Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Derfor blir vi aldri en toppnasjon

heianorge

over 20 år siden

heianorge

Her i Norge elsker vi å rakke ned på folk, og gni salt i såret. Er enig i at Norsk golf for øyeblikket ikke er mye å rope hurra for, men vi kan jo glede oss over det som er. Hvorfor skriver da golf.no følgende i dag:
"
Lars Petter Brovold og Jan-Are Larsen er ferdige med førsterunden i French Open. De fortsetter trenden fra tidligere i år."

Er helt enig i at 1.runden til de to norske ikke er noe å skryte av, men så vidt jeg kan huske har Larsen hatt en 17.plass, en 23. plass, og en 8.plass (Challenge) de siste ukene, og klart cutten på et par andre turneringer de siste 2 mnd. Skjønner ikke helt hvilken "trend" de sikter til. Hvorfor ikke skrive med en litt positiv vinkling, og heller gi spillerne litt støtte til 2.runden i morgen ? Det er jo bare 2 slag opp til cutten.

Trenden (i hvertfall for Larsen) er jo oppadgående eller hur?

kølla

over 20 år siden

kølla

Til Heia Norge.
Hvis Jan Are og Lars Petter er så inderlig teite at de leser hva som skrives om dem under en turnering, fortjener de ikke annet. Når sant skal sies, blir heller aldri Norge en toppnasjon i golf hvis ikke utøverne takler dårlige tilbakemeldinger. Da takler de heller ikke presset på banen. Selv er jeg en liten fan av Jan Are, men roser ham ikke opp i skyene når han spiller dårlig. Det blir bare en bjørnetjeneste fra min side.

perjo

over 20 år siden

perjo

Kølla; Innlegget på toppen ber jo ikke om ros når det går dårlig, men kritiserer negativiteten som stadig oppleves. Jeg er helt enig ! Tror heller ikke at spillerne leser/bryr seg med hva som skrives her, men det går mer på hvordan menigmann opplever det. Når en hobbygolfer leser f eks golf.no vil han tro at det ikke er håp for elitegolferne våre, mens trenden ,som "heienorge" skriver, tross alt har vært positiv (for Larsen) i det siste. Man skal ikke rosemale en dårlig runde, men heller ikke svartmale situasjonen. Synes Jan Are fortjener litt honør for at han i hvertfall ser ut til å få litt dreis på sakene, selv om det fortsatt er noe ustabilt. La oss huske de gode rundene, og håpe det blir flere i stedet for å gni oss i henda og si "hva var det jeg sa" som artikkelen på golf.no bærer litt preg av.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

helt enig, og kan samtidig slenge inn at det samme gjelder for vår eminente kommentator Asbjørn Ramnefjell, som jeg selv også har og fortsatt kritiserer for en del ting han sier og mener.

problemet der er at absolutt ALL peppern går til AR, fordi han er den eneste vi har... hehe..... sorry Asbjørn... du må regne med peppern alene helt til vi blir større internasjonalt.... :O)

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Hvorfor skal reultatene og prestasjonene til de norske 'pyntes' på så veldig?? Saken er at disse gutta har fått alt lagt opp i henda både økonomisk og organisasjonsmessig, mye mer enn hva de fleste andre rookies på touren har fått. Det må derfor også være lov til å stille krav!! Et par hyggelige resultater på challengetouren er helt uinteressant. Nei, slutt å sy puter under arma og syns synd på de, dette er en jobb hvor det kreves blod svette og tårer for å lykkes.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Pr dato klarer de ikke å prestere på det nivå de kan, jeg forventer gjennombrudd ila kort tid!!

De kan så mye, få det ut i spillet på banen!!!!

makan

over 20 år siden

makan

Nasse Nøff: Helt tydelig at du ikke har peilig på hva du snakker om. Kjenner et par av gutta som satser, og de har laaaaangt i fra fått lagt alt opp i henda! Hva mener du organsiasjonsmessig. Så vidt jeg vet har de gått på tiggerjakt måned etter måned for å få dekket utgifter, og har null apparat rundt seg ! Team Norway har først kommet på banen nå, og har foreløpig lite klart på papiret.

Tiger McWould... Jeg synes AR forsåvidt er flink til å fronte de norske spillerne når han kommenterer. Litt refs tåler de, men han er relativt saklig.

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

makan...til ikke å ha peiling! Brovold har kontrakt med et amerikansk managmentselskap og fått gode penger fra bl.a. NIKE, nok til ikke å måtte tenke på pengene. Larsen har kontrakt med Interspons i Norge og også sikret sin satsning økonomisk. Riktig som du sier at Team Norway ikke har noe konkret på plass, og det var ikke det jeg siktet til heller. Ingen andre norske herregolfere har i hvert fall fått ting mer lagt opp i henda før de har levert resultater.

H

over 20 år siden

H

Vi blir aldri en toppnasjon

Det var det en del som sa om alpinistene da Håker og Sørlie tryna rundt i traseene på 80-tallet.

ole

over 20 år siden

ole

Ikke en veldig relevant sammenligning, spør du meg. Alpint har vel et NOE smalere nedslagsfelt enn golf.

H

over 20 år siden

H

Ja, det er jeg enig i, men vi kan allikevel heve oss over det nivå vi er i dag. Men ikke toppnasjon, det er jeg enig i.

Nasse Nøff

over 20 år siden

Nasse Nøff

Selvsagt ikke noen stor fordel å komme fra Norge når man skal prøve å hevde seg i en sommeridrett som golf, men jeg kan love at ikke forholdene var lagt spesielt godt til rette for Vijay Singh inne i jungelen på Fiji heller..... Men varmt var det i nok hvert fall.

heia norge

over 20 år siden

heia norge

Nå mente jeg med mitt innlegg (på toppen) og rette litt kritikk mot golf.no sin journalist som skrev at golferne "fortsatte trenden" (les: dårlige) men jeg mente at Larsen har vist en positiv trend med å klare 4/4 cutter nå. Ikke at man skal skryte av dårlige runder, men allikvel skal vi ta med oss det positive og fokusere på det ! I USA får de fram vinnere ved å gjøre nettop dette, denne positiviteten sprer seg fort, og når også spillerne. De som tror de er gode, vil også prestere godt. Høres enkelt og banalt ut, men er sant

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her