Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ulovlig?

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Noen som har noen formening om det er ulovlig å markere ballen på green, sitte med puttern i handa slik at den peker mot hullet, holde den slik og når man setter ned ballen etter å ha rensa den plassere logoen slik at den alignes med puttern og dermed peker rett mot hullet (forhåpentligvis).

Bjørn Rygge

over 20 år siden

Bjørn Rygge

Innlegg fra dommer til Asbjørn Ravnefjell på golfsiden.com :
Her er hva den kunnskapsrike dommeren Svein F. Strøm sier om saken:

Jeg må si at jeg ikke er lei av å høre din stemme på TV. Hva du sier får meg til å skjerpe oppmerksomheten. Du svarte feil på et spørsmål sist weekend, om det var lov til å merke ballen med hodet på putteren. Det er lov, ingen kan straffes for det så lenge putteren står på samme stedet inntil ballen legges tilbake. Men reglene ”anbefaler ikke” å gjøre det på denne måten. Se Decision 20-1/16. Tidligere var det en decision som tok for bare dette spørsmålet. I Decisions for 2002-2003, var det 20-1/12 og den hadde stått uforandret i alle fall siden 1991.

Hilsen Svein F. Strøm

SJ

over 20 år siden

SJ

Dette er vel ikke helt det samme. wahtever snakker jo ikke om å markere ballen med putteren, men å bruke putteren som hjelpemiddel for å få alignet ballens logo med linjen mot hullet.

Jeg har aldri lest noe som skulle ulovliggjøre dette, men det hadde unektelig sett dumt ut.... Selv bruker jeg noen ganger logoen på ballen, men uten å bruke noen hjelpemidler for å få det riktig.

Bjørm Rygge

over 20 år siden

Bjørm Rygge

Om du har lov til å markere med putteren, så kan du vel bruke den til å få alignet ballen også. Det gjøres ingen forskjell på om det er en putter eller en knapp.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Du kan markere ballen med et halvdødt ekorn om du bare vil. Så lenge ekornet ikke stikker av før du har fått lagt ned ballen da vel og merke.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her