Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Borre=katastrofe

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Var å spilte Borre i dag og gledet meg til å spille de nye 9 hullene. Men det var jaggu ikke mye å glede seg til. Alle greenene hadde pels som var ca. 2 centimeter langt og de nye 9 hadde for det meste sand. Trangt, hørte fore vært 3 minutt, ikke merket skikkelig...Huff og huff dette syntes jeg ikke var meget bra. Fairwayene har tydelig ikke blitt sprøytet mot løvetann og annet ugress. Hele banen, ikke bare de nye 9 var full av GUR pinner...

Noen som kan fortelle meg hva som har skjedd med den gamle mesterskapsbanen? Dette var etter min mening langt ifra bra nok...

Flako

over 20 år siden

Flako

Hear, Hear...

SMT

over 20 år siden

SMT

Noen som kan bekrefte dette, eller er det bare en manns mening?

Calle

over 20 år siden

Calle

Har spilt Borre et par ganger i år, og er av en annen oppfatning. Selvfølgelig bærer de 9 nye preg av å ikke ha satt seg enda - det skulle bare mangle... Synes ikke det er trangt, og banen inviterer neppe til flere "fore" enn andre baner.

Når de 9 nye får satt seg blir dette 18 meget godt designede hull på en mesterskapsbane, godt på høyde med de andre utmerkede Vestfold-banene.

For ordens skyld: Er selv medlem på Miklagard

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Enig at de nye 9 kan unnskyldes for å ikke ha satt seg. Men de resterende 9 da? Jeg syntes hele banen bar preg av å ikke bli stellt med, greenene må da kunne klippes kortere enn 2 cm?

På hull 6 (korte par 4 med vann foran green) så kom det et innspill til green på 9'er inn imellom vår flight når vi gikk ned mot våre baller. Når vi kom til green på samme hull fløy utslagene på hull 7 over hodene på oss... Det kaller jeg trangt... Eneste fordelen er at det ikke er langt å gå til neste tee...

På hull 8 (korte par 3) gikk det 2 spillere fra flighten før oss å lette på vår fairway etter sine baller mens en i vår flight hadde slicet sitt andreslag inn på deres green...

Jeg syntes nå at det var generellt trangt og de fleste jeg snakket med var enige om at dette ikke var bra nok...

Kommer ikke til å spille Borre mer i år i alle fall... Drar heller til Nøtterøy, Larvik eller Vestfold i den regionen.

ole

over 20 år siden

ole

Har også spilt Borre i år og var heller ikke særlig imponert. Det kunne lukte av kronesparing på alle de nye hullene. Synd, da Borre før var en helt glimrende bane!

Kommer også til å spille Nøtterøy, Miklagard eller Kragerø neste gang.

Sorry, Borre

spilt borre

over 20 år siden

spilt borre

Ble heller ikke imponert av borre. Hadde gledet meg. Det var en stor skuffelse og jeg drar ikke tilbake dit med det første. Som jeg alltid gjorde før.

Digger

over 20 år siden

Digger

Hvordan er det med Borre i nå, like ille eller mye bedre ?

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Har ikke vært der selv av forståelige grunner i det siste men det har nok blitt noe bedre med tanke på greenene. Men resten er det vel ikke så mye å få gjort noe med...

Tobben 10,7

over 20 år siden

Tobben 10,7

Spilte Borre sist tirsdag.
Positivt:
Terreng
Borrevannet
Utfordrende
Obligatorisk pause etter 9 hull
Negativt:
Trangt som fa... mellom hullene
2 greener som ligger gjemt i skogen = dårlig vekst i all fremtid
Dårlige fairwayer (men den blir bra bare de har sand nok)
Konklusjon:
Borre var en veldig bra bane tidligere og vil sikkert bli det igjen men personlig likte jeg den bedre før.
Best i Vestfold:
1. Nøtterøy (uten tvil)
2. Larvik
3. Vestfold GK
4. Solum
5. Borre (ned fra andre)

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Hmm, som startet denne tråden må ha hatt en svært dårlig runde på Borre.
Nye Borre er etter min mening den desidert flotteste golfbanen i Vestfold (kjenner alle meget godt). Ingen av de banene jeg har spilt andre steder i landet kan heller måle seg. I år har jeg stort sett spilt på Hauger. Det er en meget bra golfbane på alle måter, men heller ikke Hauger kan måle seg med Borre. Bane- og hulldesign er det beste jeg har opplevd i Norge. Omgivelsene med Semb Hovedgård og Borrevannet gir en opplevelse på linje med en herskapelig privatbane i England. Kvaliteten på de romslige fairways og store greener er fullt på høyde med for eksempel Hauger. Og Nye Borre er enormt utfordrende. Så bli ikke skuffet om du får dårligere score enn på din hjemmebane. Selv har jeg i snitt 7 slag mer på Borre enn på Hauger (som i år er min hjemmebane). I tillegg er det en "golfaura" på Borre, på banen, rundt klubbhuset, som gjør at det er vanskelig å fatte at du er i Norge.

Borre vil jeg alltid spille så ofte som jeg kan. Det er en herlig opplevelse.

Bantoni

Snedd

over 20 år siden

Snedd

Her er det tydeligvis vanvittige meningsforskjeller! Har ikke hørt annet enn ekstremt negativ kritikk av «Nye Borre» her på forumet tidligere. Har ikke fått prøvd banen selv etter ombyggingen, men det er tydeligvis ikke alle som er negative.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Til informasjon så spilte jeg meg ned i hcp på den runden på Borre. Fikk 39 poeng så det skulle ikke han noe med mine uttalelser å gjøre. Jeg har spillt Borre titalls ganger med det gamle designet og syntes absolutt ikke at de nye 9 har gjort banen noe bedre, heller tvertimot.

Det jeg reagerer mest på hvor dårlige greenene var, ikke bare på de nye 9 men også de gamle etablerte hullene.... Mulig de hadde problemer med alle greenklipperne men jeg tuller ikke hvis jeg sier at grasset var ca. 2 cm langt !!! Dagen var forresten 26 Juni.

Det er også tullete i min mening å åpne 9 nye hull som på langt nær ikke er ferdige når man kan ha is i magen og spille en sesong til med de gamle 9??? Tenk å flotte de kunne blitt hvis man hadde gitt dem ett hvileår før man begynte å bruke dem?

Dette er min mening og jeg started denne tråden nettopp for å få frem denne...

golfer

over 20 år siden

golfer

Enig med siste taler. De nye ni hullene på Borre har ikke gjort banen bedre snarere tvert imot etter min mening. For meg virker det som det er spart litt for mye penger i byggingen av de nye hullene. De som sier at kvaliteten var bedre før har helt rett, har spilt banen to ganger i år og begge ganger har jeg lurt på hvor det ble av den gamle mesterskapsbanen.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Spilte Borre for første gang søndag, en strålende opplevelse med hyggelige medlemmer!

Banen hadde sine mindre områder med dårlig standard på noen fairwayer, men hallo!

Ga avgjort mersmak!

Bantoni

over 20 år siden

Bantoni

Sjekk her: http://pub.tv2.no/nettavisen/friluftsliv/article446494.ece

Sitater om Borre fra Nettavisens testpanel:

"...Inntrykket er altså en klassisk mesterskapsbane, og banearkitekturen følger nydelig opp. Det er mye pent å si om Borre: Brede, velstelte fairwayer, bunkere i god stand og store greener. Alt omkransende flotte Semb Hovedgård, med Borrevannet blinkende i det fjerne. når alt får noen år på seg, kan Borre igjen fort bli den beste banene i Vestfold. Og det er ikke så verst. Med kanonbaner som Vestfold, Nøtterøy og Larvik i nærheten..."

sol

over 20 år siden

sol

Som sagt på en annen side - det er utrolig hva man kan skrive bare man får gratis spill - uten å definere riktigheten av det han har skrevet . Det eneste er at han har utgitt seg for å være golfreporter og spiller gratis både i spania og her hjemme. Den lyser jo av ytelser og motytelser for ikke å si noe annet.

bingo

over 20 år siden

bingo

Spilte Borre i etterkant av AmaTour - den imponerte meg ikke. Grenene var raske ja vel, men hadde nesten ikke gress. Mange tørkeflekker. Ellers bar den rett og slett preg av uferdig og dårlig kvalitet. Larvik, Vestfold og ikke minst Nøtterøy er i en helt annen klasse.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her