Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fy Mørk

Ama-tourist

over 20 år siden

Ama-tourist

Ser at mindre bare halvparten av deltagerne på Mørk får bli med andre dag, selv om det etter invitasjonen skal være 2/3.
Helt tydelig hva som skjer uti skogene i Østfold:
Mørk tar full greenfee både under innspill og første dag, og kjører på med så mange deltagere som gidder å møte opp.
Men på søndag når deltagerne får gratis greenfee begrenses starttiden til 2 timer mellom kl 8 og 10 slik at greenfeespillerne skal slippe til etterpå.
Kan tenke meg at det er en del spillere som er temmelig forbannet etter egentlig å ha greid cut'en og ikke får være med likevel.
Håper og tror at denne griskheten får etterspill for Mørk.

Bingen

over 20 år siden

Bingen

Jeg legger igjen mine kroner på en annen bane i dag!!

Lovlydig

over 20 år siden

Lovlydig

Trodde det var visse spilleregler man måtte følge for å kunne dra fordel av å kalle turneringen for amatour.
Men jeg tror nok det ligger økonomiske motiver bak, Mørk ligger jo ikke akkurat midt på stripa, og eier Peder er vel desperat etter å få så mange kroner i kassa som han kan.
Bare synd at i dustegolfNorge kan man tillate seg hva som helst uten at noen reagerer. Tipper golfforbundet som vanlig ikke gjør noe som helst.

lp

over 20 år siden

lp

spilte på mørk igår. tror dem har kjørt over greenene med veivalser for å få dem til å rulle fort. Var nesten latterlig på noen av greenene. Skal jo sies at jeg spilte ræva og var langt ifra cuten, jeg er dermed irritert pga det. Syntes det var en skikkelig drittbane som lå laaangt inne i skauen.

Det skurrer

over 20 år siden

Det skurrer

Ser i invitasjonen at ballene skulle starte med 10 min startintervall, men Mørk forandret dette til 9 min, og det tålte tydeligvis ikke banen.
Starten ble mer og mer forsinket, ca 25 min når jeg startet midt i feltet. Deretter gikk vi i kø og ventet ved hvert slag nesten hele veien, og på utslaget til hull 16 var vi 3 baller som ventet samtidig.
Det skjedde så mye rart på Mørk denne helga at de burde fratas muligheten til å arrangere større turneringer. De har tydelig bevist at de ikke makter det.

lp

over 20 år siden

lp

jeg brukte vel ca 6 timer på runden, stod med 3 flighter på flere hull.

Peder

over 20 år siden

Peder

Styr unna baner som behandler spillere på denne måten. Det er etterhvert blitt nok av andre baner å spille på.

Knut

over 20 år siden

Knut

Tull prat.
Jeg tror spillere som ikke greide cutten er glad til for ikke å spille søndag. Det er er bare tull å klage på banen og andre ting.
Banen og greenene var bra, jeg synes heller det er latterlig med alle som har JÅLE hcp. og stenger andre ute for å telta på AMA-Tour, her får alle ihvertfall delta.

Peder og de andre på Mørk gjør en kjempe jobb. Bra gjennomført Peder, jeg kommer igjen neste år.

Knut fra Askim

Mørk Medlem

over 20 år siden

Mørk Medlem

Bare for opplysningnens skyld så er cutten satt etter invitasjonen på 2/3 av maks startfelt noe som var 12 damer og 88 herrer, men siden det bare ble påmeldt 8 damer var det egentlige startfeltet på 92 herrer. 2/3 av 92 er 60. Dette ble jeg fortalt av hoveddommeren.

Det at vi valgte og la alle som har meldt seg på stille er noe som jeg synes er veldig bra, og som flere baner burde ha gjort. da også de med litt høyere hcp får delta for nivået er ikke så høyt på amatour, og en 8-10hcp kan fint klare cutten på en god dag.

Lake Tahoe

over 20 år siden

Lake Tahoe

Jeg klarte ikke cuten(mulig jeg hadde klart den ved 2/3, usikker for resultatene fra runde 1 finner jeg ikke på nettet) - men jeg henger meg ikke på klagekoret til flere her. Jeg syntes det var storveis av Mørk å kjøre et stort startfelt, i motsetning til latterlige Tyrifjord som kjørte et minifelt. At det ble noen forsinkelser på Mørk (12 min på start og kø på h4+16 til 18) gidder jeg ikke henge meg nevneverdig opp i!

Jeg syntes det var viktigere at Mørk tillot så mange å spille enn at de vek bort fra 2/3 cut iht invitasjonen. Om det er korrekt av Mørk, vet jeg ærlig talt ikke.

Jeg kommer helt klart tilbake neste år!!

LT

Mellom 1/2 og 2/3

over 20 år siden

Mellom 1/2 og 2/3

Så snilt av Mørk å la alle starte.......
Lurer bare hvorfor de ikke kunne bestemme seg for det på forhånd ?
Hvorfor forandre på alt i siste liten ?
Tipper det var grunnet mangel på greenfeebookinger lørdag.
Og når de først lot så mange starte, hvorfor kunne de ikke la 2/3 få gå videre til søndag ??
Tipper det det var fordi de hadde lovet gratis greenfee på søndag.
Og hvorfor fulgte de ikke NGF's anbefalinger om å gi gratis eller redusert greenfee både til innspill og turnering ?
Ingen tvil om at pengene overkjører alt der i gården.
Men å stenge ute 12-15 spillere som egentlig greide cut'en er toppen på smålighet. Særlig etter å ha annonsert cut på 89 som jeg fikk fortalt når det var et par baller igjen ute.
Jeg kommer ihvertfall aldri til å legge igjen en eneste krone på Mørk.

Gweonn

over 20 år siden

Gweonn

Så at 132 spillere var startfeltet for gutta. Da skulle cuten gtt på 88 spiller + ties. Noen som vet hva 88.plassen lå på etter en runde?

Sytegjeng!!

over 20 år siden

Sytegjeng!!

Har ikke sett på maken til syting! Cut'n gikk på 86 slag!! Snitthcp for de som stilte må ha vært mellom 5-6. De som ikke klarte å spille under 86 slag har da spilt en dårlig golfrunde... Er det ikke da like bra å få en pause på søndag og heller bruke tiden til å trene litt. En ting er sikkert: Altfor mange golfere i Norge med for lavt handicap og som ikke representerer spillestyrken. Virker som de beskytter sitt hcp på rundt 4,5 for å komme med på div AmaTourer ol.

D Nas

over 20 år siden

D Nas

Jeg har egentlig lyst til å henge ut en bråte med spillere jeg VET jukser med sitt hcp for å kunne komme med på AT turneringer. Jeg avstår å nevne navn, men det er ganske mange der ute som ikke har rent mel i posen!! Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke er en av de - heldigvis!! Hvis man går enkelte spillere i sømmene (les: sjekker opp alle de turneringene de har spilt, gjelder de som er under 4,5) - så må det være utrolig mange turneringer de kan være med på som ALDRI kommer på noen hjemmesiders resultatlister......... har hørt følgende fra en som gikk ned 1.2 etter at sesongen var over; "Spilte noen turneringer i Sverige på høsten..." uten at vedkommendes navn var nevnt på noen av de turneringene via hjemmesidene....en av klubbene hadde faktisk ikke turnering den påståtte helgen...

Pip

over 20 år siden

Pip

Jeg er helt enig med Knut fra Askim. De gjør en kjempejobb på Mørk.
De som klager så veldig på banen og ikke klarte cuten, må jo være glad for at de slapp å spille på søndag.
Det som skremmer meg på slike turneringer, er hvor mange det er som
banner og kaster køller når de har slått et dårlig slag. Det bli jo så utrivelig i ballen.
En annen ting som er merkelig, er hvor mange det er som har så lavt hcp. når det er så manko på kunnskap om golfregler. Det er mulig det er derfor hcp. er så lavt for mange.
På Mørk var forholdene like for alle. Gratulerer med seieren Christer.
Jeg kommer igjen til neste år, også da med riktig hcp.

Mørk

over 20 år siden

Mørk

Dere som klager og syter, er dere sure fordi dere ikke gikk noe bra og klarte cutten? De gjør en kjempejobb ute på Mørk og syntes de skal ha skryt for det.. De som klager her har sikkert bare hatt en dårlig golfrunde og må ha noe å skylde på... Trur da jeg..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her