Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Klubbenes hjemmesider

web golfer

over 20 år siden

web golfer

Jeg er en ivrig nettsurfer og jeg bruker klubbenes hjemmesider til og fine ut info om greenfee og om banen generelt. Det jeg har lagt merke til er at klubbene er elendig på og oppdatere sidene sine. Mange har så dårlig design også. Jeg mener at flere og flere bruker internett og at klubbene burde ta sidene siden på alvor. Derfor lurer jeg på om noen har noe formening om dette. Hva syns folk om klubbene sine hjemmesider? hva her værst og hva er best. Noe man savner på sidene?

Hører deres mening

god golfsommer

j9

over 20 år siden

j9

Helt enig. Å så er det så mye dårlig norsk. Ikke noen så kan å skrive.

j10

over 20 år siden

j10

Det kan jo ikke du heller..

j9

over 20 år siden

j9

:-D

j9

over 20 år siden

j9

Seriøst, så har web golfer helt rett. (Han får dog aldri være tekstforfatter på min klubbs sider.) Det er trist å se både innhold og layout på sidene til norske golfbaner.

Et punkt jeg synes (ofte) er dårlig er veibeskrivelsene. Stort sett er de laget av geografiske dyslektikere. Heldigvis er det små forhold i Norge og det meste er oversiktlig, så vi finner jo alltid frem:)

Hvis vi skal være litt konstruktive;

Hva MÅ en klubbside inneholde?
Kontaktinformasjon
Veibeskrivelse, m/alternative reisemåter(alle har ikke bil)
Green fee, og regler for gjestespill
Scorekort
Banekart
Bestilling av tid
, som gjestespiller kan jeg klare meg lenge med dette.

Hva bør en (god) klubbside inneholde?
Baneguide m/spilletips
Fasiliteter: bespisning, garderobe, utstyrsutleie (ikke J/N, men hva slags utstyr)
Planer for drift/vedlikehold(lufting/dressing av greener, klipping skjer ikke mellom fre 12 og man 12 o.l.)

Selvsagt skal medlemene også få sitt:
Klubbarrangementer o.a. intern klubbinfo
Diskusjonsforum (fungerer greit på steder med en viss størrelse og klubbfølelse)

Hva klarer vi oss uten?
Sitater fra arkitekten o.l.: 'terrenget er perfekt for golf', '..vil kreve alle køller i bagen'

Fyll på!

Personlig savner jeg spesielt at de klubbene som bygger ut/har planer om å bygge ut klarer å redegjøre for hva de skal gjøre og når de har tenkt/planlagt å gjøre det.

web golfer

over 20 år siden

web golfer

Hehe, ja. Det går litt fort noen ganger, så da blir det litt skrivefeil. Er også en grunn til at jeg ikke var så god på skolen. Fordi jegg hang på golfbanene i steden..

Men er enig med J9.

Har sett på noen sider og har funnet ut at tyrifjorden sin er veldig bra.

Ellers så er det mye dårlig.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Og hvem er webred på Tyrifjorden? Jo Jarle Midtskogen som også er webred. på Scangolf!

Web golfer

over 20 år siden

Web golfer

Ok, jeg viste ikke at scangolf lagde hjemmesider..
Så kult.

Perry

over 20 år siden

Perry

Oppdal sin web side er en skam!!

kalle

over 20 år siden

kalle

Er helt enig. Er ofte innom diverse hjemmesider når jeg skal spille på nye baner og svært mange av disse er av heller label kvalitet.

Selv om jeg ikke er helt upartisk så vil jeg påstå at Trondheim Golfklubb (http://www.golfklubben.no) sin hjemmeside er en av de beste i landet (dessverre i motsettning til banen...):
- egen løsning for registering av starttid
- mulighet for å legge inn score på runder du har på banen (også for alle andre baner i trøndelag) som vil gi deg en masse fine grafer og statistikk
- enkel påmelding for turneringer
- værstasjon som viser hvordan været er på banen
- hurtig oppdatering av turneringsresultater
- fornuftig plassering av all nødvendig informasjon for gjestespillere
....osv osv

Mange av tilbudene har vært på plass i flere år allerede og det er tydelig at klubben har satset hardt på å få en bra hjemmeside.

Margaret Thatcher

over 20 år siden

Margaret Thatcher

hjemmesider - morsomt å lese elendige hullbeskrivelser i baneguider på nett: Se f.eks Byneset og Solum. God underholdning å lese intetsigende svada!!

da så

over 20 år siden

da så

"God underholdning å lese intetsigende svada!!"

Ja ditt innlegg ja.

Margaret Thatcher

over 20 år siden

Margaret Thatcher

Om hull 5 på Byneset: (552m fra hvit) ”…Her er det mange meter og de gode scorene kommer i de fleste tilfeller etter to gode transportslag og et skarpt innspill”

Det de sier er at hvis du slår en god drive midt i fairway - deretter en klokkerein 3W mitt i fairway og et 9jern 2m fra pinnen så vil de i de fleste tilfeller gi en god score! PUSSIG det hadde jeg ikke tenkt på! Uten den beskrivelsen hadde jeg gått for å toppe 7jernet ut i roughen fra tee (-:

Litt morsomt å lese om hull 14 på Solum:

Hull 14

Generelt:
Når du har kommet deg til tee sted på 14 befinner du deg på banen sydligste punkt. Det er også her banens lengste avstand til proshop befinner seg. Nå begynner hjemreisen tilbake nordover, fremdeles med skogen inntil banen på høyre side. Terrenget heller nå svakt oppover til en kul i det naturlige nedslagsfeltet for første slaget. Hullet kan virke blindt, men helning er så svak at man ser oppreiste personer på banen. Også på dette hullet vil man få kontakt med vann som greenen bukter seg rundt.

Slag 1:
Her vil fokus for mange være å komme seg opp på eller over kulen, ca 120 fra gul tee, slik at man ser banens green.

Er fortsatt usikker på om jeg skal drive eller gå med 2-jern (-:

Ja, dette er god underholdning å lese (-:

perry

over 20 år siden

perry

Tror ikke byneset har lagt ned så mye tid i baneguiden, kommer nok en forbedret utgave neste høst når de siste 8 hullene er ferdigstilt.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jeezus for en patetisk tråd. Har dere ikke lært moral og etikk hos mamma? Sitte å flire å le av av andres arbeid er så patetisk at jeg fikk knekkebrødet mitt i vranghalsen nå.

Tror dere at golfklubber i Norge har overflod av penger at de kan hyre profesjonelle designere og tekstforfattere til websider? Det er klart at nettsidene er en meget viktig kanal å promotere klubben sin, men det får da være måte på hva dere klarer å lire ut av dere.

Skjerpings nå. Det er klar man må tåle endel søppel i et anonymt forum, men dette blir bare for dumt. Starten av tråden var seriøst da, keep that going.

Gunder
Multimedia-designer

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Du må ikke spise knekkebrød når du leser Spamgolf Gunder.....

Tiggr
IT sjæf

golfer

over 20 år siden

golfer

Vet hvor mye det koster å få designet en bra side, og ha daglige oppdateringer. Regner med at penger har en del å si om golfbanene har bra sider med tekniske finurligheter osv..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her