Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

GOLF OG POLITIKK

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

GOLF OG POLITIKK

Var inne på Demokratenes website i dag, og gikk inn på linken til Hedmark fylkeslag. Hvor kom jeg tror dere? Jo, rett inn på Golfportalen.no
Det er etter min mening helt skandaløst at en golfsite blir brukt som politisk hjemmeside. Politikken skal ha en framtredende plass i samfunnet, og romsligheten skal være stor, men det bør ikke blandes inn i idretten.
At en overivrig stortingskandidat bruker sin golfside til egen valgkamp gir ikke noe særlig troverdighet som politiker eller som webmaster.
Mitt syn her er fullstendig uavhengig av person og parti, vil ikke at alt skal blandes.

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Ja ja, så var vi igang igjen Børje.
For det første så er jeg ikke en overivrig stortingskandidat som du skriver. Jeg bruker kun de midler som er til rådighet for å spre et budskap uten at det koster mitt parti fem flate øre.
For det andre så går både idrett og politikk hånd i hånd i alle saker der det gjelder godkjennelse, lån og tilskudd til idretten. Uten velvillige politikere er ikke framtiden særlig lys for idretten. Så det å blande inn politikk på en golfside er ikke å forakte. Enkelte politikere bruker sommeren til å delta i kristelige samlinger. Ikke fordi de er særlig kristne, men for det er blitt en motesak og gir dem omtale i agurktiden. Du får ha din mening i fred Børje. Hvis du ikke liker at idrett og politikk blandes så får du gi besyv om dette neste gang en Hedmarkkommune skal vurdere hvilken prioritet et eventuelt nytt golfprosjekt skal få i en kommunes langtidsplanlegging vedr. tippemidler. Eller for den saks skyld en godkjenning av en reguleringsplan for et område der det planlegges en golfbane. Som du ser Børje så er politikken en viktig del for idretten i Norge.
OER

wahtever

over 20 år siden

wahtever

OER det der var vel et så latterlig forsøk på retorikk at selv antikkens sofister snur seg i graven. Nå er det jo sånn at du selvføgelig kan bestemme hva du vil ha på din egen side, og om Børje synes det er latterlig så kan han selvfølgelig la være å besøke den. Men alle som kan litt om hjemmesidesnekring vet at når en skal lage en side og vil kapre et stort publikum, så er det beste å satse på ett område (og evt. utvide til beslektende emner etterhvert) . Det fører til bedre kvalitet på det stoffet som er der, og det er mye lettere for brukere å finne fram. Dette står i boka som kommer før HTML 101.

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Har aldri hørt om Golfporten.no før, men måtte jo ta en titt nå. Jeg har ikke noe imot at folk som er ute etter å lese om politikk får ispedd en del informasjon om golf. Det er i hvert fall politisk uavhengig informasjon. Jeg er derimot sterkt imot at folk som evt. går inn på Golfporten for å lese om golf blir pepret med politikk som de fleste nordmenn tar sterk avstand fra. Har man til hensikt å tjene penger på golfutstyr, er nok ikke denne sammenblandingen det største sjakktrekket.

Det står forøvrig på siden at "Hovedsatningsområdene er golfutstyr, cruise, Afrika safari, hotell, leiebil, og reiseliv generelt". Kan ikke helt se hva dette har med politikk å gjøre.

Dessuten: "Golfporten ligger på topp i de fleste anerkjente søkemotorer som Yahoo, Google, MSN, Alta Vista,AllTheWeb m.m.". Jeg søkte på "golf" på både Yahoo og Google, og fikk ikke uventet null søkeresultater fra Golfporten blant de femti første treffene....

Enda mer komisk blir det når man ser overskrifter som "Hurra, hurra, hurra for et EU som rakner!" og "Enkelte politikere driter i voldsofferet!". Dessuten har siden en utrolig stusselig layout som jeg ikke har sett maken til siden jeg tok mine første internett-skritt på begynnelsen av 90-tallet.

Å blande golf med politisk budskap er én sak som man kan være enig eller uenig i. Men det mest oppsiktsvekkende synes jeg er at et politisk parti legger en link fra sin hovednettside til en slik side som dette, som skal representere et av partiets fylkeslag. Dette synes jeg er helt utrolig, og sier meg mer enn nok om seriøsiteten til det politiske partiet Demokratene.

Btw: Vi har vel aldri før sett en større utbyggingstakt av golfbaner som det vi ser i dag. Og dette har skjedd uten at det såvidt jeg vet er så veldig mange demokrater i beslutningsberettigede posisjoner rundt omkring.... Så jeg tror vi golfere klarer oss ganske godt uten Demokratene.

Akkurat

over 20 år siden

Akkurat

Hei bananskru. Godt skrevet. Jeg vil si det slik at skal det noen gang være lov til å si nei til å ta med en medspiller som spør om å være med i ballen, så er det nettopp til til en demokrat.

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Kjære bananskru.
Golfporten er ikke på nettet for å tjene penger. Det er min spesielle måte å fortelle folk at det er mer enn golf som teller i verden. Hvis du brukte andre søkeord enn akkurat golf(f.eks. de søkeord som brukes i hovedinnholdslisten) så ville du finne andre resultater. Jeg er ikke så dum at jeg tror at jeg som nærmest privat websideeier har noen sjanse til å konkurrere i søkeord som de store betaler masse penger for. Golf.no som kommer først ut der, kommer ikke ut på grunn av sin golfavdeling, men som Aftenposten eid av Shibstedgruppen. Hvor finner du Scangolf, Golfsiden eller Golferen når du søker i ordet golf på Googles nettsøksider(Altså ikke Norsk søk) Når det gjelder webdesign, så er det alltid delte meninger om dette. Det vil alltid komme såkalte spesialister som sier at det de kan oppvise er det beste i verden. Dette tar jeg kaldt og rolig. Når jeg dro sterke bånd mellom idrett og politikk, så skal ikke dette oppfattes som at jeg mente Demokratene. Når jeg sier politikere, mener jeg politikere og ikke noe annet. Det siste du skrev er følgende; Sitat: Btw: Vi har vel aldri før sett en større utbyggingstakt av golfbaner som det vi ser i dag. Og dette har skjedd uten at det såvidt jeg vet er så veldig mange demokrater i beslutningsberettigede posisjoner rundt omkring.... Så jeg tror vi golfere klarer oss ganske godt uten Demokratene Sitat slutt. Til det er å si at vi Demokrater klarer oss utmerket uten din støtte. Jeg vet at jeg representerer mitt parti i landets røde fylke. Det betyr at jeg står for en støyt fra politiske motstandere.
OER

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til akkurat.
Det er alltid noen som er enig med siste taler. Øyensynlig hører du til i den gruppen. Forøvrig foreslår du å utelukke folk med andre meninger enn din på golfbanen. Dette er jo oppsiktsvekkende!
OER

eh

over 20 år siden

eh

Til oer
"akkurat" vil ikke utelukke folk med andre meninger enn sine egne. Han vil bare utelukke slike som deg. Det er en stor og viktig forskjell.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Hyyysj, bare rolig alle sammen...
La oss få nyte sommerfreden og slippe gnål om en totalt uvesentlig privat hjemmeside.
Bare la den rare mannen gjøre sine rare ting på sin rare nettside.

Solen skinner og det er varmt.
GÅ TIDLIG HJEM FRA JOBB OG KOM DEG UT PÅ BANEN!

PS! Stem Høyre til høsten.
:-)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

lol.... til og med her klarer han å forpeste folk med folkefiendtlig demokrat propaganda.

at du som politiker kan stå for en slik forakt for dine potensielle velgere ser jeg på som en utrolig kombinasjon, og samtidig en ganske grei forklaring på hvorfor dere aldri vil få noe å si i samfunnet.

vet ikke helt hvorfor dere valgte navnet demokratene. dere burde heller velge noe som "folkeforaktens frontfigurer" for det er det du viser at dere står for i hvertfall. den tonen du bruker i innleggene dine her er så gjennomsyret av bitterhet og personlige følelser at jeg virkelig ikke fatter hvordan du ønsker å sanke stemmer med opplegget ditt.
du snakker om politikk på sidene, og påstår at det ikke nødvendigvis er demokratenes politikk som skal regjere på golfporten, men du har vel lest hva siden din inneholder? demokrat sitater og demokrat ditt og demokrat datt.

jaja, du skal få ha dine sider i fred fra meg i hvertfall, og du sier jo selv at dere ikke trenger flere stemmer, så da er det jo grei skuring å unngå det til høsten...

Bush

over 20 år siden

Bush

OER for president

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Det ser ut som om noen har moblisert mobben. Ja, noe annet var ikke å vente.
Jeg sa ikke at Demokratene ikke trengte stemmer. Jeg sa bare at vi ikke var avhengig av støtte fra en viss person.
Og som vanlig gjemmer kujonen seg under et nickname. Eller er det forskjellig nickname for samme person?
Ettersom denne tråden heller ikke er startet av undertegnede, har jeg vært i en forsvarsposisjon. Og jeg er ikke såra eller vonbroten på noen måte. Det er lenge siden jeg lærte å kjenne lusa på gangen. Det som er forskjellen, er at jeg denne gangen ikke trekker meg bort fra diskusjonen. Og jeg roper heller ikke på webmaster når jeg ikke liker formuleringene i enkelte innlegg. Jeg kan holde på så lenge denne tråden, eller andre tråder er virksom fordi jeg ikke driver en side som er avhengig av inntekter for å overleve. Og jeg er heller ingen ryggpisser for noen eller noe som helst.
OER

Left, right and center

over 20 år siden

Left, right and center

Å gi sin stemme til høyre, er synonymt med å stemme på Bondevik. Vær mer original!!

Dory

over 20 år siden

Dory

Åååh, så spennende!

over 20 år siden

oi, nå kommer jammen politikken inn hardt gitt...

tipper Demokratene, ved OER, får mange flere stemmer nå..

har noen sagt at du er en ryggpisser Olaf?

Du ber om saklige diskusjoner, og kaller deltakerne for kujoner?? skarpt..... vitner om en voksen og medmennesklig holdning..

god bedring

Ink Lu Derende

over 20 år siden

Ink Lu Derende

Olaf E. Roalkvams retorikk og tankesett er like brunt som gresset på golfbanene på østlandet. Han har så langt jeg vet ikke akseptert at andre har egne taker og eller meninger som ikke tangerer sine egne. ILD ( i tørt gress)

Yeahh

over 20 år siden

Yeahh

Siden er nå ikke tilgjengelig. Bra for noen

Lurende

over 20 år siden

Lurende

OER, hva er dine mål i livet ??
Hvorfor er du inne og griser til golfsporten ???
Håper på klare rene svar !!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her