Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kragerø = Meget velstellt, MEN

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Var å spilte Kragerø og må bare innrømme at de har de flotteste greenene, teestedene og fairwayene jeg noen gang har spillt. Bare synd banen er kort, fairway for skeiv, hullene for trange og baller umulig å finne utenfor fairway som selvfølgelig ballene triller av...

Nydelig sted som jeg desverre ikke ser noen fremtid for... Har ingen tro på at denne banen vil få så mange medlemmer og greenfee spillere som trengs for å opprettholde nivået. Til det er banen for vanskelig/spesiell og for lite tilgjengelig...

Mine synspunkter, andre?

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

I agree with much of what you are saying. One of the problems at Kragero is that the fairways are seeded with creeping bent which means the ball rolls a lot faster and therefore further on landing.

I feel the fairways need to be widened but still think it is a good course.

Brian

Per Haugsrud

over 20 år siden

Per Haugsrud

Jeg sitter nok litt i glasshus nå når jeg velger å kommentere Hmm sine vurderinger av Kragerø, men velger likevel å si noen ord. For det første, banen er ikke ferdig enda. Som du sikkert så når du var her, blir banen utvidet med spillbar rough gradvis. Vi bygger hotell på området og bruker overskuddsmassen fra dette ute på banen, dvs at banen ikke er helt ferdig før om ca. 2 år. Må si at din vurdering om at stedet ikke har noen fremtid, basert på manko av medlemmer og greenfee spillere, ikke er basert på fakta. Fakta er derimot av vi ALLEREDE har stengt for salg av aksjer, dette fordi vi bygger totalt 150 fritidsboliger (56 solgte) og 150 leiligheter (60 solgte) og et Choice-hotell. Alt dette gjør at det faktisk ikke blir plass til flere når vi vet at disse også har med seg gjester. Om 2 år blir det heller ikke anledning til å spille på greenfee, i hvert fall ikke i høysesong. Vi som er drivere og eiere av Kragerø Golfpark er meget komfortable både med økonomien og fremdriften, og det er nok vi som har den beste oversikten også.
Vil samtidig få ønske alle en god sommer, og fra 20 august kan alle under 10 i hcp komme hit til Kragerø og spille gratis.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Strålende, Per! Dere har allerede en superfin bane, og jeg liker den forsiktige politikken dere legger opp til. Også det at dere forbedrer/utvider banen gradvis og sier åpent at den ikke er ferdig ennå. Jeg gleder meg til neste gang!

Fraxter

over 20 år siden

Fraxter

Lykke til Per og dere andre som tør å satse litt utradisjonelt. I Norge er det nok av folk som alltid er skeptiske og tror de vet bedre enn alle andre.
Jeg kommer nedover i høst en tur, må jo prøve banen som alle har så "mye" å si om!

Mvh hcp 9,4

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Hmm, nå føler jeg meg litt snytt... Betale 500,- kroner for å spille på en bane som ikke ennå er ferdig? Hva vil det koste når banen er ferdig?

Spøk til side...

Jeg registrerte massene som lå spredt godt utover banen og er glad for at du sier dette skal brukes til å dekke over mye av lyngen slik at det er mulig å finne ballen 1 meter utenfor fairway. For i øyeblikket er dette noe som trekker hovedinntrykket ned.

Du har helt rett at mine uttalelser ikke bygger på fakta og som du ser i slutten av mitt innlegg så skriver jeg at dette er mine synspunkter og oppfordrer andre til å komme med sine. Mine uttalelser bygger på en runde på deres bane hvor jeg pratet med en av deres medlemmer og registrerte hvor mange som spilte. Syntes det var rart at det var så få spillere på banen på tidspunktet som vanligvis er rimelig tettbooket på andre baner. Man kan også se på greener og teesteder at det ikke er mye slitasje, så det kan umulig være mange som spiller hver dag?

Jeg har ikke mye greie på økonomi, men det må da være utrolig dyre aksjer for å få dette til å gå rundt med så få andeler? Har ikke forstått konseptet helt til nå men skjønner nå at dette ikke er banen for mannen i gata, men forbeholdt fiffen som sitter godt i det....

Er iallefall glad jeg fikk muligheten til å spille der før dere stengte for greenfee spillere for det var et utrolig flott sted...

Kan bare ønske dere lykke til...

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Personlig ville jeg ikke spilt den drittbanen om jeg så fikk den kastet etter meg...
Mvh hcp noenogtredve

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Det er en bane som alle burde spille en gang for å nyte utsikten, greenene og den flotte layouten, men jeg tror ikke det er mange som kommer tilbake for å spille mer enn den ene gangen. Iallefall ikke slik banen fremstår nå.

Men hvis jeg kan få sniket meg med som gjest om et par år når Per sier at banen skal være ferdig skal jeg prøve å få til det... :-) Må jo se hvor dette ender...

Formann

over 20 år siden

Formann

Blir nok mye coctails med paraplyer i det klubbhuset etterhvert ja. Men blir jo hyggelig å se litt mere til fiffen fra Oslo da, det ser jeg frem imot. Kanskje de spytter inn litt kroner til å fikse på veien ned hit også.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Hyggelig og fint at noen tør satse på nye anlegg!!

Men selvsagt vil det komme pepper i bøtter og spann, noe dritt må man da klare å bøtte ut av seg, slik er nå engang nisselandets innbyggere...

Stå på Kragerø!

Formann

over 20 år siden

Formann

Er du en av oslo fiffen som tar deg nær av hva jeg skriver eller? Noen jobber iherdig med å få golfsporten akseptert som "allemanns" sport, mens noen jobber motsatt vei å forsøker å beholde sosse stempelet så lenge de kan. Golfsporten skal være tilgjengelig for alle og ikke bare lage flotte baner og legge beslag på naturen som kun skal gå de rike tilgode, DET ER FEIL!!!

Hele tiden hører man folk som sier er ikke golf jævli dyrt da? Neida, sier vi det er lenge siden det var dyrt å spille golf. Tennis, fotball og håndball derimot det er dyrt det, bare tenk på alt treningstøy, treningsleire, sko, baller etc. For det har vi jo ikke i tillegg i golfsporten.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Synes Formann høres ut som en bitter mann som har blitt kastet ut fra en golfklubb en gang...... en med krav om krage og piquet....

hva i all verden har denne tråden med sosseri og snobberi å gjøre?

håper på et bra svar.....

SJ

over 20 år siden

SJ

Formann:

Hvorfor skal ikke de som vil få lov til å betale for å spille på et anlegg som er litt utenom det vanlige? Hvorfor må alle gjøre som alle andre? Man trenger litt forskjellige golfbaner, akkurat som man trenger dyre og billige biler. Mangfold kalles det, og det har man innenfor de aller fleste fritidsaktiviteter.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Denne tråden tok en litt annen retning enn det jeg hadde tenkt ja.

over 20 år siden

hehe... som vanlig..... :O)

Formann

over 20 år siden

Formann

Beklager min mening, dere har selvfølgelig rett...

over 20 år siden

Ha meningen din som du vil du, Formann, men innbill deg ikke at du kan ytre mening her uten å få mening tilbake.

Dersom du mener at Oslofolk generellt liksom er fiffen og ødeleggende for folkesporten golf, så er du virkelig full av fordommer.
det er kanskje en liten brøkdel av norske golfspillere (eller Golfere som vi har lov til å si nå) som tilhører denne "elite-klanen" som du sikter til.

om de er fra Oslo, Bergen, Stavanger eller andre steder vet jeg ikke, men sitt nå ikke der og døm folk for at de har lyst til å kjøpe seg kaffe på Kragerø da. det blir bare for dumt....

Niels

over 20 år siden

Niels

Nei du Formann skal få sitte i Kragerø uten oss fiffer med masse penger på konto. Jeg orker ikke chippe meg inn på 4 av par3-hullene pga manglende lengde. Jeg orker heller ikke spille med medlemmer som deg som er så fulle av fordommer. Kvalmende å lese innleggene dine. Litt morsomt at du klarte å vri denne diskusjonen til noe helt annet.

God golfsommer, og god bedring.

Godspiller

over 20 år siden

Godspiller

Niels,
Spilte Kragerø for 2 uker siden. Brukte henholdsvis 8, 4, PW, PW og 8-jern på par 3 hullene. Den eneste jeg vet om som kan kalle det å chippe på 4 av disse, må vel være Daly. Men tror neppe han er inne på dette forumet, og om han er, tror jeg ikke han gjemmer seg bak nicket Niels..............

Niels

over 20 år siden

Niels

Hehe sant nok - selv om du ikke skjønte sarkasmen min.

Jeg brukte: pw, 4, pw, sw, 9.

Personlig liker jeg å slå lengre jern på par3-hull, men greit at baner har et kort da. men ikke FIRE korte av fem mulige. Thats my point ;)

Niels Gustavson er mitt navn.

Godspiller

over 20 år siden

Godspiller

Spill fra hvit neste gang, det pleier jeg å gjøre, spesielt hull 15 (par 5), blir en sinnsyk utfordring!! Par 3 hullene blir jo også veldig forskjellige på denne banen avhengig av hvilken flaggplassering de bruker, men det syns jeg bare er et +, da blir det ikke slik at man 'plukker' den samme kølla hver gang. De har enormt store greener og derfor mange muligheter til å forandre vanskelighetsgraden. Har hørt at Haugsrud ikke selger fler aksjer, men tror at det fortsatt er mulig å spille på greenfee.

Niels

over 20 år siden

Niels

Ja jeg spilte dessverre ikke fra hvitt sist men skal gjøre det neste gang. Hull 2 tror jeg det var jo et pratfullt par 3 hull da. Selv om det var kort. Og som du sier blir de annerledes med andre hullplasseringer. Når jeg spilte der var alle veldig kort - det skal sies :)

Mikkel Rev

over 20 år siden

Mikkel Rev

Takk for opplysningene, Per.
10 august flytter jeg campingvogna fra Karlstad til Kragerø.....
Er det mulig å sette den opp ifm golfbanen ???
Har dere døgnåpne garderober slik som de fleste svenske baner har ???

Formann

over 20 år siden

Formann

Niels wrote:

Nei du Formann skal få sitte i Kragerø uten oss fiffer med masse penger på konto. Jeg orker ikke chippe meg inn på 4 av par3-hullene pga manglende lengde. Jeg orker heller ikke spille med medlemmer som deg som er så fulle av fordommer. Kvalmende å lese innleggene dine. Litt morsomt at du klarte å vri denne diskusjonen til noe helt annet.

God golfsommer, og god bedring.
-----------------------------------------------------

Har vel aldri sagt jeg er medlem. Jeg ser bare fiffen fly forbi vindu jeg i sine dyre BMW, Porche Cayenne osv.

Golf spiller jeg, men jeg en vanlig fisker fra Sørlandet kan jo ikke menge med med fiffen på Kragerø, har jo verken Gant skjorte eller flott caps med Titleist på :-)

Formann

over 20 år siden

Formann

Mikkel rev wrote:

Takk for opplysningene, Per.
10 august flytter jeg campingvogna fra Karlstad til Kragerø.....
Er det mulig å sette den opp ifm golfbanen ???
Har dere døgnåpne garderober slik som de fleste svenske baner har ???
-------------------------------------

Herlig Mikkel det skulle jeg likt å sett. Døgnåpne garderober slik at du kan få kommet deg ut av den svette vogna å få dusjet på natta :-)

Herlig sarkasme mikkel, men tror ikke Bjølseth'n din passer helt inn i miljøet her nede rundt golfbanen.

Niels

over 20 år siden

Niels

Antok bare at du var medlem der ;) Sorry mac.

Så nå klassifiserer du golfere ut fra hvilken bil de kjører? misunnelig? Du høres bare trist ut. Jepp jeg kjører BMW, jepp jeg har kule golfklær, jepp jeg jobber som designer, jepp jeg har en Nike-caps med en stor nike-schwong på, jepp jeg liker visuelle uttrykk, jepp jeg tjener sikkert mindre enn deg og.

At du kler deg i andre ting er vel opp til deg, og hva jeg kler meg i er vel opp til meg? Jeg er sikkert et dårlig menneske siden jeg kjører BMW, men det er for bare i din verden.

over 20 år siden

ja, og jeg kjører Saab, og da er man visstnok individualist står det i reklamen.
sprek er den, blank og fin og, jeg har til og med en Chervo bukse og en Chervo skjorte med matchende hvite og brune skinnsko fra Footjoy. disse sparer jeg til jeg kommer på baner som fortjener det .... hehe...
jeg er nemlig en skikkelig snobb, og er mer opptatt av å rakke ned på andre enn å spille golf og kose meg, og vil heller bruke penger på ting folk ser at er dyrt, enn på ting jeg trenger eller har glede og nytte av.

NB! Dette var ironi....

:O)

Autofil

over 20 år siden

Autofil

Saab er bil for frisører... Tiger McTvilsom!

over 20 år siden

oops.... så da er jeg på kanten med andre ord?

;O)

Formann

over 20 år siden

Formann

Hehe, snakk om sosser... Jeg kjører John Deere og sørlandssnekke :-)

og handler på dressmann, der har de kongeklær...

Hva faen er Chervo?????????????? Chervolet eller? hehehe

Tiger på jobb

over 20 år siden

Tiger på jobb

sukk.... dersom du er seriøs i det du skriver her, så foreslår jeg at du oppsøker jante-hjelp.

du høres på meg ut som en misunnelig surpomp som hater at folk kan lykkes.

Chervo er klesmerke som har sportsklær, blandt annet golfklær.

Jeg kjøper ikke mye dyre klær kan jeg love, men når det er skikkelig varmt(som i går på Tyrifjord) så er det bare spesialskjorter som er luftige nok......

Formann

over 20 år siden

Formann

Bare kødder :-) Lite å gjøre...

hallo

over 20 år siden

hallo

Endelig fant jeg ut hvem Tiger er. Men din hemmelighet er trygg hos meg. Skoa var til stor hjelp:-)

Autofil

over 20 år siden

Autofil

Nå må du passe deg hallo. Røper du hvem Tiger er, kommer han og slår deg med håndvesken

over 20 år siden

hahaha...... tullebukker...

jeg har ved flere anledninger røpet min identitet her på forumet.
jeg bruker det kun for gøy, ikke for å skjule mine meninger.

Men, bruk det for alt det er verdt.... bare ikke si det til morra mi.

/me 0ut

Sinka

over 20 år siden

Sinka

Jeg er sikker på at jeg så Tiger i går på Miklagard i sine fete sko og Chervo utstyr... Han hadde mer stil en jeg trodde han hadde :-) Men han kunne godt hatt vasket saab'en da???

over 20 år siden

Det var der du bummet kjære Sinka. jeg kjørte ikke noe saab til Miklagard.

:O)

Sinka

over 20 år siden

Sinka

Hehe, jeg så bare en møkkete sort saab som jeg regnet var din siden den stod så nærme klubbhuset. Du og JAR liker jo å parkere nærmest mulig :-)

Men jeg hadde riktig når det gjaldt Chervo og fete Footjoy sko da? Gikk du i en 4 flight med 3 andre mannfolk/gutter?

over 20 år siden

mjo, jeg hadde Chervo buksa mi, men hadde kjøpt meg en ny hvit kraveløs skjorte til 199 på tilbud for anledningen... ;)
ikke fete footjoy, men billige footjoy regnsko(!!!!!)... årsak: Nikene får jeg gnagesår av, Etonicene er slitt og Footjoyene fant jeg ikke :D

når mener du at du så meg der da?

et hint om hvem i all verden du var ville vært hyggelig også ;O)

Sinka

over 20 år siden

Sinka

Hvis du var den jeg tipper du var så hadde du tee off ved 10 tiden. 0950 til 1010, så ikke på klokka...

*kan jeg gjette riktig nå også*

over 20 år siden

Da må jeg bare beklage. jeg gikk mye senere på dagen.

better luck next time..... :D

men, hvorfor trodde du han var meg? kjenner du meg?

Sinka

over 20 år siden

Sinka

Nei jeg kjenner deg ikke... Bare tuller litt...

*så du ikke jeg skrev, gjette riktig nå også?*

Sinka

over 20 år siden

Sinka

Men du virker til å være en intressant person etter å ha lest dine innlegg her den siste tiden, så jeg får ta en tur på Tyrifjord å lete etter deg :-) Hadde vært morro å diskutert litt over et par kalle bayer :-)

over 20 år siden

Da foreslår jeg at vi tar en runde jeg.

Jeg kommer høyst sannsynlig til å spille til uken(er bortreist fra i morgen ettermiddag og ut helgen)

kanskje vi kan ta med DunderGunder også.... :O)

Hei, Gunder. skal vi ta med en Scangolfer til? :D

Sinka var der ikke

over 20 år siden

Sinka var der ikke

Sinka var ikke på Miklagard på mandag for på mandag 11. var banen stengt hele formiddagen til langt ut på ettermiddagen på grunn av ett eller annet arrangement......

Sinka

over 20 år siden

Sinka

Nei, jeg tror jeg forklarte det i forrige innlegg...at jeg bare kødda med Tiger...

Tiger jeg begynner ferie til uka så kanskje det blir en tur på tyrifjord i løpet av uka... Får vel tak i deg her, skulle det bli akutellt regner jeg med :-)

over 20 år siden

jepp

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her