Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

En fantastisk sport

Happy

over 20 år siden

Happy

Jeg har tenkt på å begynne med golf i mange år, men har ikke gjort det før nylig.

Tok teori grønt kort i mai og fikk det grønne kortet i slutten av mai. Mine 3 første runder gav meg 40, 43 og 36 poeng og vips så hadde jeg hvitt kort og handicap på 32,5. Spilt en runde siden det på 38 poeng og har nå 31,5.

Dette er gøy!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Velkommen inn i en sport som blir mer og mer gøy. Livet mitt er snudd opp ned pga golf. Ikke noe annet har tatt mer tid enn golf :) Og ingenting er så bra som å spille golf. Nesten da.

Hurra! God golfsommer Happy!

Marstein

over 20 år siden

Marstein

Synes også det er en flott aktivitet og jeg er veldig glad i golf. Men etter å ha forbedret meg jevnt i 6-7 år har jeg nå 4-5 i hcp og har kommet til et veiskille. Jeg gleder meg ikke så mye over en golfrunde som før fordi mitt forventningsnivå er blitt veldig høyt (for høyt) og mine runder blir for ofte en kamp med dårlig humør. Klarer ikke å forbedre meg lengre og gleden min har i for stor grad vært knyttet til selve forbedringen (mestringen).

Slik jeg ser det står jeg foran to alternative valg. A) akseptere at jeg ikke kan bli bedre og legge meg på et bekvemt hcp nivå jeg kan spille til uten å overanstrenge meg. Fokusere på sosial og naturglede og ikke så mye på score. B) Engasjere fast pro og systematisere trening, spill og fysisk trening for å bli enda bedre. Bruke mer tid og mer penger.

Jeg klarer ikke å bestemme meg og jeg havner mitt imellom a og b.

Jeg tror det er mye lettere å glede seg over spillet når man er på vei ned og forbedring er lett fordi det er så mye å ta av.

Jeg lurer også på om jeg vil gidde å spille golf hvis det kun er for det sosiale/gå tur og ikke for å forbedre seg.......

Artig å høre om andre har tanker om dette...

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Dette var et dystert svarinnlegg til en som nettopp har begynt å spille golf, og synes det er fantastisk...:-)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Har det fint på 4 i handicap nå - som har tatt 5 sesonger. Om jeg klarer å senke meg videre er ikke så veldig viktig. Gøy å spille rundt par i alle fall. Koselig det. Koste meg med golf når jeg hadde 18 også. Målet var å kunne gå rundt på bogey og få meg en/et/ein par innimellom.

Golf er det besteste som fins!! :)

Jærmannen

over 20 år siden

Jærmannen

Jeg er 23 år og har spilt golf siden jeg var 8 år. I alderen 10-16 år spilte jeg for å hele tiden forbedre meg. Etter den tid fikk jeg ikke så mye tid til golf, og det lave handikappet jeg da hadde etablert kunne jeg ikke helt spille på etterhvert. Nå når jeg går ut, har jeg veldig liten sjanse å spille på handikappet mitt, ettersom jeg ikke har tid til å trene like mye som det jeg gjorde før, men en ting må jeg si:

Det har aldrig vært så kjekt som nå å spille en runde med golf, nå når jeg ikke føler noe behov av å forbedre meg, uten kun spille for å ha det gøy (og da går det faktiskt forbausende bra!!!). Men ja, det er sikkert mange som er nysgjeriige på hvor gode i golf de kan bli hvis de gir alt, men en kan jo lure seg til døds over hvor god en kunne bli i alt her i livet. Hadde jeg startet i ung alder med curling, hadde jeg kanskje vært verdensmester nå? (har aldri prøvd curling). Ja dere skjønner hva jeg mener?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Jeg har spilt i to sesonger, og er i gang med min tredje.
har hcp 15,6, og koser meg når jeg klarer å treffe buffersonen.

i fjor og førsteåret, så følte jeg at jeg måtte komme ned i handicap fordi jeg ikke synes det var riktig å ha så høyt handicap når jeg spilte så mye som jeg gjorde, og spilte ganske bra til å være nybegynner.

jeg blir fortsatt glad når jeg kan skrive meg ned, for det bekrefter en forsiktig fremgang. er ikke lenger 40 tallet på rundene, og det er jeg også glad for, for det er tegn på at man kan fokusere på stabilitet i stedet for å slite seg ned i handicap.

jeg har et ønske om å komme meg til single, men ikke noen spesifikk målsetning i år.
årsak: jeg har ikke tid til så mye golf i år som i fjor, og kommer heller til å satse på en stabilisering i år.

Det er hele tiden nye utfordringer i golf, og det er det som gjør det så gøy.
jeg spilte til hele 26 poeng i dag(lol) og var alikevel fornøyd, fordi jeg hadde det så utrolig trivelig på banen.

det er viktig å vite hvilke ambisjoner man har, så det ikke er skuffelsen som er den sterkeste følelsen etter en runde golf.

hurra for Skottene, som har drevet frem det morsomste en voksen mann kan ha som hobby/fritidssyssel/idrett eller kall det hva du vil.... :O)

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Golf er en sosial sport, tross alt, men jeg irriteres som andre over dårlige slag.

Men jeg klarer å fokusere på neste slag uansett! Det er utrolig viktig å bevare humør og konsentrasjon, om ikke blir resultatet ekstra dårlig slik jeg ser det. Lite poeng på en humørløs person, for en kombinasjon....

Har som mål å forbedre meg hele tiden, under 10 er målet i år.

17,2

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her