Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gratis spill på Kongsberg

Julenissen

over 20 år siden

Julenissen

Skulle spille Kongsberg på fredag og til stor overaskelse fikk vi beskjed om at det var gratis å spille på Kongsberg før kl 10 på hverdager.

Dette gjelder for hele juli og er et tilbud som folk bør benytte seg av.

Banen var også i svært god stand!

Medlem

over 20 år siden

Medlem

Med årsmøtet friskt i minne og den nye daglige lederens visjoner om å få kraftig nedgang i antall rabatterte greenfeerunder er jo dette et blinkskudd.
Null inntekt og kø på banen fra tidlig på morran hver uke....
Men ærlig talt så tror jeg denne tråden er en rein bløff.
Lurer på om jeg får gratis brød hos baker'n hvis jeg handler før kl 10....

smarten

over 20 år siden

smarten

hei dummen, hvor vanskelig kan det være å sjekke hjemmesiden til banen da??

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

Har lest golfposten nr 4 og de kjører reklame for dette der.
Jeg skal sydover neste fredag og legger ture innom kun forde det koster 100.-. Kommer helt sikkert til å kjøpe noe der + mat og kansje skryte til andere som kan kommer senere på året om banen er bra.
Og betale full pris.
Hvis man tenker langsiktig kan nok dette vise seg å være smart. Ikke noe fare for kø i fellesferien heller tror jeg. Når Miklagard hadde stengt i fjor henviste de til at det året før kun hadde vert 4 stk medlemmer ute pr dag i fellesferien. Prøv bakern på kvelden før han stenger så tror jeg brøet blir billigere om ikke gratis.

smarten

over 20 år siden

smarten

Annonsen i golfposten er feil. Sjekk hjemmesiden.

Vegard Gran

over 20 år siden

Vegard Gran

Rettelse av annonse på side 18 i Golfposten nr 4
Det har beklageligvis kommet inn en trykkfeil i Kongsberg Golfbane sin annonse på side 18 i Golfposten nr 4. Her står det at greenfee´n i juli på Kongsberg koster kr 100,- alle hverdager f.o.m. kl 10:00 samt alle helger. Dette skulle vært kr 100,- i rabatt i det nevnte tidsrommet. Ordlyden skulle vært som følger; Gratis greenfee frem til kl 10:00 mandag-fredag hele juli. Resten av dagen og i helgene rabattert greenfee med kr 100,-. Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage så mye for denne trykkfeilen og håpe dere uansett velger å legge turen til Kongsberg Golfbane i sommer.

...Dette står på vår hjemmeside...

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

Skuffene. Da blir nok ikke omveien vert turen. 100.- spart i dag. ;-(

Even

over 20 år siden

Even

Gratis før kl. 10 og 200 etter kl. 10 hverdager og 300 i helga er vel ikke akkurat no dårlig tilbud synes jeg.

Bortskjemt

over 20 år siden

Bortskjemt

Gratis på Kongsberg i sommer, og gratis på Kragerø til høsten.
Skjønner ikke at noen kan klage over prisnivået i golf

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Når damene i skippergata begynner å dele ut moroa gratis skal du være skeptisk, enten er det for mange damer i byen eller de har sykdom på "greenen".....

Er vel ikke noe hemmelighet at kampen om kundene i golfnorge tilspisser seg. Greenfee gjestene har blitt mer selektive og det er ikke nok betalingsvillige medlemmer til å fylle alle klubber. Ergo sliter en del nye prosjekter med å komme igang og det er noe dårligere økonomi i etablerte prosjekter. Det som er spennende nå er om denne negative trenden fortsetter eller om økningen i nye spillere fylller opp etterspørselen i markedet.

Jeg tror dette løser seg med mange nye spilllere oppdager gledene ved golf og at vi har minst 200.000 spillere i norge om noen år (ca 800.000 i sverige i dag). Hovedvekten av disse nye må dekkes av lavkost baner med klubbprofil fordi nye / dårlige spillere ikke har store betalingsvilligheten.

Rettelse

over 20 år siden

Rettelse

Det er ca 500 000 spillere i Sverige i dag, og ca 400 000 i tillegg som har prøvd golf men ikke spiller.
Vi må lære å ORGANISERE golf av svenskene. De har et helt annet tilbud til sine spillere enn vi har. Bl.a. finner du knapt en svensk bane uten dusj og garderobe. Er ikke noe særlig å dra langt avgårde for å spille en runde på f'eks Kongsberg i sommervarmen for deretter å sette seg skitten og svett i en bil for å kjøre 2-3 timer hjem igjen.
Svenskene har dessuten enormt med turneringer, mens mesteparten av spilleren her hjemme bare er opptatt av å måle sin styrke i hcp og aldri stiller på konkurranser.
Svenskene baner har golfrestauranter med dagens rett til 65 kr inkludert kaffe og drikke. Her får du ikke mer enn en brus og en banan for den prisen.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Godt poeng.
vi er så opptatt av at alt som er av tilleggstjenester skal være dyrt, men samtidig må det sies at vi legger opp til disse prisene litt selv, samtidig som det er de norske matprisene som slår inn.

Vi tar med oss niste hjemmefra, og jeg hører ofte folk sier at de i hvertfall ikke skal spise på restauranten, for der er det for dyrt.

dette er enkel matematikk. dersom flere hadde vært avslappet i forhold til å unne seg en god rett etter golfen, så ville ikke restaurantene heller vært så stresset med å tjene 40% på en matrett.
da ville marginene blitt mindre, og omsetningen større, og totalsummen positiv, men dette må vi bidra til ved å kjøpe mat på klubbhuset. ikke ved å sitte å klage på at det er dyrt i Norge. det meste er dyrere i Norge enn i Sverige, det er slik vår politikk er.

Når det gjelder garderober så er jeg helt enig. det er et stort savn på mange klubber. vi har det på min hjemmeklubb, men jeg bor 10 minutter unna, så jeg dusjer hjemme :)

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Antall spillere i sverige kan nok diskuteres som her hjemme. Det er en kjensgjerning at mange spiller uorganisert i sverige, gjennom skolen, gjennom pay and play osv. Uansett om det riktige tallet er 600 eller 800 viser det potensialet for vekst i golf norge.

Ellers er jeg enig i det du sier. Når det gjelder prisen på mat og drikke er det helt latterlig i norge. Alle klubber omtrent tror vi golfspillere er opptatt av gourmet lunsj og avkjølt hvitvin, når vi egentlig som svenskene praktiserer vil ha en god makka med en tuborg til 65 kr. I tillegg er det ofte idrettslaget i klubben som organiserer salg av mat og drikke som en inntekt for juniorlaget eller lignende. Dette krever dugnad, noe som er i ferd med å dø ut i norge. Tror også medlemmen ville spist mer på klubben her hjemme hvis de viste inntekten gikk til juniorgruppen og ikke til et cateringselskap...

Truls

over 20 år siden

Truls

Der tar du nok feil, JOnny! Folk ser på priser, uansett til hvilket formål overskuddet går til. OG eksemplet med juniorgruppen er dårlig, i hvertfall i min klubb, juniorene får alt overskudd og vel så det! Noe som irriterer de aller flest medlemmene kraftig.

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Ening i at juniorer ikke bør få for mye av klubbens penger uten å yte noe for det. Men hvis de jobber i kiosken for å få råd til å dra på turneringer gir jeg gjerne mine 50 kr til juniorene i steden for til Statoil som jeg pleier.

Mitt inntrykk er også at mange medlemmer et irritert fordi klubben sponser juniorer med reiser og annet. Når de reiser land og strand rundt på A tour og B tour og hva det nå heter og ikke klarer å score under 85 blir dette for dumt. Eventuell pengebruk må komme som en resultat av gode scorer og at de hevder seg. Men vi skal ikke skylde på juniorene, hvilke 16-17 åringer ville takke nei til en gratis festtur i ny og ne ? Det er de høye herrer i styret som ikke forstår en dritt og som tror middelmådighetene kan bli gode.

De som leverer og hevder seg i ung alder bør klubben sponse, det har jeg ingen problemer med.

Truls

over 20 år siden

Truls

Helt enig, men jeg syntes det er greit at et par-tre får dekket utgifter til A- og B-tour, men når foreldrene får kjøregodtgjørelse for å transportere dem, blir jeg mildt sagt forbannet. Jeg betaler nok avgifter til klubben som jeg gjør!

Rettelse til Rettelsen

over 20 år siden

Rettelse til Rettelsen

Rettelse wrote:
"Bl.a. finner du knapt en svensk bane uten dusj og garderobe. Er ikke noe særlig å dra langt avgårde for å spille en runde på f'eks Kongsberg i sommervarmen for deretter å sette seg skitten og svett i en bil for å kjøre 2-3 timer hjem igjen."

Er det ikke dusjanlegg på Kongsberg? Ikke sikkert at det er så enkelt å finne men spør du i shoppen vil du få til svar at "jo da, det har vi rett bak klubbhuset" - enhver bane med respekt for seg selv har dusjanlegg!

Vil ønske deg hjertelig velkommen til en runde på Kongsberg i meget bra stand, og en dusj etterpå!!!

Tilreisende turist

over 20 år siden

Tilreisende turist

Får man låne håndklær på Kongsberg også slik som er standard på svenske klubber ???
Valgte å besøke slektninger på Kongsberg denne uka for å delta på turneringsuka til Kongsberg GK. Men alle turneringene var avlyst pga ingen/null/zero påmeldte.....
Hva slags raringer er det som spiller golf på Kongsberg...

Rettelsen svarer igjen

over 20 år siden

Rettelsen svarer igjen

Tilreisende turist wrote:
"Får man låne håndklær på Kongsberg også slik som er standard på svenske klubber ???"

Det er jeg ikke sikker på hvordan er nå, men før i tiden samarbeidet de med Grand Hotell om håndklær.
Uansett så kan du vel slenge med ett håndkled i tillfelle de ikke har det nå mer!?

Det å legge den Turneringsuka til Juli mnd i Kongsberg er som å arrangere Klubbmesterskapet i desember, det kommer aldri til å fungere. Kongsberg er en død by etter at Jazzen er over. folk fra byen reiser andre steder å hva har vel Kongsberg å tilby tilreisende som får de til å bruke en hel uke i byen for å spille golf... nada!
Men men... får håpe du får noen fine runder på banen for det...
Hva synes du om kvaliteten?

Turisten

over 20 år siden

Turisten

Kvaliteten er har vært bra tidligere, men i dette dette regnværet er ikke banen mye tess. I kveld var banen en myr. Dessuten er den designet for pensjonister som ikke slår lenger enn 190m. Finnes ikke en fairwaybunker i spill for meg ihvertfall.
Andre steder har banene blitt forlenget med 4-500 meter, det må dere nok snarest gjøre på Kongsberg også. Latterlig lett å spille til hcp der hadde det ikke vært for at ballen nå ligger plugget i myrsuppa etter nesten hvert slag.
Det beste ved Kongsberg er de fredelige landlige omgivelsene uten trafikkstøy og jag.
Utrolig synd at golfuka gikk i dass. Men si meg, har ikke styret bakkekontakt i det hele tatt når de lanserer et så mislykket "prosjekt". Andre steder stiller gjerne 40-60 spillere på denne tiden, men i Kongsberg er tallet NULL. Noe virker fryktelig galt på Kongsberg. Husker noen diskusjoner tidligere i år, men er overrasket likevel. Trodde den gang det bare var noen sure tullinger som kom med ufortjent kritikk, men nå har jeg sett med selvsyn at ting ikke fungerer der.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Håper jeg ikke er så uheldig å komme i en flight med turisten, da blir det en dag med mye sur nedbør. Og jeg er ikke akkurat den som godtar for mye piss, så det hadde kanskje vært til pass for han å dukke opp med meg, så han får litt god nordnorsk oppdragelse, eller verbale haglbyger om du vil ;) Men han dukker vel heldigvis ikke opp her mere så misfornøyd som han er...

Og i tilfelle turisten ikke vet det, så kan han plassere ballen om den er plugget i fairway, for det er vel der ballen til turisten ligger etter hvert utslag......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Turisten.
Grunnen til at banen er våt er at det har vært nedbør her.....................

Turisten

over 20 år siden

Turisten

Noen baner er greie å spille i regnvær, andre er det ikke.
Bernt har kanskje ikke hørt om drenering.
Forstår ikke hvor du har det fra at jeg er sur, blir alltid ekstra blid når jeg senker hcp 3 dager på rad og ikke mister en eneste ball.

ØB

over 20 år siden

ØB

Turisten!

Siden du syntes banen er så forferdelig lett gikk du på 72 slag som det er meninga å gå den på?? I dette landet regner det noen ganger om du har fått det med deg og man må regne med å spille på litt bløte baner når det kommer mye nedbør på kort tid. Du får prøve igjen i dag å se isteden....

ØB

over 20 år siden

ØB

JOnny:

Sitat: "Når damene i skippergata begynner å dele ut moroa gratis skal du være skeptisk, enten er det for mange damer i byen eller de har sykdom på "greenen".....

Har du spilt Kongsberg i det siste?? Der er det ingen sykdommer. Det som er målet er å dra litt langsiktige virkninger av dette og det har virket til de grader. Folk som har spilt gratis skryter av banen (til andre) og kommer tilbake fordi de var fornøyd og betaler gledelig greenfee når de vet hva de får. Jungeltelegrafen er faktisk den beste (og værste) reklamen i golfnorge.

Og hvis du ringer til Kongsberg idag og hører så er det faktisk smekkfullt frem til kl. 14. Så kan du jo samtidig høre med de om det har skjedd en eneste dag i juli noen av de andre årene banen har eksistert!! Svaret er nei og at denne kampanjen foreløpig er en kjempesuksess!

Hvordan vet du forresten at det deles ut gratis i skippergata???

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Obs, du tok meg på fersken der.....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Turisten.
Kongsberg er litt lengre enn andre baner i Norge....

Drenering er i alle baner både spesielle, men også naturli gjennom underlaget...

Men av og til kommer mere enn normal nedbør, slik at du får holde deg hjemme par dager til det er naturlig absorbert av underlaget og jorden..

Vet ikke om du har fått med deg været siste uken, men det har faktisk kommet ekstremt mye nedbør på kort tid.......og da blir det litt myr dagen etter, men at den plugger på fairway for deg, burde du vurdere ballbanen og loften på driveren din..

Banen min hadde godt av litt drikke, så jeg ble glad for at banen var skikkelig våt, men det er forskjell på folk heldigvis...

En annen ting, greenkeeper i Kongsberg har gjort en kjempejobb iår, er veldig fornøyd jeg.....

Og om du klager over granbar på hull 7, beklager jeg at vi ikke har hatt dugnad før du kom og fikk kostet bort dette for deg......

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Mange av de jeg spiller med bruker Kongsberg til å skrive seg ned i hcp. (meg inkludert).
En kompis som spilte på rundt 10 hcp spilte 73 slag der. Han er nå nede i 6,4 og spiller 90 slag på tyrifjorden.
Har aldri gått Kongsberg under 40 poeng. Men er forsiktig med å skrive meg ned der. Du får det når du for eks. spiller Kjekstad dagen etter....

ØB

over 20 år siden

ØB

King Ben:

Jeg spiller selv på 3,7 og har spilt tyrifjorden et par ganger. Jeg vil ikke si at Tyrifjorden er noe vanskeligere men du må bruke hodet litt mer
der, legge deg opp osv, ikke som på kongsberg hvor du bare kan banke på driveren!!

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Hmmm.
Trodde det var det som var vanskelig i golf jeg..... Altså bruke hode. Mange inkludert meg selv kan banke ballen langt og slite med retning. Dette får store konsekvenser på eks. Tyrifjord-Kjekstad-Asker osv. men skjelden på Kongsberg. Der er du stort sett i spill. Om du er på feil fairway så er du ihvertfall i spill.......

ØB

over 20 år siden

ØB

Tror du misforsto meg litt, det jeg mener er course management. altså en strategi for hvert enkelt hull. Ofte er det bedre å ha en full kølle inn på 120 m enn en halv wedge på 45 m. Det er det jeg mener med å bruke hodet på baner som tyrifjord og kjekstad

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Det er det jeg mener.
Ofte er det beste utslaget 160-70 meter for et innspill med full sving. Dette gjelder spesielt par 5. Har inntrykk av at mange ødelegger sine muligheter på disse til tider enkle hullene fordi man baker andre slaget så langt man klarer i retning green. Mange ganger er det beste transportslaget med et eks. 6 jern.
Det vanskelige er å la "3 klubba" ligge rolig i baggen......

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Turisten.
Har nok hørt om drenering, spilte mine tre første sesonger i Bergen :)

ØB

over 20 år siden

ØB

Da tror jeg jaggu vi er enig!!! Ser ofte folk på "lette" par 5 hull som går for greene, lander 50 meter fre og duffer wedgen sin i bunkern!!

Turisten

over 20 år siden

Turisten

Jeg er helt enig, Bernt, greenkeepern i Kongsberg ser ut til å ha lykkes 100% i år. Ikke hans skyld det som er under gresset ikke drikker regn hurtig nok.
Og ja, jeg har fått med meg været siste uka, det har rent minst hundre tonn vann av paraplyen min. jeg mente ikke å kritisere banen, men når du spurte hva jeg synest måtte jeg jo svare. Jeg har spilt Kongsberg mange ganger siste 5 årene, og synest bare banen blir lettere og lettere, ser at fairwayene har blitt mye bredere på flere av hullene (særlig 5, 8, 10 og 15) og mener å huske at det tidligere (når banen ble slopet) ikke var fairway til venstre for bunkerne på hull 5. Det er ene og alene takket være Kongsberg jeg klarer å komme meg med på Amatour. Sjelden jeg har over 30 poeng på andre baner, så jeg kan vel kalles en jålehandicapper....

Turisten

over 20 år siden

Turisten

Jeg mente til HØYRE for bunkerne på 5, ikke til venstre. Beklager at jeg tenker speilvendt

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Turisten.
så hyggelig du ble plutselig hehe ;)

Nå fikk jeg nesten lyst til å spille med deg :)

Kan være enig i at banen kanskje er lett, av og til spiller jeg forferdelig dårlig, men allikevel redder jeg meg inn under buffer...eller kanskje jeg bare er blitt litt bedre på nærspill og redder meg inn, ikke vet jeg...

Even

over 20 år siden

Even

Jeg kan ikke huske å ha sett så mange gjester i juli som i år. Genialt å gå ut med gratis spill. Det har vært aviser og websteder som har skrevet om dette. Det er mye gratis reklame. At turneringsuka gikk i vasken er jo ikke rart med det utrolig ustabile været som har vært i det siste.

King Ben

over 20 år siden

King Ben

Iom. at vi har vært litt innpå dette med hvor "lett" Kongsberg er i fht mange andre baner hadde jeg et lite eksperiment i dag.

Vi bestemte oss får å gå først Kongsber så Skoger og Sammenligne.
Når vi kom til KOngsberg kl. 08.00 i dag tidlig var alt fult. Vi fikk derimot lov til å starte på hull 10.

Jeg gikk de siste ni på Kongsberg på 42 slag. Syntes selv ikke jeg spilte noe særlig bra i det hele tatt. Når vi var ferdige med hull 18 fikk vi ikke tid til å gå ut på første før kl. 13.00 Da reiste vi til Skoger å spilte førstr ni der.
Nå er De første ni på skoger kortere enn de siste ni på KOngsberg.

Der fikk jeg 53 slag!!! Altså 11 slag mer enn på siste ni på Kongsberg. Jeg kjenner begge banene godt så det var ikke noe forskjell sånn.

Jeg spilte like dårlig på Kongsberg som jeg gjorde på skoger. Men så fort hvor det straffet seg mest å slå dårlig!!

Medlem

over 20 år siden

Medlem

Alle vet at Kongsberg er latterlig lett.
Dette er ingeting å diskutere engang. Alle vet det. Faktum er at Kongsberg spiller lettere enn de fleste andre baner. Fordi den er slopet feil. Fordi fairwayene er gjort mye bredere enn når slopegutta var der med kalkulatoren sin. MYE bredere.
Men hva så ??? Straffen får Kongsbergspillerne når de skal ut å spille turneringer andre steder. Sjelden noen fra Kongsberg klarer cut'en på ama-tour. Til tross for hcp på 2-3.... har aldri hørt om Kongsbergspillere med hcp under 15 som har skrevet seg ned på andre baner.
Belønningen for gratisspill er at det kommer en haug med greenfeegjester som er på jakt etter et bedre hcp, og attpåtil legger igjen masse penger. Selv om de slipper å betale greenfee. Masse bra tilbud i proshop og herlig restaurant med utsikt over banen. Ingenting er bedre enn å sitte på verandaen til klubbhuset med en kald pils etter runden og kose seg til synet av alle som slår i vannet på hull 10.
Så får vi se når budsjettet legges frem på neste årsmøte om det er lønnsomt å drive gratis golfbane........ jeg begynner ihvertfall å føle meg snytt når banestyret først halverer verdien av aksjene og deretter lar alle som IKKE er medlemmer spille helt gratis.
Men kjenner jeg medlemsmassen godt nok, så er det de samme 5-6 som protesterer, og resten sitter som lamslåtte aper og jatter med styret.
Sånn er det hvert år.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Ikke banestyret som halverte prisen på andelene, men markedet, og klubben satte en tilnærmet markedspris...

Jeg fikk en liste med godt over 50 som ville selge andelen(e) sine, og med slike lister synker prisene. Mekanismen kalles for tilbud og etterspørsel!!!

Men er meget enig i det med gratis spill, nå går vi medlemmer i kø hele dagen mot ifjor, hvor det var helt herlig....

At de ikke tar en hundrings i greenfee engang er jo latterlig, møkkfult, og hva er egentlig hensikten, ingen fra osloområdet gidder bli medlem her uansett, med så mange baner mellom deres hjemsted og Kongsberg......

Tipper klubben taper rundt 200.000 på dette opplegget.

Som prinsipp, og gi gratis spill til de som ikke er medlem er et svik mot sine egne betalende medlemmer, for banen blir slitt og greenene styggere når gjestespiller knapt gidder rake bunkerne, og heller ikke tar nedslagsmerke.....

Banen er tross alt fin allikevel, men jeg skjønner ikke dette, heldigvis leier jeg andel, hadde jeg sitttet på en andel/andeler i kongsberg hadde jeg følt meg litt snytt....

Men for all del, lov å prøve få folk hit og få litt blest, men en hel mnd av vår korte golfsesong, og attpåtil gratis, skjønner ikke hva de tenker på der inne i ledelsen...latterlig, og dårlig behandling av egne medlemmer er nå min mening......

Enig med du

over 20 år siden

Enig med du

Enig med Bernt for en gangs skyld. Det er forskjell paa nedsatt pris og gratis. Kongsberg er jo en av de bedre banene i Norge, og medlemmene skal vaere viktigere enn promotering.

Medlem

over 20 år siden

Medlem

Du har delvis riktig, Bernt, jeg har førstehånds opplysninger om at styret satte ned prisen for å unngå at andre enn golfklubben ville selge andeler. Det hersket en desperat holdning i styret om å få ut flest mulig andeler, koste hva det koste ville. Prisen ble satt ned for å "tvinge" medlemmen fra å selge til hverandre. Og hele tiden ble det sagt at det bare var en midlertidig reduksjon. Løgn og svindel. Man var dessuten opptatt av å få flest mulig medlemmer fra Hokksundsområdet før banen i Mjøndalen ble utbygd.
Det sittende styret i golfbanen driter i medlemmene sine og kjøre sitt eget løp, stikk imot det de lovte på årsmøtet.
Hvor mange av gratisspillerne fra Olso-området kommer tilbake og betaler 300 kr seinere i høst ???
Tipper bortimot ingen, eller kanskje max 10 stykker.
Håpet er at de forteller andre hvor fantastisk banen er, selv om den ikke skiller seg ut fra andre baner på østlandet.
Men jeg gleder meg til neste årsmøte, for da skal styret få forklare hvorfor de står og lyver medlemmene rett opp i ansiktet.
Ser ikke at styret kan bli sittende lenger.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Jeg skulle så gjerne visst hva som var motivet for en slik kampanje, og om de i det hele tatt tenkte på hvordan sine egne medlemmer ville reagere om det var smekk fullt 8-10 med påfølgene sakte spill noen timer, mot fjoråret hvor vi var i himmelen......

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Bernt da... Gå inn på kontoret til Eskild å spør da vel !!

Og for å være helt ærlig: det er ikke no forskjell på gjestespillere og medlemmer når det gjelder banepleie.... Det kan vi ta en liten prat om neste gang vi sees der oppe.

Tenk dere litt om nå... hva satt man å sutra om her i fjor... jævlig dårlig osv.... Hva skjedde på banen: det dårligste greenfee året ever ? Hvor lenge kan det fortsette før man må sett

Juli er normalt rimelig dødt på mange innenlandsbaner, Kongsberg inkludert. Jeg REGNER med at man da tenker på hvordan man kan få flere til å spille banen ?? Og vise at den er mye bedre enn i fjor ??

Ok... hva koster det å annonsere... ? Hvor mye publisitet har Kongsberg fått GRATIS bare ved det gimmik å ha GRATIS spill ? Rimlig mye gratis omtale ja... Det henger tilogmed plakat på veggen på feks. Bogstad.

Tirsdag 26.07 feks.: det var 48 gjester frem til 10, men også 78 gjester etter kl. 10 !!! I juli i fjor var det jo helt dødt ??? Jeg vet ikke om man har statestikk på det, men jeg tipper at man tjener MINST like mye på greenfee i juli som i fjor, og har fått masse gratis publisitet i tillegg.

Men ta en tur på kontoret til Eskild begge to så tipper jeg dere får et godt svar... om dere er enig, det er jo en annen sak.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Runar.
Eskild er ikke akkurat en man spør kritiske spørsmål til er nå min erfaring., dessuten så leier jeg andel, og er ikke en som har no jeg skulle sagt...

Når det gjelder banepleie, er det vel opplagt at gjestespillere slurver mere enn medlemmene, det ser man jo i år sammenlignet med ifjor!

Din sammenligning med fjoråret er meningsløst, for i fjor var det nyplanting og krise på 7 greener ca. og åpning av banen nesten en mnd senere enn i år, så klart banen er bedre i år enn ifjor. Man trenger ikke gi bort 1 mnd med greenfeeinntekter for å få PR om slikt!!!

Dessuten går det an å vise at banen er i god stand med et ukestilbud eller 14 dager, men ikke en hel mnd.

men som sagt, hva har vel jeg meddette å gjøre, jeg leier jo bare en andel....

Og når det gjelder daglig leder er dette ikke en mann som tåler negativ kritikk fra en som ikke har noe han skulle sagt, derfor har jeg ikke sett poenget med å klage.....

Jeg tar ting slik de er, men sier min mening her, og det hlder for meg, for nå er juli over snart, og freden senker seg.....

Hva er poenget med å få flere spillere på banen om dette gir null inntekt, det er det som jeg stiller spørsmål ved.

PR får man gjennom gode turneringer osv. ikke gi bort gratis spill til de som driter i banen og aldri ville blitt medlem her pga avstanden allikevel.

Og hva i himmelens navn har det gitt i inntekter at det står et oppslag på Bogstad....Bare sjekk hvor mange bogstadmedlemmer som har spilt før klokken 10 i juli, tviler på det er mere enn en håndfull, og hva har det gitt i inntekter, null, for de spiller jo gratis!!!

Selvsagt var det dårligste grreenfeeåret ever ifjor, for sesongen var jo én mnd kortere enn vanlig, "do the math"!!! Og dessuten replanting av mange greener som sagt, og de var jo ikke bra og nedklippet før lenge etter åpningen som var 23.mai............

At man har et rævaår gjør ikke nete år bedre av å gi bort gratis spill. Og det argumentet om at proshop selger så mye utstyr tror jeg ingenting på, de som kommer hit, kommer kun pga gratis greenfee, da mener jeg slev sagt de som spiller FØR klokken 10.
De andre ville kommet uansett, fordi de har hørt (og ville hørt uansett gratis greenfee) at banen er i veldig bra stand iår....

Selv synes jeg greenene ser ut som det har haglet golfballer....!!!
Fordi svært mange gjestespillere ikke tar merket sitt....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

FYI
så går jeg daglig bak disse gratisspillerne og må ta to 2 til 5 merker på hvert eneste hull !!!

Medlem med markedsføringsjobb

over 20 år siden

Medlem med markedsføringsjobb

Det er en kjent sak i markedsføringsmiljøet at det mest kjøpsredusernede middelet et produkt kan ha er prisstigning.
Det er nok helt riktig at banen får mange besøkende, og mye publisitet.
Men effekten av dette "trikset" ser man nok ikke før neste år.
Ingen vil kjøpe en runde seinere som man har fått gratis nå, og ingen vil betale for et produkt andre har fått gratis.
Mange golfspillere ønsker nok også å spille flest muilig baner i løpet av en sesong, og alle har nå fått "gjort unna" Kongsberg for i år.
Og neste år vil alle vente til sommeren for å se om Kongsberg blir gratis da også. Dersom den IKKE blir det, får vi kanskje en økning i greenfeespillere neste høst fordi at først da vil de som spilte gratis nå være klare for en betalende runde.

Medlem

over 20 år siden

Medlem

Jeg gikk de første 9 seint i går kveld, alene, og jeg vet ikke hvor mange nedslagsmerker jeg reparerte, men det var sånn ca 8-10 på hvert hull.
Er slett ikke sikker på at det var gjestespillere som gikk foran, de jeg hadde øyekontakt med så mer ut som ferske grønt-kortspillere.
Tror det er liten forskjell på greenfeespillere og medlemmer når det gjelder nedslagsmerker. Tror det er mer personavhengig. Enten reparerer du dem eller så gjør du det ikke. Uansett bane.
Mange prøver, men reparerer feil. Burde stått plakater om hvordan det skal gjøres rundtomkring.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Markedsfører :)
Tipper de som liker banen og fikk gratisspill i år, venter på neste års kampanje før de kommer tilbake ???

Eller så kommer andre klubber med liknende kampanjer, og får folk til å spekulere i hvor de spiller.......Vet ikke om disse er de man prøver nå engang..

Det er jo for å få et rykte på seg som en bra bane for senere å kunne få arrangere litt større turneringer....

Men det viktigste for klubben er å få ut andelene som står ledige....og denne metoden er ikke den jeg ville valgt...

Om man bruker annonsekroner bli ihvertfall ikke banen mere slitt....

Når del gjelder nedslagsmerker vil folk aldri lære seg å gjøre det korrekt, om ikke det ble en prioritert del av opplæringen, og en del av prøven til grøntkort, hvilket jeg bestemt mener den burde vært!!!

Mange unge og lovende spillere som tar sporten meget seriøst, løfter opp med gaffelen så du hører røttene rives av....

Nei, sett en standard, klokkemetoden etc, la det bli en del av prøves til grøntkort, slik ville kanskje greenene blitt litt mindre flekkete...

Klart det også er personavhengig, egoister som bare tenker på seg selv, og som det dessverre blir fler og fler av i dette samfunnet, vil alltid snike seg unna ansvar og plikter...

Han som VET!

over 20 år siden

Han som VET!

Du er nok litt ute å kjøre i denne diskusjonen her Bernt. Heldigvis for Kongsberg. Du skriver i et par av innleggene dine om hvor fantastisk det var i fjor da medlemmene ikke hadde noen konkurranse fra greenfee spillere i juli. I et av innleggene dine anslår du også at banen taper ca 200 000kr på denne dealen. Heftig påstand! Her ser du hva KBGK trenger av spillere for å få inn 200.000 på greenfee før klokka 10.00 på en måned. Regner da med standard greenfee på 300 kr.

200.000 / 300 = 667. 677 spillere må banen ha for å få inn 200.000 kr

Det er 21 hverdager i juli og banen må derfor ha:

667 / 21 = 31,76 (tilnermet lik 32) spillere alle hverdager i juli FØR 10!

Det oppnår du kun i en drømmeverden og før du slenger ut beregninger i fremtiden bør du regne litt på det på forhånd!

På de hverdagene som har vært til nå har det vært mellom 40 og 55 spillere ute før klokka 10 og det har også vært svært godt besøk etter klokka 10.

Stuntet kan ikke sies å være annet enn en kjempe hit!

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Bernt: Vet du noe om hvordan grønt kort kurset med etterfølgende praksis del funker på Kongsberg ? Du skriver jo som om du vet at dette med greengaffel IKKE er en del av kurset ? "Det burde det bestemt vært..." skriver du. Det ER en del av grøntkort kurset, både på teori og praksis. I tillegg ALLE som er "sensorer" på baneprøver drillet" med at: fart på banen og banepleie er nr. 1. Dersom en til gk prøve spiller par på alle hull, men driter i å rake, virrer som en høne, og lar torv ligge skal han STRYKES, og må gå opp til prøve på nytt. Det står tilgomed på kursarket fra NGF at folk kan strykes ved dårlig etikette til tross for at de har klart slagkrav.

Det kan jo være da at alle andre klubber ikke gidder å snakke om dette da... og at vi på Kongsberg er flinkest i klassen.......

Hva enkelte (spillere og andre) gjør i praksis: det er no annet.

Og en ting til: ingen er perfekte, men det er ikke plassen for det her. Det skal jeg snakke med deg om neste gang jeg ser deg.

Jeg synes en feil innstilling, men da er vi uenig da....: "Jeg tar ting slik de er, men sier min mening her, og det hlder for meg, for nå er juli over snart, og freden senker seg....."

Vi to (og alle andre medlemmer som ønsker) får ta en prat en dag da, så skal JEG snakke med Eskil og få tilbakemelding. Det hjelper INGENTING å sitte her å diskutere ihvertfall, det skjer INGENTING annet en at alle andre på scangolf blir lei av å høre på noen få medlemmer fra Kongsberg som sitter å diskuterer og diskuterer og diskuterer og ikke klarer å få gjort noe i praksis i stenden....... Send meg en mail. Du kan bruke runar.nyrudØgmail.com, du må selvsagt skrive @ der jeg har skrevet Ø da... :-)

(GOLF de RN, ZBO 1 P, int QRV
The quick brown fox jumps over the lazy dog
ryryryryryry)

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Han som VET og RUNAR
Ser jo at tallet mitt var dårlig antakelse, men poenget er jo at man taper penger om man gir bort ting, såpass klarer du vel være enig om???

Som sagt, jeg leier andel, og har ingen verdens ting jeg skulle sagt....defor sier jeg min mening her og driter i om ting går tregt mens jeg er på banen, for da er jeg innstilt på det...

Vet vel hva som læres bort på grøntkortkurs, men at dere er flinkest i klassen betyr vel ikke at det generelt er bra nok stilt når de færreste gjør dette riktig....gjør men det riktig skal det nesten ikke være mulig å finne merket ditt som du har reparert....det er vi sikkert også enig i...

Det hjelper ingenting å skrive om dette her, men enn om jeg er interessert i å finne ut om flere er enig med meg da??? Jeg går da ikke og syter på banen, der ute er jeg glad for å spille :)

Selvsagt er ingen perfekte!

Og selv om det læres på grøntkortkurset, så er det klart de gjør det på oppspill, men ikke gitt de gjør det ute på banen.

På seriøse baner er det startere, som skal se til at man har greengaffelen i lommen, og gjør oppmerksom på at man skal bruke cen, til hver flight, hver dag, DET HJELPER - PÅMINNELSE og gi folk følelsen at vi passer på banen vår....

Slik er det på Algarve og på mange baner jeg har spilt i Skåne.
Menr også de gjør det på Losby, og det er bra!!!
DET TROR JEG ER LØSNINGEN

Stuntet som han som VET sier har vært en dundrende suksess, lurer på hva din målestokk er, -kun at det har vært møkk fullt hver dag, eller ???
Om du annonserer på websiden at det er gratis brus etterpå, tipper jeg det også blir dundrende suksess, at ALLE da tar med seg en flaske, men er det økonomisk for det, NEPPE....
slikt kalles dundrende underskudd....men slitasje på banen måles vanskelig i kroner....

At et slikt stunt støttes av meg, ja det gjør det faktisk, f.eks, i fellesferien, men én mnd er altfor lenge....etter min mening.....men who cares

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Nei, vi er ikke enige Bernt, men det er lov.

- Jeg mener kampanjen er et godt middel for å dra folk til banen, og har gitt gratis publisitet osv. som vi har nytte av, og som oppveier "negative" ting som mye folk på banen (synes ikke det er negativt), og event. litt mer slitasje. Og det har trolig gitt (og vil gi på sikt) penger i kassa.

- Selv om du "bare" leier er du medlem, og sikkert en flink kar, så du kunne engasjert deg litt mer enn å sitte her å skrive. Du virker som en engasjert kar, hvorfor kan du ikke bli med å "få det ut" også ? Men du får da for all del gjøre som du vil.... !! Synd dog både for deg og klubben synes jeg da........

- Starter - skal man ansette en person for det, eller er det andre ting man heller skulle bruke penger på ? Jeg er ikke enig i at starter er det første man skal bruke penger på, selvsagt hadde det vært fint men....
"På seriøse baner er det startere" skriver du, javel ? Av de 76 banene jeg har spillt er det kun Old Course og New Cours St. Andrews, Vestfold, Western Gails, Pals som hadde starter, og kun Vestfold spurte om dette med greengaffel. Mulig jeg har glemt noen få startere... med de restrende 70 er altså ikke seriøse.... da er vi uenig der.
Vet du hva jeg tror Bernt ? Jeg tror dette har med tradisjon og læring å gjøre jeg. Vi i norge klager på kurset når folk ikke gjør det de skal, retter ikke nedslagsmerker, legger ikke divot på plass, raker ikke, slipper flagget rett ned på green så det "smeller" osv. Det er VI ute på banen som har erfaring som må lære de det som er riktig !! Det hjelper ikke å bare ta dette de 14 dagene eller noe slikt som kurset varer.... de får jo 10.000 nye ting som de skal huske på..... Det er ETTERPÅ vi andre må ta ansvar..... på en pen og høflig måte, og VISE ved å være gode eksempler. Kanskje det er det som er problemet, at vi alltid skal skyve ansvaret over på andre ? Alle andre går sakte og lager kø, alle andre reparerer ikke, alle andre enn meg burde gjøre slik og slik ?

Men vi kan bare konkludere med at folk kan være uenige, så får vi la det bli med det.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Som du sier er jeg en engasjert kar, men så lenge jeg leier en andel, og muligens har andelseiers stemme i saker, så vil det allikevel bli slengt i trynet som siste ord.....

Men når det er sagt tror jeg vi er mye mere enig enn uenig....

Losby har starter, Bergen har starter,og det er en liten 9 hullsbane...de bygget til og med ei lita koie til starteren ...

Skjønner det kanskje ikke er nødvendig, heller ikke her, men det var et argument for å få folk til å putte gaffelen i lomma, og minne dem på å ta merkene...

Mener også de i proshop der man betaler greenfee må gjøre oppmerksom på at gaffelen må ligge i lomma og benyttes....ikke uhøflig det når det sies til alle!

Ellers burde man ha frivillig korps som kjører Marshall.....bare det at Marshall stopper opp litt ved en flight er nok til at man skjønner at her følger man litt med tempo osv.... et hyggelig nikk og så kjøre videre....

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Bra Runar! Ta gjerne tråden ut av Scangolf. Blir en litt patetisk diskusjon for andre enn spesiellt interesserte dette. Synes jeg.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Proffen
-Patetisk diskusjon om nedslagsmerker og hvordan unngå/redusere at folk ikke fikser dem.
-Patetisk diskusjon om starter og Marshalltjeneste...

Merkelig at du synes det er patetisk, men du er vel redd for negativ publisitet for klubben..... ting skinner igjennom her..

Bernt

over 20 år siden

Bernt

La det aldri være noen som helst tvil, jeg elsker Kongsberg golfbane!!!

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Ikke medlem, har intet i mot Kongsberg. Men jeg mener å ha sett at det er et eget diskusjonsforum der. Er ikke dette rimelig internt da?
Skjønner jo at sjansen for sensur er større der... ;)

Tom

over 20 år siden

Tom

Var på Kongsberg å spilte. Desverre etter 10:00 men de 100 kronene vi sparte på greenfee la vi igjen i øl og mat + noen pegger. Vi var 3 som gikk og bare 1 som hadde spilt før. Alle 3 var veldig fornøyde med banen og vi bestemte at vi skal ned igjen på sensommeren. Jeg er derfor helt enige med dem som mener at pris reduksjon i Juli lønner seg når man har noe å vise fram.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Er jo enig i det tom, men det går an å ha to tanker i hodet på en gang!

Virker som penger har vært eneste faktor i beslutningsgrunnlaget, for medlemmenes point of view virker å være totalt oversett....

Men så lenge jeg får spille golf, og på en slik trivelig bane med hyggelige folk er jeg fornøyd jeg :)

Han som VET!

over 20 år siden

Han som VET!

Bernt; Grunnen til at jeg mener dette har vært en hit er at folk legger igjen en del penger selvom de ikke betaler greenfee. Tror nok Kongsberg får inn i snitt ca 150-200 kroner i snitt per "gratisspiller".
De bruker penger på rangen, i pro shoppen og i restauranten.

Tror også Tom understreker mitt poeng i denne saken.

PS, du vet vel at du kan booke 1 dag før gjestene så starttid bør ikke være noe problem.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Har aldri sagt starttid er et problem???

Her ikke så mye problemer med dette annet enn at jeg synes kampanjen gikk iover litt vel lang tid....

Jeg spiller en del med gjestespillere, og de fatter bare ikke at det ikke koster en hundrings ihvertfall......men greit nok, alle markedsførere har sine egne idéer og tanker om hva som duger.

Jeg synes bare midlene forå oppnå det dere ønsker var litt vel drøye....sett fra medlemmenes synspunkt som kun har negative følger av denne kampanjen, men medlemmer er ikke så viktige kanskje, for de er jo låst til banen nå, når det knapt er mulig å omsette andelene sine dersom de ønsker selge.....

han som IKKE vet en dritt, det er meg :)

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

"for medlemmenes point of view vireker å være totalt oversett..." "sett fra medlemmenes synspunkt" osv....

Får bare presisere at alle jeg har snakket med har vært positive til tiltaket, man ser jo selvsagt at det kan være begrenset med starttider da man i juli har vært vant med å "bare møte opp", men alle har vært positive.

Det er det siste innlegget mitt i denne tråden.... håper jeg ;-)

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Enig med Runar, tiltaket er ikke i veien for medlemmene.
Men det føles en smule urettferdig.
Synd ikke andre baner har gjort det samme, så det går an for oss som er medlemmer på Kongsberg å få oss noen gratisrunder andre steder.
Skal bli morro å se om andre innfører ordningen eller Kongsberg tar den bort.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Ser ikke ut som kongen spiller på dagtid ihvertfall ;) siden han ikke mener dette endrer dagene på kongsberg i juli....

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Dette er ikke no fast opplegg altså... det er kun i juli.

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Jo jeg spiller på dagtid, og ja det har endret seg enormt siden i fjor for da var det tomt, nå er det halvfullt ?
Og hva så ?
Vil Bernt ha egen golfbane er det bare å bygge seg en....
Det flyter rundt på 4 timer og ikke noe problem å få starttid pga masse no-show.
Ser ikke problemet ditt, Bernt.

bernt

over 20 år siden

bernt

hvem har sagt at jeg har problemer annet enn at jeg synes kampanjen var litt drøy på varigheten...

Om du hadde lest alle innleggene så hadde du sett at jeg er innstilt på sakte spill når det er fult, og plages ikke av det....Men må jjo kunne få påpeke forskjellen fra ifjor, hvor det var fredelig her i juli, mot smekkfullt nå, tidlig på dagen...så da blir rundene én time lengre.

Ville se om det var flere som følte kampanjen var litt everdrevet, for det har også med nedslagsmerker å gjøre osv..

Men ikke kom sent inn i en debatt og påstå ting som ikke er tilfelle, få med deg hele bildet før du uttaler deg..

Har aldri nevnt ordet starttid i denne debatten, så ikke insinuer ting jeg aldri har klaget over... jeg er tilpasningsdyktig, og innstiller meg på situasjoner slik de er gitt, men bruker stemmen min for å høre om flere medlemmer synes dette var litt i drøyeste laget...

Ikke rart du ikke ser problemet mitt, før jeg har ikke problemer, men kan vel mene ting for det....

H

over 20 år siden

H

Bernt. Jeg har problemer; med å lese ALLE dine lange innlegg. Kan det være at Kongen .... har det samme problemet.

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Ureparerte og halvreparerte nedslagsmerker har eksistert på Kongsberg og andre baner siden man oppfant golfballen.
T.o.m. på klubbmesterskapet i fjor var det ekstra nedslagsmerker å reparere på nesten hver eneste green.
Det har ingenting med gratis eller redusert greenfee å gjøre, men med antall mennesker som spiller å gjøre.
Flesteparten av de som spiller Kongsberg på dagtid nå i sommer er høyhandicappere som sjelden treffer green med lange innspill og derfor lager få nedslagsmerker. De fleste kommer på kveldstid når du og jeg og elitegutta går runden med stabile greentreff fra 150m+.
Jeg ser forøvrig på golfbox at det er en stor mengde spillere som spiller på redusert greenfee etter kl 10, ergo så er det gode ekstrainntekter for banen.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

kongen.
"Det har ingenting med gratis eller redusert greenfee å gjøre, men med antall mennesker som spiller å gjøre."

Merkelig argument, når det nå er smekkfullt tidlig på dagen mot moderalt med folk på samme tid ifjor....

Poenget er jo nettopp at det er svært menge spillere nå mot tidligere og tror ikke Hcp deres er høyere enn de som spiller senere på dagen...

Hvorfor nevner du ekstrainntekter etter klokken 10, når nettopp mitt poeng var at det burde kostet en hundrings i det minste før klokken ti.

Om det hadde vært smekkfult fordi banen var så bra og populær hadde det vært et resultat av nettopp det, og det er jo positivt. Men å si at en suksess er å fylle banen, ja da faller jeg av, får om ting er gratis så dukker folk opp selvfølgelig....Men om det gir flere greenfee etter kampanjen er over, sikkert, men ikke så mye.
Om dette gir flere medlemskap, det tror jeg ingenting på....men håper jeg tar feil selvsagt, jeg vil at klubben skal tjene penger jeg...

Mulig Runar ser det som en stor ære og har stooor verdi at kampanjen er slått opp på tavla på Bogstad......Men for meg er det revnende likegyldig....

Ditt estimat om at snittet hva folk bruker i proshop og på mat er 200kroner, vel......det tror jeg er altfor høyt estimat.....

Bernt

over 20 år siden

Bernt

H
Er det alt du har å bidra med, å syte.....???

Jeg bidrar ihvertfall, og om du ahdde gjort det samme, og klaget på at mine er så lange, ja da skulle jeg sagt at jeg skal prøve korte ned litt, men når du BARE kommer innpå for å syte, ja da driter jeg i meningen din

H

over 20 år siden

H

Bernt
Vil nødig starte noen diskusjon med deg, men syte???????
Se på dine egne innlegg og reaksjoner i noen tråder på dette forum og forsøk med en objektiv vurdering av hvem som syter.

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Det er forskjell på å si sin mening om et tema, og da kan en del av det være negativ kritikk, og det er ikke det samme osm å syte..

syting er når man ikke har annet å bidra med enn å skulle bestemme hvem som skal si hva og hvor langt svar man skriver, og jeg tåler kritikk fra de andre som bidrar her. Og om du ser så tar jeg kritikk og sier jeg skal jobbe med saken, men fra slike som deg, som bare stepper inn for å syte, ja da driter jeg blankt i det du har på menyen..

Bidra selv, så har du noe du skulle sagt er nå min mening.....

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

"Mulig Runar ser det som en stor ære og har stooor verdi at kampanjen er slått opp på tavla på Bogstad......Men for meg er det revnende likegyldig...."

Veldig morsomt. Poenget var jo at det er gratis reklame, og de hadde neppe giddet det hvis det ikke hadde vært "litt spesiellt"....
"mulig runar ser det som en stor ære" synes jeg var unødvendig og litt nedlatene tone. (Hvis det ikke var meningen er det greit....).

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Det var for å være litt spydig, sorry Runar :)
Men det var for å illustrere at det betyr niks og null at det står et oppslag på Bogstad...bare min mening, og tror ikke det gir klingende mynt i kassa på Kongsberg heller..

Jeg synes ikke det er spesielt å komme på veggen på Bogstad :)

Apostulus

over 20 år siden

Apostulus

Du ville nok synest det er kjekt om putteren din kommer på veggen på Bogstad til våren, eller...????

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Når ting henges på en vegg, så er de gjerne døde, så det håper jeg da ikke hehe

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her