Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fra gul til hvit tee....

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Har kun spilt fra gul foreløpig, er på nivå med kun bogey og bedre på 14-16 hull pr runde, der 2-4 dårlige utslag samt 3-5 tre-putter "ødelegger" runden. Slår foreløpig ut med 3-jern, driver banker dog på ila noen uker.

Hvilke erfaringer har dere med overgang til hvit tee, på henholdsvis selskaps- og turneringsrunder? Stor overgang eller helt grei?

hcp 17

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Spør JOnny, han vet hvordan man spiller fra back-tee.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

loooooooooooooooooooooool.....

ja, han kjenner alle snarveiene.........

TT

over 20 år siden

TT

Det er jo selvfølgelig lengre ;) og kan nok etterhvert bli vanskelig å få GIR dersom du ikke er tilstrekkelig lang med driver.
Enkelte baner anbefaler derfor hvilket utslagssted du bør spille på etter ditt hcp. F.eks. anbefaler Nøtterøy at sort brukes av 0-3 hcp`ere, hvitt brukes av de mellom 0-10, har du mellom 11-27 er gult å anbefale og blått for de mellom 28 og 36. Dette gjelder for herrer og en tilsvarende inndeling finnes for damer

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Det spørs veldig fra bane til bane hvor vanskelig hvitt er i forhold til gult. Men som de andre tipser, få JOnny til å vise deg snarveiene. Jeg er ganske sikker på at hvitt er kortere enn gult hvis du kan triks.

ole

over 20 år siden

ole

Alle hull har skjulte doglegs hvor man kan spare inn 50-100 m hvis man tør å kutte dem.

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

Til ole. Det var noe av det glupeste jeg har lest i dag. Takk for mentalt påfyll :-)

ole

over 20 år siden

ole

Ingen årsak. Har man mye må man dele vet du ;-)

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Skulte doglegs er bedre kjent som "warp-zones"... hehe

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Akkurat slik som tunellen i Arendal. Når man kjører inn den ene åpningen kommer det en laaaang sving. Slik at man ikke ser utgangen foran seg, eller inngangen bak seg (motsatt også). Og midt inni der, så warpes man til et helt nytt sted. Fordi jeg skjønner ikke hvordan man kan ende opp der man ender opp, med å kjøre den svingen der.

Dette er helt sant.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Ojojojoiiii, nå er vi virkelig inne på noe intressant... En gang jeg hullet ut på 9 er'n på Kjekstad så fant jeg igjen ballen min i hullet på 12 er'n...Og det er helt sant...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

ooh scary. Det der har aldri skjedd meg. Jeg spiller aldri på samme ball. Slår alltid en ny. Uansett slag.

over 20 år siden

jeg slo en gang ut på hull 11 på Norefjell (sammen med Sutre McPutte) med et femmerjern.
dette hullet er 275 meter langt, og det så ut som om jeg kuttet rett inn i warp-zone.
vi lette etter ballen min på venstre side av fairwayen, for der så det ut som om den skulle lande. ga opp etter ca. 2 minutter, for der er det åpent og fint(dette var i 2003)
McPutte pitchet inn og når vi kom på green, så lå ballen min der. ca. 3 meter fra flagget.....

jeg warp-drivet altså 275 meter med femmerjernet mitt....

:O)

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Mine JOnny-opplevelser med warp-golfing går stort sett i motsatt retning. Mine baller warper uten unntak rett i hiet mitt i skogen...

Brum-brum

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Nok er nok, vet dere unger, tilbake til diskusjonen burde gå an nå, alle diskusjoner må ikke nødvendigvis ødelegges av meningsløst pjatt!

Men det kan synes som om behovet deres er stort i så måte...

over 20 år siden

hihi.... ja, Fooore, sårry...

men når sant skal sies, så er jeg av den oppfatning at hvit tee gjør banen til en helt annen opplevelse, men dersom du ikke er lavhandicapper, så ville jeg i hvertfall ikke spilt fra hvit tee før jeg hadde testet samme banen fra Gul noen ganger.
nå kjenner ikke jeg ditt potensiale, men siden du spør, så tipper jeg at du med dine 17 spiller "riktigst" fra gul.

jeg har 15,6, og min driver foretrekker i hvertfall gul om jeg ikke vil ligge i bunker på lange parkbane-par5 hull :D

?

over 20 år siden

?

hcp 17 og spille fra hvit høres drøyt ut.

Kanskje bruke mer tid på treningsgreenen i stedet?
Å kutte ut de 5 tre-puttene ville vært mitt fokus om jeg var i samme situasjon.

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Det kan da ikke være et stort behov for hvit tee el. sort som noen også har. Derimot er vel behov for at flere går i fra blå og rød enn gul tee.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Forskjellen mellom hvit og gul tee kan variere ganske mye fra bane til bane, så det er vel ikke mulig å gi noe fasitsvar på dette. Selv liker jeg å spille fra forskjellige tee-steder på baner jeg spiller ofte, selv om jeg ut fra hcp ikke har noe på hvit (eller enda lenger bak) å gjøre. Spiller også fra rødt noen ganger når jeg vil trene på jernslag.

over 20 år siden

jeg spiller heller fra gul når jeg skal trene jernslag, og rød når jeg skal drive, for da kan jeg innimellom skryte av å drive greenen på par 4 og slå inn på 2 for eagle put på par 5..... :D

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her