Tiger McWould if he
Jeg stilte fordomsfritt og spent på det som av eksperter, medlemmer og mange nøytrale synsere betegnes som Norges beste bane.
Fra møtet med servicen i Pro-shop til treningsområde, til banen og hele anlegget ble jeg positivt overasket og imponert hele veien.
Banen er et fantastisk design, med utfordringer fra første slag.
Her er det bunkere i spill på nesten hele banen, vann i spill både foran og ved siden av greener og fairways. greenene er raske og jevne. ondulerte og store, og fairwayene er store og åpne, men med mange feller i fairwaybunkerne som er knallbra plassert.
Servicen i Pro-shop er upåklagelig med hyggelig personell og god service.
I tillegg fikk jeg spille sammen med tre(3) nordlendinger(DunderGunder og et par andre) og vi hadde en kjempetrivelig runde sammen.
spilte på 88 slag, og er fornøyd med det til å være første gangen og uten å ha med meg baneguide.
Konklusjonen min er at Miklagard er en bane som jeg forstår hvorfor får så mye pepper for prisen, fordi det er fantastisk å spille golf på et så flott anlegg. samtidig så forstår jeg hvorfor det er så dyrt å spille, for klubben legger ikke greenfee inntekter til grunn for sin økonomiske situasjon. de er mye mindre sårbare, og sikrer driften sin på denne måten.
Det jeg derimot ikke kan forstå, er alle de negative innspillene som diverse her inne kommer med om banen, for det synes jeg er helt ufortjent.
ikke er banen for enkel, og ikke er den for vanskelig som en på debattforumet på www.golferen.no prøver å påstå.
de som mener at det er umulig å få dårlig score her, bør spille på tour, og ikke sitte her inne og klage og sutre over den lette banen Miklagard.
Ja, når man safer spillet, så kan den være enkel å få poeng på, men det er ikke stableford som er hensikten med en slik bane, men derimot slagspill som er den egentlige formen for Golf. hadde det ikke vært for at jeg lot Driveren ligge på de fleste hullene, så hadde jeg ikke hatt en sjanse for en så god score.
Alt i alt, og med fare for å få noen surpomper på nakken, så mener jeg at Miklagard ER norges beste bane, og synes til og med omgivelsene der oppe er helt ok(i hvertfall på de fleste hullene).
Spent på svarene,
Hilsen Tiggr