Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Vanskligste avsluttningshull?

HIO

over 20 år siden

HIO

Har spillt mange baner i Norge og påstår at hull 18 på Østmarka er det vanskligste. Håpløs fairway og enda vanskligere green.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Spesielt hvis man slår seg inn på feil green, som jeg gjorde der i fjor (først og foreløpig siste gang jeg har spilt der).

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Blant de banene jeg har spilt tror jeg at jeg må si meg enig. Kommer ikke på noen (som jeg syns er) vanskeligere i alle fall.

Don Pazzi

over 20 år siden

Don Pazzi

Har ikke spilt Østmarka, men kan garantere for at Narviks siste hull er rimelig vrient..... Personlig har jeg slitt enormt med med Haugers 18 fra hvit - men det er kanskje ikke så vanskelig allikevel

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Asker!

Har man slitt litt med utslagene på runden, samt at det sitter en del folk på terrassen, da er det avgjort et tøft hull!

Men artig!!!

Helge

over 20 år siden

Helge

Stavanger.
Bare spilt den et par ganger, men har alle gangene rullt ned bakken igjen, eller havnet på "Hansen-hjørnet" (ekkel rough til venstre). I tillegg er vel greenen i 3 (hvertfall 2) etasjer. Sleng på litt ekkel furuskog på begge kanter så kan det vel ikke bli verre.

Men vakkert er det...

delvis enig

over 20 år siden

delvis enig

haugers 18 er ikke noe hull man får katastrofe score på .. men d er jo vrient med par da

Tiger Woods

over 20 år siden

Tiger Woods

TPC at Sawgrass, Agusta National and Pebble Beach's 18th is the most difficult 18th in the world!!

Tiger Woods

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Har spilt Hauger 1 gang i år. Selv jeg med hcp litt over 20 lå greitt i greenkanten på hull 18 etter 2 slag, mao ikke særlig vanskelig. Østmarka's hull 18 er vanskeligere.

Judy

over 20 år siden

Judy

Tips til deg som mener at 18 på Asker kan være vrient: Ikke bry deg om det som er 20 meter foran eller 30 meter bak flagget på et kort par 3-hull! Da går alt så meget bedre...
Men jeg skjønner hva du mener. Et tjern og plutselig mange tilskuere setter gjerne en ekstra spiss på det hele. Ekstra moro da når det går greit!

Trudelutt

over 20 år siden

Trudelutt

Til Håkon. Nettopp fordi du har spilt Hauger kun 1 gang, så har du lite grunnlag for å vurdere om det er lett eller vanskelig. Ingen hull i verden er vanskelige så lenge du klarer å lande ballen der du skal.

Jeg mener absolutt ikke at hullet er "norges vanskeligste", men det som gjør akkurat 18. på Hauger vanskelig, er utformingen av greenen samt bunkerne på hver side. Greenen er smal, ligger oppe på et platå, er høyest på midten (som dessverre de fleste greenene på Hauger er), og har dype bunkere på hver side. Det vil si at hvis du havner i en av bunkerne, så har du et veldig vanskelig slag ut av dem, fordi det er veeeldig stor sannsynlighet for at ballen triller over greenen og ned i neste bunker.

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Jeg har spilt Hauger flere ganger, presiserte derfor at jeg bare har spilt Hauger 1 gang i år.

Hull 18 er ikke lett av grunner som trudelutt nevner, men at det er Norges vanskeligst avslutningshull? No way!

eastwood

over 20 år siden

eastwood

satt tap in' par fra den nye backtee på hull 18 østmarka i går. Hullet er lett hvis man får en 230 m drive med litt draw på slutten, da ligger man 90m fra koppen og bør klare å gjennomføre hullet.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Eastwood,
Det er for så vidt sant nok. Men ingen avslutningshulle jeg har spilt er særlig vanskelige hvis man jevnt over har 230 meter carry og en liten draw på slutten av driven :o)

(går ut i fra det er carry du mener siden det ikke er lov til å kutte skogen lengere på Østmarka, og da holder vel ikke 230 meter inkl. rull for å nå inn til 90 meter til koppen så sant ikke flagget står helt fremst)

18. på Hauger er i hvert fall ikke det vanskeligste med sånne driver...

Tore

over 20 år siden

Tore

Jeg sier meg enig med Helge. Hull 18 på Stavanger er det vanskeligste. Besøkte denne banen litt tidligere i vår. Veldig vanskelig med den bakken om du ikke treffer godt med driveren. Bakken går fra ca. 140-170 meter, men den stiger så mye at du må minst slå en 200 meters drive med god høyde for å nå opp. Hater nå ballen ruller ned igjen, og du kan bare glemme par om du ikke når opp. Hullet er også veldig smalt, samt greenen er som Helge sier på 3 platåer.

Til slutt en god historie; En av de lokale som jeg hadde med meg i flighten kunne fortelle at en av 60 eller 70-tallets store spillere på Stavanger, hadde klart mesterstyket å slå opp hele bakken med putteren! Og der sto vi å sleit med driveren. Jeg satser på det bare var tull :)

henrikf

over 20 år siden

henrikf

Hvilket siste hull som er vanskeligst kommer helt an på om du er en god eller dårlig spiller. Er du dårlig som meg vil et hvert langt hull 400 meter pluss eller 550 pluss være umulig å score godt på fordi jeg ikke når det in regulation. Mens en god spiller som slår langt kan ha 130 eller en safe 160 meter inn, eller nå inn på to på par fem hullet. I begge tilfeller er det en potensiell birdie mulighet hvis ikke greenen og flaggplasseringen er Mikke Mus-aktig. For de gode spillerne vil alltid Meland være det vanskeligste, for uansett hvor god du er så vil innspillet være på 192 meter med vann på begge sider og bunker foran og bak. En birdie her på en søndagspinne (like over bunkeren på venstre side) er en turneringsvinner.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her