Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Pinlig tråd

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Dette blir en deprimerende tråd. Bare litt nysgjerrig på hva vi får til å bli rekord på antall slag på ett hull i en turnering her blant Scangolferne? :) Så da får jeg bite i det sure eplet å starte:

14 slag som 6 handicapper

Hehe

over 20 år siden

Hehe

Den må vel være uslåelig... var det par 3 i tillegg eller?

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

hmmm..... nei, den topper ikke engang jeg....

:O)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Neida det var hull 7 i Narvik, Skjomen, par 4 ;)

Historien:

1 - snap-hooka 4 jern til venstre
3 - ny ball, hooka 4 jern i rough. Fant ballen i et hull.
4 - lur som man er prøvde å slå, slå ballen lenger ned i bakken.
5 - drop ut av hullet, traff en grein eller noe kjafs, og spratt tilbake i samme hull.
6 - prøvde å slå igjen og finn den 1 meter videre.
7 - fint slag ut av rough til 120 m fra greenen.
8 - shanka 9'er jern
10 - duffa 9'er jern i en bunker
11 - bunker slag opp på greenen
14 - endte opp med en vakker 3-putt.

over 20 år siden

passet du på å skrive deg opp med 6 poeng da eller?

:O)

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Hehe. Fikk ikke lov :( snufs

Picard

over 20 år siden

Picard

Jeg brukte 15 slag på et par 3 hull første gang jeg deltok i et klubbmesterskap. Hadde tatt GK et par mnd før, hadde da lite peiling på hva som gjor at man noen ganger slicet og noen ganger hooket. Klubben jeg var medlem i var stiftet bare et par-tre år tidligere, og det var derfor lite gode spillere i klubben, og jeg ledet faktisk før vi kom til det fatale hullet. Siden klubben var så nyoppstartet var det anlagt 3 provosoriske hull på driving-rangen med OB staker mellom for å supplere de 6 som var ferdige. Jeg slicet OB 5 ganger(!!!) før jeg bare pitchet meg ut og fortsatte mot hullet med en ny pitch. Jeg kom meg så inn på greenen og to-puttet for en herlig 15! :) Vant ikke det klubbmesterskapet nei..

17 slag på par 5

over 20 år siden

17 slag på par 5

12 ut av røffen, men har fått nok tyn for den allerede

B

over 20 år siden

B

Gikk en runde på Oppegård. Fikk 16 slag på hull 3 etterfulgt av 11 slag på hull 4. Siden vi ikke hadde folk bak, forbannet jeg meg på at ballen skulle ut av skogen og i hullet :-) Fikk birdie på hull 5, så da var humøret sånn høvelig tilbake.

Lake Tahoe

over 20 år siden

Lake Tahoe

Jeg slår nok ikke 16 slag, men spilte KM for 200 år siden og vi kom til det sjette hullet hvor jeg fikk 13 og en annen i ballen fikk 12 på hullet. Det artige er at vi begge gjør birdie hullet på andrerunden samme dag.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Hoho. Golf er morro. Da er vi oppe i 17 slag. Jeg hørte at en kompis slo 23 eller 24 på hull 4 i Narvik. Og han er en ganske habil 12 handicapper - klarer ikke forstå at det går an ;) Det er sikkert ikke lettere når de andre i flighten faktisk ikke klarer å stoppe å le. De prøvde alt de klarte å holde seg, men det gikk bare ikke.

ypling

over 20 år siden

ypling

Verste jeg har er 8 på par 4

1 Utslag OB
3 Snap Hooke 200 meter ned i ruffen
4 Shank OB
6 inn på green fra 160 meter
8 To putt

Silkesvarten

over 20 år siden

Silkesvarten

En mann presterte 34 slag på hull 1 på Drammen GK i KM i fjor.
Duffet den innat veggen i bunkeren ett utall av ganger, til slutt ga han vel faen.

gikk av på hull 2

jagr

over 20 år siden

jagr

Jeg hadde den "glede" av å få en 9'er på hull 13 på P4 på Drammen nylig. Noe ikke jeg er særlig stolt over... *FLAUT*
Hull 13;
1. Drive OB høyre.
3. Blokka driven to ganger på rad, pegger høyre og sikter litt venstre, draw kommer i skogen venstre.
5. Sinnaslag ut i rough venstre side.
6. Bra slag fra tjukk rough over greenen.
7. Nok et dårlig lie, chiper kort av greenen.
8. Putter inn mot hullet, LIPPER!!
9. Tap in fempel:)

jagr

over 20 år siden

jagr

Endte alikevel på 82 da, til tross.....

bdk

over 20 år siden

bdk

Hei ypling

Dersom 8 på et par 4 hull er det dårligste du noengang har spilt, så må jeg si at jeg er mektig imponert; enten av spillet ditt eller ballplukkedisiplinen din. :-)

Lake Tahoe

over 20 år siden

Lake Tahoe

Det var vel en fyr som fikk over 20 slag på Amatour turneringen på Mørk for et par år siden - det var på hull 1 og hvor det tok et kvarter før han var forbi rød tee.....

Sol

over 20 år siden

Sol

Jeg så en gang en som slo ballen RETT ut i skogen - DET var pinlig det!

Persons

over 20 år siden

Persons

Truls Flatland brukte 22 slag på hull 3 på Meland under Norgescupen for noen år siden.

Frode

over 20 år siden

Frode

10 på Hull 18 Nes(par 4) i klubbmesterskap.
1, Lastebil tutet i det jeg starter nedsvingen, snaphook OB
3, slice opp på haugen(nesten ob den også..
4, opp i monsterbunker ved green.
5, kakker til ballen, forvinner inn under torva i bunker, finner den aldri, (fant 3 andre baller)
7, slår ut bakover
8, phu, endelig på green
9+10 put
tusler av greenen med bøyd hode..

Bjørn

over 20 år siden

Bjørn

En 10 hcp'er i min klubb hadde 9 utslag out of bound på første utslag i klubbmesterskapet for 3 år siden. Han sto og skalv på teestedet til slutt.
Stakkars fyr! Han endte opp med 120slag på runden og misset cutten.
Hvor mange slag det ble på førstehullet vet jeg ikke, men 10 utslag og 9 straffeslag gir jo 19 alene. Hull 1 er et par fire hull så under 22 ble det nok ikke.

SNAPPY

over 20 år siden

SNAPPY

Under en junior tour A/B på sola gk for noen år siden var det en som hadde 35 slag på det 18'ende hullet. Hehe fantastisk bra, kom inn på 125 slag eller noe.... Dette må være rekord

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Ja er ikke golf gøy?! Fascinerende saker. 35 er helt sykt. Vet du hva som skjedde? :) Solformørkelse?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her