Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

smerte i høyrearmen

O

over 20 år siden

O

Denne sesongen har jeg slitt med en smerte i høyrearmen som kommer etter 5-10 slag. Dette er en utrolig hemmende smerte som gjør at jeg ikke får slått mer. Smerten er i overarmen rundt sidene av bicepsen. Noen som har hatt noe slikt før eller som vet hva det kan komme av?

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Regner med at det er sånne smerter som kommer når noe som kalles muskler får litt for rask påminnelse om at de skal brukes - ikke bare finnes. Jeg får det av og til i høyre pekefinger etter å ha skrevet litt for mange innlegg i dette forum. Da må jeg ta pause, eller satse på målrettet trenig av andre fingre.

For deg kan jeg anbefale to Naproxen og tre dagers hvile. Ta så en pille før du trener neste gang. Muskelavslappende og betennelsesdempende.
Start forsiktig med 20 slag 3 dager i uken. Øk sakte - (25 slag, 30 slag, osv.)
Kommer smertene tilbake må du starte forfra med Naproxen osv.

SJ

over 20 år siden

SJ

Hehehe, tror jeg ville gått til en lege for å få pilleanbefalinger.... Det beste er vel å holde seg unna golf til smertene er helt borte. Det høres ut som en overbelastningsskade, så det spørs om smertestillende er det beste rådet. Kanskje hvis du skal fullføre en konkurranse eller lignende, men ikke for å trene.

gk

over 20 år siden

gk

jeg har slitt med det samme for min del kom dette av overbelastning...

O

over 20 år siden

O

Takk for svar. Får vel prøve å ta en liten pause, selvom det ikke er så lett..

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

HVis du har trent mye på matte, kan det være en del av problemet. Prøv å finn en range du kan slå i fra gress, det har ikke like stor påkjenning på muskler å ledd slik som disse mattene har.

God bedring !

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

og lykke til med å finne en range hvor du får slå fra gress også...... :O)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her