Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dyre baller billigst mulig?

Helge

over 20 år siden

Helge

Har spilt endel på Titleist Pro V1 og Strata Tour Ace i det siste. Begge to er kanonballer, hvertfall for meg. Har søkt mye på nettet etter hvor jeg kan få kjøpt disse dyre ballene billigst mulig.
Vil, hvertfall i utgangspunktet, ha nye baller, hvis ingen klarer å overbevise meg om at jeg bør gå for brukte :-)

Noen som har noe råd for hvor jeg kan få disse billigst mulig, og da inklusiv frakt og moms.

På forhånd takk for gode tips.

Helge

Truls

over 20 år siden

Truls

Ikke akkurat ballen du spør om, men du kan få Strata Tour Professional som er veldig bra, veldig billig på www.3balls.com. Kjøpte 36 dus til ca. 10-11 kr pr. ball inkl alt av frakt og MVA. Levert på døra etter 3-4 dager. Anbefales!

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Har vurdert en stund å gå opp i kvalitet på baller siden folk sier at skal man forbedre nærspillet sitt så nytter det lite med distance-baller. Men siden mange baller havner i skogen fremdeles så har jeg syntes at jeg ikke fortjener det. At man kan få så gode baller til en slik billig penge er jo da en god nyhet.

Jeg ser på golfreview.com at folk sier de er kjempegode, men at de er mindre holdbare enn konkurrentene. Hva er dine erfaringer.

Truls

over 20 år siden

Truls

Spilte inntil for et par uker siden med Nike One Gold og har tidligere spilt med Nike Tour Accuracy i over en sesong. Tror ærlig talt ikke jeg hadde hatt nubbsjans til å merke forskjell på hverken holdbarhet eller spilleegenskaper. Det er en meget god ball for turneringsspillere - og den er såpass billig at jeg har fylt opp shag-bagen med nye baller - det hadde jeg ikke gjort med ProV1 (-:

TrippelBogey

over 20 år siden

TrippelBogey

Den klart billigste måten er jo å finne ballene i skogen, i vannhinder eller i roughen. Min erfaring er at det som oftest er de beste spillere som er mest bevisst på å spille med de beste ballene. Problemet da er selvsagt at disse spillerne ikke slår vekk så mange baller. Så det gjelder å finne plasser der de gode spillerne (eller de som tror de er gode...) prøver på ting de ikke helt behersker, f.eks. å kutte over hjørnet på en "dogleg", å slå over et vann der det kanskje er litt sjansepill om de kommer over. Lørdag kveld / søndag kveld, gjerne etter dager med mye press på banen, og derav lite tid til å lete, er det beste tidspunktet.

TB

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Jeg spillte en gang med en av elitejuniorspillerne i klubben min. Som alle 16-åringer eide han ikke nåla i veggen, men Callaway 50 kroners baller skulle han spille med. Jeg har aldri sett noen lete så hardt etter ballene sine som de to gangene han slo i skogen på runden. De 50 kronene hadde han virkelig ikke råd til å miste :-)

Hole in One

over 20 år siden

Hole in One

Sitter og surfer litt på nettet, og kom over en liste over utøvere som har fått hole in one på www.golf.no.
Ser at mange bruker forholdsvis langer jern (og wood'er) på korte par 3-hull. Dette tyder på at de er langtfra gode spillere, og at HiO er en prestasjon som kan stilles på linje med en gevinst i Bingo.
Vedder på at 90% av de som har HiO aldri har hatt en Eagle, som edtter min mening er en mye større prestasjon.
For ikke å snakke om Albatross. Hvorfor har vi ikke et register over spillere som har oppnådd Albatross ???

til Hole in One

over 20 år siden

til Hole in One

lol

jeg er 100% sikker på at alle med HiO har hatt eagle!

det er også en mye større prestasjon å få HiO(på åar 3) enn eagle på par 5.

hilsen en med uttallige eagles på par 5, men aldri fått hio!

King Ben

over 20 år siden

King Ben

He he he he.
Skal du ha billige dyre baller. Kan du ta deg en tur på banen etter meg en dag...... Det beste er vel å gå i ballen bak og gjøre notater på hvor ballene evt. ligger.
Tips. Ta på deg langbukse-gummistøvler og kart og kompass bør også være med.......

704

over 20 år siden

704

he he, good one 'til hole in one'!!!

men enig med 'hole in one' at en albatross er en større prestasjon ettersom det normalt krever TO gode slag. jeg venter bare på min første...

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Hey stupid!!!! Ja, jeg skriver til deg med navn ""til Hole in One".
Du er 100% sikker på at alle med HiO har hatt eagle...
Det kommer an på tolkningen og beskrivelsen; 2 under par= eagle.

Å fremheve at det er en større prestasjon å få HiO på et par 3 hull kontra eagle på par 5 er "so far out" som det går an å bli.
Det blir som å sammenlikne flaks med dyktighet. (Jada... du er dyktig når du klarer å slå 1 ball i riktig retning, men at den går i hullet har ingen ting med dyktighet eller prestasjon å gjøre fra de avstandene et par 3 hull har).

HiO er for oss vanlige dødlige 95% flaks. 3 bekjente av meg har HiO, ingen av de har en eneste eagle.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Man bør vel kanskje se litt i forhold til lenge på de forskjellige hullene. Jeg tror at hio på par tre er ren flaks. På linje med albatross. kun flaks. Selv proffene som i utgangspunktet er veldig gode på prsisjon blir overasket når en ball går i fra lenger en 100 yards......
Derimot eagle på par 4 eller 5 tror jeg er mer "dyktighet" enn flaks. Spesielt når man putter for eagle! Eagle på et kort par fire eller fem er i utgangspunktet ikke noen større prestasjon enn birdie på et langt par fire eller fem.
Vi har jo par 4 og 5 hull som kun skiller 30-40 meter på lengde..... To slag inn på 460-480 meter (par 5) er ikke veldig mye større enn to slag inn på 420-430 meter (par 4). Spesielt ikke om greenen er stor.....

Baller

over 20 år siden

Baller

Prøv Precept UTRI TOUR kanon baller, 99,- pr.pk

Spilte med ProV1 før, blir litt dyrt når en ball koster nesten det samme som en 6pack.

Gode erfariner med Precept ballen, Denne ballen spiller Morten Orveland og Martin Dahl (litt usikker) med.

Se P4 Ranking

Alter Ego

over 20 år siden

Alter Ego

Og hvor får man så kjøpt Precept UTRI TOUR til 99 kr. pakka?

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Alter Ego: Kr 99 for Prcept Utri Tour er for 3-pack og kan feks kjøpes på Sportshuset hvis du bor i Oslo/Akershus.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Snappy: Er ikke HiO eagle a?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Man kaller vel sjelden en HIO for eagle da.. HIO er HIO.. Om det er på par4 eller par3. Man sier jo ikke Albatross om man slår HIO på et par4 heller.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Poenget er vel at 100% som har hatt HiO har også hatt eagle. Selvom man ikke kaller det eagle.

Precept

over 20 år siden

Precept

U-tri tour ballene er uten tvil like gode som pro v1.. kjøper dusinet på nett for kr 240,- levert på døra.. prøv også laddie.. gode og litt rimeligere..

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Hvis man tar vekk HiO fra eagelkvoten, så har ingen av de 9 jeg kjenner som har klart HiO klart eagel...

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Da skjønner jeg ;-)

Ørnen

over 20 år siden

Ørnen

1 under hullets par er Birdie
2 under er eagle
3 under er double eagle eller albatross
Selvfølgelig er HIO eagle på par 3. Bare se på statistikk på scoreboards for alle turneringer. HIO telles opp under eagles

Alter Ego

over 20 år siden

Alter Ego

Litt interessant når folk skriver at ballene de bestiller på nettet blir "levert på døra". Hva menes med dette? Kommer det et bud på døra og sier "Vær så god, her er ballene du bestilte"?

Truls

over 20 år siden

Truls

De kommer på døra, ja, men de sier kanskje "Her er det en pakke til deg, kan du kvittere her?"

Eagle

over 20 år siden

Eagle

Jeg har sikkert hatt 50 eagles, men bare én hole in one.
Eagle er 1000 ganger lettere enn HiO, og jeg skal GARANTERE at Snoop ikke snakker sant.

Alter Ego

over 20 år siden

Alter Ego

Hmm...er det sant? Jeg valgte vel Worldwide shipping eller noe sånt, men regner vel egentlig at pakkene havnet på mitt lokale postkontor, og at jeg fikk en hentemelding i posten noen dager senere.
Men kjempefint hvis de kommer på døra.

Alter Ego

over 20 år siden

Alter Ego

Prøvde å skrive regneT med, ikke regneR. Jeg tror på deg når du sier at de kommer på døra :-)

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Alter Ego: Kommer litt an på hvilken speditør selger bruker. Brukes UPS/FedEx el. leveres de ferdig "fortollet" på døra. Brukes USPS (forutsetter at du har handlet fra junaiten) vii de bli levert på døra hvis Posten står for fortollingen og på postkontoret hvis du foretar fortollingen selv.

Mulig dette kan variere, men er i hvertfall mine erfaringer.

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Har forresten kjøpt 5 dusin Titleist NXT på eBay i MINT condition. Ser ubrukte ut, men noen hadde firmalogo og merker som spilleren hadde satt. Kjøpte de for 95 dollares inkl. frakt (levert på døra...) + norsk moms. Skulle bli rundt NOK 155 for dusinet - superfornøyd.

Alter Ego

over 20 år siden

Alter Ego

Jeg bestilte fra www.3balls.com, som Truls gjorde (nest øverste innlegg) og han skrev at han fikk dem på døra etter 3-4 dager.

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Kjenner ikke Strata Tour Prof., men firmaet 3balls er OK - handlet en wedge der for 1 uke siden - tok bare 3 dager fra dealen var gjort til jeg fikk den levert - på døra. Sene med å legge in feedback.

Alter Ego

over 20 år siden

Alter Ego

Ser på tracking-linken at de har vært på døra mi, men at jeg ikke var der for å signere, og at et nytt leveringsforsøk vil bli gjort senere.
Er det noen som vet hvilken speditør www.3balls.com bruker, og om man eventuelt kan dra ned til dem og hente pakka?

tak, oslo

over 20 år siden

tak, oslo

Hei Eagle!
Jeg kan vedde en del på at du ikke har hatt 50 eagles!!

I så fall hvilken mikke-mus bane er det du spiller på?

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Til "Eagle", dine garantier holder ikke mål!

Som så mange andre diskusjoner, så kan også denne sees på forskjellige måter.
- Spør for eksempel de pensjonistene, høy-hcperene eller damespillerene som har fått HiO i din hjemmeklubb om de har fått eagle(untatt HiO-eagelene).
- Spør så de single-hcp spillerene (med snittdrive over 210m) som har fått HiO om de har fått eagle(untatt HiO-eagelene).

Selvsagt vil du få forskjellige svar fra de to gruppene, fordi forutsetningene er forskjellige.

Konklusjonen må jo være at jeg kun menger meg med høy-hcp pensjonistdamer...

Alter Ego

over 20 år siden

Alter Ego

I den grad det interesserer noen, kan jeg fortelle at jeg fikk ballene levert på døra i går ettermiddag. Prøvde ballene på en runde i dag, og de kjentes veldig gode ut, men virker kanskje litt lite slitesterke, som noen var inne på lenger oppe i tråden.

Uansett; 1316 kroner betalte jeg for 144 baller inklusive frakt, dvs 9.13 kroner pr.ball. Det må da være en meget god handel.

Wegolf fan

over 20 år siden

Wegolf fan

MASSE bra og billige baller!!

http://www.golfplayer.no/Golfplayer/Product/AcProduct.aspx?PageId=1&Do=1&PanelId=rp1&AccId=3

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Ikke kjøp "refinished" baller!
Det er som å kjøpe en brukt bil og tro at den blir god som ny bare den blir omlakkert...

Balleros

over 20 år siden

Balleros

Der tar du nok dessverre litt feil Snoop.. baller som er refinished er ikke nødvendigvis lakket heller. "Refinished" baller er som nye og i perfekt shape. Skadede baller går ikke gjennom nåløyet. Hvis du får en ripe i lakken på din nye Ferrari som du har kjørt 5 ganger, kaster du den da??

Maverick

over 20 år siden

Maverick

Kjøpt 6 dusin helt nye Ben Hogan Tour Deep til USD 170 inkl frakt på eBay. Sendt som gave - ingen mva. Vet ikke hva de koster her i Norge, men et sted mellom NOK 400 og 500,-/dusinet kan jeg tippe. Juhuuu!

Alter Ego

over 19 år siden

Alter Ego

Drar opp denne tråden igjen, og håper noen har et og annet godt tip til hvor man få bestilt gode og billige baller i store kvanta.

www.3balls.com har ikke lenger noen så til de grader gode tilbud som Strata Tour Professional til 10-11 kroner ballen, som Truls tipset om lenger opp. Utrolig gode baller, men de 12 dusinene jeg kjøpte er nå gitt vekk i gaver, eller slått inn i skogen eller vannet på Miklagard.
Så hvis noen vet om andre tilbud er det bare å komme med det :-)

Tarzan

over 19 år siden

Tarzan

Kjøpte Pro V1 "refinished" for 250 kr.- og det var for 12 stk baller.
tenkte å ha de til trening men har spilt med dem også og de funker veldig bra synes jeg. Har inn 0 i HCP men for en rundt 10 i HCP er de perfekte til dagelig spill.

Alter Ego

over 19 år siden

Alter Ego

Hos golfsmith.com fant jeg noe som ligner et godt tilbud. Top Flite TL Tour til $11.99 for dusinet, satt ned fra $29.99. Ballen har fått 4.86 av 5 i gjennomsnitt på golfreview.com.

Per Kristian

over 19 år siden

Per Kristian

Knetgolf på ebay har mye bra baller til gode priser. Bestiller i dette øyeblikk pro v1 og nxt baller derfra. Dette er "brukte" baller i Mint Condition. Kommer litt an på hvor mange dusin du kjøper, men med frakt og moms får jeg pro v1 rundt 20 kr per ball og nxt til rundt 13 kr per ball.
Vi bestiller flere sammen og dermed går fraktkostnadene noe ned.

http://stores.ebay.com/Knetgolf-1-2-Price-Golf-Balls_W0QQssPageNameZstrkQ3amewaQ3amesstQQtZkm

Sartre

over 19 år siden

Sartre

Så en ny Toyota pickup på Hauger forleden med reklame for pro V1 til 570,- og Bridgestone B330s til 370,- tror jeg det var. Hadde en internetadesse i bakvinduet også...husker ikke

Kopite

over 19 år siden

Kopite

Vil anbefale å kjøpe "brukte" baller fra Ebay. Baller i "Mint-condition" er som nye. Slått en gang og så mistet. Fikk kjøpt Strata Tour Professionals til ca 8 kr pr ball. Kommer garantert til å handle mer derfra.

whatsoever

over 19 år siden

whatsoever

Prøv her:
http://www.golfequipment-namebrand.com/Catalog3.htm

H

over 19 år siden

H

Kjøpte ProV1 i dag på Dynekilen og betalte 120 SEK/103 NOK for 3 baller. I Norge har jeg betalt 185 NOK for samme baller i det siste.
Hvorfor er Sverige så mye billigere?
Er det volumet som er så mye større der?

ProV1

over 19 år siden

ProV1

det biligste måten du klare å få tak i ProV1 baller på er fra statene.
Få noen som er der til å kjøpe for deg, eller kjøp på http://sporting-goods.listings.ebay.com/Golf_Balls_W0QQfromZR4QQsacatZ18924QQsocmdZListingItemList
Har 2 eagler ingen Hio hva er lettest?

golf.no

over 19 år siden

golf.no

http://tux.aftenposten.no/golfborsen/service.do?method=frontpage&category=1

mikeyboy

over 19 år siden

mikeyboy

hey ;) jeg spiller på de nye ballene til brigestone jeg.. De har 2typer baller som er gode, det er brigestone b300,og b300s (husker ikke helt hva dem heter) men disse har jeg spilt på hele denne sesongen og er kjempe fornøyde med:D den s-modelen(soft) føles litt som pro v 1 x.. denne ballen koster 110kr i proshoper og finnes billigere på nette:) hilsen 6,2hcp

asd

over 19 år siden

asd

til 6.2 hcp'er.

Hvor kjøper du ballene dine? I proshopper? bare lurer..

Olga 42

over 19 år siden

Olga 42

www.edwinwatts.com

2 dusin Nike One Gold for 50$ (13,- + frakt og MVA pr. ball).
Noen som har erfaring med disse?

Amici Sumus

over 19 år siden

Amici Sumus

Hei !
Dere som bor på østlandet kan jo bare ta en "Harry" tur til Sverige inne imellom og kjøpe greie baller til en hyggelig pris.
Jeg kjøpte 24 baller av typen Maxfli A10 for ca 480 NKR på gamle Nordy sentret ved Svinesund.

mvh
Amici Sumus

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her