Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skal spille Kongsberg i helgen

Berentz

over 20 år siden

Berentz

for første gang... Har dere noen gode tips mtp course management? Er banen i bra stand for øyeblikket?

Karst

over 20 år siden

Karst

Spilte der tidligere denne uken. Strøken bane! Spiller mest i Oslo-området, og har alltid vært fornøyd etter en runde på Kongsberg. Etter min mening blant de bedre i Norge. Har ingen spesielle tips ift course mangement, men tror de har en ok baneguide. Forholdene er i hvertfall bra. Gled deg!

Runar

over 20 år siden

Runar

Det er 2 ledige starttider sammen med meg og en kompis 1040, og vi kjenner banen meget godt... Vil du være med så heng på.....

Berentz

over 20 år siden

Berentz

Takk for invitasjon Runar men skal spille turnering på lørdag... Tror jeg skulle ut 1130...

Gleder meg ja...

Runar

over 20 år siden

Runar

:-)

Et par småting da: alle avstander ute på banen (gjelder IKKE skiltene på teestedet) er til FORKANT av green, målt i luftlinje. Det står i baneguiden hvilket punkt det er målt til.

Dersom det er fare for at du får utenfor semi, spill en prov ball. Kløverenga ser kanskje ikke så ille ut fra tee, men det er knehøyde ! Kongsberg er bred, så du skal slå et dårlig slag for å havne i trøbbel men....

Berentz

over 20 år siden

Berentz

Ok Runar, takk for god informasjon... Det vil si at driveren får være med i morgen... :-)

Golfer

over 20 år siden

Golfer

Banen er fin, men den stelles ikke pent! Alle vannene er fulle av alger, en liten spring hadde fikset det. Utenfor fairway er det som i en ugress åker! Skjerp dere, her har dere et av norges beste golfprodukt!

TAH

over 20 år siden

TAH

Golfer; regner med det er utenfor semiroughen du tenker på. Der er det Mye kløver og utrolig vanskelig å finne ballen. Når banen er så bred som den er synes jeg det ikke er noen krise....

Fisken

over 20 år siden

Fisken

Vannene er fulle av alger og andre vekster pga den harde gjødslingen av banen. All denne næringen renner ut i vanndammene og skaper mega vekstvilkår for alle mulige organismer.
Greenene har aldri vært bedre.
Fairwayene ser skabbete ut, men skaper sjelden problemer.
Den som ikke klarer å holde seg borte fra høy-røffen på Kongsberg bør ta grønt kort om igjen. Eller dra til Nes i stedet.

Berentz

over 20 år siden

Berentz

Banen var fin, litt mye kløver ja :-)

Brukte 4 timer og 45 minutter og hadde 2 hull ledig bak oss da vi avsluttet så stakkars de som har gått i 32 varmegrader på nærmere 6 timer... Puuhh gikk ned noen kilo i dag ja...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Berentz.
Det er ikke mulig å gå banen på 6 timer!

Gikk igår full flight, tregt som f... men brukte 4 timer og 20 minutter.

Har selv spilt banen på 2 timer , men om det er relativt fullt girer man ned og godtar tempoet...allikevel skal det godt gjøres å bruke mer enn 5 timer...Har aldri opplevd 5 timers runde her på kongsberg, kun opp imot, men da har det vært turnering foran...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Greenene på Kongsberg golfbane er strøkne. Par uker siden luftet og sandet de greenene, og nå er de garantert i toppklasse her i Norge.

Hadde alle vært flinke å ta nedslagsmerkene sine hadde de vært enda vakrere å se på!!! Men det gjelder vel overalt:)

Gjestespillere,- SKJERP DERE!!

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Det hadde heller ikke skadet om folk hadde lært seg å rake i bunkerne.
Forrige onsdag kveld så flere bunkere ut som sandkassa i en barnehage, og greenene var som en slagmark fra 2dre verdenskrig.
Mange forsøker å reparere nedslagsmerkene, men gjør det for dårlig.
Fairwayene begynner også å bli temmelig oppslått, og mange glemmer å legge på plass torvene og noen av dem som er pliktoppfyllende nok glemmer å tråkke dem fast slik at klippemaskinen river dem med seg neste gang det klippes.
Ser også at greenen er i ferd med å bli brune enkelte steder, så det spørs om ikke greenkeeper må spandere mer vann.
Tror ikke dette er negative faktorer bare på Kongsberg, men generelt overalt.
Har inntrykk av at når temperaturen kommer opp mot 30 grader blir folk sløve og gir f...
Husk at vi/dere kanskje skal spille banen flere ganger, og da er det fint at den er i topp stand.
Hva angår tiden som brukes så har jeg opplevd over 6 timer på halvfulle dager, og ned mot 4 timer på fulle dager. En par treige baller etter hverandre tidlig på en full dag er alt som skal til for at skjemaet sprenges hele resten av dagen.

C

over 20 år siden

C

Bernt,

Det er DEFINITIVT ikke riktig. Jeg har spilt Kongsberg tre ganger, to av dem har tatt OVER 5 timer. Og det har vært ekstremt mye venting.

Kongsberg er en fin bane, men å begynne å snakke om at greenene er blant de beste i landet er selvfølgelig bare tull. Da må du til baner som Nøtterøy, Kragerø, Miklagard og Evje. Disse banene har en HELT annen standard.

Berentz

over 20 år siden

Berentz

Når gikk du ut da Bernt??? Vi gikk ut med fulle 4 flighter i over 2 timer så langt jeg kunne se. Vår flight brukte 4 timer og 45 minutter å da er jeg litt snill. Allerede på vei opp hull 7 hadde vi et helt hull imellom oss og neste flight. Når vi satt å skrev scorekort på verandaen i klubbhuset kunne vi se flighten bak oss runde svingen ved dumpa på hull 16!!! Så at flere flighter bak dem igjen har nærmet seg 6 timer er helt dønn sikkert!!!

Aldrig i verden om du klarer å spille Kongsberg på 2 timer!!!

C

over 20 år siden

C

Hvorfor skulle det ikke være mulig å spille Kongsberg på 2 til 2.5 timer? Hvis man går alene og det ikke er andre på banen tar det ikke lengre tid å spille en runde.

GH

over 20 år siden

GH

Min rekord på Kongsberg er 83 slag på 1t 33 min. Jada, spillet satt perfekt, måtte aldri lete etter ballen, jeg løp alle nedoverbakker og gikk raskt andre steder.
Baklengs rekord er for 2 år siden med godt over 6 timer. Da hadde den japanske ambassaden et par baller ute som sperret for hele banen, og gamlingen som hadde marshalltjensete sa at han ikke turte å snakke til dem....
Vanlig fart i helgene er fra 4t 20min til 4t 40min. Raskest om morran og treigest kl 12-14.
Akkurat som andre baner.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jeg har gått Kongsberg på 2 timer, og da gikk jeg igjennom 5 flighter på de 7 første hullene. Fikk 34 poeng.

Har gått Kongsberg på 2 timer og 14 minutter, men måtte vente noen minutter på hull 9 innspill...Spilte dessuten på 2 baller på ihvertfall halvparten av hullene...

Blir du med meg Berent, så kan du gå caddy om du overlever hehe

Skal klare å spille den på 1 time og 50 ,inutter, men da blir det ikke golf da.. bare stress
C.
Det er korrekt, selvfølgelig er det på hverdager det kun er mulig å spille fort...

Bernt

over 20 år siden

Bernt

GH
Det er jævli fort, men tror jeg skulle klart den tiden jeg og, men ikke med scoren din ;) Hadde vel 88 slag på den kjappeste runden min på 2 timer.

Berentz

over 20 år siden

Berentz

Ja stemmer det, Kongsberg er jo så dårlig besøkt at den tillater slike muligheter... Hadde helt glemt det jeg...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her