Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbøker

Mojo

over 20 år siden

Mojo

Noen som har noen bra golfbøker å anbefale. Tenker på bøker om sving og teknikk. Så en som anbefalte Jim Hardy sin bok. Noen erfaringer?

olemartin

over 20 år siden

olemartin

Jeg har Tiger Woods "How I play golf" og Dave Pelz "Shortgame bible". Anbefaler begge veldig sterkt.

Ellers kjøpte jeg meg boken "One Magical Sunday" som er en blanding av biografi om Phil Mickelson og hans beskrivelse av søndagen hvor han vant Masters. En veldig fin bok, hyggelig lesning. Leste den ut på en flyreise (fra new york til oslo)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Dave Pelz har en enormt bra bok ja om nærspill. Den er gull gull gull! enig med du Olemartin. Jeg dasket ned handicappet med 6 slag på halvannen uke pga denne boken.

Link:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0767903447/qid=1121113030/sr=8-1/ref=pd_bbs_ur_1/104-5420590-3571148?v=glance&s=books&n=507846

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Mojo.
En bok som kom ut i 62' første gang er alfa og omega for US professionals...ofte ranket blant de tre viktigste bøker innen instruksjon..

Er av JOE DANTE og heter "FOUR MAGIC MOVES to winning golf"

Ny utgave med Len Elliot kom ut i paperback i 1995.

Den er meget god og morsom i mine øyne, og tar bort mange mange tullete myter om golf og instruksjon man fremdeles hører idag!

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Mojo
Ser du har vært borte, fikk du med deg boktipset mitt?

Mojo

over 20 år siden

Mojo

Fikk med meg det ja. takk! Fant boken på Amazon.
De frister med de fire magiske movesene på siden.
Kan du si meg kort oppsummert hva de er??

Gjerne det blir for omfattende.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Er liksom hele tonen i boken som er fascinerende, "sweeping out the rubbish" osm gjør boken underholdende. De fire magic moves er meget bra, og du vil kjenne igjen alt!

1) Backswing:
Fatal flaw: Open face take away
Magic move: Early backward wristbreak, with thumb press.

2) At the top:
Fatal flaw: Easy-chair slouch
Magic move: Steel-spring tension with straight left wrist.

3) Starting down:
Fatal flaw: Sunday duffer spin
Magic move: Lateral hip slide, with head back.

4) Trough the ball:
Fatal flaw: Club-head obsession.
Magic move: Hand-hit out of "eternal triangle", letting COAM take it's course. (Constitution of Angular Momentum)

Dette er veldig grovt, men det er check points også, og veldig godt forklart. ikke uten grunne denne boken fra 1962 ble gitt ut igjen og er ofte på topp 3 listen over must reads!

Utrolig overraskende tone i boken, tatt i betraktning årstallet...

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

Swing like a pro - Ralp Mann

Meget bra bok som beskriver golfsvingen i detalj. Mange nyttige øvelser for å perfeksjonere svingen

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/076790236X/ref=pd_sxp_f/002-6686405-5895261?v=glance&s=books

Humoristen

over 20 år siden

Humoristen

Det finnes mange gode bøker som ser på golf med et humoristisk skråblikk. Blant annet har PG Woodehouse flere morsomme golfnoveller.

"How to play golf in the low 120s" er en hysterisk morsom "instruksjonsbok" som kom ut i USA på 60-tallet - kommer du over den i et antikvariat, så kjøp den på flekken.

Rick Reilly er skribent i Sports Illustrated og skriver utrolig morsomme bøker om golf. "Who's your caddie" er selvopplevde historier der han har fått gå caddie for kjente golfspillere og andre kjente personer. "Missing links" er en golfroman om en kameratgjeng som spiller jevnlig på verdens mest søplete public course og inngår et kjempeveddemål om hvem som først klarer å spille 18 hull på nabobanen: Den eklsusive Mayflower Country Club. Garanterer timevise med humring og latter av begge Reilly-bøkene. Jeg kjøpte mine hos Amazon.com.

Bob Rotella

over 20 år siden

Bob Rotella

Prøv en av bøkene til Bob Rotella.. Om det mentale spillet

Espen

over 20 år siden

Espen

Bob Rotella, hvor kan jeg finne bøker om det mentale spillet? jeg er en 5 hcp`er (junior), og sliter med det mentale i di store turneringene, blir lett sint osv, trenger disse bøkene, plis si hvor jeg kan kjøpe denne :) takk

Rune

over 20 år siden

Rune

http://www.amazon.com

Søk på Bob Rotella eller boka "Golf is Not a Game of Perfect"

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her