Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatour Tyrifjord og Mørk

Karsten

over 20 år siden

Karsten

Ser at det spilles 2 amatour turneringer denne helgen. Hvorfor settes det opp 2 turneringer samme helg så nære hverandre?

Sjekket også startlisten på begge turneringene og oppdager at flere var oppført begge steder! Altså en gardering fra spillernes side.

Slik blir det kaos av! De som planlegger disse turneringene burde da tenke på at dette kan skje!! Er det NGF som setter opp datoene?

I tillegg oppdager jeg at det stiller KUN 72 på Tyrifjord og nesten dobbelt så mange på Mørk! Hvorfor bare 72 på Tyrifjord?? Det er jo bare én runde!

HOH

over 20 år siden

HOH

Hmm...Det er stadig vekk to AMA turneringer samtidig,neste helg og .Det skulle ikke være så vanskelig for spillerene å bare melde seg på en av de. Vi skal vel ikke vente at NGF skal holde styr på dette .

HOH

Picard

over 20 år siden

Picard

De melder seg på begge hvis de er i tvil om de kommer med pga. høyt hcp.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Det er et gode for de/oss med litt for høyt hcp, da det øker muligheten for å få spilt en av turneringene, dersom de ble arrangert over 2 helger ville mange av de samme folka sannsynligvis deltatt begge steder.

Robban

over 20 år siden

Robban

Men hvorfor så stort sprik i deltagerantallet på de to banene? Mørk slår jo på stortromma og får i tillegg en formidabel inntekt inn også. Skulle tro at Tyrifjorden også var keen på litt kroner i kassen....

Karsten

over 20 år siden

Karsten

Det er vel NGF som setter av datoene, er det ikke? De kan vel tenke litt...

Facit

over 20 år siden

Facit

NGF setter ikke datoene. Dette er åpne klubbturneringer som fungerer som kvalifisering til P4 Tour. For øvrig regner jeg med at Tyrifjorden satt en grense for hvor høyt hcp de ønsker i sin turnering. Grensen var vel på 4,5 eller noe...

Karsten

over 20 år siden

Karsten

Nei, det står at maks antall deltagere er 72 inkl. damer.
Hcp grense var 12,0.

Når det gjelder NGF, er det de som godkjenner datoen for turneringen. Klubben søker om både arrangementet og datoen til NGF.

Carsten

over 20 år siden

Carsten

Jeg skjønner ikke hvorfor NGF kan godkjenne at Tyrifjord får Wild Cards til P4 med så få deltagere!! Triste greier!!

Karsten

over 20 år siden

Karsten

Det er jo flott for de som stiller! Det blir jo nesten dobbelt så lett å kvale jo!

Carsten

over 20 år siden

Carsten

Ingen tvil om det blir letter å kvale fra Tyrifjord!!

Realist

over 20 år siden

Realist

Det blir ikke lett å kvale fra noen av turneringene...

Carsten

over 20 år siden

Carsten

Ikke lett, men LETTERE... ;-)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

HAhahahahah !! Da skal jeg kvale. Go go go oss høyhandicappers ! We shall rule the p4 tour! YAHOO !

TF!

over 20 år siden

TF!

Mange som meldte seg på Tyrifjor kom ikke med i det opprinnelige startfeltet, og det tok et par dager før reservelisten kom opp. Når da Mørk hadde lengre påmeldingsfrist, var det en selvfølge at man meldte seg på der i stedet. Men plutselig var man kommet med på Tyrifjord allikevel... Derfor sto ihvertfall jeg på begge lister, før jeg fikk sagt i fra...

Hvorfor det er så stor forskjell på startfelt vet jeg ikke...Men det er opp til klubben å bestemme hvor mange de vil ha med. Ser at Miklagard har utvidet ganske betraktelig, fra opprinnelig 72, til 118.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tyifjord har kun 72 deltakere på grunn av utskiftninger i turneringskomiteen og ledelse av denne.

husk at Amatour er en åpen turnering som arrangeres slik den lokale TK bestemmer det.

Jo, TYGK har behov for inntekter, men må også tenke på gjennomføringen av turneringen, og da blir det slik.
på den annen side, greenfee spillere er hjertelig velkommen etter turneringen er ferdig spilt.

når det gjelder wildcards til P4, så spiller det vel liten rolle med antallet deltakere, for det er samme antallet i resultatet som kommer videre til P4.

så vidt jeg forstår så er det maks antall til kvalifisering til P4 også, og da er deltakerantallet uvesentlig.

/me 0ut

hmmm

over 20 år siden

hmmm

må jo også tenke på at det er mange flere gode spillere som velger tyrifjorden....

Så blir nok heller vanskeligere å kvale derfra..

over 20 år siden

Hmmm:

ja, det har du nok faktisk rett i.
jeg har snakket med noen av de som har dobbeltbooket, og de sier det samme. de booket begge, så de kunne velge TYGK dersom de kom igjennom.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

heheheheheh.. hehehhehehehe. Bogey, bogey, bogey, bogey, bogey, bogey, par, par, par, bogey, bogey, par, par, dbl, bogey, kvadruppel, par, bogey. Nå skal jeg spise nakkekoteletter og gråte.

Banen er i fantastisk stand. Synd jeg ikke fant fairwayen.

målt i fot?

over 20 år siden

målt i fot?

Slo for langt, med ca. 15 meter på hull 7, 12 og hull 15. Hull 15 hadde jeg 110 til senter, flagget sto bakkant. Slo en rolig pitch (jeg slår ikke langt) og ballen landet i sivet over bjørken. Sikkert 25 m lang.
Noen som har samme erfaringer?

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Det er varmere i været og ballene flyr som bare deg :)

Tom

over 20 år siden

Tom

Og avstanden er nok ikke målt i luft linje. Ja jeg har havnet der selv.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her