Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

plasseringer!

golfman22

over 20 år siden

golfman22

Noen som har noen innvendinger om plassering av bla. range, klubbhus og bane. Jeg liker klubber som har satt opp dette litt strategisk så man slipper å gå en halv time mellom hver posisjon. Østmarka og drøbak skal ha kredit for dette. Hvor hull 1,10 og 18 ligger ved klubbhus. Kro og proshop og startbod ligger i samme bygg, og rangen like ved klubbhuset. Man skal ikke svette seg ihjel før man skal ut å spille. Drøbak har også et fint anlegg på denne måten.
Litt værre er det med oppegård, de har en veldig fin bane, men blir mye travling mellom hullene og mellom range, klubbhus banen, hull 1 og 10 osv. litt for mye for min smak.
bogstad har en bra plassering og fin bane.

704

over 20 år siden

704

Losby har utslag på 1, samt greenen til 9 og 18 (felles green) temmelig nærme klubbhuset. Rangen er riktig nok et stykke unna, men den er nærme parkeringsplassen. Det samme er puttegreen, treningsbunker og chippegreen.

Tyrifjord er også bra. Faktisk bedre syns jeg....

hey hey...

over 20 år siden

hey hey...

nåt man spiller en golfrunde går man gjerne 5500-6000meter...hva er da poenget med å klage på 100meter ekstra?? dette mener jeg var idiotisk!

Pelle

over 20 år siden

Pelle

For min del er det muligheten til å kjappe seg innom klubbhuset for å kjøpe med en matbit og drikke ol. Der er vel Østmarka perfekt ja. Miklagard fungerer også. Asker, Bærum, Nes og Drøbak faller helt gjennom. Jeg synes det er rart de ikke designer golfbaner slik, men så faktisk nå på Us Open at hull 9 der heller ikke går gjennom klubbhuset.. ja, dere forstår..

Tore P.

over 20 år siden

Tore P.

Har dere ikke Cart-Girls i Norge hvor det bor saa mange pene jenter?
De kjorer rundt og serverer baade det ene og det andre her borte i uniten...

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Ikke på de banene jeg spiller i hvert fall, og det er skikkelig irriterende. I uniten og aussieland kom de (på enkelte baner) med duggfrisk øl i kjølebagen mens man tuslet rundt i varmen også. Tror jeg må flytte ut igjen...

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Larvik er jo strategisk lagt opp. Ikke langt å gå til hull 1, du går igjennom klubbhuset fra 9 til 10 og rangen/korthullsbane er 50 m unna...

Eagle

over 20 år siden

Eagle

Selvfølgelig ønsker alle seg et klubbhus 'mitt i' slik at kommunikasjon blir enklest mulig. Dessverre er det ofte reguleringer fra det offentlige som forhindrer dette, selvsagt også i enkelte tilfeller ekstra kostnader. Personlig syns jeg beliggenheten på klubbhuset til Bogstad ligger perfekt (da ser jeg bort i fra drivingrangen som ligger feil og samtidig er dårlig).

Karsten

over 20 år siden

Karsten

Kongsberg er satt opp best ift dette av de banene jeg har spilt i Norge. DR, putting-green og Nærspill-område mellom klubbhus og Hull 1. 30-40 meter fra niende green til klubbhuset, og derfra 30 meter tilbake til tiende utslag..

Picard

over 20 år siden

Picard

Sola GK har et perfekt oppsett. Range, treningsgreener, utslag hull 1 og 10 samt green hull 9 ligger 10 meter fra klubbhuset. Eneste minus er at 18. green ligger hele 50 meter fra klubbhuset ;)

Zibben

over 20 år siden

Zibben

Drammen har det desidert beste utgangspunktet etter mitt skjønn. DR, og alle fasiliteter ligger rett ved klubbhuset. Utslaget på hull 1 ligger der også. Når du går fra green nr.9 til tee nr. 10, passerer du klubbhuset.
Flott anlegg, bane og folk som jobber og spiller der.
HEIA DRAMMEN (selv om Kongsberg medlemmene følte at de var fjellgeiter der, og ikke ville fornye greenfee avtalen......)

Z

Torbjørn

over 20 år siden

Torbjørn

Var da voldsomt Zibben. Det kan godt være Drammen har et virkelig bra oppsett, men å si det er desidert best kan vel være å strekke strikken litt langt. Min hjemmeklubb Sola har som Picard sier green hull 9 og 18, utslag hull 1 og 10 samt range og nærspillområder alt innen 20-30 meter fra klubbhuset. Bedre kan det ikke gjøres, ergo, Drammen må i bestefall dele førsteplassen.

torben

over 20 år siden

torben

I danmark drikker vi øl, mellan 12-18 vid 9 hull. därfør har vi problemer med att finne både 10 ern och 11 oavsett var de er plasert.

Lake Placid

over 20 år siden

Lake Placid

Utrolig artig torben!! Utrolig artig!!

torben

over 20 år siden

torben

vi dansker kan..

Thunder Bay

over 20 år siden

Thunder Bay

Torben - du er så langt unna dansk som det går ann - sjekk språket og alfabetet ditt en gang til - så skjønner du hva jeg mener. Eksempler: mellan, därfør, oavsett og var.....

til thunder bay

over 20 år siden

til thunder bay

når sa torben han var dansk?

Svenske

over 20 år siden

Svenske

Torben er nok en som er svenskefuld på golftur i Danmark... :)

Espen Ødegaard

over 20 år siden

Espen Ødegaard

Det er nok dessverre ikke slik at klubbene alltid står fritt til å designe anlegget slik som de ønsker. For å bygge noe i Norge kreves det gjerne en offentlig godkjenning av tiltakene, og der kan man støte på mange hindre.

På Oppegård har f.eks. en god del føringer blitt lagt av den eksisterende bygningsmassen som den gamle gården utgjorde - og at på til er man underlagt fredningsbestemmelser mv. Klubben har satt i gang et prosjekt for å se hva man idag kan få til innenfor de nåværende rammene, men ofte er det slik at man må til syvende og siste må foreta visse avveininger mellom det ideelle og virkeligheten som drar i litt ulike retninger.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Tyrifjorden er perfekt i forhold til plassering innenfor rekkevidde av klubbhuset.

her har du drivingrange, putting green, green 9 + 18, samt tee 1 + 10 innenfor en køllelengde fra klubbhuset..... :O)

i tillegg er det 100 meter til treningsbane for nærspill og treningsbunker.

Toit, loik a toigr....

Thunder Bay

over 20 år siden

Thunder Bay

"vi dansker kan..." er vel inndirekte et utsagn som tilsier at han muligens mener han er dansk....eller?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her