så grundig inn i ting at han kan være i forkant av store selskaper viser at alt er mulig! Men vi snakker ikke om det positive ved å ha et selskap med gode produkter hva gjelder kvalitet, finish og egenskaper. Alle må selvsagt ikke like designet, slik er det jo med alt, men bare se på deres samarbeid med SWIX, det er glimrende, og kunne vært verdt så mye mye mere om marketingansvarlig fikk gjøre grepene sine..

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Jalla,
Når Mgolf var i skuddet var jeg i markedet etter nye køller. Jeg husker jeg reagerte på prisen på dem, i tillegg til designen ;-). 4500 kr for en driver som er totalt ukjent. Nei takk.

Bernt,
Jeg prøvde flere køller fra Mgolf i de tider hvor jeg hadde lyst på et nytt sett. Hva modellene het husker jeg dessverre ikke.

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Bernt,
Jeg er kjempepositivt innstillt til et norsk golfmerke og norske produkter generelt. Jeg synes det er synd at det gikk som det gikk med Mgolf. Men....jeg synes nå jernene deres var stygge.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kjetil.
Skjønner det, men da var selvsagt ikke FB kommet ennå :) Men viktig å følge med, spesielt om man har et elendig inntrykk da du vurderte de! For du snakker om deres design, og da gikk jeg ut ifra at du visste hva de har drevet med de siste år siden den gang du var på jakt etter køller. Skjønner godt du styrte unna deres driver til den prisen!

Men honnør til deg for i det hele tatt å ha vurdert dem, den skal du ha...

Trist historie det der egentlig, for om de hadde fått sin sjanse i USA som lå på trappene, så ville andre blitt trukket inn og kanskje deres design endret litt, mne Jan Bakka skal ha for FB, de er av en annen verden! Husk at det er to-tre år siden de kom ut....Men idag er de fremdeles noe av det flotteste på bladkøllefronten...Har fakrisk ikke hørt noen si noe annet enn positivt om disse...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kjetil.
lov meg at du ser etterFB og kommer med tilbakemelding om designet på dem ;) ?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Kjetil

http://golfrea.se/article/?id=380

Her er bilde ihvertfall, du kan jo begynne med å komentere det du ser ;)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

kjøper dem via en køllemaker i statene, han shipper dem videre til meg uten å ta et rødt øre for det. funker for meg hvertfall.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Lurt veggis :)

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Jeg tok en titt på den linken. De køllene var langt penere enn de jeg så på for en del år siden. Køllene jeg mener var stygge var ikke blade køller, men cavity back som så ut som de var frest ut av meg på metallsløyden i 8. klasse (for å sette det skikkelig på spissen)

MI PRO FB ser ut som veldig smekre køller.

Vegard

over 20 år siden

Vegard

Hei Bernt..
Nå var du heit på grøten (",)

sees på banen vel?

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

En ting jeg reagerer på når det gjelder de norske merkene, er at logo (og visuell profil) er lite bearbeidet - da får fort evt. kjøpere en opplevelse om at vi snakker om "dårlige" og lite forseggjorte produkter.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Som så ofte blir slike tråder avsporet med hvem som liker hva av design på køller. Jeg er selv en som helst vil ha stilige køller, men først og fremst skal de være gode å spille med.
I og med at det er anbefalt konkrete merker her, vil jeg anbefale Toski T 56, noe av de mest lettspilte køller som er å få. Dessuten er de meget stilige. Nettogolf.com har nå satt ned prisene på alle monterte køller, og 3300 kr for ett helsett er billig.(pris i USA 499$)

Jalla

over 20 år siden

Jalla

"MEN du tar litt feil angående marketing.....de hadde den beste i Europa, nemlig min kompanjong, men Skandia overkjørte så det holdt,"
Vel..
Scandia overkjørte først etter at Mgolf var så langt nedi myra at de ikke hadde liv laga lenger. Hadde Mgolf hatt "en kompanjong" som kunne bedriftsøkonomi og markedsføring så hadde aldri Scandia commet inn.
Det høres så fint og flott ut med "min kompanjong" men vi så jo hvor flink kompanjongen din var. Supermislykket, kjempebom.
Bernt, du fremstår som en mann av store fine ord....
Bridgestone og Nike og andre med tung økonomi bak seg kan tillate seg å begynne på topp med masse kjøpte proer, Mgolf kunne det ikke. Lett å være etterpåklok men hadde det vært mer kjent hva Mgolf drev med hadde nok kritikken kommet for lenge siden.
Det med å være negativt innstilt til norske produkter er jeg ikke med på. Det har alltid vært nordmenns vis å legge mye arbeid i å få ting orntlig, og aldri skryte av det.
Når så Bernt, Miklagard og andre går ut med høy sigarføring før gresset er sådd og mens utstyret fortsatt ligger på tegnebordet er det klart at noen reagerer. Det ligger ikke i vår natur skryte av ingenting.
Miklagard har blitt riktig bra, men putterfamiliene er ikke så mye å rope hurra for.
Jeg gikk til hasteanskaffelse av Mgolf-køllene fordi jeg ville ha norske køller å være stolt av. Jeg til og med innom min gode venn Nichols som setter sammen restlageret fra Mgolf for 3 uker siden for å kjøpe meg et ekstra sett nye FB, men da fantes det ikke flere 5-jern. Synd.
Jeg har også testet både O-putteren, Clyve-putteren og Devilray uten å bli imponert. Devilray hadde sikkert fungert med et normalt skaft, men etter at det opprinnelige designet ble dømt nord og ned endte den opp som en klone av Maltby Xtreme MOI.
Kommer nok til å prøve putteren til Bernt også hvis jeg noen gang kommer i nærheten av den. Hvorfor tar du ikke et eksemplar med til banen så vi får se den ??
Pussig det der med puttere, hvert år er det et 50-talls nye optimister med baufil og smergelskive som har maskinert et metallstykke til noe de kaller en revolusjonerende putter-ide, men sjelden blir det noe av.
Jeg ønker Bernt lykke til, men har altså ikke tro på prosjektet.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Takkl for kloke ord:)

Kom til Kongsberg så skal du få se prototyp, så kan jeg få feedback. Vi har kun fått positiv feedback fra US markedet, eller som president i Rankmark, Charlie Mandel sa, "you may be on to something, I'd like to test this"...

Høy cigarføring er vel litt urettferdig. Jeg sier vi har det mest avanserte siktesystemet kombinert med innovativ design, langt ifra de putterdesignere i USA som har et verktøysliperi og maskinerer ut for å vise hvor flink de er til det. Min bakgrunn er fra optometri, og målet mitt var å fjerne all visuell støy slik at man ikke får input som er irrelevant i forhold til oppstilling. Enig med deg angående det de kaller design/formgivning på mange puttere som er såkalte banebrytende.

Høy cigarføring, neppe. Jeg er en idrettskadet, fattig mann som pga skade ikke kunne fullføre optikerutdanneingen, ei heller handelshøyskolen i Bergen pga dette og sliter fremdeles på attføring....Ikke rettferdig. Som sagt vi er tidlig i prosjektet, men kommer etter all sannsynlighet å lansere den på messen i Orlando i januar.....Og dermed vil den lanseres i Norge til våren...

Bobby.
Få eposten din, så skal jeg sende deg logo, så kan jeg få høre din mening....

Vegard...
Er du her du :) Skal vi ta en runde, ser ut som jeg kan lære litt av deg, du har jo forbedret deg så innmari på kort tid...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Du vet jo ikke hvilke grep Marketingansvarlig ønsket å gjøre, men ikke fikk tøyler til...

Du har rett at Mgolf lå tynt an da Skandia tok et hostile takeover, men Bakka angret i ettertid. Men ikke lett når du trenger 20-40 mill for å gjøre jobben i USA!!! Skandia skulle nettopp gjøre dette, men det ble aldri slik, dermed trakk min mann seg ut..

Husk at Norge aldri var et target, det var USA som var målet, for målsettingen var å bli blandt de fem største i verden, og da er USA hovedmålet....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
selv om alle norske prosjekter skuffer deg, hvordan kan du si du ikke har tro på det neste, UTEN å ha sett det først?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
At ting tar tid er faktisk det mest verdifulle for hele prosjektet mitt, for de beste løsningene kom etter lang tid modning. Sluttproduktet blir betraktelig bedre når det er modnet og endret etterhvert. Mange har brent seg ved å smekke ut et produkt som ikke er nok forseggjort osv..

Jeg har lagt meget energi i totalkonsept, logo, slogan, hele marketingpakke, og selvfølgelig selve formene, hensiktsmessighet, og til slutt det viktigste, selve systemet som fanger alle mulige visuelle muligheter i 3D på slike som skal "ramme inn ballen" og gi inntrykk oppfatning om slagutførelsen, sporet.....

De råeste modellene mine har kommet etter modning... men systemet er spikret i patentet, og gir mange muligheter designmessig. Ikke døm før du ser dem..

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Har hverken baufil eller smergel, driver med modellering i 3D, men selve systemet modellene bygger på er en geometrisk metode og visuell effekt som er meget nyttig for oppstilling og slagindikasjon...

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Bernt, skal du på banen i kveld ???

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jalla.
Har en liten valp i huset, og var nettopp der nede og trente en time, MED valpen i bånd til stativet....

Men skal spille 9 hull imorgen???

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her