Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

The Open

Snoop

over 20 år siden

Snoop

I dag starter The Open på gamlebanen i St Andrews.
Hvem vinner? Klarer Brovold cutten? Er det noen som har spilt banen?

Dogg

over 20 år siden

Dogg

Tror Tiger Woods eller Sergio Garcia vinner.
Ja, Brovold klarer cutten, HVIS han klarer å være like god mentalt som han må ha vært på kvalifiseringen.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Jeg har spilt banen to ganger, og står oppført til å spille den to ganger i september.
Old Course er en veldig morsom bane å spille, selv om den har sine golf-messige særegenheter.
I utgangspunktet, så er den ikke veldig vanskelig å spille, for den er kort og stort sett oversiktlig, men det er noen umenneskelige dype pot-bunkere der, og noen utslag som er blinde fra 10 meter foran gul tee... :)

Det jeg ikke liker så godt er hullene som har kryssende og paralellt delende fairway. husker ikke numrene i farten.

gleder meg uansett til å spille den igjen.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Nå er det 10 min til Brovold går på første tee. Vil tro han kjenner adrenalinet og gåsehuden i det han hører navnet sitt bli ropt opp...
Det vet jeg i hvert fall at jeg hadde :-)

Helge

over 20 år siden

Helge

Ernie Els eller Luke Donald vinner.
Brovold klarer dessverre ikke cutten.

Har aldri spilt banen, men man kan jo håpe at man engang kan få gjort det :-)

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Brovold er en "vill" spiller med en av de dårligste FIR/GIR statistikkene på ET. På links type baner som i kvalliken og under the Open er det mulig å komme unna med vill driving. Derfor tror jeg slike baner passer han bra og at han kan klare cutten.

I 2000 knuste Tigern banen med sin driver og han er nok storfavoritt igjen. Store linksgreener krever variert nærspill og der er Tiger den beste.

Seve vant BO flere ganger på St.Andrews omtrent uten å være på fairway. Han var den lengstslående den gangen. Spillere som Singh og Mickleson vil sikkert være med i år...

704

over 20 år siden

704

Tror også at de store kommer til å være med høyt oppe. Goosen og Tiger har jo også startet bra i dag.

I tillegg kommer trolig Scott, Els, Mickelson og Singh alle til å spille bra. Ikke bare slår de langt og er gode rundt greenen, men de er sterke i hodet etter å ha ledet en haug med store turneringer tidligere.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Tigeren er virkelig i zonen nå. 50 %birdies hittil på runden, stabilt jern-spill, og gode driver. Alle 3 i den ballen spiller god golf nå!

Til Snoop

over 20 år siden

Til Snoop

Synes jeg hører det ropes opp på første tee. "On the tee from Norway, Snoooopy"! Applausen bryter ut, Snoopy tar til bremmen og pegger opp. Resten av historien fortelles ikke!

Snoop

over 20 år siden

Snoop

:-)

704

over 20 år siden

704

he he, det ser ut til at de må gjøre noe med været der borte, ellers kommer TW til å latterliggjøre årets "vanskelige" bane også.

7 under etter 12 er jo greitt nok det...

Gaz

over 20 år siden

Gaz

Fin golf- så langt. TW har dessverre åpnet noe for sterkt for oss som håper på en jevn turnering. Greit den første bogien nettopp kom.

Ønsker intenst at vi får se en europeisk vinner. Poulter, Casey, Garcia og Donald er mine håp. Kanskje McGinley brilljerer for irland nå som Harrington dessverre ikke kunne delta.

SJ

over 20 år siden

SJ

6 under etter 13 :(

Jon Arne

over 20 år siden

Jon Arne

Skulle ønske jeg hadde en golfkanal på TV. fillern.

Gamebreaker

over 20 år siden

Gamebreaker

på www.opengolf.com kan du følge med på leaderboard. Brovåld ligger +1 etter 3 spilte.

Jon Arne

over 20 år siden

Jon Arne

Gamebraker
Ja jeg er der nå. Blir ikke mye gjort på jobb idag...

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Samme her, sitter og ringer rundt etter en pub med viasat sport slik at jeg kan gå ned etter jobb å ta meg en øl :)

wahtever

over 20 år siden

wahtever

brovold har fått en birdie :)

Jørre

over 20 år siden

Jørre

Synd at Jack Nicklaus endte med +3 på dagens runde. Hadde vært moro om han greide cut'en, men det kan vel bli vanskelig hvis ikke han har en fantastisk dag i morgen... Han ligger på delt 78. plass nå, og halve feltet har enda ikke spillt ut...

SJ

over 20 år siden

SJ

Og Tigern har fått nok en bogey

Jon Arne

over 20 år siden

Jon Arne

Nok en bogey rett før Road hull.... Nå kommer den mentale biten ja

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Noen som vet hvor mange spillere (Ca.) som går videre til finalespillet??

Jon Arne

over 20 år siden

Jon Arne

Tiger klarte par på 17. Det er bra idag forstår jeg. Litt slem vind der idag. Nei, men Niclaus endte på 73 før alle var gått og det holder ikke.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

75 mener du

Jon Arne

over 20 år siden

Jon Arne

Sånn omtrent det ja.:-)

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Tiger will walk the tournament and win by at least 5 shots. I doubt that Brovold will make the cut playing with a caddie that is a.not an experienced caddie b.using a caddie that does not know The Old Course.

It would be great if he did though.

Brian Phillips

sjef

over 20 år siden

sjef

Endel feil hos deg JonArne.
TIger fikk bogey 17, Nicklaus endte på 75

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

@sjef Tror du får sjekke kildene dine. Tiger fikk en enkel par på 17.

sjef

over 20 år siden

sjef

Mener jeg så han var i bunkeren og 2-puttet jeg...men ser jo nå at det var hull 16.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Jepp. Men det var jo et bra innlegg fra deg da sjef... Jon Arne hadde skrevet riktig score, og i tillegg har han allerede korrigert scoren til Nicklaus... Så egentlig var det ingenting å skrive om... ;)

mvh

sjef

over 20 år siden

sjef

Ok Ok...jeg inrømmer at innlegget ikke var i verdensklasse.

Når det gjelder Brian Phillips sitt innlegg, må jeg bare le.
Selv om Tiger åpnet men en sterk 66 idag, betyr ikke det at han kommer til å vinne med minst 5 slag.

Jeg har gjort litt research, og jeg har funnet ut at sist noen vant med mer enn 3 slag i en major, var i 2000, på nettopp St. Andrews. Tiger vant da med 8 slag.
Dette beviser at det blir verre og verre å vinne med mange slag.
Utstyret skiller ikke lenger klinten fra hveten som det pleide å gjøre, og man trenger ikke å ha den balltreffen som TW har for å kjempe i toppen.

Jeg har lenge lest dine innlegg med stor respekt Brian, og jeg gjør det fortsatt, men at "Tiger will walk the tournament and win by at least 5 shots", det er bare tull.

Bruker store ord her nå, og skal spådommen din alikevel gå inn, skal jeg aldri bli sett mer på dette forumet.

ABTW - Anything but Tiger Woods

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Tror nok også at det blir hardt å vinne med 5 slag, men jeg tror fortsatt at TW vinner. Han viser stor stabilitet, og god putting. Når i tillegg jernslag og Driver sitter, så blir det tøfft for andre og hevde seg.

mvh

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Sjef faar vi nok aldri hore fra. Brian Phillips har rett fordi Eldrick Woods vinner med 6 slag. Sergio og Luke paa delt 2. plass.

Men hvem bruker flest slag i samme bunker?

Sportslig Hilsen
Tore Pupper

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Sjef...

Only time will tell...only time will tell...

He has a one shot lead after one day....:-)...

Brian

ps..don't take everything I say so seriously...it is just a guess...although.....I am only 4 shots wrong so far....he he

SJ

over 20 år siden

SJ

Brian: Du er bare tre slag unna, for Mark Hensby kommer ikke til å avslutte blant topp 5! :-)

(Mitt tips for argeste konkurrenter er Goosen, Donald, Singh and Garcia)

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Tiger har trøbbel.... jeg har nemlig satset 700,- på oddsen på at han vinner... og jeg vinner ALDRI på odsen så....... ;-)

sjef

over 20 år siden

sjef

Alle trodde Tiger skulle ta det på Muirfield i 2002...
da gikk han 81 på 3. runden, imorgen kan drivene gå i bunkeren, og da er fort en 76 som venter, man vet aldri!

proffen

over 20 år siden

proffen

Tiger vinner det han gidder, og denne gidder han å vinne.

eksperten

over 20 år siden

eksperten

han gadd ikke vinne US Open da?

Jadda

over 20 år siden

Jadda

nei d driter han jo maks i.. den er jo ikke verdt drua

Radio

over 20 år siden

Radio

http://www.opengolf.com/mediaworld/default_image.sps

Jon Arne

over 20 år siden

Jon Arne

jeg tar aldri feil. Om jeg skriver noe som kan være feil er det fordi jeg er feilinformert eller andre feilårsaker.

SJ

over 20 år siden

SJ

Mark Hensby er fire over etter to hull :-)

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Sjef,

'Alle trodde Tiger skulle ta det på Muirfield i 2002...
da gikk han 81 på 3. runden, imorgen kan drivene gå i bunkeren, og da er fort en 76 som venter, man vet aldri!'

I didn't.

I even had a bet that he would NOT win. I have an ongoing ten year bet at the moment that he can only win The Open on the following courses: Royal Birkdale, Royal Lytham St. Annes and The Old Course. He cannot win on courses like Carnoustie, Muirfield or Royal Liverpool because it is just too tight and the rough is too high.

Brian

lefty

over 20 år siden

lefty

Phil -5 etter 14, -3 tot.

Deilig. Go Phil!

Gaz

over 20 år siden

Gaz

Synd at Vijay ktangla sånn med puttern sin idag på nærputtene, stabil runde ellers.

Men han var jo heller ikke spesiellt heit med putteren på USPGA i fjor heller da.

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Sjef,

He has a 3 shot lead at the turn of the 9th hole.....he has now only played 1.5 rounds...

Brian

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

He just made a 360 meter Drive on the 10th hole... Gonna be another birdie, I think!

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

or eagle..

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Hmm, Tiger Knuser banen for øyeblikket. Jeg holder med ham, men det her blir litt for bra! :D

Får håpe på litt vind imorgen, så de andre får en sjanse. (Men det ender vel med at de mister ennå flere slag, mens Tiger fortsetter kjøret...)

antitiger

over 20 år siden

antitiger

Møkkatiger.

Sur og grinete

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Håper du fulgte med litt nå, når spillet var over. Kanskje du revurderer den sure holdningen din!

Han er fokusert og tent når han spiller.

antitiger

over 20 år siden

antitiger

Jeg har sett han smile under intervju før.

Det er mulig å være tent og fokusert uten å se ut som ei sur padde.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

OMG. Skal man klage på hvordan folk ser ut når de er fokusert og konsentrert og nå? Du får sende en mail til ham da... www.tigerwoods.com. Så skal du nok se at han lyser opp, og smiler HELE tiden heretter.. ;)

(og det var da Olazabal satte Eagelen, før han puttet selv,at han smilte og lo, så det var faktisk I runden...)

mvh

antitiger

over 20 år siden

antitiger

OMG?? Hva betyr det.
Dropp fjortisslangen, vær så snill?

Alt jeg sier er at han etter min mening er en surpomp.

TigerFan1

over 20 år siden

TigerFan1

OMG=Oh My God... Ikke fjorttis-slang i min verden, menmen... Heller et uttrykk av oppgitthet.(men det ble litt for langt å skrive...Hehe, men nå måtte jeg skrive det allikevel..)

Jada, du får lov til å mene ting her... Og jeg er uenig. Han er ingen surpromp.

mh

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Oh My God, er ikke fjortis-slang. Der er nemlig kun homser og "valley-girls" som bruker det i tide og utide.

Tror ikke Monty holder koken i helgen, men det hadde vaert veeldig moro (mulig han bruker OMG forresten..).

jølle

over 20 år siden

jølle

Det er ikke fjortis-slang, men nerde-slang i likhet med lol, rofl osv.

NN

over 20 år siden

NN

Hva betyr lol?

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Artig at det her uttartet seg til en slang-diskusjons-tråd...

Vi får prøve å komme tilbake til den Originale Topic, kanskje??

Ps. Lol=Laugh out Loud, rofl=Rolling On the Floor Laughing...

Kjetil

over 20 år siden

Kjetil

Når man ser på statistikken til Tiger Woods må man bare bli imponert. På andre runden hadde han 15 GIR og 3 scrambles from missed GIR.

Det jeg nå kom til å tenke på er hva kan man si på norsk når man "scrambler" en par?

In da hole! ;^>

parsave

over 20 år siden

parsave

redde par

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

GO Daly. Hadde vert konge om Daly gojorde det bar her igjen. Husker fortsatt han vant der før. Faktisk var det en av de første gangene jeg så golf på tv. GO Daly.

Helge

over 20 år siden

Helge

Ser til min glede at John Daly er på vei mot formen. -3 etter 5 hull i dag og -7 sammenlagt. En liten smell på Tiger, skal vi si 76, så blir dette jevnt. Daly som Open-vinner hadde vært noe :-)

antitiger

over 20 år siden

antitiger

Deilig å se at Tiger mistet 2 slag idag, det er bra for spenningen!

Så forresten at deres store helt, kasta epleskrotten sin bortover fairwayen på 18. Kan ikke si det være særlig bra.
Oppfører seg som en drittunge noen ganger.

Dory

over 20 år siden

Dory

Nææh, kasta han epleskrotten sin bortover fairwayen? Fy flate, det var ikke bra. Sikkert en skikkelig drittunge det der, ja!

Helge

over 20 år siden

Helge

Etter 3, dag:

Flere storspillere (Monty, Singh, Goosen m.fl) ligger innen rekkevidde for å ta igjen Tiger, men så spørs det om han lar dem få komme nærmere. En 70 runde av Tiger vil sannsynligvis gi ham seieren. Tror nok han klarer det, men spennende blir det.

Håper på Montgomerie nå, tror på Tiger.

antitiger

over 20 år siden

antitiger

Stakkars lille Dory.
Her snakker vi ikke om en vilken som som helst blodhacker som deg selv. Her snakker vi om det største idolet inne golfsporten gjennom historien. Når han viser så liten respekt for golfens vugge som her, vitner det om ett enormt ego.

Men siden du sannsynligvis ikke syns det er så farlig, så kan jeg kanskje ta med bikkja og la den gjøre sitt i postkassen din.
Bare gi meg adr. du;)

DS

over 20 år siden

DS

Syns det så ut som han kastet epleskrotten i bekken uten at det gjør det noe bedre.

Dory

over 20 år siden

Dory

Åh Antitiger, hvorfor har du så store tenner?

pettersen

over 20 år siden

pettersen

Uten at jeg er en slik stor Tiger-fan, så tror jeg allikevel at den epleskrotten ble kastet på et "sikkert" sted. Tror nok Tigern er meget bevisst på nettopp slike ting. Han har i dokumentarer fortalt om hvordan han har måtte gjøre alt helt "riktig" i ungdommen p.g.a sin hudfarge, både på og utenfor banen. Det var ikke alltid det hjalp å spille god golf.
Tror ikke han er blitt noe mindre bevisst slike ting etter at han er blitt en av golfens største ikoner, kanskje snarere tvert om.

Hvis det lå an til å skape bruduljer at den epleskrotten ble kastet på "feil" sted er jeg ganske sikker på at han ikke hadde kastet den skrotten der. Han bruker vel huet litt. Selv om A.Ramnefjell kommenterte akkurat dette på den måten han gjorde, så vel ikke han noe mer en TV bildene han heller. Og han har vel gang på gang bevisst at han ikke får med seg alt.

Har surfet litt på noen utenlandske nettsider og ingen nevner noe om at Tiger kastet epleskrotter eller gjorde andre rare ting, bortsett fra og "kun" spille en under par.

Tjäna

over 20 år siden

Tjäna

Nå må dere snart slutte å rakke ned på hverandre hele tiden!! Dette forumet er til for å diskutere golf - altså ikke for at dere skal skjelle ut alle og en hver, fordi de har andre synspunkter enn dere selv!!! Det blir for dumt å si at alle er "blodhackere" pga noen synspunkter som kke er likt som ditt eget!!!!

Dory

over 20 år siden

Dory

Til Tjäna. De er jo bare barn. Verden ses fra sin egen navle, og evnen til selvrefleksjon er ikke utviklet enda.

Ord som "selvkritikk" kunne like godt vært kinesisk, men med noen år til på baken burde det absolutt være muligheter for utvikling.

Stå på, antitiger. Tiden er på din side :-)

Leif-Sigve

over 20 år siden

Leif-Sigve

Nei Tiger var ju 70-80 meter forbi Swilcan Burn da han kastet eplet løst bak seg, kan umulig ha kastet det i vannet. Det Tiger gjorde der var ikke så pent, men heller ikke særlig alvorlig. Problemet er bare at Tiger gjør så mange av disse halvt uforskammede og respektløse småtingene at ganske mange begynner å se seg lei på hans oppførsel.

Pettersen => Epleskrotten har blitt diskutert i en hel del andre golfforum på nettet. Surf litt mer intenst så finner du det.

Tiger begynner å ligne en clown

over 20 år siden

Tiger vinner. Brian har rett.

han vinner nok ikke med 5 slag, men med 4.

:O)

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

He played absolutely lousy yesterday and still leads by two. If he plays well today, he can still win by 5...but 3 or 4 is more realistic.

If the wind gets up the way it is supposed then watch out for Garcia and Goosen. Tiger normally struggles in the wind.

Brian

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Også Olazabal er bra i vind. Hans ballbane passer perfekt på vindfulle dager. Med dagens vind tipper jeg Monty, Olazabal eller Goosen som vinner.

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Jerker,

I cannot see Mony playing well in this wind. I agree with about Olazabal though.

I still think Tiger will win.

Bp

SJ

over 20 år siden

SJ

Herregud, så uflaks Tiger har nå. Til sammen ti cm unna tre eagles....

SJ

over 20 år siden

SJ

15 cm unna fire eagles....

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Litt på forskudd, men dette taper han ikke med 3 hull igjen! YES!!!

SJ

over 20 år siden

SJ

5 strokes... Nice, Brian :-)

antitiger

over 20 år siden

antitiger

Stakkars Dory!

Du begynner å bli ganske tom for argumnenternår du går ut å kaller andre for barn.

Hvorfor kommer du egentlig drassene med ordet selvkritikk?
Har du lært deg ett nytt vanskelig ord du har lyst til å vise frem?
Tiger kastet epleskrotten, noe jeg finner litt arrogant gjort, så kommer du med følgende innlegg:

"Nææh, kasta han epleskrotten sin bortover fairwayen? Fy flate, det var ikke bra. Sikkert en skikkelig drittunge det der, ja!"

Vet ikke hvem som er mest barnslig jeg.
Prøv å hev innleggene dine til ett saklig nivå neste gang, gjør oss en tjeneste.

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Sjef,

I will let you back on here don't worry...

By the way I also had the following in my bets:

Tiger to win 5/2
Garcia each way 16/1
Ogilvy each way 100/1
Campbell each way 66/1

They all came in but I lost out on Goosen and Els as I had them to win with no each way..

Good day at the office..:-)

Brian.

sjef

over 20 år siden

sjef

jeg stikker herfra..dette var flaut.

Må likevel si at det var trolig svakt spill av Monty, Ollie og Goosen sopm ga Tiger den klare seieren.

Må bare spørre, hvordan fungerer each way bets?

Takk for meg!

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Ja dette var pinlig....:-)

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Sjef,

With each way bets you receive 1/4 of the odds. So for a 100/1 you receive 25/1 odds.

Brian

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Sjef,

I agree with you that the others did not play well but did you see how many putts Tiger missed....c'mon...

Brian

hei hei

over 20 år siden

hei hei

hehe spillt banen jeg.

hmkgld

over 20 år siden

hmkgld

so?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her