Bernt
Riktig tenkt Happy:)
Merkelig dette med drivere, og regelen "try before you buy" er en god regel, men med de skrale golfbutikkene her til lands er det vanskelig å få testet mange drivere.
Hadde du vært på EDINS i Angelholm (Engelholm - A med prikker over) hadde du vært i himmelen tenker jeg. Launch monitor, drivingrange og alle skaftkombinasjoner du kan tenke deg...
Ikke alltid man vil ha High Launch for å få den effekten vi snakker om!!!
Om du spiller mye i vind er det ikke hyggelig med slik høy ballbane.
Så om du kombinerer en relativ lav loft (for deg) ca.10 grader, men kun ser etter et skaft med mid bendpunkt, høy torque og riktig flex, slipper du slike kjempehøye slag. Carry er vel og bra, og da må du ha den opp i luften, men for høy ballbane penetrerer ikke og du mister masse lengde, og om du kombinerer med slice er det krise -out of Bounce.
Om du slår til ballen eller svinger er også meget relevant til hvordan skaftet ditt opptrer!!! "hitter eller swinger" har med aksellerasjonsprofilen din, og er relevant.
Mitt beste råd til deg er å gå til en køllemaker så du slipper kjøpe deg en driver du ikke får gklede av, selv om det på gittet itdspunkt virker som et klokt valg og kompromiss.
Der vil du få hjelp til å finne ut hvilke av disse variablene som slår ut for deg, og hvilket valg som er optimalt for deg og din "profil"!!!
Har holdt på slik du har, men har prøvet og feilet mye med dette.....men køllemakere er de eneste som kan gi deg korrekte råd i forbindelse med tilpasning av skaft, som etter min mening er det desidert viktigste jobben de gjør.
Driverhodet betyr ikke en dritt i forhold til skaftet!!!
Etter min mening.
Jeg slår akkurat like langt med en Titleist 976R med lite hode, som med de stekepannene med høy COR. COR er bare effektivt om man treffer i midt på "trampolinen", og hvem av oss dødelige gjør det??? ;)
Så ditt fokus på skaft er helt korrekt etter min mening, men prøving og feiling med de produktene du nevner blir veldig dyrt, før du finner DIN driver!!!
Når du har funnet den hehe, så har du endret din sving/"profil" slik at et av de du IKKE kjøpte NÅ kunne vært ditt optimale skaft hahaha
Kos deg i denne gale verden ;) Men merk deg mine ord, det der er ikke en lett oppgave, om du hadde brukt like mye energi på å square køllehodet gjennom svingen din ved å finne riktig teknikk, hadde du sikkert slått brea med den driveren du har hehe SORRY, måtta bare..
Have fun and enjoy the madness