Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Larvik Golfbane

Ivrig Golfer

over 20 år siden

Ivrig Golfer

Spilte Larvik Golfbane i forrige uke, sinnsyk bra bane!!!! Etter min mening så rangerer jeg den på topp 3! Har spilt en del baner i Norge de siste tre åra.......hcp 8! Følte at jeg fikk utfordringer nok, slik som det skal være på en linksbane.....greenene var også kjempebra med bra rull!

Hva mener dere andre om Larvik Golfbane?

pelle

over 20 år siden

pelle

at de har en røff som rekker meg til pungfestet og straffer alt for hardt.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Larvik er på min topp 3 også.

knallbane, og jeg digger røffen der..... ikke å være i den seff, men den er vakker..... :)

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Norges beste bane spør du meg. Gir skikkelige utfordringer til alle nivåer spillere. Jeg er sjelden i ruff der nede men har forståelse for at medium golfere synes ruffen straffer hard. Banen er relativt bred stort sett så det skal være mulig å unngå ruffen med anstendig balltreff. For meg ligger utfordringene i at banen er veldig strategisk. Både utslag og innspill må planlegges med tanke på neste slag og det er flere alternative måter å spille alle hull på. Greener er nå i juli august svært harde og raske og krever ofte oppover putt for å senke eller unngå tre putt. Par tre hullene er norges vanskeligste fra hvit og krever ofte svært konservativt spill for å score. De som går for pinnen på par tre hullene går ofte av med dobbel eller trippel...

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Fin bane, liker ikke at greenene er formet slik at du må chippe/lobbe fra greenen og over bunker for å komme til flagget hvis du blir liggende i feil green-tunge.

SJ

over 20 år siden

SJ

Jøss, blir ikke greenene stygge av at man må chippe fra dem?

Fjalla

over 20 år siden

Fjalla

Svært sjelden det er behov for en chip, men det skjer og jeg synes det er litt tøft. St.Adrews har bare 11 greener og der er det ofte behov for å pitche 70 meter på samme green...kuullt..

Jalla

over 20 år siden

Jalla

På The Montgomerie i Dubai har du verdens største green på ca 18 tusen kvadratmeter. Er du riktig uheldig kan du ligge på greenen og fortsatt ha igjen 200 meter til hullet. Høres kanskje litt "jalla" ut, men det er en fantastisk bane:)

704

over 20 år siden

704

Den er vel streng tatt ikke mer enn 58 tusen kvadratfot, hvilket betyr i underkant av 5400 kvadratmeter. Men det er likevel ganske stort, ja. Det er jo tross alt over 5 mål med green...

over 20 år siden

lol.... JOnny.......

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Enig i at Larvik er bra, men er ikke lenger så bra som den kunne vært. Blir spart altfor mye på vedlikeholds budsjettet så banen fremstår som dårligere nå enn tidligere. Men den er fortsatt godt spillbar...

leif

over 20 år siden

leif

Jeg ble ikke på noen måte imponert over banen.
Kommer heller til å spille Nøtterøy neste gang jeg tar turen ut av Oslo...

Smaken som baken

over 20 år siden

Smaken som baken

Vel, jeg synes heller ikke noe spesielt om Larvik. Fin kvalitet, men kjedelig designet. Omtrent alle greenene er bunkret inn på samme måten, dermed blir innspillene ofte veldig like på en flat bane.

Men som sagt - kun min smak. Foretrekker også Nøtterøy foran Larvik. Og Oslo. Og aller mest Miklagard. Skal for øvrig til Meland i neste uke, gleder meg stort (har ikke spilt den ennå)!

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Vel.... det var herlig å ha ferie og få spille andre baner i Norge, men å komme tilbake til Larvik er og blir en god og hel golfopplevelse. Merker med en gang jeg kommer inn på området og ser utover banen at her... "sitter" banen. Rough som elegant deler inn hullene der det ikke er skogsholt eller vann, myke kuler rundt green............... Det er en sann glede og være gjest på andre baner for så å komme hjem til Larvik.... golf er herlig :)

Vroklav

over 20 år siden

Vroklav

Larvik er bra ingen tvil om det.

Men jeg kan forstå ferske spillere synes banen blir kjedelig og at ruffen straffer for hardt. Når du er fersk har du ikke modenhet i spillet ditt for å sette pris på strategi og utfordringer.

Personlig synes jeg den er norges beste sammen med Miklaagaard og kanskje Oslo i juli/augsut. Larvik krever alt av deg. Du må ha lengde, du må være relativt rett, du må bruke hue på utslag, inspill og med puttern.

Petter

over 20 år siden

Petter

Norges beste bane, der fikk jeg høre det også.... Latterlig å komme med noe slikt, alt foregår jo bare på noen gamle jorder...

Hva med litt vann? Hva med litt natur?

Flako

over 20 år siden

Flako

Halvparten av hullene på Larvik har jo vannhinder da?? Selv om noen ikke er direkte i veien :-) Natur er det vel nok av? Ender, hjort, ekorn og elg er stadig vekk å se på banen...

Banen er bra nå den for nå har de klippet litt inn mot røffen, så det er lettere å finne ballen og man får raskere runder...

Ole Lukkøye

over 20 år siden

Ole Lukkøye

Hva med litt søvn Petter?

Vroklav

over 20 år siden

Vroklav

Gjentar meg selv, "Når du er fersk har du ikke modenhet i spillet ditt for å sette pris på strategi og utfordringer."

Petter, hvilke gode baner i norge mener du ikke ligger på gamle jorder ? Stiller spørsmålet siden du ikke liker baner som ligger på gamle jorder.........

Terenggolf i utmark er ikke et kvalitetstegn i mitt hodet. Som tidligere debatert her inne befinner brorparten av alle høyest rangerte baner i verden seg på relativt flat mark. Mer eller mindre de fleste links baner blant annet..........

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Petter: Hvis natur er det viktigste, ta deg en fjelltur og la golfkøllene være hjemme. Alltid er det noen som maser om omgivelsene når det gjelder golfbaner. Når jeg spiller biljard så er det viktigste for meg at bordet er rett, duken jevn, vantene like harde og kulene runde. Om det henger bilder på veggene er for meg knekkende likegyldig...

Karem

over 20 år siden

Karem

Hva er det nå de har funnet på i Larvik. De har satt opp matter på hull 3 og hull 11 (iallefall de jeg kunne se) som skal være hvit tee. Herregud det var stygt å se på. Så flotte teesteder og plutselig kommer det en matte som er misplassert inn i terrenget.... OMFG det var stygt...

Hvis noen fra Larvik leser dette så kommer en som står på hvit tee på hull 11 til å få en ball i hode fra meg når jeg kommer inn på hull 16... ligger bestandig på kollen der...

Må være bedre og opparbeide gress tee enn å sette ut matter på en så flott bane...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her