Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tippekonkuranse US Womens Open

Susann

over 20 år siden

Susann

Hvem vinner her da?

Jeg tror på Cathriona Matthew fra Scotland.

Susann

over 20 år siden

Susann

P.s. Suzann P. åpnet med en drive på 285 yds på første hullet. Det er ganske rått!

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Annika kommer paa 2. plass desverre
Meg Mallon vinner i aar igjen.
Suzann er vel ikke iform ennaa, men vi faar haape at hun er paa vei..

????

over 20 år siden

????

Hva er rått med 285 yards????????

Hænsen

over 20 år siden

Hænsen

Det blir nok Annika på vei til sin Grand Slam som vinner.

Picard

over 20 år siden

Picard

285 yards må vel være veldig bra til å være damer. Man snakker om en driver på over 260 merter..

BrumBrum

over 20 år siden

BrumBrum

Ganske imponerende å klare og slå med en driver på 260 meter må jeg si.... ;)

Mange av disse damene klemmer til den ballen på en måte som minst 98% av gutta her inne bare kan drømme om, bare inne det. Damene det er snakk om her spiller skjorta av dere (og i hvert fall meg) i søvne!

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Veldig imponerende med +5 etter 14 hull også..... Tydelig at 'sice doesn't matter'.

Picard

over 20 år siden

Picard

Det bør de da også. De spiller eller trener i altfor mange timer til dagen. Jeg hadde alikevel tatt det svært ille opp om jeg jevnt ble drivet ut av disse damene. Uansett hvor gode de er rent teknisk..

BrumBrum

over 20 år siden

BrumBrum

Har selv "prøvd meg på" drivene til et par av damene fra Norge som IKKE er på LPGA-touren. Jeg måtte innse at jeg ikke nådde opp gitt.... Tar ikke det som et nederlag, men heller et lite tegn på hvor gode damen er!

SJ

over 20 år siden

SJ

For mannlige høy-handicapere (som meg selv) dreier det seg mye mer om teknikk enn om styrke. Jeg slår mine lengste driver når jeg holder meg rundt 80% av max styrke (meget subjektiv "måling"), og det er det nok flere damer med brukbar teknikk som kan matche.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Suzann lå på 4 plass på drivingstatistikken etter gårsdagen, hun slo vel ikke så langt før skaden? 77 plass totalt. Tror dette blir veldig bra med litt flere turneringer og spillet rundt greenen sitter bedre.

P.s. Sophie Gustafsson har 305.5 yards i snitt med lengste drive på 326 yard.- Det er 300 meter det.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Driven på 285 yards på åpningshullet var med treerspoon, ikke driveren.

H

over 20 år siden

H

Det er imponerende lengder, men de spiller i fhv stor høyde. Dette bidrar sterkt til lengde.

Det er vel annet som bidrar...

over 20 år siden

Det er vel annet som bidrar...

...til stor lengde også. F eks at de gjentatte ganger stopper spillet grunnet uvær. sikkert masse rull å få.........................

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Noen som har lagt merke til hvor veltrente disse jentene/damene er....? Herregud, ser ut som tønner de fleste. Toppidrett???

haha

over 20 år siden

haha

dere er sykt dårlig på å regne om fra yards til meter.......

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Om de er 4m eller 4 yards i omkrets disse bærtene, betyr ikke så mye......

H

over 20 år siden

H

Til Det er vel annet som bidrar

Banen virket ikke så bløt. Uansett så har høyden i Denver mye å si. Spilte med en som hadde bodd der i to år. Han var frustrert over å slå 20 meter kortere pr jern etter at han kom til Norge.
Men, jentene er flinke og de fleste herrespillere over 4 i hcp ville vært fornøyd med deres lengder på slag

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Skandaløst dårlig nivå på int. damegolf!!! US Open og det er 2 amatører (som ikke er lovlige engang) i tet! Sier mye om nivået på de etablerte som spiller på touren. Hadde jeg hatt en datter ville jeg parkert henne på rangen et par år, garantert god investering. Når det er sagt, så ser i hvert fall fremtiden lys ut for damegolfen. Håper derfor at en av de unge vinner i kveld.

Apropos høyde

over 20 år siden

Apropos høyde

Spilte for noen år siden på en bane på 1900m i Alpene.
På et par 310m par4-hull slo jeg ut når ballen foran entret greenen.
Fikk carry på ca 290m og landet i bunkeren foran greenen ca 1m ved siden av en dame som sto og skulle slå ut ballen sin.
Her hjemme har jeg carry på max 225m på et godt slag, så jeg tenkte ikke å rope fore engang.
Gjett om jeg fikk kjeft etterpå, hele runden ble ødelagt....

SJ

over 20 år siden

SJ

Nasse Nøff:

Det er vel omtrent som å si at herregolfen var skandaløst dårlig da Tigern herjet som tenåring. Wie er kanskje et enda større talent enn nettopp Tiger Woods, og kommer til å ligge i verdenstoppen i 30 år fremover (dersom hun ikke blir skadet eller utbrent e.l....).

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Til SJ.
Tigern var alene, og han herjet heller aldri før han hadde passert 20 år og var blitt pro. Din sammenligning 'funker' derfor ikke. Hvor mange Majors på herresiden ser du 2 amatører under 18 år komme Topp 3....? NEVER!!!!!

SJ

over 20 år siden

SJ

Hva med Adam Scott? Sergio Garcia? Var ikke veldig gamle de heller. Og om de er 18 eller 20 er vel ærlig talt flisespikkeri.

Jeg påstår ikke at det er like høyt nivå blant damene som hos herrene, men påstanden om at det er skandaløst dårlig nivå faller vel på sin egen urimelighet (for ikke å si uvitenhet)...

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Jeg er faktisk mest imponert over nivået på Europatouren for damer (ironi), men bare de gangene de klarer å fylle startlista...... Herregud, alle som vil får jo være med!

SJ

over 20 år siden

SJ

Ok, jeg gir meg. Kvinnfolk burde holde seg på kjøkkenet. De har det altfor godt i golfverdenen, kommer til dekket bord og forsyner seg grovt. Skammet seg skulle dem.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

lol.... SJ, er du sinna?

:D

SJ

over 20 år siden

SJ

Neida, blir bare litt oppgitt av visse påstander over (les: den dumme kameraten til Ole Brumm)....

Å bruke Wie's og Pressel's prestasjoner mot kvinnegolfen for øvrig er ikke bare flåsete, men dumt også. Wie har blant annet deltatt i flere PGA turneringer uten å dumme seg ut, og har også nylig kvalifisert seg til US Amateurs for menn. Kanskje det dermed er menn som har et "skandaløst dårlig nivå"?

Hele verden er faktisk elendig til å spille golf....

;-)

704

over 20 år siden

704

Uten at jeg skal si det med sikkerhet om de brukte samme system i US Open for damer som de bruker på PGA Touren så vil jeg likevel kommentere dette med "snittlengde" på drivene. Dette fordi det er så mange som tydeligvis ikke vet hvordan det måles (ref. en rekke med andre diskusjoner).

Snittlengde på drivene måles på to (2) hull per runde, og dette er to velegnede hull der arrangørene er ganske sikre på at de fleste slår ut med driver. Dette er også grunnlaget for snittet over sesongen. Mao slår ikke disse folkene (i hvert fall ikke de på PGA touren) så langt i snitt som mange tror. Drivene måles nemlig stort sett på realtivt "åpne" og lange hull der de ofte kliner til...

Snittet til Gustafsson er derfor trolig langt under 305 yards, men hun kan smelle til i ny og né. Dessuten kan det godt hende at fairwayen der hun slo 326 yards heller nedover...

Drivene måles for øvrig uansett om de treffer fairway eller ikke, så hvis man har bommet litt på fairway og havnet i roughen, så blir snittet ditt unaturlig lavt.

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Joda, S(int) J(eg)... Du er nok det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her