Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

OL-golf

Eagle

over 20 år siden

Eagle

Nå er det endelig avgjort at ikke golf blir en ny idrettsgren i OL, i hvert fall ikke på en god stund. ENDA GODT!! Det ville blitt helt håpløst med en turnering hvor 'ingen' av de beste ville deltatt. Som TV-underholdning ville det vært helt uinteressant, og defor antagelig skadet golfen mer enn det hadde gavnet. For de beste golferne er det alltid de 4 majors som betyr noe. British Open neste uke, DET er underholdning det!!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jeg syns ikke golf har noe å gjøre i OL i det hele tatt. OL for meg er helt andre type idretter. Hvis alle idretter vi spiller skal være med i OL blir det å ta et halvt år å gjennomføre OL i framtiden.

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Og hvorfor mener du ingen av de beste ville deltatt da?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jeg tror de beste ville vært med, og det ville betydd mye med OL gull.

Kanskje til og med ville det med årene få status som nok en MAJOR, det synes jeg ville vært bra for sporten.

SJ

over 20 år siden

SJ

Problemet med golf i OL er at det er så få fra hver nasjon som hadde fått være med, og at landene er sidestilt mtp antall deltakere. Tenk dere de fire beste nordmennene mot de fire beste amerikanerne....

Dermed hadde man ikke fått like høyt nivå i OL som i major-turneringene fordi det rett og slett ikke er plass til alle de beste, og turneringen ville automatisk fått lavere status.

Men når det er sagt, tror jeg det ville være relativt jevt å vinne OL-gull i golf for landet sitt, og de som hadde blitt tatt ut hadde nok stilt.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Godt poeng SJ.
Ser klart at gjennomføring ville blitt vanskelig,,,og at kanskje de beste allikevel sitter hjemme pga alle deltakerne som ikke er på deres nivå...

Seeding hadde vært en mulighet, at de på de beste tourene fikk være med i finalerundene, mens de andre måtte ta en kvalik-uke.....

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ser at Sportssjef Jan Erik Aalbu er lei seg i dag. Golfforbundet hadde nemlig fått mye mer penger fra Idretten sentralt om det hadde blitt OL-spill

tiger woods....

over 20 år siden

tiger woods....

blant annet gikk ut for lenge siden å sa at han ikke ville være interessert i å stille opp i OL. Det var også flere av de beste som sa at OL ikke ville være interessant!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Tiger: Rent kynisk sett med norske øyne, så spiller ikke Tiger Woods's syn noen rolle her. Små nasjoner som Norge har en fordel i OL ja, ved at det er begrensning på antall spillere fra hver nasjon. Men det som er viktig for norske elitegolfere er sponsormidler, sponsormidler sponsormidler!!! Skal man bli god er man avhengig å reise mye utenlands vinterstid, og det er dyrt.
Er ganske sikker på at Aalbu har rett i det han sier.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her