Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sponsing av Europatour

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Det er kommet et forslag om pålagt sponsing for å få Europatour-turneringer i golf til Norge.

http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=58227

Jeg vil først si at jeg er en stor fan av disse turneringene, og ser en del på Viasat da jeg har tid.

Men: Er det pålagt sponsing i andre idretter ? Neppe i særlig grad. Jeg tror man i NGF skal være svært forsiktig med å legge inn en "sponsoravgift."

Mye bedre da å dekke inn kostnader i bilettprisen på arrangementene.

Spørsmålet er da: Vil noen betale hva det vil koste å se på disse turneringene? Ikke det? Jo, om det finnes noen norske håp i tetsjiktet, eller verdensstjerner med i feltet.

Jeg tror større turneringer vil komme av seg selv da våre spillere presterer jevnt bedre nærmere Europattoppen, slik som Sverige.

Men hva med Sverige? De har en Europatour-turering for herrer og en for damer, og de presterer jevnt bra på et høyt E-tournivå både på herre og damesiden.

At Norge arrangerer store turneringer en del sjeldnere enn i Sverige finner jeg derfor naturlig, i dag.
Fremtiden derimot kan endres, men det er først og fremst avhengig av interessen.

Som medlem i NGF er jeg interessert i at forbundet skal drives etter god forretningsskikk, og jobbe ut fra inntekter. Om man blir pålagt slike avgifter innbakt, vil jeg vurdere å melde meg inn i en utenlandsk klubb av prinsipp.

Nei takk

over 20 år siden

Nei takk

til ekstra avgifter

Perry

over 20 år siden

Perry

Ja takk, tenk hviken reklame det blir for golfen i Norge å arrangere en europaturnering. Flere melder seg inn i klubbene dermed flere inntekter og lavere avgifter.

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

Ja takk !

Øker interessen for golf her til lands generelt, pluss at det ville vært artig å være tilskuer på arrangementene.

Even

over 20 år siden

Even

50 kr - å help - nei da melder jeg meg også inn i en klubb i utlandet altså! Bare av prinsipp. De 50 kr. kan jeg jo kjøpe 2 baller for!! Kanskje 5 hvis jeg bruker lakeballer... og kanskje 6,5 hvis jeg importerer dem selv fra USA.

Ola Potitt

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Hei Even! Har jeg misfortått? Jeg trodde at Ola Pottitt-tankegangen var tilhengere av avgiftstvangspolitikken her i landet jeg...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her