Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ny Driver fra Callaway

Call Away

over 20 år siden

Call Away

Så er den endelig her.
Den nye 460 cc Fusion.
Med knøttliten slagflate, og ditto knøttlite sweetspot.
Akkurat som forrige Fusion-modell.
Driveren som brukes av Phil Michelson og Annika.
En kanondriver for gode tour-spillere og et must for WannaBe'ere.
Jeg for min del venter på at en eller annen klonefabrikant skal komme med en game-improvementmodell lookalike.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Callaway spyr ut nye modeller i ett kjør nå, på jern, woods og drivere. Tipper markedet går mektig lei etter hvert som folk oppdager at de har gamle modeller bare noen måneder etter at de kjøpte siste nytt. Dette viser at gamle Callaway har fått seriøs panikk etter noen dårlige år.

Tipper Ping og Titleist vil være vinnerne i OEM-segmentet, de har åpenbart nok tro på egne produkter til at modellene får vare i et par år.

Callaway og Taylor Made skyter seg i begge beina ved å lansere nye versjoner flere ganger i året.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Menneh. Selv om de spyr ut nye modeller, så betyr det jo ikke at man må bytte sin nye Fusion i en enda nyere Fusion. Er vel slik det er i alle bransjer når man trenger å gjøre seg mer synlig. Da snakker man til markedet oftere ;)

Det de satser på er nok ikke å få folk til å bytte fra Fusion XO til Fusion XO-SUPER-TRIPPEL-LAUNCH - men å få nye kunder. Det å være frampå er viktig - spesielt siden Callaway har hatt litt motgang i det siste.

Calle

over 20 år siden

Calle

Enig med Gunder. Ikke noe å irritere seg over for den gemene hop, men for de som nettopp har kjøpt en ny Callaway-driver, skjønner jeg at opplevelsen får seg en aldri så liten knekk når den nye oppgraderte kommer en mnd senere.
Husk at Callaway, TaylorMade og andre jobber ut fra en allmenn kjent markedsføringsteori; "Det er nyhetene som driver markedet og skaper vekst"!!!

Lavida

over 20 år siden

Lavida

"Det er nyhetene som driver markedet og skaper vekst"!!!

Ikke like sikker på det ressonementet innenfor golfutstyr. En ting er at bruktverdien stuper hvis/når kunden skal selge/fornye, en annen ting er signalet om kvalitet man gir sine egne kunder ved å "forbedre" produktet flere ganger per sesong.

Lojalitet til merke er et ikke uvesentlig element for å lykkes i golfutstyrsindustrien.

Jeg kjenner en produsent i USA som fikk tilbud om 500.000 TM 580-hoder omlakkert og preget på nytt til spottpris fra fabrikk i Kina samtidig som TM lanserte R7.

Utskiftingshastigheten har definitivt sin pris.

Calle

over 20 år siden

Calle

Vet du, jeg tror at det innenfor golfutstyr at teorien om at nyehter driver markedet, funker aller best. Dette pga at det finnes svært mange utstyrsfreaker. Selv om driveren var ny i fjor kjøper mange årets modell nettopp fordi det er kommet en "ny og bedre". Selvfølgelig har utskifningshastigheten sin pris, men jeg tror ikke store selskaper som de vi snakker om her, lanserer nye produkter uten at økonomien i de gamle er sikret eller at man vurderer det som mer inntektsbringende å lansere nytt. Tipper de teoretisk kunne lansert nye produktet ennå hyppigere...

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Det er ikke nødvendivis slik at det er automatisk suksess selv om det her er store selskaper med ufattelige ressurser som står bak. De gjør sine feil, og det er dette jeg har min mening om. På samme måte som jeg mente Coca Cola gjorde en megabrøler ved å lansere sin vanilje-cola. I ettertid kunne de spart seg noen milliarder ved å ringe meg ... ;-)

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

"Calle" har helt rett, nyheter driver golfutstyrsmarkedet. Jeg er helt sikkert en av de han ville kalt utstyrsfreaks. Jeg bytter ofte og jeg bytter for moro skyld, ikke primært for å spille bedre golf.

Fordelen med FT-3 er at den kommer i forskjellige utgaver. FT-3 og FT-3 Tour (Dette er selvfølgelig ikke en "ordentlig" tour kølle, men en retail versjon med noe høyere COG, og et hode som sitter 0.5* closed istedenfor 1*). I tillegg kan man på begge utgavene velge hvordan vektfordelingen skal være etter ett draw-, fade- eller neutral-oppsett. De aller fleste hobby golfere sliter med en slice og vil derfor velge "draw" versjonen.

Og hvor har "Call Away" det fra at sweetspoten på FT-3 er lite? Regner med at det er sweetspot du sikter til når du skriver slagflate (Slagflaten er i hvert fall ikke liten). Callaway er kjent for å lage svært tilgivende køller, selv blant køllene som er for det bedre sjiktet av spillere.

Callaway har hatt en glimrende start på året, de nye produktene har solgt godt og er mye bedre enn mye av det gamle. Spesielt X-tour jernene har slått meget godt ann i USA.

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Tour modellen er selvfølgelig 0.5* åpen, ikke lukket som jeg skrev ovenfor. Beklager.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her