Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Pro-Am på P4-tour

P4-tour spiller

over 20 år siden

P4-tour spiller

Har nå spilt Pro-AM på de tre første P4-tourene.
Dette er en ordning som rett og slett ikke fungerer.
Rundene tar ofte seks timer,vi venter uendelig på at ubrukelige nybegynnere skal slå sitt syvende slag 200 meter fra green,vi opplever mobiltelefoner som ringer,spillere som maser og elendig etikette generelt.
Har hørt mange skrekkhistorier fra andre spillere som nesten ikke tror sine egne øyne når de kommer ut på banen med amatørene.
Jeg vet veldig godt at det er sponsorne som betaler gildet,men det må være muligheter for å få til bedre løsninger.
Hvorfor ikke spille dagen før?
Med gjerne bare en pro i hver flight og heller gi proene noen småkroner for å stille opp.
Dette vil garantert spillerne sette pris på,pluss at amatørene ikke trenger å føle at de går i veien.
Har snakket med flere av spillerne og alle mener det er på tide med en diskusjon om dette.
Mange av proene lever av dette og frustrasjonen er tidvis både stor og ødeleggende.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Venting og lignende er noe herk, selv for en høy-handicapper som meg, beskrivelsen ovenfor viser i mine øyne at "systemet" høres helt idiotisk ut.

hcp 17,8

Harald

over 20 år siden

Harald

Du har ikke forstått tanken med Pro AM. Merkelig ord egentlig når man tenker på at de fleste spillerne også er amatører, men men Poenget er at de som kan spille skal smile le og hjelpe de amtørene som betaler gildet og som gjør at i utganspunktet ganske middelmådige norske amatører som sliter med å gå under 80 skal få et turneringsopplegg.
Det dummeste jeg har opplevd i mitt liv var å få tildelt en stein dum 17 åring som partner i et P4 Pro AM opplegg. Gutten gikk på 85 og jeg på 88. Han hadde ikke en dritt å tilføre verken spillemessig eller på andre måter.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Men er ikke poenget uansett å følge normal etikette ift oppførsel, tempo og annet?!

Eller er det rett og slett "cash is king" and "the king is a fool, but he is paying".....

Starter

over 20 år siden

Starter

Problemet med ProAm på P4 Tour er at det blir for mange spillere. 64 sponsorspillere og 64 P4 spillere på en formiddagspulje med start fra 1 og 10 kan ikke gå bra. 128/4 blir 32 matcher, 16 fra hver tee, 10 min start => 2t 40min start. Når de som gikk først ut på hull 1 skal runde etter ni er det fortsatt en halv time til alle har gått ut fra hull 10. Altså kø!!

Og så er noen av sponsorspillerene litt trege. På Skoger på torsdag ble en sponsorspiller spurt av en dommer hvor mange slag han hadde brukt på hullet. 15 var svaret. Dommeren måtte be spilleren om å plukke opp..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her