Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

gk/nedskriving

lobbe

over 20 år siden

lobbe

En venn av meg har begynt å spille bra i det siste, han gikk alene her om dagen og fikk 47 poeng og gikk med meg idag og fikk 40. Om to dager skal han spille turnering. Den runden han gikk alene teller jo åpenbart ikke, og han har ikke de to rundene han trenger i buffersonen. Så lurte han på om han bare kunne skrive seg rett ned uten dem. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle si, han når ikke å spille flere runder før turneringa, og når vi gikk i dag regnet det masse. Det forundrer meg ikke om han får 45+ om været er godt på onsdag.
Bør han lage to fake scorecards og skrive seg ned eller bør han gå turneringen?

2my

over 20 år siden

2my

Dette skjer jo selvfølgelig av og til. Naturlige balltalenter har som regel ikke noe problem å komme seg nedover et stykke i hcp, og da dukker slike runder opp. Det han hvertfall ikke må gjøre er å begynne å fake/jukse. Reglene skal følges og da er det bare å akseptere at han på nivået nå kommer til å få mange poeng. Ikke spes pop blant andre deltagere, men sånn er det...

ole

over 20 år siden

ole

Så kommer vi til den evinnelige hcp-juks diskusjonen... Er det juks å skrive seg NED før en klubbturnering? Det skjer jo at klubber skriver ned spillere etter skjønn, hvorfor kan ikke en høy-hcp spiller gjøre det samme?

Men hvis problemet er at han er redd for å få for høy score, så er det vel bare å plukke opp et par hull, eller?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Du må se forskjellen på en høy-hcp'er og en grønt kort spiller.
denne karen har jo ikke noe kort å skrive sitt korrekte handicap på, og må dermed legge frem dokumentasjon på sitt korrekte handicap ved å fremlegge 3 gjeldende scorekort.

du kan tenke deg selv hvor gøy det er å skulle plukke opp ballen når du spiller turnering......

nei, spill turneringen som det er, og sørg for å skrive korrekt score og få det hvite kortet fort som f... :)

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Jepp. Sånn er det. Husker selv da jeg spilte min første turnering, og fikk 54 poeng... Var nok noen som trodde jeg hadde jukset med hcp mitt før, noe jeg ikke hadde.
Slik har stort sett all golfen min vært, enten spiller jeg dårlig, eller så kommer det en slik super-runde. Skulle ønske jeg var mer stabil!!!
mvh

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Han trenger ikke jukse noe som helst for å skrive seg ned før turneringen. Har han ikke spilt to runder innen buffersonen i tillegg til denne på 43 - så skal han jo ikke ha hvittkort. Slik er reglene og dem er like for alle. Han trenger heller ikke være redd for å få masse poeng i en turnering for det er det jo mange som får innimellom.

Nei gå for en 50+ runde :)

Happy

over 20 år siden

Happy

Var i samme dilemma. Fikk GK og spilte min aller første runde på 40 poeng, deretter 43 poeng. Skulle så spille turnering.

Synes det var litt "bad" å starte med GK da så derfor klarte jeg heldigvis å presse inn en runde til før turneringen slik at jeg fikk mitt hvite kort.

Startet da med 32,5 i handicap og spilte til 38 poeng og fikk tredjeplass :)

Skrev meg da også selvsagt ned til 31,5.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her