Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fairwaywoods

Golfer

over 22 år siden

Golfer

Leste med stor fornøyelse innleggene vedrørende "Råeste Driver" og fikk mye god input.

Jeg er på jakt etter en "rå" fairwaywood og lurer på om noen kan komme med tips og innspill på dette? Spiller selv links og det til tider problematisk å finne en proshop som har tilgjengelig demo utstyr. Nettkjøp virker fornuftig, gode linker?

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Hva er en rå fairwaywood?
Skal den være rå fra tee, eller fra fairway?

Personlig, så har jeg byttet 3'er woden min med en gammel driver. Den fungerer utmerket både fra tee og fra fairways nå på sommeren. Den trenger jo litt gress for å holde ballen oppe, men da sender den ballen lengre enn noen 3'er.

Se på TFD Turbo Power og TM series på følgende adresse.

http://www.customgolfsales.com/

Per Kristian

over 22 år siden

Per Kristian

Jeg har en Cleveland Launcher 3 wood og en Cleveland Quadpro 5 wood og begge er helt "rå" fra både fairway og tee. 5 wooden har en veldig lav profil som gjør den ypperlig fra fairway og lett røff. Fantastiske køller med herlig lyd! Kamerater som prøver køllene digger dem...

Golfer

over 22 år siden

Golfer

Til Swinger
Takk for linken. Jeg tenker mest på bruk fra fairway.

Harald Sørensen

over 22 år siden

Harald Sørensen

Jeg kjøpte meg Cleveland Launcher 5 wood (19 grader) ifjor, og er kjempefornøyd. Suveren fra fairway, men den gir også såpass lengde at jeg bruker den oftere enn driveren fra tee. Som Per Kristian sa, veldig lav profil, så den er ikke like lett å spille med fra rough: Køllehodet glir godt gjennom gresset, men det er lett å komme under ballen. Skal supplere med en 3 wood iår, som har en noe høyere profil.

Golfer

over 22 år siden

Golfer

Noen som har erfaring med BANG'S SF FAIRWAY WOODS

KølleKalle

over 22 år siden

KølleKalle

Bang Fairway-woods:

P2: Tilgivelig, lav ballbane, stygg lyd, krever rene treff
SF: Mellomløsning, kompromiss, god for de fleste
Mellow Yellow: Bedre på tynne treff, høy ballbane, tøff/stygg farge

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Jeg har ikke prøvd så mye, og har ikke så konkrete ord på min beskrivelse av køller, men jeg spiller med med en som har kjøpt TM series fra USA. Han slår utrolig langt, med pen lyd??, og jeg synes den er pen. Og den er såpass høy at den er god fra Tee.

Launcher

over 21 år siden

Launcher

Hei.
Jeg byttet ut mine Callaway wods med Cleveland Launcher, og da satt slagene mine perfekt! Ut fra mine erfaringer så er det derfor VIKTIG å teste ulike woodder FØR en kjøper, og ikke la deg "lure" av andre sine erfaringer.

Sonartec!

over 21 år siden

Sonartec!

Kanskje ikke så kjent i Norge, men dette er utrolig gode wooder. Et lite selskap som vet hva de driver med. Har et samarbeid med bl.a Nick Price når det gjelder utvikling av nye wooder og utility køller. Ta en titt på hjemmesiden. Har skaffet med både 3 wood og 5 wood i år..veldig fornøyd! Krever riktignok litt..men du får mer lengde og bedre muligheter til å forme slagene enn med de andre woodene jeg har prøvd:)

Nilsern

over 21 år siden

Nilsern

Jeg har idag en Bang 450 Proforce 65 stiff+ og skal ha ny 3 og 5 wood. Ettersom jeg vet Bang lager gode drivere og de er rimelige tenkte jeg å gå for S.F. Fairway wooden.

For å få ned prisen vurderer jeg stålskaft, er det greit? Leser på div forum at det er mange som bruker det.
Lengden på driveren er 44,5, hva vil dere anbefale for stål / grafitt?

Jeg spiller links, hcp 20 og på vei ned.

Bjørn

over 21 år siden

Bjørn

Jeg tenkte også kanksje å ha stål i woodene mine. Hvor smart er det??

over 21 år siden

Noen som har forslag til ett ok skaft til en #3 wood. Svinghastighet 100mph. Ballbane normal.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her