Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lag-NM og uttak!

undrer

over 20 år siden

undrer

I min klubb har ingen bestemt hvem som skal ta ut laget etersom vi har nettop har skiftet pro. Derfor har en person i klubben, han med best HCP tatt ut et lag, uten å en kvalikk, kun etter eget skjønn og valg. Høres dette retferdig ut? Kan også nevne at klubb betaler reise og opphold for hele laget.

Jeg ble hvertfall svært sint da jeg hørte dette og lurer på hva dere syntes, bør jeg ta det opp med daglig leder, styret?

talentløs klubb

over 20 år siden

talentløs klubb

Syntes dette hørtes merkverdig ut, kan umulig være en demokratisk måte å gjøre det på. Ville tatt det opp på medlemsmøte, slik skal det ikke være!

Forøvrig, det skal selvfølgelg spilles kvalikk til et lag-uttak, der 1 eller flere kommer inn på laget uavhenig av andre prestasjoner eller tidligere resultater i turneringer osv.!

jeg synes at...

over 20 år siden

jeg synes at...

...det er en rettferdig avgjørelse dersom disse personene har prestert i turneringer, men om det ikke er tilfelle, mener jeg det bør spilles en kvalifisering!!!

Truls

over 20 år siden

Truls

Det bør spilles kvalik! Det gjøres stort sett over alt og det er mest fair.

Han med best hcp, sier du? Betyr det automatisk at han også har best vurderingsevne? Selvsagt ikke!

Dette MÅ da gjelde en miniklubb i "utkantnorge". De store seriøse klubbene gjør ikke dette på denne måten. Klag til formannen i styret, eller til styret i sin helhet!

Better

over 20 år siden

Better

De store klubbene i Norge tar uttak basert på generelle prestasjoner. Feks Oslo og Miklagard bruker sportsjef til uttaket.

Alexander

over 20 år siden

Alexander

Jeg tror dette er en klubb fra kanskje fra Svalbard. Det kan hvertfall ikke være en klubb fra vår hærlige tigerstad. Her gjør vi ikke sånt.

Karsten

over 20 år siden

Karsten

Man kan selvsagt ta ut f.eks. to selvskrevne og spille kvalikk om de resterende plassene. Det er det også noen som gjør.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Tydelig at de som skriver inn her ikke kjenner til hvordan det lille som er av sportslig satsing i norsk golf foregår.

"undrer" beskriver normalen i 80 % av norske golfklubber. Det er noen hederlige unntak der det er en større gruppe som satser.

I de fleste klubber er det så få som er i nærheten av å kunne spille Lag NM med en viss grad av anstendig score, så det er helt greit og forståelig at man ikke legger opp til en omfattende kvalllik etc.

Hadde "undrer" levert stabilt gode scorer fa hvit på slag i klubbturneringer hadde han blitt tatt med, så enkelt er det.....!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her